collapse

Auteur Topic: 2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige  (gelezen 9138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Gepost op: 21 juni 2012, 14:03:26 »
ik blijf mijn hoofd hier over breken. nu kan het heel gemakkelijk worden opgelost misschien, want mijn vriend wil alleen zijn zus als getuige, dus dan zou je zeggen dan doe jij er toch 3... maar eigenlijk wil ik dat niet.
Ik vind het moeilijk, wil eigenlijk mijn jongste zusje en mijn vriendin.. maar wil mijn middelste zusje ook niet voor het hoofd stoten...
(en dat is al een meisje met een overgevoeligheidsgraad van heb ik jou daar)

Iedereen roept dan heel hard, maar het is JULLIE grote dag... maar het moet voor mij niet ten gevolge hebben dat mijn zusje mij niet meer aan kijkt... (ook hier op kun je zeggen dat is dan haar probleem, maar nee daarvoor is ze me toch wel te dierbaar hoor)

HOE hebben jullie de keuze voor de getuige gemaakt????
HELP!!

(Ps, ze is ook niet echt geschikt als ceremoniemeester.... )

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2012, 14:07:32 »
Het is niet mogelijk om 3 getuigen te hebben voor 1 persoon. Dus die optie vals sowieso al af.
Wij hebben heel bewust voor broer en zus gekozen omdat die echt familie zijn en worden. Wij hebben ervoor gekozen om vrienden ceremoniemeester te laten zijn. Maar vergis je niet in die taak want die taak zorgt er vaak wel voor dat ze iets minder genieten van de dag.

misseagle

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2012, 14:07:54 »
Ik heb mijn broertje gekozen.
Was voor mij al gelijk duidelijk.
Hij is ook onze CM.

Ik wilde ook wel een vriendin, maar dan was een andere vriendin misschien teleurgesteld dus heb ik het bij 1 getuige gehouden.

Ik zou zeggen: kies je zusjes of kies je vriendin.
Maar aan de andere kant, het is en blijft jouw dag dus als je liever je zusje en die vriendin wilt..

Kanje vriendin niet CM worden of heb je die al?

Jassou

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2012, 14:50:29 »
Ik zou ook zeggen OF beide zusjes, OF alleen je vriendin. Dan heb je een duidelijke scheidingslijn die logisch klinkt. Wil je ze er toch bij betrekken zonder ze voor de CM taak te vragen (is inderdaad best nog een hoop werk), dan kun je ze misschien op een andere manier erbij betrekken. Iets voorlezen, misschien..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2012, 14:57:19 »
Misschien wil je zus wel de zorg dragen voor jullie ringen?
Lastige beslissing inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2012, 14:57:31 door Happy Bride »

marian1313

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2012, 15:05:04 »
Ik zou ook zeggen OF beide zusjes, OF alleen je vriendin. Dan heb je een duidelijke scheidingslijn die logisch klinkt. Wil je ze er toch bij betrekken zonder ze voor de CM taak te vragen (is inderdaad best nog een hoop werk), dan kun je ze misschien op een andere manier erbij betrekken. Iets voorlezen, misschien..

Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens.
(Om eerlijk te zijn vind ik CM niet zo'n leuke taak om te krijgen, zeker niet als er op de dag zelf veel van je verwacht wordt, je maakt het dan allemaal toch wat minder mee voor mijn gevoel).
Ik zou denk ik je zussen als getuige kiezen en je vriendin meenemen op de fotoreportage (kan wel handig zijn om op je sleep te letten of met andere dingen te helpen) of haar een andere leuke taak te geven.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2012, 15:17:19 »
Het is niet mogelijk om 3 getuigen te hebben voor 1 persoon. Dus die optie vals sowieso al af.
Wij hebben heel bewust voor broer en zus gekozen omdat die echt familie zijn en worden. Wij hebben ervoor gekozen om vrienden ceremoniemeester te laten zijn. Maar vergis je niet in die taak want die taak zorgt er vaak wel voor dat ze iets minder genieten van de dag.


De opmerking' echte familie.. die raakte me... ja, mijn zusjes zijn me te lief eigenlijk om te moeten kiezen...
vreemd dat je soms eerst iets op een forum moet gooien om de keuze te kunnen maken:-)en ik heb even opgezocht wat t inhoud... maar ik ga mijn vriendin dan vragen om Maid of Honour te zijn...

- "maid of honour" - geen getuige maar soort van 'rechterhand' van de bruid tijdens de bruiloft

:-) dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, hihi!
thanks ladies...

Jassou

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2012, 15:42:58 »
Maid of honour is een soort combi wat hier een getuigen/CM doet. 'daar' hebben ze bruidsmeisjes, waarvan de maid of honour hoofdbruidsmeisje is, 'wij' hebben CMs en getuigen. Maar ik ben helemaal voor het inpikken van goede ideeen :)

kwarkje

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2012, 17:36:30 »
Fijn dat het probleem al zo snel voor je is opgelost.

Ik wilde er nog een klein dingetje over zeggen/vragen...

Maak je niet te druk, meid!!  :)  Ik weet zeker dat een vriendin die jij als zo'n goede vriendin beschouwt dat je haar als getuige wilt vragen het zeker zal begrijpen als je haar uitlegt waarom je haar niet als getuige hebt. Ze kent vast je zussen ook goed en weet hoe gevoelig je ene zus is...

succes!  :laugh:

Mikey

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2012, 18:43:24 »
Misschien dat het niet in elke gemeente kan, maar het is wel degelijk mogelijk dat de bruid of bruidegom 3 getuigen heeft. Ik had zelf 3 getuigen en mijn man 1. Met de ambtenaar hadden we besproken dat zij het over 'onze getuigen' zou hebben. Op de huwelijksakte staat niet specifiek welke getuigen bij wie hoort.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2012, 21:15:06 »
hoi!
Inderdaad je mag bij een huwelijk gewoon max 4 getuigen hebben en minimaal 2. Er staat echt nergens dat ze bij iemand dienen te horen, al zijn het 4 broers van de bruidegom... Het zijn de getuigen van je huwelijk en niet van jou persoonlijk, dus als jij wilt en je AS wil maar 1 persoon kiezen dan zijn er 3 plekjes over  :)  Dus...

maar je eigen oplossing is ook leuk!,

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2012, 14:37:12 »
Fijn dat het probleem al zo snel voor je is opgelost.

Ik wilde er nog een klein dingetje over zeggen/vragen...

Maak je niet te druk, meid!!  :)  Ik weet zeker dat een vriendin die jij als zo'n goede vriendin beschouwt dat je haar als getuige wilt vragen het zeker zal begrijpen als je haar uitlegt waarom je haar niet als getuige hebt. Ze kent vast je zussen ook goed en weet hoe gevoelig je ene zus is...

succes!  :laugh:

ja dat klopt zeker! ik ken mijn beste vriendin al 20 jaar, en zij weet inmiddels echt hoe mijn zusjes zijn... dus zij zal zich niet gepasseerd voelen. het ging meer om mijn eigen gevoel:-)

misseagle

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #12 Gepost op: 24 juni 2012, 14:45:12 »
Maar voelt het dan wel goed om inderdaad je zusjes als getuigen te vragen en je vriendin als made of honour?

kirsty

  • Gast
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2012, 22:20:13 »
Mooie oplossing! Ik denk dat ik het stiekem ook niet leuk zou vinden als ik het zusje was dat niet werd gevraagd..

Wij doen eigenlijk ook 1-3 Ik heb 2broers en 1 zus, mijn aanstaande heeft 1 zus. Dus ik vraag mijn zus en een broer, hij zijn zus en een broer van mij. Ik vind het wel leuk dat allen broers en zussen getuige kunnen zijn op deze manier :)

X

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
2 Zusjes, En Beste Vriendin....Wie Wordt Getuige
« Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2012, 11:09:49 »
Maar voelt het dan wel goed om inderdaad je zusjes als getuigen te vragen en je vriendin als made of honour?

ja nu voelt het wel goed... ik heb heel lang gedacht dat ik dan ,omdat zij het anders niet leuk vinden, mijn zusjes zou kiezen, maar ik kom nu tot de conclusie dat ik zelf wil dat zij mijn getuigen zijn, dat ik het leuk vind!
Ik vind Maid of honour eigenlijk een veel betere "functie" voor mijn vriendin:-)
Mooie oplossing! Ik denk dat ik het stiekem ook niet leuk zou vinden als ik het zusje was dat niet werd gevraagd..

Wij doen eigenlijk ook 1-3 Ik heb 2broers en 1 zus, mijn aanstaande heeft 1 zus. Dus ik vraag mijn zus en een broer, hij zijn zus en een broer van mij. Ik vind het wel leuk dat allen broers en zussen getuige kunnen zijn op deze manier :)

X

nee ik denk dat ik het ook niet leuk zou vinden, maar ik ben wel een persoon die zoiets makkelijk naast zich neer legt.

ik heb jouw optie ook bij mijn aanstaande voorgelegd, maar hij vond niet dat we dat meosten doen om mijn zusje persee getuige te laten zijn. Hij wil zijn getuige ook zelf kiezen zeg maar, en als hij er 1 kiest, blijft het bij die ene... (lastig uit te leggen zo...)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards