collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 733813 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvlens

  • Gast
Trouwen 2014
« Gepost op: 23 augustus 2012, 15:15:22 »
Hoi meiden,

Is er al iemand die plannen heeft voor 2014?

Wij willen graag 9-5-2014 trouwen. We hebben dus nog even.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 20:26:31 door Lyanna »

decemberbruid

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2012, 22:34:06 »
hallo mvlens,

Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat er al mensen zijn die plannen hebben voor 2014!
jou datum duurt nog 1 jaar en 8 maanden bijna 2 jaar!
Veel kennisen van mij riepen dit ook zo ruim van te voren en tot op de dag van vandaag zijn hun nog steeds niet getrouwd!
Wat hebben hun hier mee bereikt? niets, wij hebben ons alleen verheugd op een bruiloft die er nooit komen gaat
aangezien er in zon ruime tijd van allerlei tegenslagen kunnen zijn.
Natuurlijk mag je hier lekker over dromen en nadenken dat deed ik al als klein meisje!
Zou het alleen nog niet van de daken gaan schreeuwen.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen 2014.
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2012, 22:39:53 »
Lief en ik riepen al in 2008 dat we in 2012 wilden trouwen, en dat hebben we ook gedaan :wink: Kan echt geen kwaad om er lekker over te dromen en wat inspiratie over op te doen! Veel plezier :biggrin:

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen 2014.
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2012, 22:53:43 »
Hier nog een...in 2011 ten huwelijk gevraagd en gaan in 2013 trouwen. Veel plezier met de voorbereidingen! :biggrin:

mvlens

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2012, 07:23:44 »
@decemberbruid: zo dat klinkt lekker gefrustreerd. Hier waren we eigenlijk in 2011 al getrouwd geweest als we geen te vroeg geboren kindjes (tweeling) hadden gehad. Dat wij ervoor gekozen hebben om nu net na hun derde verjaardag te willen trouwen is onze zaak. En dan daarbij thanx dat je me bestempeld als een dromerig klein meisje!! Vind wel dat jij anders klinkt als een oude gefrustreerde vrijster. Als je niks gezelligers te melden hebt blijf dan weg!

@melia: das wel lekker 4 jaar dromen en zwijmelen over leuke dingen!! Hoe is jullie dag geweest??

@sjaantje: volop bezig met de voorbereidingen. Wanneer is de grote dag?

Volgend jaar september gaat mijn zwager trouwen. Vandaar dat we gekozen hebben voor 2014. Duurt nog ff maar we hebben er zin in!

misseagle

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2012, 07:34:53 »
@decemberbruid, dus die kennissen zijn nooit getrouwd ivm tegenslagen in de relatie? Tsjah als ze dan wel al getrouwd waren dan gebeuren die tegenslagen toch ook? Of je nu getrouwd bent of niet.. Als je daardoor uit elkaar gaat dan is het inderdaad maar goed dat je nog niet getrouwd bent!

In principe maakt het niet uit wanneer je trouwt, of je dat nu over een jaar doet, over 2 jaar of nog langer.. Als je zeker weet dat je wilt trouwen dan is dat toch prima?! Zijn ook genoeg mensen die vonden dat ik er al zo vroeg bij was.. Tsjah sommige dingen wil je gewoon van te voren vast leggen bijv de locatie en ik vind het heerlijk het rondneuzen hierzo!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen 2014.
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2012, 08:46:34 »
We hebben een topdag gehad :) Er staat ook ergens een verslag in het onderdeel 'getrouwd'. (hier dus http://www.trouwforum.nl/forum/index.php/topic/18678-eindelijk-mevrouw-van-den-berg/)Moet wel zeggen dat ik officieel pas gevraagd ben in december 2010, maar eigenlijk stond de datum al jaren vast :wink:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen 2014.
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2012, 08:54:04 »
Vat het antwoord van decemberbruid niet te persoonlijk op Mvlens, zij weet niet waarom jullie je plannen voor dan hebben gemaakt, dat is persoonlijk. Dat het iets vrolijker en gezelliger had gemogen ben ik met je eens
Ik zou gewoon lekker in 2014 trouwen als jullie dat willen! Kun je je mooi op de zorg van jullie kindertjes richten, sparen en er een droombruiloft van maken.
Zou dit toppic dan ook mooi omtoveren tot 2014 toppic (in navoling van 2012 en 2013 ;-)) en voordat je het weet is het zover en heeft dit toppic meer dan 100 pagina's!

Veer

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2012, 09:28:11 »
Het belangrijkste is toch dat je van elkaar houd en samen met elkaar verder door het leven wil. Het maakt toch niet uit hoe lang je bezig bent met de voorbereidingen van je huwelijk en hoeveel tijd er zit tussen de vraag en het uiteindelijke jawoord. In een vorige relatie had ik ook trouwplannen want ik wilde trouwen met mijn eerste vriend en liefde. We wilden trouwen op 31 december 1999. En van een vriendin heb ik nog vaak moeten horen dat dat dus niet is doorgegaan. Mijn ex dacht dat hij beter kon krijgen en heeft hij mij later toch gezegd dat ik toch niet zo verkeerd was als hij had gedacht en dat perfecte vrouwen niet bestaan. Tja ... :rolleyes: Maar goed het was toch het beste wat me had kunnen overkomen door mijn wens om te trouwen kwam hij erachter dat hij het niet wilde. Ik had voor hem mijn kinderwens verstopt. Dankzij hem kon ik na wat moeilijke jaren verder.

Op zaterdag 9 oktober 2004 leerde ik dankzij een wederzijdse vriendin mijn tweede vriend en liefde en nu verloofde kennen. Op het moment dat hij mij ten huwelijk vroeg hadden we samen twee dochters. Ik werd gevraagd in oktober 2008. Ik ben toen ook meteen op dit forum terecht gekomen en we wilden toen trouwen op zaterdag 9 oktober 2010. Zes jaar na de eerste ontmoeting. Tot we plots onverwacht zwanger werden van ons derde kindje en besloten te wachten met trouwen tot ons derde kindje drie gaat zijn. En daarbij waren er genoeg andere familiefeesten dat jaar en het grootste feest wad het vijftig jarige huwelijk van mijn schoonouders die hebben mooi lang in het zonnetje kunnen staan. Het was een geslaagde dag met heerlijk eten en dat hebben ze nog vaak gehoord. En nu gaan we over minder dan een maand trouwen op zaterdag 22 september 2012. Dat is in het begin van de herfst. We hebben in die volgorde een winter, lente en zomerkindje. En u is het leuk om in de herfst te trouwen. En wat grappig is onze leeftijden samen vormen 22 als je onze leeftijden (38, 32, 5, 4 en 3) is 8+2+5+4+3=22 :laugh: Dus ik weet ook al bijna vier jaar dat we echt gaan trouwen en was heel blij met mij verlovingsring. Het begint heel spannend te worden. Ik ben er niet de hele tijd mee bezig geweest en vanaf vorig jaar januari ben ik steeds meer bewust met de bruiloft bezig geweest. Af ten toe heel erg vel en af en toe minder als je lang de tijd kan dat ook dan kun je even afstand nemen en er dan met volle energie en zin opnieuw op storten.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen 2014.
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2012, 10:53:41 »
en weet je wat? je bent niet eens degene hier die nog het langste mag wachten.. mijn vriend heeft me ook al gevraagd en wij trouwen pas in 2016 of misschien nog later.
@decemberbruidje: wat wil je dan? dat ze eerder trouwen zodat hun relatie niet kapot gaat zoals bij jouw vrienden? lijkt me een goed plan want daarmee voorkom je een verbroken relatie (dat je daarmee een scheiding kan creeren mwah who cares?) even tegen de topic starter: dit is dus sarcastisch, ik denk dat als hij jouw gevraagd heeft daar vast een prima renden voor heeft en dat jullie relatie toch wel heel sterk moet zinn als jullie zover vooruit willen plannen! Ik denk dat jullie een prachtige goed geplande bruiloft tegemoet gaan! ondanks de mensen die gewoon altijd bitter moeten zijn, trust me i know XD

mvlens

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2012, 13:23:18 »
We zijn inderdaad al wat dingen globaal op papier aan het zetten en lekker rond aan het snuffelen. Kan inderdaad niet kwaad. Volgend jaar gaan we het gemeentehuis en de kerk bellen. Een aantal dingen waren al geregeld en betaald voor onze eerste datum in 2011. Toen we alles af moesten zeggen hebben we het zo besproken dat die betalingen blijven staan en we het gewoon voor de afgesproken prijs mogen doen. Vonden we al supernetjes! Denk hieraan aan de auto enzo.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Trouwen 2014.
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2012, 16:14:43 »
Ach zo heb je heerlijk de tijd om je te oriënteren en verder voor te bereiden op jullie huwelijk! Ik moest ook 1 jaar en 9 maanden wachten, voordat we gaan trouwen. Hier hebben we ook bewust voor gekozen. Inmiddels duurt het nog een jaartje en een aantal dagen. En ik moet zeggen, de tijd is voorbij gelvogen tot nu toe. We hebben alle tijd om rond te kijken naar wat we willen.

decemberbruid

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2012, 20:28:09 »
Het is zeker niet zo dat ik trouwen zie als een mogelijke poging om een huwelijk te redden in tegendeel.
Maar ik vind het zelf persoonlijk gewoon heel erg vroeg als je nu al gaat zeggen dat je in 2014 gaat trouwen.
Tevens denk ik dat je tegen dit soort reacties zult moeten kunnen aangezien je die waarschijnlijk nog wel vaker gaat horen.
Dat hadden wij al toen wij in februari 2012 vertelde dat wij in december 2012 gaan trouwen.
Er waren echt heel veel mensen die zeiden, Goh dat duurt nog zo lang.... waarom vertel je dat nu al rond?

Dat is mijn mening en die mag ik toch wel geven?

OsCarel

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2012, 21:17:26 »
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wanneer ze het aankondigen, kom zeg. Ik ga dat echt niet voor een ander bepalen.
Wij hebben ons in Juli 2011 verloofd terwijl we trouwen in September 2012, geen enkele negatieve reactie gehad.

Laat topicstarter lekker gelukkig zijn met haar voorgenomen huwelijk. Je mag best je mening geven, decemberbruid maar doe niet zo zuur.

April2013

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #14 Gepost op: 24 augustus 2012, 21:28:35 »
Bij ons zit er ook tussen aanzoek en uiteindelijke huwelijk 1jaar en 10 maanden....
Wilde graag in april of mei trouwen.
Moesten nog beginnen met sparen en anders was het minder als een jaar dus dan maar jaartje later.
Dan kunnen we wel alles doen wat we willen met het geld. Jaartje maakt dan ook niet meer uit

Veer

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #15 Gepost op: 24 augustus 2012, 22:10:59 »
Wij hebben nooit rare reacties gehad op het feit dat er lang zit tussen het aanzoek en de dag zelf. Ook niet dat we via save the date met kerst vorig jaar lieten weten dat we gingen trouwen. Het is wel zo dat wanneer de bruiloft dichterbij komt de mensen er meer mee bezig gaan. Naaste familie koopt nieuwe kleding om er mooi uit te zien op de grote dag. Mijn schoonvader was al snel benieuwd of alles geregeld is. Kreeg een mail van iemand die dacht dat alles nu wel geregeld zou zijn. Helaas nog niet maar de belangrijkste zaken wel. Er moeten nog wat knopen worden doorgehakt. De laatste puntjes op de i.

Daniela

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2012, 03:21:01 »
Wij gaan op 4 april 2014 trouwen. Duurt nog even maar ik vind het wel fijn om alles op het gemakje voor te bereiden.
Iedereen moet zelf weten hoe lang men wil wachten met trouwen, het is maar net wat je zelf wil.

misseagle

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #17 Gepost op: 25 augustus 2012, 08:33:38 »
Het is zeker niet zo dat ik trouwen zie als een mogelijke poging om een huwelijk te redden in tegendeel.
Maar ik vind het zelf persoonlijk gewoon heel erg vroeg als je nu al gaat zeggen dat je in 2014 gaat trouwen.
Tevens denk ik dat je tegen dit soort reacties zult moeten kunnen aangezien je die waarschijnlijk nog wel vaker gaat horen.
Dat hadden wij al toen wij in februari 2012 vertelde dat wij in december 2012 gaan trouwen.
Er waren echt heel veel mensen die zeiden, Goh dat duurt nog zo lang.... waarom vertel je dat nu al rond?

Dat is mijn mening en die mag ik toch wel geven?

Om eerlijk te zijn vind ik die mensen dan ook maar vreemd dat ze dat zeggen! Gelukkig heb ik hele lieve mensen in mn omgeving die erg blij voor ons waren!
Wat wilden "jouw" mensen dan? Dat je 3 weken van te voren even liet weten dat je ging trouwen en de mooiste gebeurtenis in je leven maar even voor je hield?
Raar hoor...!

Veer

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #18 Gepost op: 25 augustus 2012, 10:23:10 »
Om eerlijk te zijn vind ik die mensen dan ook maar vreemd dat ze dat zeggen! Gelukkig heb ik hele lieve mensen in mn omgeving die erg blij voor ons waren!
Wat wilden "jouw" mensen dan? Dat je 3 weken van te voren even liet weten dat je ging trouwen en de mooiste gebeurtenis in je leven maar even voor je hield?
Raar hoor...!

Helemaal mee eens! Wanneer de plannen voor trouwen er zijn dat wil je dat met iedereen delen. Zodat ze de datum in hun agenda kunnen zetten en dubbele afspraken voorkomen kunnen worden. Verder zijn er mensen die graag betrokken willen worden en zijn bij de voorbereidingen van het huwelijk. En hoe dichterbij de datum hoe meer belangstelling er komt.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen 2014.
« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2012, 10:53:43 »
Ik denk dat het misschien wel goed is dat ze het nu al weten.
Ik lees ook al een aantal maanden mee op dit forum, dit is echter alleen om ideeen op te doen en in te gaan schatten wat we de komende jaren moeten gaan sparen om te gaan trouwen.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 22:55:43 door pk88 »

kwarkje

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2012, 12:03:38 »
Wij hdden in februari 2012 besloten om te gaan trouwen in juni 2013. Dat was ook nog een heel lange tijd.

Tijdens de voorbereidingen kwamen we erachter dat je eigenlijk nog niks echt kan regelen. Frustrerend vond ik dat. Hierdoor kregen we juist veel stress, omdat we maar bleeeeven kijken naar allerlei opties en elke keer weer andere dingen tegenkwamen die we leuk vonden. Op een gegeven moment ben ik eens gaan kijken of alle stelletjes zo'n stress hadden bij het voorbereiden van hun trouwerij. Ik kwam toen een wetenschappelijk artikel tegen dat zei dat een lange voorbereidingstijd meer stress oplevert dan een korte voorbereidingstijd. Dit was voor mij een bevestiging om de datum naar voren te verschuiven...

Maar dit is natuurlijk persoonlijk en iedereen moet het zelf weten.

kim89

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2012, 23:17:57 »
hier ook 1,5 jaar van te voren besloten om te gaan trouwen..... ben afgelopen 1 januari gevraagd en trouwen 13-06-2013... ik vind het persoonlijk heerlijk dat we nog zo lang de tijd hebben.... alles op je gemakje regelen... kunnen sparen voor wat je echt graag wil hebben.. als wij het dit jaar al hadden gedaan had ik het bandje wat ik graag wilde niet gehad en ook geen huwelijksreis en ook geen feest in verve en ook geen huwelijk op een kasteel... en omdat wij het geduld wel op kunnnen brengen hebben wij straks wel onze droom bruiloft.... Maar dan moet je wel iemand zijn die niet in de stress schiet en het ook prima vind even niks te doen aan de bruiloft....
Hier soms ook wel de opmerking van ooh maar dat duurt toch nog hartstikke lang! En ik roep dan ook standaard dat dat heel erg mooi is des te langer kan ik genieten van de voorbereidingen :biggrin:

dus MVlens gewoon lekker genieten van het feit dat jullie grote dag er aan komt en genieten van alle voorbereidingen die je treft :wink: En vooral niks aan trekken van die zure bruidjes en andere mensen die klagen over jou gekozen datum :wink:

Lynn

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2012, 23:56:53 »
@decemberbruidje: JIj bent toch niet uitgenodigd voor MVlens der bruiloft laat haar lekker doen wat zij wilt doen.
Ik ga ook pas in oktober 2014 trouwen, heb je tijd zat om dingen te regelen, je locatie, bandje/dj en tijd genoeg om te sparen!
Alles komt goed als de aanstaanden maar gelukkig zijn! :)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen 2014.
« Reactie #23 Gepost op: 27 augustus 2012, 16:23:04 »
Ik trouw nu ook in 2014. Eigenlijk was het 31-05-2013, maar het is nu 14-02-2014.
En decembruidje, ik vind dat je best een mening mag hebben, maar om die zo ongezouten te geven aan iemand die er niet om vraagt, vind ik niet gepast!!!! Er werd gevraagd of er iemand plannen had om in 2014 te trouwen, niet om haar plannen af te zeiken.

2juli2013

  • Gast
Trouwen 2014.
« Reactie #24 Gepost op: 27 augustus 2012, 17:59:45 »
Oke, ik zal de sfeer even "veranderen" :wink:
-----

Wat super leuk dat jullie gaat trouwen mvlens... Heeft de datum een speciale betekenis ?
Want ja, het is nog wel ver weg :wink: (sorry, kon het niet laten :ph34r: )

Wij hebben een jaar en 2 dagen voor ons huwelijk de sate the dates al gegeven.
Dit omdat we op Texel trouwen, in de zomer, en zo dus iedereen (die wil) er rekening mee kan houden.
Alleen maar enthousiaste reacties gekregen en geen enkele "Ohw maar het duurt nog zo lang"
We doen het welk klein hoor, puur wat naaste familie en een paar vrienden...

Maar als ik het goed begrijp hebben jullie dus al wel het één en ander geregeld/ nog staan ? Hoe heeft de omgeving gereageerd dat het dan nu "eindelijk" wel gaat gebeuren ?

Wachten duurt lang, maar uiteindelijk is het het waard toch  :cool:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards