collapse

Auteur Topic: Trouwen In Mei 2013  (gelezen 800843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

steef1

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #675 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:06:44 »
ja amai, inderdaad, nog 6 maanden, gaat zo snel !!

heb een trouwkleed op de mail gezet die me echt supergoed stond, heb het nog niet gekocht
omdat mijn mama wil wachten tot november als de collectie van 2013 komt
maar tword waarschijnlijk dat kleed ,, vind het supermooi ^_^


jullie jurken zijn ook heeeeel erg mooi, het staat jullie beeldig !!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #676 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:25:05 »
Mijn as is ook wel heel enthousiast, al is dat natuurlijk niet te vergelijken met de uren die ik besteed aan zoeken op internet en de uren die ik op dit forum zit en inspiratie opdie en mn verhaal kwijt kan :-) hij heeft ook minder tijd, heeft een drukkere baan dan ik dus wat dat betreft kan ik het me wel voorstellen!

suus098

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #677 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:02:23 »
Mijn AS is ook heel enthousiast en dat wij afgelopen dinsdag naar huis reden na het gesprek zei zij zelfs dat hij het allemaal nog veel leuker vond dan verwacht. Ik moet wel zeggen dat ik hem een paar taken heb gegeven met een tijdslimiet erbij. Wil jij dat en dat regelen en zorgen dat het voor die tijd gedaan is ;). En dat werkte erg goed.

Ik denk ook wel dat vooral het regelen van de kleine details ook wel echt iets voor vrouwen is. Daarbij werk ik ook maar 2 dagen en mijn AS 5. Ik heb dus ook veel meer tijd.

De grote dingen zijn hier allemaal geregeld.

We zitten alleen een beetje met de kleding van onze zoon. Onze oudste van 4 heeft een vorm van autisme. Kleding is echt een moeilijk punt bij hem. Gisteren hebben we om te oefenen zijn pak aangedaan, maar hij wilde het echt niet aan...

Dus nu ben ik eigenlijk een beetje opzoek naar een alternatief voor zijn kleding. Hebben jullie een leuk idee?

Groetjes!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #678 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:11:35 »
Ik vind 6 maanden ook al kort klinken. En vooral nu de feestdagen bijna op de stoep staan. En toch ben ik hier de enige die ermee bezig is. Sinds ik de jurk heb gekozen gaat er geen dag voorbij of ik denk over ideeen voor de bruiloft enz en wat ik nog moet doen en kopen enz. En manlief trekt er nog niet aan, die zegt genoeg tijd te hebben voor alles. Ook mijn moeder, zus en SM denken dat ik doordraaf omdat ik nog meer dan genoeg tijd heb. Hmm, dus mijn enthousiasme kan ik alleen hier delen hihi. Verder doe ik dus veel alleen :( Wel jammer vind ik dat maar ja. Hoe is het bij jullie partners? Hebben die wel de kriebels en enthousiasme? Op zich is het niet zo'n probleem voor mij maar manlief wil wel alles zien voor ik iets koop wat we samen moeten beslissen dus het is allemaal niet echt handig.
mijn AS is precies zo... Denkt ook dat we nog tijd zat hebben om alles te regelen...

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #679 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:15:21 »
Mijn AS is ook heel enthousiast en dat wij afgelopen dinsdag naar huis reden na het gesprek zei zij zelfs dat hij het allemaal nog veel leuker vond dan verwacht. Ik moet wel zeggen dat ik hem een paar taken heb gegeven met een tijdslimiet erbij. Wil jij dat en dat regelen en zorgen dat het voor die tijd gedaan is ;). En dat werkte erg goed.

Ik denk ook wel dat vooral het regelen van de kleine details ook wel echt iets voor vrouwen is. Daarbij werk ik ook maar 2 dagen en mijn AS 5. Ik heb dus ook veel meer tijd.

De grote dingen zijn hier allemaal geregeld.

We zitten alleen een beetje met de kleding van onze zoon. Onze oudste van 4 heeft een vorm van autisme. Kleding is echt een moeilijk punt bij hem. Gisteren hebben we om te oefenen zijn pak aangedaan, maar hij wilde het echt niet aan...

Dus nu ben ik eigenlijk een beetje opzoek naar een alternatief voor zijn kleding. Hebben jullie een leuk idee?

Groetjes!
waarom niet gewoon een nette broek ( of als hij dat fijner vindt een zwarte spijkerbroek) met een mooie blouse ?

suus098

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #680 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:26:42 »
Ik had juist verwacht dat hij de pantalon juist heel fijn zou vinden omdat hij geen spijkerbroeken draagt. Die stof is te hard en te stijf dat vind hij niet prettig.

We gaan nu beginnen met de pantalon en overhemd met korte mouwen. En wekelijks oefenen samen met papa, allebei een pak aan ;).  Hopelijk gaat dat lukken voegen we er nog een gilet aan toe. Gelukkig kunnen we nog ruim 6 maanden oefenen.

Groetjes

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #681 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:33:06 »
Ik had juist verwacht dat hij de pantalon juist heel fijn zou vinden omdat hij geen spijkerbroeken draagt. Die stof is te hard en te stijf dat vind hij niet prettig.

We gaan nu beginnen met de pantalon en overhemd met korte mouwen. En wekelijks oefenen samen met papa, allebei een pak aan ;).  Hopelijk gaat dat lukken voegen we er nog een gilet aan toe. Gelukkig kunnen we nog ruim 6 maanden oefenen.

Groetjes

Ja je hebt nog tijd genoeg toch??? Komt vast allemaal goed ga:)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #682 Gepost op: 26 oktober 2012, 12:04:05 »
vanmorgen toch maar even contact opgenomen met de gemeente over dw kosten, ik wilde graag weten waar we aan toe zijn! als wij in 2012 de kosten voldoen betalen we ook de leges van 2012, de eventuele verhoging gaat pas op 1-1-13 in!

ik ben blij

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #683 Gepost op: 26 oktober 2012, 16:36:37 »
Flower.. dank je wel, ik vind het zelf ook een erg mooie jurk.. ben erg benieuwd hoe mijn sluier er bij staat.

Suus, succes met je oudste.. Leuk dat hij met papa samen kan gaan oefenen..

En tja, hier ben ik ook veeeeeel meer met de bruiloft bezig dan vriendlief..
Momenteel werkt hij ook nog eens bijna 80 uur in de week, dus zijn hoofd staat ergens anders naar.
de zielepiet..
E ja, ik ben er ook echt dagelijks mee bezig..




Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #684 Gepost op: 26 oktober 2012, 16:44:04 »
weer even in de mail gekeken. en biannca mooie jurk, en wat straal je mooi..
Steef, het is niet direct mijn smaak, (hou niet echt van kraagjes) maar als je erin straalt en jij he mooi vind. Ik ben benieuwd naar een foto van jou in de jurk..

Miss eagle..
Ik ben nog wel super benieuwd naar de foto's van jullie love shoot..:)
 

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #685 Gepost op: 26 oktober 2012, 16:52:53 »
Vind het toch wel erg leuk die foto's over de mail!

@ misseagle, ben zeker ook heel erg benieuwd naar de foto's van jullie loveshoot!!

BiancaIngmar

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #686 Gepost op: 26 oktober 2012, 17:07:00 »
Marlie, dank je wel voor het compliment!

Wat heeft iedereen een mooie jurk uitgezocht. De één iets meer mijn smaak dan de ander. Maar gelukkig smaken verschillen en is er veel keus. Af en toe was dit wel lastig. In de eerste winkel heb ik veel jurken gepast en daar bleven er 2 over, maar ik kon niet kiezen. In de tweede bruidswinkel heb ik maar 3 jurken gepast (jurk 4 die uitgezocht had bleek dezelfde te zijn als die mijn schoonzusje dit jaar aan had; gelukkig hing er een trouwfoto van haar in de winkel, anders had ik mss die wel gepast en gekocht, maar nu niet eens gepast; ik wil natuulijk niet dezelfde jurk!) en jurk 1 is het geworden. Deze jurk leek aardig veel op de jurk uit de eerste winkel, maar in de andere winkel was deze 3x zo duur. En aangezien wij proberen om een zo budgetvriendelijke bruiloft te organiseren, moest ik wel op de kleintjes letten. Hoewel m'n ma anders wel had meebetaald...

Ik zal binnenkort ook even wat foto's van onze loveshoot mailen.

AS en ik zijn volgens mij allebei evenveel bezig met de bruiloft. Alleen kunnen sommige dingen naar mijn idee nog wel (bv bloemen), maar hij vindt dan dat ik dat direct moet regelen. We hebben namelijk een goede aanbieding voor bloemen gehad op een trouwbeurs; ik denk tenminste dat het een goede aanbieding is. € 150,-- voor bruidsboeket, autostuk en 10 corsages.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #687 Gepost op: 26 oktober 2012, 17:16:35 »
@suus098: Elke week even oefenen is denk ik een slim plan! Weet je wel zeker dat hij dat pakje volgend jaar nog past? (Stel dat het dan toch een ander pakje moet worden, moet hij misschien alsnog overschakelen en dat is misschien ook lastig voor hem?)

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #688 Gepost op: 26 oktober 2012, 17:49:39 »
Zoo hallo allemaal, ik meld me ook weer eens! Wel steeds wat bijgelezen, maar had zelf niet zoveel te melden omdat er momenteel niet echt veel gebeurt ;)
Vorige week kwam er een verzekeringsmannetje bij ons en die raadde ons aan om nog dit jaar een huis te gaan kopen.. Dat heeft ons wel ff in de war gebracht. Dat werd financieel immers wel een lastig verhaal dan.. We hebben nu een huis op het oog, daar willen we gaan kijken, maar we hebben wel besloten niet te kopen als het ons niet écht wat lijkt. Dus niet kopen omdat het nu nog voordeliger is..
Verder gaan we as zondag naar de bruidsbeurs van onze fotograaf http://www.bruiloftenzo.nl/
En volgend weekend mag ik eindelijk op jurkenjacht :D Dan wordt het denk ik wel echtecht..

Ik las iets over de tarieven bij de gemeente.. Wel een goed idee om hier eens naar te informeren en kijken of het scheelt als we dit jaar al gaan betalen. We hebben nog geen datum voor de ondertrouw.. Moeten we het nog eens over hebben..

Jootje22       10 mei 2013
Dees87         13 Mei 2013
Simple          18 mei 2013
Suus098       18 mei 2013
Mo_23          23 mei 2013
Flower          24 mei 2013
Misseagle      24 mei 2013
Jorien26        24mei 2013
Steef1          24 mei 2013
MArlie           24 mei 2013
Yvon83         24 mei 2013
BiancaIngmar 31 mei 2013

24 mei is wel koploper he :D

BiancaIngmar

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #689 Gepost op: 26 oktober 2012, 17:58:30 »
@Yvon83 Woon jij toevallig ook in de buurt van Meppel? Ik ga mss zelf a.s. zondag ook hier naartoe, maar dan niet met AS (vind 2 bruidsbeurzen genoeg), maar wellicht met m'n moeder.

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #690 Gepost op: 26 oktober 2012, 18:25:39 »
@Yvon83 Woon jij toevallig ook in de buurt van Meppel? Ik ga mss zelf a.s. zondag ook hier naartoe, maar dan niet met AS (vind 2 bruidsbeurzen genoeg), maar wellicht met m'n moeder.

Nee niet meer, woon in ZuidOost drenthe.. Maar Birgit is de dochter van vrienden van mijn ouders, dus zodoende is zij onze fotograaf geworden en daarom gaan we bij dr beurs kijken :) Dit is onze 2e beurs en daarna vinden wij het ook wel mooi geweest, is toch allemaal een beetje van hetzelfde..

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #691 Gepost op: 26 oktober 2012, 18:32:03 »
ja yvon dat vinden wij nou ook. vooral als je veel zaken al geregeld hebt, dan heb je niet zoveel meer aan burzen..
Al is het heerlijk om gewoon lekker te neuzelen en sfeer te ademen..

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #692 Gepost op: 26 oktober 2012, 19:34:35 »
Ik vind beurzen inderdaad tegenvallen als je al veel dingen hebt geregeld.

Ik ga zo eens even googlen naar joodse trouwgebruiken, Mijn vriend is joods, en ik deels italiaans, en nu komen er wel italiaanse invloeden op de bruiloft voorbij maar nog geen joodse, En ik weet zeker dat mijn vriend het wel leuk zou vinden om een glas kapot te stampen :P

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #693 Gepost op: 27 oktober 2012, 09:29:28 »
Heb ook maar even een introductiemailtje naar jullie toegestuurd, probeer sinds kort hier mee te lezen maar merk toch dat ik wel erg veel mis zonder de mail!

Nou je mist niet bepaald veel.. alleen de foto's van de jurken! Die willen we (zoals je vast wel begrijpt) niet zomaar hier neer zetten!

@Beurs, wij zijn nog niet naar een Beurs geweest en al hebben we al veel geregeld lijkt het me toch leuk om er een keer rond te lopen..
Volgende week zaterdag is er een beurs in Den Bosch en dat is redelijk dichtbij..
Ik heb nog een champagne ontbijt bon voor een zaakje die in Den Bosch zit dus gaan we dat eerst doen.. daarna lekker rondlopen in de stad (shoppen?) en dan naar de Beurs.. heb er super veel zin in!

@Bianca,  ja ik vind de jurken iedereen mooi staan maar is idd niet altijd mijn smaak.. of het is mijn smaak maar dan heb ik zoiets aangehad en blijkt het niet zo bij mij te passen.

Ik heb zelf echt hele uiteenlopende jurken aangehad om te zien wat me staat en wat bij me past. Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Alle jurken stonden me wel, maar de meeste jurken waren gewoon niet "Misseagle" ;)

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #694 Gepost op: 27 oktober 2012, 10:10:01 »
Yvon: Bij ons zitten ook al mensen te 'zeuren' dat we dit jaar een huis moeten kopen. Nu zag ik op het nieuws dat ze toch de hypotheek rente aftrek voor bestaande contracten gaan aanpakken..  dus het zal vast schelen maar de huizen prijzen gaan naar mijn inziens ook nog wel zakken.
Spannend op jurken jacht!!!

Over alle jurken: ik vind ook niet alle jurken mooi voor mezelf, maar datbetekent niet dat ik ze niet mooi vind voor een ander..

Ik twijfel nog steeds over mijn getuige, mijn ouders en mijn opa.. dat is er dus 1 teveel;) nu zei iemand tegen mij.. waarom laat je je opa niet weggeven in het gemeentehuis, maar is dat niet echt een vader rol?

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #695 Gepost op: 27 oktober 2012, 10:14:28 »
flower, dat is een keuze die jezelf maakt hoor, maar anders kun je je vader je weg laten geven en opa en moeder laten getuigen?

mijn opa leeft niet meer en hoe meer we regelen hoe meer ik hem mis! hij was echt een 2e vader voor mij.

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #696 Gepost op: 27 oktober 2012, 10:15:49 »
Dat laatste heb ik ook aan gedacht dees.. maar weet niet of dat lullig is voor mijn vader..

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #697 Gepost op: 27 oktober 2012, 10:42:59 »
Dat laatste heb ik ook aan gedacht dees.. maar weet niet of dat lullig is voor mijn vader..

Waarom is dat lullig voor je vader?
Je kunt je pa toch wel uitleggen dat je je opa ook een speciale taak wilt geven omdat hij veel voor je betekent? En ik denk dat je vader het weggeven van jou al bijzonder genoeg vindt!

Ik vind het enorm jammer dat mijn opa er niet meer is, ik had hem ook als mijn getuigen willen hebben.. Hij was ook voor mij mn 2e vader!

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #698 Gepost op: 27 oktober 2012, 10:52:56 »
Flower, ik zou het niet raar vinden als je je vader vraagt voor het weggeven en je opa als getuige, zo hebben ze beide een rol en weggeven lijkt me voor een vader wel heel speciaal!

Hier was ik laatst in gesprek met een vrouw die BABS is, echt een hele lieve en oprechte vrouw.. Ik zou haar wel heel graag als babs willen, maar vriendlief wil iemand die het in het Drents kan doen. Vrienden van ons heeft zij ook getrouwd en gisteren sprak ik een stel die ook door haar getrouwd zijn. Beide waren ze helemaal weg van haar en vonden ze dat ze het super deed. Ik zal eerst de gemeente maar eens bellen, omdat deze babs voor een andere gemeente werkt, hoe dat werkt. Maar wil eigenlijk wel dat vriendlief iig kennis met haar maakt en dan hopen dat hij het ook leuk vindt.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #699 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:11:07 »
@dees: klinkt leuk, om er ook joodse elementen in te stoppen!
@misseagle: wat je zegt over jurken die je prima kan hebben, maar dan niet 'jou' zijn, dat herken ik echt. Ik kon ook vanalles aan, het kon ook allemaal best mooi staan en toch was ik er dan niet weg van, omdat ik zoiets had van 'ik ben dit niet'. Grappig;-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards