collapse

Auteur Topic: Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?  (gelezen 25545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Gepost op: 31 juli 2012, 22:03:46 »
de titel zegt het al. Mijn AS heeft al een aantal keer een bruiloft gehad waar geen bedankjes uitgedeeld werden aan het eind.. Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet echt. 9 van de 10 keer belanden de bedankjes in de kast of prullenbak....

Zijn er hier mensen die geen bedankjes doen?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2012, 22:35:21 »
Wij doen het wel, we doen een koffiepad in tule met een kaartje eraan. Heel simpel, goedkoop en iedereen gebruikt het.
Maar ik snap dat er mensen zijn die het niet doen, het heeft niet echt toegevoegde waarde.

OsCarel

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2012, 22:47:32 »
Wij doen het wel. Ik vind het leuk en mensen doen toch de moeite om te komen.
Wij hebben gastendoekjes, hebben ze ook nog wat aan.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2012, 22:51:20 »
Wij sturen een paar weken na de bruiloft bedankkaartjes met een foto van ons erop, net als Tiphona dus. Echte bedankjes vinden we ook niet nodig, maar we willen wel graag iets geven als herinnering aan de bruiloft.

Judith32

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2012, 22:56:06 »
Wij doen aan het eind een snoepbuffet. Er is een mooie tafel met verschillende schalen en glazen potten met snoepscheppen. Hier komen diverse snoepjes in. Erbij ligt dan een klein papieren zakje wat ze kunnen vullen. Geen mega snoepzak dus.

OsCarel

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2012, 22:59:41 »
Oh, dat is leuk!

idgnkv

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2012, 23:17:36 »
Wij hadden ook geen bedankjes, alleen bij de uitgang een pot snoep waar iedereen wat uit kon pakken.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2012, 23:23:41 »
Wij hebben een donatie gedaan aan cliniclowns en iederen heeft een kaartje gekregen met:Bedankt en als dank hebben wij een donatie gedaan aan de cliniclowns.

Zo vond ik het geen verspilling van geld en wij hebben er hele leuke reacties op gehad

Jassou

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2012, 08:04:49 »
We hadden ze ook niet. Ik vind het meestal prullaria, wat je daarna ook weer niet (meteen) weg durft te gooien. We stuurden gewoon nadien een foto-kaart waarop we een bedankt boodschap schreven voor de gasten. Net zoveel werk, maar naar mijn idee veel persoonlijker.

Bruid_Arnhem

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #9 Gepost op: 1 augustus 2012, 09:20:12 »
Wij hadden bedankjes (Hollandse snoep) op onze bruiloft maar eigenlijk maakt niet uit als mensen bedankjes hebben of niet. Zelf vind ik bedankjes zonde van het geld. Eten is OK (maar ook niet echt speciaal) en de rest gooie ik gewoon in de prullenbak.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2012, 09:36:31 »
Ik had ook geen bedankjes, we hebben wel de daggasten een ansichtkaart gestuurd vanaf onze huwelijksreis terwijl we normaal geen ansichtkaarten sturen.
Ik vond het gewoon vanzelf sprekend dat ik blij was dat ze er waren.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2012, 09:37:14 door Sylvia86 »

2juli2013

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2012, 10:18:41 »
Voor de dag zelf zijn wij nog op zoek naar een leuk cadeautje.
We trouwen intiem en zijn naar iets opzoek waar iedereen iets aan heeft.

Voor ons feest (week later) ben ik papieren slingers aan het maken met daaraan een kaartje.
De slingers kunnen gewoon gebruikt worden door de feestgasten wanneer ze thuis zijn.
Goedkoop en wil toch iets geven om te bedanken dat ze naar het feest gekomen zijn.

misseagle

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #12 Gepost op: 1 augustus 2012, 10:36:34 »
Ik had ook geen bedankjes, we hebben wel de daggasten een ansichtkaart gestuurd vanaf onze huwelijksreis terwijl we normaal geen ansichtkaarten sturen.
Ik vond het gewoon vanzelf sprekend dat ik blij was dat ze er waren.

Kijk dát vind ik nu een top idee!

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2012, 11:04:43 »
Hier ook geen bedankjes (en geen taart, geen echte trouwauto..)
gewoon lekker doen wat je wil en wat bij je past. :) gasten kregen de hele dag al lekker eten en drinken en een mooi feest, vind bedankjes zo too much vaak..

Djulietaah

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2012, 12:09:46 »
Vond het ook lastig, omdat ik een hekel heb aan onzinnige dingen (zeker als je er zelf 50 van overhoudt). Uiteindelijk hebben we een wijnflesje (niet met onze namen erop) met een kaarsje erin gegeven. Konden mensen nog aansteken en het restant dat niet mee is genomen staat leuk thuis.

OsCarel

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2012, 14:08:54 »
Daarom heb ik wel bewust gekeken of mensen er nog wat mee kunnen. Anders is het inderdaad zonde van het geld.
Wij zouden in eerste instantie een kaart sturen maar toen liep ik ineens tegen de bedankjes aan die we nu hebben.

Maar een verplichting vind ik het niet. Ik haalde eerder aan dat je laat zien dat je blij bent dat mensen de moeite doen om te komen, maar dat doe je natuurlijk ook met een kaart.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2012, 14:09:54 door OsCarel »

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:09:27 »
Persoonlijk vind ik geen bedankje bij de deur niet zo leuk, dus wij hebben wel gekozen voor bedankjes. Maar, geen standaard bedankje!

Wij hebben een Mickey Mouse cookie-cutter met onze namen en de trouwdatum erop gegrafeerd. Deze stoppen we in een paars organza zakje en daarbij doen we nog wat hartjes snoepjes.
En daaraan hangen we een kaartje met 'bedankt' en een recept voor lekkere koekjes die we graag een keer komen proeven!

Overigens net zo lang gezocht tot we alles zo goedkoop mogelijk hadden, we zijn ongeveer 90cent kwijt per bedankje. En ze zijn zo leuk, als we getrouwd zijn zet ik wel even een foto neer!
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2012, 15:10:00 door Esprit »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:13:11 »
@Esprit: klinkt erg leuk! Waar heb je ze gevonden?

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #18 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:15:28 »
Ebay, en omdat we een groter aantal nodig hadden hebben we nog kunnen onderhandelen over de prijs. Zijn uiteindelijk ook geen douanekosten bijgekomen.
Het laseren hebben we dan weer in Nederland laten doen!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #19 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:20:39 »
Oke, goed gedaan zeg. Leuk prijsje voor zo'n origineel bedankje!

Jassou

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #20 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:28:35 »
Hier ook geen bedankjes (en geen taart, geen echte trouwauto..)
gewoon lekker doen wat je wil en wat bij je past. :) gasten kregen de hele dag al lekker eten en drinken en een mooi feest, vind bedankjes zo too much vaak..
Maar je bedankt je gasten toch wel op een bepaalde manier? Ik vind zo'n kaartje eigenlijk wel echt een must, maar ik neem aan dat jij je gasten ook niet weg liet gaan zonder dan tenminste een 'bedankt voor je komt en tot ziens!'

OsCarel

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #21 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:30:17 »
Wat leuk esprit!
Wij hebben trouwens ook geen taart maar petit fours geregeld door locatie en de auto lenen we van mijn vader. Dikke prima.

blondbruidje

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #22 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:38:31 »
We hebben een tijd getwijfeld of we wel of geen bedankjes zouden doen, maar uiteindelijk toch gedaan. We hebben frisbees in onze themakleur en daarop plakken we een sticker met ons 'logo' en uiteraard het woord bedankt! Ook onze 'nieuwe' naam (zijn naam en mijn naam en 'onze' achternaam) komt erop, was een must van m'n AS! :wink: Iets meer uitgegeven dan gepland helaas, want we wilden flinke stickers en die waren best duur (bedankjes waren net zo duur als de stickers...) Toch ben ik blij dat we het gedaan hebben. Ik vind het altijd leuk iets te krijgen aan het eind van een trouwerij, ook al is het een roos, iets snoeperigs of iet anders fouts. Ik houd wel van die 'prullaria' geloof ik!

misseagle

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #23 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:48:25 »
Wij willen het liefst een (bier)glas met daarop onze namen gegrafeerd.
Of anders zo'n leuk potje met onze namen erop en dan snoep erin..

Iets in die trant in ieder geval!

boogschutter

  • Gast
Zijn Er Ook Mensen Die Geen Bedankjes Doen?
« Reactie #24 Gepost op: 1 augustus 2012, 16:32:06 »
Wij hebben het wel gedaan. Ook goedkoop gehouden: flesje water, eigen etiketje erop en een paracetamol erbij. Katerwater dus. Bij elkaar nog geen 50 ct per bedankje volgens mij.
Juist omdat iedereen het toch weg gooit, vonden wij het zonde om er teveel geld in te steken.
Maar eerlijk gezegd vind ik het ook niet echt nodig hoor. Ik bedoel: als je jarig bent maak je toch ook geen cadeautjes als bedankje dat ze op je feestje waren?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards