collapse

Auteur Topic: Trouwen In April 2013  (gelezen 123798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #100 Gepost op: 10 oktober 2012, 14:20:30 »
Ik hoop dat dat het is mmam, maar de jurk heeft aan de bovenkant een smal randje met steentjes, en geen van de jurken heeft dat op de site. Dus hopelijk dat de jurk nog niet is geplaatst.

Nog 2 dagen en dan ga je passen mmam!!! woeiiiii!

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #101 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:34:49 »
@Herfststorm, ik hoop dat je die jurk dan in de winkel kan vinden! Vast wel, ik neem aan dat die verkoopsters wel weten wat je bedoelt.

En inderdaad, nog twee nachtjes slapen en dan mag ik passen!! Zoooooooo'n zin in! En jij nog 3 nachtjes slapen!! Ben heel benieuwd wat we hier komend weekend te vertellen hebben. :-)

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #102 Gepost op: 11 oktober 2012, 13:18:56 »
Daar ben ik ook benieuwd naar wat jullie te vertellen hebben :D

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #103 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:50:56 »
Mmam!! Laat ons niet in spanning, hoe was het????

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #104 Gepost op: 13 oktober 2012, 09:29:51 »
Jaaaa, ik heb een jurk!! Althans, hij gaat gemaakt worden. :-)

Ik heb ervoor gekozen om een jurk bij een atelier te laten maken en daar ben ik heel erg blij mee.

De jurken die ik bij een bruidsmodezaak heb gepast waren allemaal niet perfect. Dan vond ik de voorkant erg mooi maar de achterkant weer minder, dan weer net te veel glitter, een veter ipv. knoopjes, enz. Uiteindelijk had ik een jurk die wel eens DE jurk zou kunnen zijn maar die bleek ver boven mijn budget (verkoopster zei dat ze het niet gezien had.... ).

Met het laten maken van een jurk in een atelier mag ik alles zelf uitkiezen. Stof, model, alles! Ik heb al een schets meegekregen (het wordt een combinatie tussen twee jurken die ik eerder in de bruidsmodezaak had aangepast maar niet mooi genoeg/te duur vond). Vervolgens wordt er een pasmodel gemaakt waarna ik weer kan aangeven wat er dan nog weer veranderd moet worden aan het model. Vervolgens wordt de basis van de jurk in de juiste stof gemaakt en dan kan er nog weer van alles veranderd/aangepast worden. Dus echt customized. Ben daar heel erg blij mee.  :biggrin:

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #105 Gepost op: 13 oktober 2012, 21:07:40 »
Wauw mmam, dat klinkt echt heel erg goed!!!
Mooie service dat dit gedaan wordt!

Ik heb ook mijn droomjurk gevonden.
Heb meerdere jurken aangehad, van ladybird tot Pronovias, allen stonden me erg mooi, maar het is er eentje van White One geworden.
Ik deed hem aan en ik kwam volgens moeders en schoonmoeder stralend uit het pashok.
Hij kleed zo mooi af! Ik heb maat 40-42 en dat is ook de pasmaat. Verder heb ik een doorsnee figuur dus ik paste alle jurken goed aan. Aan de jurk die het is geworden hoeft alleen de cupmaat iets ingenomen te worden en de lengte (de jurk moet wel besteld worden). Ook zit er aan de achterkant een roos die ik weg wil hebben maar dat is geen probleem. Over 3 maanden is de jurk in huis en mag ik weer komen passen.

Toen ik de sluier erbij op deed, begon ik te huilen, zo mooi was het, en mijn moeder en schoonmoeder ook, haha.

Vind het nu zo moeilijk om niets tegen mijn AS te zeggen, normaal delen we alles en hij is echt mijn maatje. Nu moet ik dus mijn mond houden en dat is zoooo moeilijk!


Elvi

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #106 Gepost op: 13 oktober 2012, 22:25:48 »
Wat leuk om jullie verhalen te lezen!!

Super dat je je droomjurk gevonden hebt, herfststorm.

En wat bijzonder dat jij je eigen jurk gaat laten maken mmam, wauw.
Nu kunnen jullie beide weer wat afstrepen op de things to do lijst :-)
Altijd leuk!

wemlonn

  • Junior
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #107 Gepost op: 14 oktober 2012, 13:10:43 »
Heey meiden,
Ook wij gaan april 2013 trouwen. (26 april)

Wat hebben wij al geregeld:

- locatie voor diner en feest (en taart e.d.)
- gemeentehuis
- ik heb mn trouwjurk al gekocht
- mijn getuigen zijn gevraagd
- band is vastgelegd
- fotograaf is vast gelegd
- trouwauto wordt geregeld via mn vriend zn werk.

Hoelaat trouwen jullie en hebben jullie al een (ruwe) dagindeling gemaakt?
Vanaf hoelaat en tot hoelaat hebben jullie de fotograaf?


April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #108 Gepost op: 14 oktober 2012, 14:51:36 »
wij trouwen om half 4.
denk dat as mij rond 11 uur half 12 ophaald.. kunnen we nog brooodje eten en fotos maken..
denk visagiste en kapster rondhalf 9 ligt eraan hoelang ze ook bezig zijn.. en of visagiste op locatie komt... had van de week gebeld of ze ook op locatie komen (op de prijslijst staat op locatie rekenen wij een toeslag) maar toen ik ging bellen wist niemand of dat het  kon dus moet ik nog een x terug bellen..

maar moeten om 3 uur op locatie zijn om half 4 aanvang trouwen
rond kwart over 4 proosten en dan staan er nootjes enz op tafel..
half 6 gaann we eten
half 8 snijden we de taart aan (ijsbruidstaart)
8 uur/ half 9 aanvang feest

van de week laatste dingentje halen voor de vakantie en dan gaat tante van as van de winter de kopjes beplakken(met onze naam en trouwdatum) en dan kan ik het in elkaar zetten en kunnen we weer wat wegstrepen
eind volgende maand wil ik de uitnodigingen bestellen

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #109 Gepost op: 14 oktober 2012, 14:52:24 »
balen van je jurk zeg trouwens!!!!!!!  succes ermee

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #110 Gepost op: 16 oktober 2012, 09:26:59 »
@Herfststorm, het is niet de service van de bruidsmodezaak. Ik had nog een andere afspraak bij een bruidsatelier (een vrouw die zelf bruidsjurken maakt) en daar laat ik DE jurk maken. :-) Wat fijn dat jij DE jurk ook hebt gevonden! Ik vind het ook erg moeilijk om mijn mond te houden over mijn jurk. En ik kan niet stoppen met het kijken naar het ontwerp, de stofjes, foto's, etc. Heb jij dat ook?

@Elvi, ja het is inderdaad heerlijk om weer wat af te strepen. :-)

@Lonn, welkom en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Je hebt al veel vastgelegd. Wij hebben zelf nu ook al meer vastgelegd maar de auto moet bijvoorbeeld nog geregeld worden. Wij trouwen om 15.00 uur. Tot nu toe hebben we nog globaal een dagindeling gemaakt:

- Samen thuis slapen en ontbijten

- AS gaat naar ouders (uur of half negen?), ik blijf thuis (kapper, visagie, jurk, etc.)
- Fotograaf gaat foto's maken bij AS en bij mij met aankleden. Weet nog niet hoe laat.
- Daarna komt AS me ophalen en weg om foto's te maken (Uurtje of 11.00 a 11.30 uur?)
- Ontvangst daggasten bij ons thuis (door familie) 13.00 a 13.30 uur. Koffie met broodjes
- Wij arriveren weer thuis, uiterlijk 14.00 uur
- Vertrek richting Trouwlocatie rond 14.30 a 14.40 uur
- 15.00 - 15.50 a 16.00 uur trouwen
- 16.00 - 16.15 uur foto's met daggasten
- Vanaf 16.15 uur op naastgelegen locatie koffie
- Ongeveer 16.30 uur aansnijden bruidstaart
- 17.45 uur vertrek richting feestlocatie
- 18.00 uur Aankomst feestlocatie - diner
- Ongeveer 20.30 uur Einde diner (wij even een momentje voor onszelf, daggasten koffie)
- 20.45 of 21.00 uur binnenkomst avondgasten in feestzaal / feliciteren
- 21.30 a 21.45 uur opening band (dans of wat dan ook)
- 00.50 uur Laatste dans (vertrek wij?)
- 01.00 uur Einde feest
Ergens tussendoor nog iets van een patatje maar ik weet nog niet of we dat aan het einde willen hebben of rond een uur of twaalf ofzo...
Jullie?

@April2013, wat voor een kopjes? Zijn dat jullie bedankjes? En je zegt 'balen van je jurk', misschien heb ik iets gemist maar waar gaat dat over?

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #111 Gepost op: 16 oktober 2012, 10:10:44 »
Wij hebben een kop en schotel als bedankjes..

en van de jurk volgens mij verkeerde topic.. er was iemand waarvan de jurk te klein besteld was en die dus niet paste...
ze kon wel pasmodel krijgen/kopen voor de volle pond..
maar dat s.opgelost geloof ik

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #112 Gepost op: 16 oktober 2012, 17:32:23 »
Aha, vandaar!

Leuk, kop & schoteltjes. Origineel!

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #113 Gepost op: 16 oktober 2012, 18:22:43 »
Hihihi blond geweest vroeger ;)

ja vond wel leuk mejsen zullen er wel niets mee doen maar zou kunnen..
onze namen en trouwdatum komen erop. en dan met en koekje en suiker er melk en snseopad en theezakje en dan een kaartje eraan. kom nog eens een bakkie doen

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #114 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:58:26 »
Leuk April2013!

Gianna

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #115 Gepost op: 20 oktober 2012, 23:00:33 »
Hey meiden
Ik ben n tijdje kwijt geweest hier, maar dat heeft n reden.
Naast dingen uitzoeken voor de bruiloft en dingen nakijken. Heb ik te kampen gehad met zieke kindjes. Eerst het een, toen het andere kindje en vervolgens (jullie raden het al) werd ook ik flink ziek.
Maar iedereen is weer beter.
er is hier wel veel gebeurd, ik ga even in vogelvlucht reageren.

Als eerste heb ik hen die me een privebericht hebben geonden voor n foto van dé jurk, een mail gezonden.
Dan nu:
Wauw, twee jurken meer uitgekozen, het een een "eigen ontwerp/samenstelling" de andere in de winkel gevonden. Te gek, gefeliciteerd meiden met dat ontzettend mooie moment!
Ik zag dat n andere aprilbruid haar droomlocatie gevonden heeft, ook dat is n felicitatie waard, erg belangrijk en fijn dat t gelukt is!
Ik zag nog meer "nieuwelingen" met "onze" datom (26 april) wat leuk zo'n populaire datum. Dat het voor ons allemaal n mooie en gezegende dag mag worden.
De kop en schotel bedankjes zijn erg leuk en origineel, zelf ben ik nog aan t snuffelen wat wij als bedankjes gaan doen, maar ik doe hier zoveel ideeën op, dat komt vast goed.
Tot slot, ik zal mijn/onze dagindeling later posten, zeker nu ik twijfel of t allemaal wel haalbaar zal zijn. Maar voor nu kruip ik mijn bedje in gezien ik nog niet 100% hersteld ben.

Hoe dan ook, well done, allemaal met de behaalde mijlpalen in het regelen.
Liefs Gianna

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #116 Gepost op: 21 oktober 2012, 10:01:22 »
Ach Gianna, 2 zieke kindjes, dat is niet leuk :(
Mijn zoontje was ook ziek, maar is alweer opgeknapt. Nu is hij alleen steeds aan zijn oortje aan het trekken dus mijn AS gaat morgen even met hem naar de huisarts om te kijken of hij geen oorontsteking heeft, hij krijgt ook een tandje door, dus dat kan ook de oorzaak zijn. Feit is wel dat hij errug slecht slaapt 's nachts, en zijn mama en papa dus ook...

26 april is een prachtige dag, en het is omdat 19 april een speciale dag voor ons is (kwam er vorig jaar op die dag achter dat we in verwachting waren), anders had die datum onze voorkeur.

Kop en schotel zijn leuke bedankjes!!
Ik ben zelf ook op zoek naar bedankjes en toen kwam ik een bericht tegen dat iemand zelf chocolade-wikkels had laten drukken op dit forum. Heel erg mooi gemaakt! Alleen ben ik bang dat ik niet zo handig ben... maar wie weet ga ik een poging wagen.
Zou het heel brutaal zijn als ik haar een mail stuur met de vraag om de afmetingen van het papier enzo? Dan zou ik dezelfde repen kunnen kopen, ik vond het idee zo vreselijk leuk.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #117 Gepost op: 21 oktober 2012, 10:02:49 »
Whoeiiiii!!! Zie in mijn onderschrift dat het nog minder dan 6 maanden is!!!
Toen mijn AS me vroeg was het nog 9 maanden, de eerste 3 maanden zijn voorbij gevlogen!!!

wemlonn

  • Junior
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #118 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:29:55 »
Whoeiiiii!!! Zie in mijn onderschrift dat het nog minder dan 6 maanden is!!!
Toen mijn AS me vroeg was het nog 9 maanden, de eerste 3 maanden zijn voorbij gevlogen!!!

Haha, gaat snel dan he!
Ik ben straks op 24-12-2012 alweer 2 jaar verloofd (pfff) gelukkig duurt het bij ons ook nog maar halfjaartje.

Vandaag mot gehad met de fotograaf. Ze zei dat ze 100,- per uur rekende, we wilde haar eerst voor 7,5 uur maar besloten om toch voor 5,5 uur te gaan. Maar toen ik de tijden wilde wijzigen klopte haar prijsopgave niet meer. Ze zei dat het 650,- ging kosten. Ik heb toen naar haar gemaild dat ik er van uitging dat het 550,- was, maar ze zei dat ze met een basistarief werkt, alleen heeft ze dit nooit vermeld.
Ik ben nu dus heel erg geneigd om haar af te bellen en de foto's door een goeie vriend te laten maken. Of een nieuw iemand te zoeken.


Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #119 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:46:16 »
Lonn, dat zou ik ook een rotstreek vinden, zou zelf ook twijfels kwijgen bij zo iemand.

Vandaag heb ik bij pompoendecoshop foam roosjes besteld. Van een hele lieve meid hier op het forum had ik een paar voorbeeldjes opgestuurd gekregen, en ze waren zo mooi en bijna niet van echt te onderscheiden, dat ik besloten heb om mijn bruidsboeket en de corsages ook van deze roosjes te gaan maken. Morgen krijg ik het al thuis. Ben zo benieuwd!!
Heb er maar wat extra besteld zodat ik eerst nog kan oefenen, hahaha.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #120 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:36:28 »
Grrrrrr
Heb de bestelling binnen, alles zit er netjes in.... bloemistentape, houder voor het boeket, magneetjes en speldjes, wat bosjes groen. gipskruid, alles, behalve de rozen.... zo jammer. Morgen maar bellen maar heb ze nu pas na het weekend binnen en ik was zooo benieuwd of de kleur mooi was.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #121 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:07:10 »
Hoi meisjes!!!

We hebben vanmorgen de ringen geregeld!
Ze worden gemaakt van het oude goud wat we hebben en we laten ze maken door een goudsmid.
Vind ze echt prachtig en ben er helemaal wild van  :applaus:
Deze gaan het worden;

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #122 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:14:35 »
@Herfsstorm: wat mooi! Kan me voorstellen dat je daar superblij mee bent!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #123 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:29:41 »
Dank je wel Roze :D Wat een heerlijke naam heb je, wordt er helemaal vrolijk van (heel anders dan mijn naam, hahaha)

Alles begint nu ook echt vorm te krijgen, het meeste is geregeld.
Heb nu ook de rozen binnen om mijn boeket van te gaan maken. Heb gekozen voor foam roosjes en ze zijn nog mooier dan ik had kunnen voorstellen. Het verschil tussen een echte roos en de foam roos is minimaal.
Vind het ook heel leuk om mijn eigen boeket te ontwerpen en de corsages.
Heb ook een beetje hulp gehad van JM2012, zij heeft me roosjes opgestuurd om te kijken of het wat was, en foto's laten zien van haar boeket en corsages. Bracht mij weer op prachtige ideeën!
Heb de kleuren uitgekozen welke het gaan worden en deze zijn het geworden;

Heb 2 birdy's besteld (daar kun je de bloemen op schikken en mooi afwerken), eentje om te oefenen, en eentje voor het echte werk. Ook nog kleine witte besjes, gipskruid, wat groene blaadjes en parelspelden.

Gianna

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #124 Gepost op: 2 november 2012, 01:25:23 »
Pfff meiden, het is me mijn maand wel geweest. :(
Eerst had ik (na de zieke kindjes) n begravenis van n kindje van goede vrienden. Net toen ik dat te boven kwam sloeg het noodlot weer toen. Een van mijn beste vriendinnen, is overleden na n val van n berg. Ik kan daar nog niet overuit, het lijkt zo onwerkelijk (ze was pas 26) ze iel van n berg, snowdonia, en n val van ruim 100 meter was haar noodloottig, morgen wordt zij begraven en ik kan er niet bij zijn. Gelukkig komt er wel nog n herdenkingsdienst. Deze meid zou ook op mijn bruiloft op haar dwarsfluit komen spelen als het allemaal goed gelopen was. Dus ik ben perplext, aangeslagen en uit mijn doen. Wat dat betreft heb ik enorme steun aan mijn dochters, wij zijn christelijk en ik citeer hen; mama je moet niet huilen Anna is in de hemel en danst met Jezus. <3

Goed, terug naar de perikelen uit dit topic (En sorry dat k even neerslachtig deed hier)
@herfstorm; oei oorontsteking :( hoe is het nu met de kleine vent?
En wat n mooie symboliek heeft jullie datum. <3
Het schiet al op he, nog maar iets meer dan 5,5 maand voor jou!
Ik ga ook met foamroosjes werken, voor de corsages, voor het boeket heeft mijn lieve schoonmoeder nepbloemen, niet van echt te onderscheiden, dus ik ben benieuwd. :)
Wij hebben ringen in dezelfde stijl, enkel waar bij jou t zilver./witgoud overgaat in goud/geelgoud hebben wij n smalle band goud. Ik ben een van de weinige mensen die ik ken die niet tegen goud kan :( (en ik vind goud zo mooi :( ) Jullie ringen zijn echt schitterend. :)

@Lonn; wat stom van die fotograaf, ikzelf zou dan denk ik nog even rondkijken. Zeker gezien er nu al gesjoemeled wordt.


Hoe gaat het met de voorbereindingen van de andere meiden?
Liefs Gianna



 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards