collapse

Auteur Topic: Trouwen In Juni 2013  (gelezen 866223 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Juni 2013
« Gepost op: 10 juli 2012, 21:37:23 »
Hallo aanstaande bruidjes! :)

Er was nog geen topic voor Juni bruidjes dus ik denk ik maak er eentje!
Ik ben heel erg benieuwd wanneer jullie trouwdata is, hoe je gevraagd bent en wat jullie al geregeld hebben voor de grote dag!

Zelf ben ik vorige maand op het strand in Turkije tijdens een fotoshoot ten huwelijk gevraagd.
Heel romantisch en een moment om nooit meer te vergeten!
Wij trouwen op 07-06-2013.

Groetjes Mootje

Wblond

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2012, 11:47:14 »
Ik ga volgend jaar 28 juni trouwen :)
En hebben bijna alles al geregeld haha (zie andere topics)
En ben gevraagd op m'n verjaardag :) staat ook in een ander topic :tongue:

Liefs

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2012, 18:26:27 »
Ik trouw ook op 28 juni.
De trouwlocatie, feestlocatie, band, fotograaf, auto staan al vast.
Jurk, schoenen en lingerie zijn al gekocht :)

Ik ben op mijn verjaardag in Bali ten huwelijk gevraagd!  :rolleyes:

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2012, 19:12:57 »
Wat hebben jullie al veel geregeld zeg!
Wij hebben nu de trouwlocatie en de feestlocatie geregeld.
Ik ben nu naar een fotograaf aan het kijken.
Trouwen jullie op het gemeentehuis of een kasteetje?


Maar dat is een leuk cadeau, dat je op je verjaardag gevraagd wordt!
De dag waarop ik gevraagd ben was mijn vriend zelf jarig!

kim89

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2012, 19:13:16 »
JEEEHJJ Ik zat ook al te denken dat er echt even een topic voor juni geopend moest worden haha :) Was net aan het zoeken of ie er inmiddels al gemaakt was en jawel :biggrin:

Mijn liefje heeft mij met oud en nieuw ten huwelijk gevraagd! Zijn plan was om dit in het schommelschip van de efteling te doen daar vierde wij die avond oud en nieuw en ben wel 3x achter elkaar dat ding mee in gesleept..... Maar uit eindelijk was er iedere keer wel iets waardoor hij het niet wilde vragen, te veel schreeuwende mensen enz! hij wilde dit in het schommelschip doen omdat hij daar tijdens een van onze dates des tijds ook heeft gevraagd of ik zijn vriendinnetje wilde zijn :)
Uiteindelijk toen we in bed lagen en ik een beetje lag te mokken om het afgelopen jaar en een beetje bang wat het nieuwe jaar zou gaan brengen vroeg hij mij ten huwelijk :biggrin:

Vanaf dat moment ook meteen gaan regelen wat betekend dat er al behoorlijk wat geregeld is:
- locatie Kasteel Heeze (trouwen,dineren en feesten op 1 locatie)
- band voor het feest
- fotograaf
- vervoer
- getuigen en ceremoniemeesters
- kapster
- ontwerp uitnodigingen
- ontwerp bedankjes

In oktober ga ik kijken voor mijn jurk :) en zijn vanwege het rottige weer nu ons maar vast aan het verheugen op onze huwelijksreis haha, dus wij zijn druk aan het kijken waarheen en welke datum en hoelang enz :) Wij denken zelf aan mexico (ik heb hier een aantal maanden stage gelopen en heb toen weinig kunnen bekijken en heb alleen maar gewerkt en wil heel graag terug om zulke dingen alsnog te kunnen gaan bekijken)

Wij trouwen overigens op de 13e!
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2012, 19:14:22 door kim89 »

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2012, 19:30:19 »
Hallo Kim89

Jij hebt ook al veel geregeld zeg! Ik loop achter haha!

Ik heb trouwens onze ceremoniemeester ook al gevraagd. Ik had een heel leuk kaartje gekocht en daar een leuk verhaaltje ingeschreven over haar, dat ze goed is in dingen regelen, ons heel erg goed kent en onze beste vriendin is en daarna de vraag of ze onze ceremoniemeester wil zijn! :)
En haar reactie was zo leuk! We keken elkaar aan en begonnen tegelijk te huilen, ze vond het zo mooi! En wil ons erg graag helpen met het voorbereiden van de bruiloft! En op de dag zelf natuurlijk! Nu ben ik nog iets leuks aan het verzinnen om de getuigen te vragen.

Liefs Mootje

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2012, 19:32:17 »
In de gemeente waar wij trouwen kunnen we kiezen uit twee ceremoniemogelijkheden: het echte stadhuis of een oud stadhuis uit de jaren 1700 ofzo. Van binnen en buiten ziet het er echt nog zo oud uit, dus daar trouwen wij. Ligt ook aan een pleintje waar geen auto's e.d. mogen komen, dus hartstikke leuk! :)
Dan lopen wij de straat uit, riviertje oversteken en dan is daar de feestlocatie! Daar aan het water bij de bootje maken we ook de familiefoto's :)

De ceremoniemeester hebben wij ook al, die is al druk met ideetjes e.d. De save the date kaarten zijn besteld, komen 20 juli binnen en dan gaan ze begin augustus op de bus :)

Kim89: T is inderdaad wel weer om een huwelijksreis te boeken! Mexico lijkt me ook heel tof :)
Wij zijn nu een aantal keer in Aziƫ geweest en ik twee keer de richting van Amerika op, dus wij willen graag naar Afrika. Hebben net voor a.s. september een vakantie van 15 dagen geboekt, dus daarna gaan we eens verder kijken voor de huwelijksreis :biggrin:

Was zeker een leuk verjaardagscadeau. Voor jouw vriend ook dat je JA zei! :wink:

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2012, 22:08:59 »
Wij trouwen ook op 07-06-2013..mooie datum :tongue:

Dit hebben we al geregeld:

- stadhuis
- feestlocatie (inclusief eten, drinken, feestavond en bruidstaart)
- trouwauto
- busvervoer voor daggasten
- fotograaf
- videograaf
- getuigen en ceremoniemeesters
- kapster
- visagist
- dj

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2012, 23:13:54 »
Hallo Sjaantje,

Heeeeele mooie datum!  :wink:

Leo1986

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2012, 19:52:39 »
07-06 is een mooie datum, dan is mijn vriend jarig daarom trouwen wij op
14 juni 2013!

Ik ben 3 weken geleden gevraagd op de laatste avond van onze vakantie, op het strand. Heel romantisch en heb het ook niet droog gehouden. We hebben nog ruim 11 maanden maar hebben toch ook al best veel geregeld;

- Datum bij gemeente (we trouwen in een vroeger kerkje wat bij ons de officiele trouwlocatie is
- Datum bij de kerk (pastoor gaat zelfs rekening houden met zijn vakantieplanning)
- Locatie voor proosten (+taart), diner en feest (1 locatie)
- Bruidsuite (gratis bij de feestlocatie)
- Muziek voor het feest
- Fotograaf
- Bloemen (nog niet uitgezocht maar een vriendin gaat dit doen)
- Visagist

18 augustus ga ik kijken voor een jurk, in oktober gaan we kijken voor de ringen. We moeten onze getuigen en ceremoniemeester nog vragen maar ik ga er vanuit dat die het allemaal erg leuk gaan vinden.

Iedereen veel plezier met de voorbereidingen!

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2012, 19:59:42 »
Welkom Leo1986

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Mooi he om op het strand ten huwelijk gevraagd te worden! Ik hield het ook niet droog hoor :wink:

Vandaag heb ik contact gezocht met de fotograaf die wij graag willen.
Helaas was hij zelf op vakantie maar zijn vader/collega heeft voor ons de datum voor volgend jaar gereserveerd!
Na 3 augustus kunnen we een afspraak met hem maken, ik ben benieuwd of de fotograaf bij ons past!

Joda

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2012, 21:34:35 »
Hallo hier nog iemand die 7-6-2013 gaat trouwen.

Nu geregeld:
CM
Getuigen
Ondertrouw
Trouw/feest (eten) locatie
Band
Fotograaf
Bedankjes wordt aan gewerkt
JURK!!
planning groten deels
Gastenlijst
Kaart is mijn zus aan het ontwerpen.
Kapper (vriendin) Make up (schoonzus)

Dat was het geloof ik zo een beetje.

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2012, 22:15:07 »
Leuk, een topic voor de juni 2013 bruiden!

AS en ik gaan ook 7 juni trouwen. Geen speciale reden voor deze datum, gewoon een leuke datum (7+6=13) in juni.

We hebben al geregeld:
Datum gemeente
Datum kerk
Vervoer ( al is m'n vader volgens mij ook nog met een verrassing op dat gebied bezig, spannend!)
Fotograaf
Band
Feestlocatie
Gastenlijst
Dagindeling

In september ga ik op zoek naar DE jurk.

Binnenkort ook de ceremoniemeester en getuigen vragen.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2012, 22:24:59 »
Wow!! Sommigen hebben echt al veel meer geregeld dan ons  :blink:
Wij hebben nu namelijk alles in Excel staan, hebben ook een heel overzicht wat we nog moeten doen. We zijn nu erg druk met het verbouwen van ons huis, dus vandaar dat de bruiloft ff op een laag pitje staat.

Ik had al aangegeven dat wij al een feestlocatie hadden (bruidstaart, diner + feest), alleen vindt AS het nu te ver weg  :wink:  Stond al een jaar vast maar okay! Dus hebben nu weer offertes opgevraagd en gaan zondag bij een locatie lunchen waar we het dan waarschijnlijk willen gaan doen  :biggrin:

kim89

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2012, 19:19:03 »
Joepie! ik heb een bevestiging dat ik 6 oktober een afspraak heb voor het uitzoeken van een jurk :) Ik ben weer helemaal blij haha :)

even een taartenvraagje! Wat voor een taart doen jullie? wat betreft vulling enz?

Mijn vent lust geen marsepein terwijl ik daar juist dol op ben! En mijn droomtaart zou toch echt met marsepein en chocolade zijn haha!
Maar mijn lief heeft het liefst een abrikozenvlaai met heel veel slagroom! (is ook echt een bruidstaart he haha) En ik lust dus weer geen slagroom! DRAMA!!

iemand nog leuke tips?

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2012, 19:29:34 »
@ Kim, Oh wat goed dat je al een afspraak gemaakt had! Was nog een vraag die mij gister te binnen schoot: hoe lang van te voren maak je de afspraak? Maar het is dus niet gek om nu alvast een afspraak te maken voor ergens in September?!

Ga je trouwens naar 1 zaak of ga je bij meerdere zaken kijken? Ik denk dat ik bij meerdere ga kijken.

Hahaha, wel een leuke optie: vlaai als bruidstaart :biggrin: . Zelf heb ik nog niet echt concreet nagedacht over smaak ed. Ik wil wel graag zo'n stapeltaart. Maar hij moet wel goed snijdbaar zijn. Niet dat als je het mes er in zet de vulling er aan de andere kant ook uit komt puilen haha. Maar marsepein en chocolade zijn hele goede opties! Jammie. Alleen heb je dan inderdaad wel het risico dat er mensen zijn die daar niet van houden. Lastig hoor.
In jouw geval zou je kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een taart die gestapeld is op zo'n etagere, zodat je dus verschillende taarten hebt of dat de buitenkant van de taarten hetzelfde is (om het idee van bruidstaart aan te houden) maar dan met verschillende vullingen.

kim89

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #16 Gepost op: 13 juli 2012, 19:36:07 »
Ik denk ook inderdaad dat het losse taarten gaan worden met een andere inhoud, ik zie tot nu toe nog geen andere optie maar wie weet heeft iemand op het forum die nog!
Ik had al een tijd geleden de winkel gebeld en toen zeiden ze dat het verstandig was om zo snel mogelijk een afspraak te maken.
Zeker omdat die periode heel erg gewild is omdat eind september/begin oktober de nieuwe collectie binnen is! Dus is helemaal niet gek om alvast de afspraak te maken hoor!

Ik ga in eerste instantie alleen naar deze winkel en mocht hiet de jurk niet bijzitten heb ik nog wel een andere winkel op het oog! Het vervelende is dat ik vanwege mijn grotere kledingmaat het moeilijk vind om zomaar naar iedere bruidswinkel te gaan en ben bang me niet zo snel op mijn gemak te voelen met het passen...
alleen de winkel waar ik nu heen ga is de eigenaresse zelf nog veel forser dan ik wat toch maakt dat ik het een stuk makkelijker vind om te gaan... klinkt een beetje stom misschien maar zo is het wel... en durf dus eigenlijk niet naar een andere... mocht het zo zijn dat ik in die winkel niet slaag is er iig nog een winkel die op de beurs mij erg aansprak en ook flink wat jurken in groter maatjes heeft hangen en dan moet ik daar maar heen...

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2012, 20:01:56 »
Ok, bedankt voor de tip. Moeder en schoonmoeder binnenkort maar eens vragen wanneer ze kunnen.

Probeer je om je kledingmaat niet ongemakkelijk te voelen hoor. Niemand is gelijk en iedereen is mooi! En ze hebben zoveel mooie jurken dat daar voor iedereen wel wat bijzit.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2012, 20:05:49 »
@Carien85 Welkom! Dat rekensommetje hadden wij ook al gemaakt haha! Leuk dat je al weet wanneer je naar DE jurk gaat kijken. Ik wacht eerst even de Love en Mariage beurs af, daarna maak ik een afspraak. Dan weet ik misschien een beetje wat ik wil, vind het heel erg moeilijk!

@kim89 Mijn vriend heeft voor vrienden dit jaar een taartstandaard gemaakt voor hun bruiloft. Deze gaan wij ook gebruiken. Die heeft 4 lagen waar een taart op kan. Nou werkt mn moeder bij een bakker dus ik ga daar maar even langs om te kijken wat voorn bruidstaarten zij maken. I.p.v marsepein kan er ook fondant gebruikt worden, dat vind ik persoonlijker lekkerder dan marsepein. Misschien vindt je vriend dit wel lekker. En dan kies je toch voor de abrikozen vulling :wink:
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2012, 20:07:50 door *Mootje* »

kim89

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2012, 20:16:31 »
@mootje bedankt voor de tip! Fondant had ik nog niet aan gedacht! Grote kans dat meneer dat ook niet lust maar we zouden dat iig een keer kunnen proeven!
Voordeel als je op die beurs wacht is trouwens wel dat je vaak mee kan doen aan acties! op de beurs waar ik was stonden veel bruidsmodehuizen bonnen uit te delen.... en bij de een kreeg je gratis lingerie er bij en bij de ander weer 100 euro korting sommige stellen dan wel als voorwaarde dat je op de beurs zelf meteen een afspraak met ze maakt! dus misschien een tip om van te voren alvast na te denken wanneer je wil gaan en wie weet kan je dan nog profiteren van een leuke actie :wink:

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #20 Gepost op: 13 juli 2012, 20:55:56 »
@kim89 Jij ook bedankt voor de tip! :biggrin: Ik ga met de mensen naar de beurs die ik ook mee wil hebben met jurken passen, kunnen we meteen een afspraak maken!
Ik zit nu te kijken naar het programma Say yes to the dress. Daar zie ik soms zulke mooie jurken maar kan ze vervolgens niet op internet vinden :sad:
Ik hou niet van tule, vaak kom ik jurken tegen waar ik het bovenstukje heel erg mooi van vind maar dan is de rok van tule...

kim89

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2012, 21:00:50 »
Vind dat echt een heerlijk programma! en vriendlief kijkt stiekem wel eens mee weet ik meteen wat hij ook mooi vind! Zo had ik een jurk op de beurs gezien maar kon het kaartje wat er haan hing bij de modeshow niet lezen en kon hem vervolgens bij niemand meer vinden... heel internet afgezocht en dacht ook meteen daar gaat mijn droomjurk!
Maar moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels heel wat sites heb afgezocht met allerlei merken jurken en dan vooral de merken die de winkel verkoopt waar ik nu heen ga!
En het zijn er zoooveel! zit vast wel een mooie tussen zonder rok van tule! En zou er anders niet een mogelijkheid zijn om een rok en bovenstuk samen te voegen die je wel mooi vind? Maar denk dat als je goed rond gaat kijken je vast wel wat vind!

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2012, 21:01:37 »
Je kunt ook een jurk laten samenstellen; bovenstuk van jurk 1 en rok van jurk 2. Zo kun je dus een unieke jurk laten maken helemaal naar jouw wensen.

kim89

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2012, 21:09:29 »
zo'n jurk samenstellen zal wel veel meer kosten denk ik ofniet?

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #24 Gepost op: 13 juli 2012, 21:10:26 »
Mn vriend wordt helemaal gek van mij haha, niet weer dat programma zegt hij dan! :tongue:
Ik vind het programma ook helemaal geweldig, jammer dat het nu weer afgelopen is!

Als ik ga passen neem ik gewoon wat plaatjes mee van wat ik mooi vind. En ik moet het natuurlijk ook gewoon aan zien, op plaatjes lijkt het misschien wel heel mooi of juist niet, en bij mij staat het weer anders! Gelukkig weet ik wel wat ik absoluut niet mooi vind, is toch iets :wink:
De merken Ladybird en Pronovias spreken me wel aan. En waar vallen jullie op?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards