collapse

Auteur Topic: Schelpenboeket, Iemand Ervaring?  (gelezen 8332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Gepost op: 31 augustus 2012, 14:47:11 »
Voor mijn bruiloft wil ik graag zelf een schelpenboeket maken. Omdat we op het strand trouwen op Hawaii. Zo kan ik het boeket meenemen en dit ook nog op het feest in Nederland meenemen. En het past perfect bij het strandthema.
Ik heb op internet al mooie foto's gezien. Maar heeft iemand een goed idee om zo'n boeket te maken?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2012, 15:23:18 »
Mooi!
Wellicht kun je ze met een lijmpistool op een bridy plakken. Of eerst op draad zetten en dat in zo'n bridy steken.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2012, 15:32:54 »
Leuk idee! Lijkt me trouwens wel wat lastig om dat netjes te vervoeren naar Hawaii. Misschien is het handig om het deels in Nederland te maken en dan daar af te maken?
Op youtube schijnen overigens best veel 'how to...' filmpjes te staan, misschien zit daar wat tussen?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2012, 16:14:08 »
Bedankt voor de tips, ik was idd al opzoek gegaan op youtube. Maar nog niet helemaal gevonden wat ik wil. Maar ik heb nog tijd genoeg! Het vervoer is inderdaad wel iets waar ik over na moet denken. Zonde als het niet heel aankomt.

wedding2013

  • Gast
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:09:36 »

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2012, 21:22:50 »
Super bedankt! Een goede beschrijving, engels is geen probleem! En ik vind die servetring ook super leuk, ga ik zeker wat mee doen.

October Bride

  • Gast
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #6 Gepost op: 1 september 2012, 21:22:22 »
Wat een leuk idee zeg!
Ik zou echter ook wel even bij de douane checken of het geen probleem is om dat te importeren/exporteren, zou toch echt lullig zijn als je door je boeket in de problemen komt...

Jassou

  • Gast
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #7 Gepost op: 1 september 2012, 21:37:19 »
Is het sowieso niet makkelijker om het daar te maken? Het lijkt me dat je daar makkelijker schelpen bij elkaar verzameld? Of zou je die toch in een zakje moeten kopen, zodat ze allemaal een beetje mooi gelijk /heel zijn?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #8 Gepost op: 2 september 2012, 10:18:29 »
Ik wilde inderdaad bij de douane informeren hoe dat zit. Misschien als ik een Nederlands aankoopbewijs meeneem dat het geen probleem is. Er zijn namelijk verschillende soorten schelpen die niet mag in- of uitvoeren.
Ik wil het thuis in elkaar zetten, want als we daar aankomen trouwen we al de tweede dag en als dan alles mislukt schiet ook niet op. Misschien dat ik het in delen meeneem. Of het thuis probeer of het lukt en dan op Hawaii met de echte schelpen doe. Moet ik nog maar goed over nadenken. En ik kan inderdaad ook kijken wat voor schelpen ze hebben op Hawaii. Bedankt voor de tips, zijn wel erg belangrijk om rekening mee te houden.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2012, 22:14:26 »
en? wet je al of je schelpen mag meenemen? en wat je gaat doen?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2012, 20:56:10 »
Ik ben erg aan het twijfelen, volgens de site van de overheid mag je geen schelpen in- of uitvoeren. Er staat een behoorlijke boete op. Het mag wel met een certificaat (als je ze in Nederland koopt) en dan moet je al door de rode ingang bij de douane. Lijkt mij geen prettig gevoel om op vakantie te gaan :)
Dus misschien maak ik er daar een ter plekke en maak ik hier in Nederland eerst een proefmodel, die ik dan kan gebruiken voor het feest dat we hier nog geven.
Ik ga tegen de tijd dat we gaan trouwen nog wel contact opnemen met de douane om zeker te zijn hoe alles in elkaar zit.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Schelpenboeket, Iemand Ervaring?
« Reactie #11 Gepost op: 1 oktober 2012, 10:41:19 »
hmm lastig.. Je wilt inderdaad niet het risico lopen dat je je boeket staks op het vliegvelld moet achterlaten..
succes ermee..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards