collapse

Auteur Topic: Bedankfoto  (gelezen 11401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Gepost op: 17 juli 2012, 13:34:48 »
Ik zit eraan te denken om alle gasten aan het einde van de bruiloft een bedankfoto mee te geven.
Onze fotograaf heeft geen mobiele afdrukmogelijkheid oid, maar hij kan het wel doen als ze dan bij een bedrijf in de buurt afgedrukt kunnen worden.
Ik heb een fotozaak gevonden waar dat kan, maar nu zit ik nog met de afwerking/details. Want ik kan natuurlijk de fotograaf de foto wat laten bewerken en er 'bedankt' oid in laten zetten (is waarschijnlijk wel het makkelijkst en is ook leuk), maar ik zat ook te denken: je hebt van die soort van passepartoutachtige kaarten waar je de foto zo kan inschuiven. Dan hoeft er op de dag zelf vrijwel niets bewerkt te worden en is het dus nóg makkelijker. Heeft iemand een idee waar ik die inschuifdingetjes kan vinden en hoe ze uberhaupt heten? Met zoekwoord 'passepartoutkaarten' kom ik er niet in google. Dan krijg je gewoon kaarten die je ook nog moet dichtlijmen oid en dat vind ik teveel gedoe. Dus tips zijn welkom!

Ik ben ook benieuwd hoe jullie bedankfoto eruit zag (als je die had), dus show die ook gerust!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Bedankfoto
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2012, 13:55:44 »
Even een andere fotograaf benaderen en vragen om de juiste benaming?

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Bedankfoto
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2012, 15:56:28 »
Was eerst ook ons idee maar toch iets te omslachtig allemaal.

Wij geven de gasten nu een 'gewoon' bedankje mee en sturen na een week of 6 iedereen die er was een foto van ons!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2012, 15:58:25 »
Wij vonden het ook te omslachtig, hebben hetzelfde gedaan als Esprit.

Bedankje bij het weggaan op het feest en echt exact 6 weken later (puur toeval door huwelijksreis etc) een bedankjekaartje.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2012, 16:16:34 »
Wij hadden er één maar hebben die pas naderhand gestuurd. Niet alleen aan alle gasten die geweest zijn (die kregen ook een bedankje op de dag) maar ook naar veel mensen die lieve en mooie kaarten hadden gestuurd. En dat waren er veel in ons geval omdat we een kleine bruiloft hadden.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Bedankfoto
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2012, 17:15:07 »
Wij hadden er één maar hebben die pas naderhand gestuurd. Niet alleen aan alle gasten die geweest zijn (die kregen ook een bedankje op de dag) maar ook naar veel mensen die lieve en mooie kaarten hadden gestuurd. En dat waren er veel in ons geval omdat we een kleine bruiloft hadden.


Laten we die idd niet vergeten, mensen die ons een kaart sturen krijgen natuurlijk ook een mooie foto van ons!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2012, 17:46:36 »
Het omslachtige is inderdaad de reden dat ik zit te puzzelen hoe je zoiets het simpelst kan doen. Daarom zocht ik ook even zo'n insteekkaartje, zodat je de foto niet persé erg hoeft te bewerken en je dus minder stress daarover hebt.
Achteraf opsturen is idd ook een optie, ook voor degenen die een kaart sturen ja. kBlijf er nog maar even over nadenken (toch nog tijd zat;-))


@inx: leuke foto(s)!

twijfeltje

  • Gast
Bedankfoto
« Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2012, 18:54:18 »
Ik denk dat het meer tijd kost om alle kaarten in een hoesje te schuiven dan  om er eenmalig op de computer 'bedankt' op te zetten voor het afdrukken.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2012, 20:43:11 »
Dat is ook zo...
Ik neig er inmiddels naar om helemaal niet meer naar dat soort hoesjes te zoeken, maar inderdaad gewoon wat tekst op een foto te laten plaatsen en ze dan laten afdrukken. Dan zorg ik er wel voor dat vooraf tekst en lettertype etc bepaald zijn, dan kan het snel klaar zijn.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2012, 16:13:53 »
Weet iemand of de kwaliteit van de snelservice bij de HEMA goed is?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2012, 14:24:48 »
@ roze, de snel service van de hema is slechte kwaliteit. ik heb het bij 2 verschillende winkels geprobeerd en was echt niet mooi.

Wij hebben ook een bedank kaart achteraf gestuurd. Inderdaad ook naar iedereen die een kadootje opgestuurd had en die een kaartje gestuurd had etc.

Is een omklap kaartje zeg maar. je kunt hem neerzetten. Bvenkant is dus de achterkant en de onderkant de voorkant.  (Maar dan dus wel op de juiste manier gedrukt, zodat je er niet op de kop naar kijkt, dit was ene voorbeeld voor de drukker)
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2012, 14:30:40 door Jof »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2012, 20:23:02 »
Dat is jammer!

Leuke foto, Jof! Mooi ook dat de achterkant zwartwit is.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Bedankfoto
« Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2012, 08:13:50 »
Misschien een idee om dezelfde foto bij meerdere snelservices af te laten drukken en zo de kwaliteit te kunnen vergelijken.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2012, 09:19:08 »
Bij ons zit een fotozaak die ook een snelservice heeft. Is wel iets duurder dan de hema of de kruidvat, maar de kwaliteit is gelijk aan de gewone levering. Als je van te voren aangeeft dat je dan komt met de foto's houden ze bij ons de machine vrij, dus ben je gelijk aan de beurt :)
Fotozaken hebben soms ook wel van die inschuifhoesjes of doe het zelf hobby winkels?
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2012, 09:20:16 door Jof »

PrachtigFeest

  • Gast
Bedankfoto
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2012, 17:18:22 »
Ik weet dat de Hema ze op een mooie dag ooit verkocht. Je zou eens binnen kunnen lopen om te kijken of ze zoiets nog steeds hebben. Ook kun je bij een winkel zoals Pipoos (knutselwinkel) vooraf kaartjes halen en die alvast bewerken, zodat het niet zoveel werk is op de dag zelf. Het is overigens wel een leuk idee! En dan... er zijn neefjes en nichtjes genoeg die het leuk vinden om te helpen als je even met iets anders bezig bent?

Groeten, Prachtig Feest
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 08:09:24 door Irene »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2012, 19:40:31 »
@lies en jof: goeie tips. Ik zoek inderdaad een fotozaak daar in de buurt met snelservice, dat moet dan wel lukken. En ik heb nog tijd genoeg voor een proefadruk.
@prachtigfeest: die opmerking over neefjes en nichtjes vind ik een beetje apart. We hebben tot nu toe 1 neefje van 2 en een nichtje van 5. Niet echt de categorie die ons gaat helpen met bedankfoto's. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere familieleden die dat wel kunnen doen. We komen er vast wel uit.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2012, 01:31:45 »
Prachtigfeest kan natuurlijk ook niet weten dat je alleen nog jonge neefjes/nichtjes hebt. Ik neem aan dat zij gewoon bedoeld dat er vaak wel een aantal tieners zijn die even mee willen helpen met dit soort dingen. :wink:
Kan je die insteekkaartjes niet bij een goede papierwinkel kopen? Of online...volgens mij bedoel je deze:

http://www.verka.nl/pagina/fotopresmappen/bedankkaartjes.html
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2012, 01:34:08 door Sjaantje »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2012, 15:05:13 »
@Sjaantje: dankje voor de link. Dat is inderdaad wat ik eerst in gedachten had. Hoewel ik inmiddels niet meer van plan ben om het zo te doen, ben ik dankzij wat verder surfen vanaf die link wel op een ander leuk idee gekomen: een leporello-album met een aantal foto's voor onze beide ouders!

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2012, 16:41:13 »
Dat is idd ook erg leuk, vooral voor ouders van bruid/bruidegom. De onze lopen waarschijnlijk na de bruiloft ook de hele tijd met zn boekje in de tas om de foto's aan iedereen te laten zien :tongue:

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Bedankfoto
« Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2012, 17:08:48 »
Precies, kunnen ze mooi trots de foto's showen;-)
Ik heb deze net besteld (x2) :

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards