collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1069097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #700 Gepost op: 18 november 2012, 10:03:46 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:59:37 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #701 Gepost op: 18 november 2012, 10:21:32 »
Wallenkant destino ! Waar gaat jullie reis naar toe? Of had je dat al verteld???

Weer iets om naar uit te kijken hihi !!!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #702 Gepost op: 18 november 2012, 11:57:19 »
Destino, is het uiteindelijk Bali of Cuba geworden?

@Vrijgezellenfeest, wij geven ook een lijstje met gegevens van genodigden af.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #703 Gepost op: 18 november 2012, 12:39:48 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:59:45 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #704 Gepost op: 18 november 2012, 13:06:53 »
Geen idee... De auto correctie van de iPad .... Sorryyyy hihi  ik wilde typen wat leuk ! Haha

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #705 Gepost op: 18 november 2012, 13:17:37 »
Uhm tja, een huwelijkscursus, volgens mij ga je dan een aantal maanden voor de bruiloft praten met de priester of dominee oid, het kan ook iets Amerikaans zijn want een vriendin van mij heeft het wel gedaan (ik ben niet gelovig) maar er schijnen ook andere "cursussen" te zijn. Aangezien er veel voorbereiding zit in de bruiloft vindt ik het wel belangrijk om vooral het getrouwde leven daarna niet te vergeten. Ik ga eens googelen of er ook zoiets is voor atheisten.

PS: klinkt wel heel zweverig zo..hahahah...

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #706 Gepost op: 18 november 2012, 14:44:25 »
Zo, weer helemaal bijgelezen! Ik ga vast en zeker de helft vergeten om op te reageren, maar dat vergeven jullie me maar..

Welkom voor de nieuwe mensen! En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk ;)

Een huwelijkscursus voor het getrouwde leven... Zeg ik nu iets heel doms als ik denk dat er niets veranderd door die ring? Bedoel, voor ons gevoel zijn wij al getrouwd op het moment dat wij besloten om te trouwen. Wat veranderd er allemaal dan na je huwelijk? Ik heb echt het idee dat ik iets totaal over het hoofd zie haha

Voor het vrijgezellenfeest geef ik ook een lijst af met gegevens van de mensen die ik erbij wil hebben. En ik heb ook heel duidelijk aangegeven wat ik absoluut niet wil, en als dat dan toch gebeurt ben ik echt weg. Klinkt misschien heel flauw, maar ik heb echt geen zin om de hele dag voor paal te staan omdat de rest dat zo grappig vind.

Datum: wij trouwen ook op vrijdag de 13de. We wilden in de lente of herfst trouwen i.v.m. de huwelijksreis daarna (buiten hoogseizoen, maar toch nog lekker weer), en de lente was te vroeg i.v.m. geld dus bleef de herfst over. Wat automatisch neerkwam op begin september en toen vonden we vrijdag de 13de wel leuk klinken haha
Overigens is een kennis van ons ook op vrijdag de 13de getrouwd, en die vieren binnenkort hun 40 jarig huwerlijksfeest, dus het zegt helemaal niets :P

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #707 Gepost op: 18 november 2012, 15:48:35 »
@mydelirium, nee je mist niets! Ik bedoel ook niet dat je de dag na je bruiloft wakker wordt en dan naast je kijken en denkt...wie ben jij?! Het is alleen dat er veel nadruk ligt op de dag zelf dat je vaak vergeet te praten of het leven daarna. Het zal niet anders zijn maar het is wel zo dat ik wil dat mijn eeste bruiloft ook direct mijn laatste is. Ik vind het dus wel goed om zeker in de maanden naar de grote dag toe te proberen nog dichter bij elkaar te komen, alles op 1 lijn. Het heeft bijvoorbeeld ook te maken met stellen die zonder kinderen trouwen, in zo'n cursus ga je bijvoorbeeld ook bespreken hoe jullie beide over de opvoeding denken en bla bla bla....het klinkt het heel burgertruttig als ik het zo opschrijf maar ik denk dat het voor ons wel een plekje gaat krijgen in de komende maanden. Hoe we dat gaan invullen weet ik nog niet maar goed...we zullen zien!

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #708 Gepost op: 18 november 2012, 16:34:42 »
@Kirriemirrie hahaha nou ik denk dat ik hier echt te nuchter voor ben.. Wij hebben ook de intentie om dit onze eerste en enige bruiloft te laten zijn, maar als je nog nog een cursus moet gaan volgen om dichter bij elkaar te komen vraag ik mij af of je sowieso wel moet trouwen.. Ik ben het wel met je eens dat er veel nadruk ligt op de dag zelf, waardoor je elkaar kan gaan 'missen' (als in: langs elkaar heen gaan, niet communiceren etc). Maar daar ben je zelf bij toch, gewoon goed in de gaten houden en niet teveel de bridezilla uithangen denk ik dan ;)

Naar wie sturen jullie allemaal een 'save the date' trouwens? Wij sturen 'm met de kerstkaarten mee, sowieso naar de daggasten. Maar ik vraag me af of het niet handig is om het ook naar een aantal avondgasten te sturen nu we toch een feestje geven.. Gaat om ooms/tantes enzo, om ze toch te laten weten dat we gaan trouwen en we ze niet vergeten hierin ofzo.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #709 Gepost op: 18 november 2012, 17:04:31 »
Zo'n cursus zou ik niet eens willen, als ik lees wat het inhoud.

Wij sturen de STD naar de daggasten. Voor sommige avondgasten hebben we een stempel met STD... Bij goede vrienden en ooms/tantes.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #710 Gepost op: 18 november 2012, 17:42:54 »
Wij sturen ze mee met de kerstkaarten ! Naar iedereen die uitgenodigd is, dus daggasten en avondgasten :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #711 Gepost op: 18 november 2012, 19:33:35 »
Wij sturen ze apart en alleen naar de daggasten! Komt meer omdat ik er iets leuks van wil maken en ach, het is altijd leuk om een kaartje te krijgen!

Wat een reacties op de cursus, ik denk dat ik het ook niet helemaal goed uitleg maar goed, maakt ook niet. Wij gaan in elk geval geen cursus doen aangezien wij a) niet van de kerk zijn en b) cursus gaat mij ook wat ver! Ik wil in elk geval dat we alletwee volledig met de voeten op de grond en de neuzen in dezelfde richting het huwelijk in gaan, zoals we alle tijd in de relatie ook gedaan hebben.

En ik denk inderdaad dat een bridezilla zijn niet echt een positieve invloed kan hebben op je algemene gemoedstoestand dus dat zal in elk geval een slecht idee zijn! Maar goed, dat was ik ook niet van plan!

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #712 Gepost op: 18 november 2012, 20:03:17 »
KM, weet je al wat je gaat doen als STD?
En het klinkt alsof jullie zo'n cursus sowieso niet nodig hebben, omdat jullie normaal ook al een goede basis hebben ;) communicatie is altijd het belangrijkst!

Oooh ik ben wel echt bang dat ik een bridezilla wordt haha ben gewend om veel controle te hebben over alles, en vanuit m'n werk heb ik ook veel te maken met het organiseren van activiteiten en evenementen en ik vind het daarom dus ook erg lastig om de controle weg te geven! Wil graag alles tot de puntjes geregeld hebben, en dat alles precies zo gebeurd zoals wij voor ogen hebben. Ben geen bridezilla richting AS (alhoewel, meneer denkt dat we alles een maand van te voren ook wel kunnen regelen dus soms..) maar meer richting anderen: over wat men aanheeft, vrijgezellenfeest etc.
Waar je je al niet druk om kan maken he, haha

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #713 Gepost op: 18 november 2012, 20:29:12 »
Mydelirium , wat herkenbaar die AS !!! Als het aan mijn AS ligt gaat hij 2 weken voor de bruiloft eens op zoek naar een pak ;)  ook heel herkenbaar de controle haha. Denk dat iedereen dat wel heeft, je wilt dat de dag perfect is toch ? :)
« Laatst bewerkt op: 18 november 2012, 20:51:11 door Lizzz »

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #714 Gepost op: 18 november 2012, 22:20:30 »
Heel herkenbaar inderdaad, ik ben ook echt een control freak. Regel het liefst mn eigen vrijgezellen feest...
Mijn vriend maakt zich ook nergens druk om. aan de ene kan kant ik me daar weer druk om maken maar aan de andere kant vind ik het stiekem ook wel lekker dat ik alles zelf kan regelen.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #715 Gepost op: 18 november 2012, 23:20:38 »
hahaha...hoe herkenbaar dit! Ik heb gelukkig ook volledig vrij spel gekregen! Hij heeft een aantal dingen doorgegeven waar ik rekening mee moet houden, en de grote dingen als locatie ed beslissen we samen maar verder heb ik alle creatieve vrijheid gekregen.Wel moeilijk inderdaad om niet in een doorgeslagen bridezilla te veranderen aangezien ik ook voor het werk eigenlijk alles altijd moet regelen van a tot z en je bruiloft is toch een beetje een feestje keer 50 en alles moet goed, en het moet origineel en persoonlijk en bla bla bla...pfff...de druk die we onszelf opleggen is echt belachelijk eigenlijk! Maar goed we zijn gelukkig niet alleen, goed om te weten dat er meerdere control freaks zijn!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #716 Gepost op: 19 november 2012, 16:24:15 »
Toch nog even terugkomend op de 'huwelijkscursus'.. Doen wij ook niet hoor, maar wij laten ons huwelijk wel inzegenen. Hiervoor hebben we een freelance dominee ingehuurd, die de ceremonie zo persoonlijk mogelijk wil maken. Dat kan door ons goed te leren kennen. Tot aan het huwelijk zullen we hem dus iets van 6 keer zien om heel de ceremonie door te spreken, maar ook om over ons zelf te vertellen (en wat vind je nou zo leuk aan elkaar). Ik merk dat ik het echt super leuk vind om op een 'ander niveau' bezig te zijn met de bruiloft. Dus niet alleen de jurk, de accesoires en het ringkussentje, maar ook: waarom willen we trouwen, wat betekent de ander voor je, wat heb je aan elkaar, en hoe ben je geworden wie je bent etc. Ik vind het bijvoorbeeld best moeilijk om dat te beschrijven / onder woorden te brengen, terwijl we al 9 jaar samen zijn! Wat ik ook een erg leuk idee vind (en daarvoor hoef je echt niet gelovig te zijn) is om elkaar een brief te schrijven, deze in een dichte envelop te doen en deze envelop wordt uitgewisseld tijdens de ceremonie (zonder dat wie dan ook hem leest). Deze kan je op een later moment (bijv. 's avonds) samen lezen (met het idee dat dit je dichter bij elkaar brengt.. als dat al kan ;)). En ja, ons is ook de vraag gesteld hoe we de opvoeding van de kids zien (ik wel gelovig, mijn vriend niet), daar gaven we onze mening over en dat was allemaal prima. We hebben deze dominee dan ook uitgekozen, omdat hij je heel vrij laat in de manier waarop je je geloof ervaart. Ik hou namelijk absoluut niet van een hoog halleluja-gehalte, ik ga niet naar de kerk, ik woon samen voordat ik getrouwd ben, wil geen kerkliederen op mijn huwelijk, etc en dat respecteert ie allemaal.

@ save-the-date Ik weet nog niet of wij dat gaan doen. Is ook iets van de laatste jaren volgens mij. Als ik het ga doen, doe ik dat alleen bij mijn daggasten. Maar over het algemeen weten zij al wanneer we gaan trouwen, dus het nut zie ik dan niet meer zo. De avondgasten hoeven alleen hun avonden vrij te houden, mocht het niet lukken dan denk ik eigenlijk niet eens dat ik daar heel erg mee kan zitten. Scheelt weer in de kosten.. haha. Das wel erg dat ik dat zeg he?! ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #717 Gepost op: 19 november 2012, 17:03:07 »
Citaat
Ik merk dat ik het echt super leuk vind om op een 'ander niveau' bezig te zijn met de bruiloft. Dus niet alleen de jurk, de accesoires en het ringkussentje, maar ook: waarom willen we trouwen, wat betekent de ander voor je, wat heb je aan elkaar, en hoe ben je geworden wie je bent etc. Ik vind het bijvoorbeeld best moeilijk om dat te beschrijven / onder woorden te brengen,

Dit is precies was ik bedoel! Wij gaan nu een enorme vragenlijst doen, met echt hele rare vragen maar ook hele grappige. Wij beantwoorden elk elke zaterdag één vraag en bespreken dat met elkaar, zo kom je ineens weer hele andere dingen over je AS te weten, zoals welke superheld hij zou willen zijn of wat hij vindt dat echt fout is in de wereld of nou ja...ga maar door! Echt super leuk en op deze manier zijn wij toch heel erg met elkaar bezig, kom je nog meer over elkaar te weten en het is echt heel grappig! Dus we hebben gevonden wat echt bij ons past!

Dat idee van die brief is ook één van mijn favorieten, ik wil het alleen voor de ceremonie doen, hij krijgt die van mij en ik die van hem zodat je voordat je naar het altaar loopt nog een keer die fantastische bevestiging krijgt dat je met je ware gaat trouwen! ach...wat kan de liefde je toch zoet maken! hahaahah....

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #718 Gepost op: 19 november 2012, 18:21:13 »
Volgen jullie ook trouwen magazine op Twitter? Tijdje terug
Moest je gegevens mailen dan krijg je gratis magazine thuis. Super leuk.
Zit ook boekje van honeymoonshop bij.
Nog even inspiratie opdoen, volgende week maandag eindelijk
Weer jurken passen.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #719 Gepost op: 19 november 2012, 19:57:07 »
KM, Hoe is het nu met je? Ik las in een ander topic dat je nog veel last van de operatie hebt? Hoop dat het snel wat beter wordt hoor!

@ Twitter, Ik volg niets via twitter. Ik heb wel een account, maar ik doe er eigenlijk niets mee.

misseagle

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #720 Gepost op: 19 november 2012, 20:27:50 »
*breekt in*
Vind het idee van zo'n brief of vragenlijst wel erg leuk zeg.. bij de vragenlijst weet ik niet echt wat ik me erbij moet voorstellen.. maar zoiets is wel geinig om te doen!
Vooral die brief.. we willen sowieso onze geloftes schrijven voor tijdens de ceremonie maar misschien is een aparte brief die echt alleen voor elkaars ogen is bestemd ook wel enorm mooi om te doen!
*breekt uit*

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #721 Gepost op: 19 november 2012, 21:49:25 »
Ik kan de vragenlijst van de week wel even naar je pb'en misseagle, misschien kunnen jullie er ook iets leuks mee doen.
Die brieven doen wij in ieder geval en ik weet eigenlijk niet of het hier ook normaal is dat mensen hun eigen geloftes doen, ik dacht dat het alleen een standaard verhaaltje was...dat geeft weer hoop in elk geval!

En ik volg ook niets via twitter, snap niets van al die dingen!

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #722 Gepost op: 20 november 2012, 09:15:38 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:59:58 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #723 Gepost op: 20 november 2012, 14:56:45 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 12:00:06 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #724 Gepost op: 20 november 2012, 16:31:08 »
Vandaag kwam met de post ons ringen schoteltje..... Bij het uitpakken zag ik dat ie gebroken was :(
Ja hoor in 4 stukken. Gelijk die vrouw gemaild met de vraag hoe dit opgelost kan worden , aangezien ik nog iets anders bij haar besteld wat er niet bij zit. ( ze had het in zo'n dikke enveloppe gestuurd) ja dan kan je er van uit gaan dat het breekt.

Maar goed nu afwachten wat ze stuurt, anders gaan we een alternatief zoeken .....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards