collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1069631 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1225 Gepost op: 30 december 2012, 21:30:25 »
Maggy, spannend! Zou fijn zijn als je ouders mee gaan.

Jade, STD betekent save the date. Dat is een kaartje, mail oid wat je kunt sturen naar de (dag)gasten om te laten weten dat je gaat trouwen en of ze die datum vrij willen houden, omdat ze uitgenodigd zijn.
Wij hebben van te voren een budgetlijst gemaakt. We hebben van alles bekeken wat we ervoor willen en kunnen uitgeven. Bijvoorbeeld voor de jurk, pak, feest. Eigenlijk van alles wel. Zo zijn we tot een eindbudget gekomen. Tot nu toe zitten we er nog onder  :biggrin:
Fijn dat het met je AS nu goed gaat. Hopelijk mag dit ook zo blijven. Hebben jullie nog een kinderwens? Omdat het zaad ingevroren is?

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1226 Gepost op: 30 december 2012, 21:59:16 »
@ maggy Oh ik hoop zo voor je dat het vliegen je moeder goed afgaat! Zou wel super leuk zijn als ze erbij is op de Antillen!

@jade Die afkortingen leer je snel hoor hihi. Dat STD is ook echt iets nieuws wat uit Amerika is over komen waaien. Best veel mensen doen dat nu en er zijn er een hoop verstuurd samen met kerstkaarten, scheelt weer postzegels ;) Wij hebben t niet gedaan, kan altijd nog hoor, maar mensen die we uitnodigen weten toch wel wanneer we gaan trouwen. En zo niet.. naja dan zijn we vast niet belangrijk genoeg voor ze en hoeven ze ook niet te komen :p

Over budget, ik gebruik daar de budgetplanner voor op bruidenbruidegom.nl. Vind ik echt super handig, staat een hele lijst aan dingen waar je aan kan/moet denken, kan je alles begroten e.d., en je ziet de totalen. En het is denk ik wel handig voor jezelf een beetje te weten wat je uit wil en kan geven aan de bruiloft. Maar dat heeft ook met je (financiele) mogelijkheden te maken natuurlijk. Wij hadden niet echt een budget en daardoor kwam de begroting steeds hoger uit te vallen. Ook alles wel ruim begroot hoor. Nu maak ik er een sport van om overal minder aan uit te geven, want het wordt anders toch wel te gek  :biggrin: Als je gewoon streng bent en vast houdt aan een bepaald bedrag, is dat denk ik verstandiger..

2013jade

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1227 Gepost op: 30 december 2012, 22:03:30 »
Bedankt! Weer wat wijzer :)

Toen het werd ingevroren wisten we niet dat ik zwanger was. Maar ik moet zeggen dat we toch wel graag nog 1 erbij zouden willen alleen de IVF is het struikelblok. Lijkt me heerlijk om een groot gezin te hebben. En op de IVF na is er niets wat ons tegenhoud. Ik heb ook het geluk dat ik thuis kan zijn bij de kids.

Sperzieboon: thanks ik ga eens kijken. Er staat een aardig bedrag gereserveerd voor de bruiloft. Maar je leest zulke verschillende dingen op internet dat het lastig is in te schatten wat nu een goed bedrag is en wat niet haha. Ik ga eens op die site kijken!
« Laatst bewerkt op: 31 december 2012, 00:12:31 door 2013jade »

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1228 Gepost op: 30 december 2012, 22:31:37 »
Ik las over STD kaarten, geen idee wat het is, wie helpt haha. Maar wat het ook is, het is sowieso alles behalve leuk als je eigen familie nieteens reageert.

Hahaha hier moest ik hardop om lachen! Het staat er zo mooi :P
Maar wat fijn dat het met je AS goed gaat! Het is altijd maar afwachten, het is zo'n rotziekte!

Maggy, super leuk dat je ouders vrij hebben :D nu duimen dat je moeder het vliegen leuk/niet vervelend vindt..

Over het budget: wij hebben alles een beetje geschat en in een excel bestandje gedonderd. Niet heel professioneel & uitgebreid maar meer zodat we een beetje een idee hadden van wat we ongeveer kwijt zouden zijn. Wij willen een zo leuk mogelijke bruiloft die zo goed mogelijk bij ons past, voor zo weinig mogelijk geld ;) geven het liever uit aan de huwelijksreis!

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1229 Gepost op: 31 december 2012, 00:42:25 »
Hallo dames.... Wateren hoop geschreven!

Ga even snel wat typen en daarna heerlijkslapen :)

Fijn dat hetnet je AS beter gaat jade! En vanaf papendrecht zit je zo in Ridderkerk ;)

Ik hoop dat de "proef vlucht " naar Berlijn je moeder goed bevalt, zal toch geweldig zijn als je ouders er bij kunnen zijn maggylove !

Over het budget: wij hadden nog niet heel het budget bij elkaar gespaard maar wij hadden in ons hoofd dat we niet meer dan 12.000€ uit wilde geven. Overal wel hoog ingeschat qua prijzen , en met die schatting zouden we rond de 10.000€ uit komen. Gelukkig zitten we overal dik onder de prijzen dus komen we nu rond de 8.000€ uit.

De jurk is iets waarop ok niet wilde besparen, ging naar de winkel voor mijn jurk welke 2700€ zou kosten, echter een lang verhaal maar die jurk was er niet meer :( nu mijn jurk voor 1799€ gekocht maar ik had nog een kortingsbon van 200€  scheelt weer ;)

En verder even nagaan of je connecties hebt , misschien een kapster die je kent of een iemand die in zijn vrije tijd dj is .... Daar kan je ook op besparen.

Maar voor iedereen is het heel persoonlijk wat ze willen / kunnen uitgeven en de een vind dit heel belangrijk en de ander dat...... Heel persoonlijk dus.

Suc6 er mee!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1230 Gepost op: 31 december 2012, 14:13:17 »
 :-\ Wij zitten toch wel boven de 15.000 vrees ik... en dan t pak en de jurk niet eens meegerekend, want die krijgen we allebei cadeau van familie

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1231 Gepost op: 31 december 2012, 15:29:43 »
Zodan das wel veel zeg! Ik kom daar niet aan hoor. Wij zitten op ongeveer 6000 denk ik?

Hoop ook echt dat het vliegen naar berlijn goed gaat en dat ze denkt, heb ik me hier nou zo druk om gemaakt?

Ik heb ook bericht van light in the box. Ik moest minimaal 20.62 euro besteden, will de coupon code werden. Ik zat op 20.61.....
Bij mij is 25 dollar 18,90 maar bij hun dus wat anders....
Nu dus maar opnieuw besteld, zullen we over een maand wel weer zien of het goed gegaan is....



Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1232 Gepost op: 31 december 2012, 17:18:07 »
Pffft wat een gedoe maggy!
En wat een bedrag sperzieboon :O
Wij zijn rond de 5500 kwijt zoals het er nu uitziet..

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar! En doe voorzichtig met het vuurwerk ;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1233 Gepost op: 31 december 2012, 22:02:44 »
@ begroting: Wij hadden eerst de kosten beraamd op een ruime 10.000 euro. Nu we al een eind op weg zijn, verwachten we ongeveer rond de 9.000 euro uit te komen. Nog geld zat!
Wij 'besparen' (is niet het goede woord) bijvoorbeeld op
- jurk door een jurk te laten maken in een atelier dan em te bestellen in de winkel
- Pak gekocht in outlet centrum
- Album maken we zelf
- DJ voor een vriendenprijsje (Scheelt toch ook al weer)
- Haren en visagie door kennis
- Feest (We hebben geen feest tot diep in de nacht, maar een uitgebreide borrel. Past ook beter bij ons)

We zijn wel duurder uit dan begroot voor de huwelijksreis (€400,-)

Het budget hebben wij vastgesteld voor heel veel rond te neuzen op internet en in tijdschrijften naar wat we willen en wat de prijzen daarvoor zijn. En dan wat hoe veel geld we ervoor willen en kunnen uitgeven.

@ Maggy. Nou, wat een gedoe allemaal zeg. Slechte zaak daaro!

Iedereen een gelukkig nieuwjaar alvast.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1234 Gepost op: 1 januari 2013, 12:45:04 »
Nu mag het officieel:
Iedereen een gelukkig nieuwjaar!
Dit is ons jaar  :applaus: Nu kunnen we gaan zeggen, dat we dit jaar gaan trouwen.

Wat is het trouwens rustig? Ligt iedereen nog een beetje bij te komen?
Ik heb al weer een dienst gewerkt.

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1235 Gepost op: 1 januari 2013, 13:35:15 »
Haha jouw eerste werkdag van 2013 zit er alweer op!
Hier is 't rustig, nog een beetje katerig van vanacht en zo richting familie.. Niet echt zin in, maar het hoort erbij!

Qua budget ligt het er trouwens ook nog aan of je de huwelijksreis erbij in rekent of niet... Wij zijn voor de reis alleen al 2700 euro kwijt, en dan komt er nog eten etc bij.. Maar dat zit natuurlijk niet bij die 5500 euro die we begroot hebben haha
En idd wat Joyce zegt: het is maar net wat je kan, maar ook vooral wil besteden aan 't trouwen. Wij wisten vooraf al dat we prima de middelen hebben om bakken met geld uit te geven aan 't trouwen, maar dat we dat gewoon absoluut niet willen. Er zijn nog zo veel andere dingen die we willen doen nadat we getrouwd zijn (huisje kopen/baby/wintersport) dat we het echt zonde vinden om dan zo veel uit te geven aan 1 dag..

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1236 Gepost op: 1 januari 2013, 16:28:26 »
Gelukkig nieuwjaar! Dit is ons jaar inderdaad, kan niet wachten!
Ik ben aan het uitbrakken op de bank.... hoop dat jullie het ook leuk hebben gehad.



Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1237 Gepost op: 1 januari 2013, 18:52:38 »
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Inderdaad we mogen gaan aftellen ;)

Hier ook een rustige dag.... Ff bijkomen vandaag.

Morgen begint het gewone leven weer!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1238 Gepost op: 1 januari 2013, 22:50:49 »
HAPPY 2013

Hey dames, jeetje wat zijn jullie druk geweest!

ff kort van mijn kant

@Maggy, wat leuk dat je ouders misschien mee gaan, ga je met je moeder ook gelijk een stedentripje berlijn doen?
@begroting, wij hadden ook 10.000 gespaard maar komen totaal op zo'n 5000 uit, excl. huwelijksreis. (best netjes!)
@Nieuw Jaar..dat was het eerste wat lief tegen mij zei na 00:00, dit jaar gaan we trouwen! Jeeeejjj....

@feesten...helaas was onze kleine meid niet zo gecharmeerd van een leuk feest bij zwager en schoonzus thuis dus wij zijn om 23:00 naar huis gereden en kleine dame in bed gedaan. Samen geproost met een cola'tje (we hadden niet op feest thuis gerekend dus geen alcohol en hapjes in huis) en samen naar vuurwerk buiten gekeken. Gelukkig dus niet brak geweest vandaag!

Afschuwelijke kiespijn gekregen vanavond, nu stoned van alle pijnstillers en morgen ochtend om 08:00 naar de tandarts, kiespijn is serieus erger dan weeen...bah!

Sorry dat ik nu even niet op iedereen reageer maar mijn hoofd tolt en ik zie wazig..ik ga proberen te slapen! Morgen meer van mijn kant!

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1239 Gepost op: 2 januari 2013, 09:58:12 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:35:07 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1240 Gepost op: 2 januari 2013, 10:28:57 »
KM, jammer dat jullie kleine meid geen zin meer had in een feestje.
Hoe was het bij de tandarts?

Onze begroting is trouwens incl huwelijksreis

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1241 Gepost op: 2 januari 2013, 10:48:48 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:35:17 door destino »

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1242 Gepost op: 2 januari 2013, 11:09:43 »
Ha dames!
Beste wensen allemaal!! Ons jaartje inderdaad!!
Wij hebben O&N met een hele grote groep vrienden gevierd en er waren er een heleboel die meteen zeiden: ooh en jullie gaan dit jaar trouwen! Dus dat was wel leuk.

Gisteren een gat in de dag geslagen.. half twee pas wakker  :blink: Dat gebeurt niet vaak..
Daarna naar familie geweest van AS en ook weer volgepropt met allerlei lekkernijen..

Nu weer aan het werk!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1243 Gepost op: 2 januari 2013, 11:19:15 »
Hmm en ons budget was ook nog excl. huwelijksreis. Snap ook echt niet hoe jullie het zo laag kunnen houden.. Of wij juist zo hoog hihi

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1244 Gepost op: 2 januari 2013, 12:14:08 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:35:28 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1245 Gepost op: 2 januari 2013, 12:15:14 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:35:35 door destino »

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1246 Gepost op: 2 januari 2013, 12:32:54 »
Oh dat is inderdaad geen leuk bericht destino! En een reisje naar Lissabon is toch iets om naar uit te kijken, en nu gaat t niet dior.. :( Gaat t niet zo goed met het bedrijf? Wat voor werk doe je eigenlijk?

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1247 Gepost op: 2 januari 2013, 13:24:43 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:35:46 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1248 Gepost op: 2 januari 2013, 13:35:45 »
Hmm, destino dat is een minder berichtje. Hopelijk snel weer ander bericht.

Tegen de tijd dat we getrouwd zijn, zullen we alles eens met elkaar vergelijken. Hoe iedereen het gedaan heeft met prijzen enzo. Vind ik wel leuk om te zien.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1249 Gepost op: 2 januari 2013, 13:43:22 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:35:52 door destino »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards