collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1069203 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #775 Gepost op: 26 november 2012, 21:05:53 »
Heeee allemaal! Gesprek ging goed, was eigenlijk heel kort. Alle wensen op papier, rondleiding en ff kort gesprekje. Krijg morgen de offerte op de mail en heb duidelijk ons budget aangegeven en wat we willen, nu eens kijken of dat met elkaar overeenkomt!
Hebben jullie allemaal onderhandeld met de locatie?? Ik zou echt niet weten hoe je dat moet doen!?

De cupcakes is eigenlijk nog niet zo'n gek idee! Die kun je toch ook invriezen? Dus ruim van te voren bakken en dan invriezen, 2 dagen van te voren eruit halen en decoreren???....

Vanavond even balen! Normaal kijk ik altijd grey's anatomy, en nu komt dat niet ivm leveringsproblemen, uhm, wat?? Moeten de banden van die serie per postduif gebracht worden of zo!? belachelijk! Nu maar private kijken, ook leuk!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #776 Gepost op: 26 november 2012, 21:49:23 »
Fijn dat je locatie doorgaat! Dat was toch dat zalencentrum? Wij hebben niet onderhandeld, kan ik ook niet.. haha. Maar ik denk dat het goed is dat je duidelijk je budget hebt aangegeven, daar houden ze wel rekening mee denk ik.

Wij eindigen ons diner met een ijsbruidstaart (alleen voor de daggasten dus). 's Avonds hebben we voor de avondsgasten (en daggasten als ze nog trek hebben) cupcakes. Mijn schoonzusje gaat die een dag voor de bruiloft met wat vriendinnen maken. Dat decoren is een werk hoor! Onderschat dat niet... Het is ook niet mijn ding, heb daar geen geduld voor, dus ben blij dat zij dat wil doen met wat vriendinnen. Heb ook geen zin om daar een dag van te voren mee bezig te zijn. Maar voor een ander is dat misschien juist afleiding/ontspannend. Ik zit dan liever bij de manicure ofzo :P

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #777 Gepost op: 26 november 2012, 22:02:04 »
Zo er is weer heel veel geschreven! Ik heb druk weekend gehad met verjaardag, bezoek aan opa en...... vandaag de jurk gekocht!
Ik ben dus in franeker geweest. Ontvangst was leuk, we waren enige in de winkel.
Begon eerst met verhaaltje hoe en wat.
Er hangen wel bijna 150 verschillende jurken en we gingen ze allemaal langs en ik mocht er 6 uitkiezen die ik ging passen. Ik had er inmiddels 10 dus moest nog meer keuzes maken.
Er was 1 jurk waarvan ik verliefd was op het topje maar de rok met laag tule/organza erover heen en dàt vind ik niet mooi. Ze ging gelijk bellen en voor 50,- kon het aangepast worden dus is de rok van zijde en gewoon rustig. Top is helemaal bewerkt met borduulsels en kraaltjes precies hoek het zocht!!
Ik heb alle 6 de jurken aangedaan en er waren wel 4 die ik heel mooi vond. Was best moeilijk en ze was heel streng. Maar dàt is wel goed voor mij anders stond ik er nu nog.
We mochten geen fotos maken helaas.
Ik ben dus 650 kwijt, mooi prijs toch?! Er moet nog een hoeven bij, die is 100,- pfff best duur!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #778 Gepost op: 26 november 2012, 22:03:22 »
Hoeven = hoepel

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #779 Gepost op: 26 november 2012, 22:10:29 »
Jeeeh leuk joh! Ik mocht pas foto's maken toen het helemaal zeker was dat ik de jurk ging kopen. Anders zijn ze bang dat je hem na laat maken. Dus misschien als je een aanbetaling hebt gedaan dat je wel een foto mag maken (en naar ons allemaal mag pb'en ;))
Mijn hoepel kost ook 100 euro. Op internet vind je hem waarschijnlijk een paar tientjes goedkoper, maar ik vind het zelf wel een fijn idee om hem bij dezelfde winkel te kopen. Weet je sowieso dat het past bij elkaar.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #780 Gepost op: 26 november 2012, 22:58:12 »
oeee leuk!!! Welke winkel was je ook alweer geweest?? (even geen zin om helemaal terug te lezen!)
Maar 650 is nog steeds een hele mooie prijs toch??? Pfff....100 euro voor een hoepel??

Ik zie steeds meer mooie jurken, ik kan soms echt gek van mezelf worden! Dramatisch! Heb je misschien ook niet een plaatje van internet die je ons kan laten zien? Ben nu toch wel heel nieuwsgierig hoor....

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #781 Gepost op: 26 november 2012, 22:58:54 »
Ik heb aanbetaald maar mocht alsnog geen foto ivm niet mooi zitten, klemmen op je rug etc
Als ie gemaakt is maak ik een foto!
Tja ik kan een hoepel voor 50 euro kopen op internet maar moeder zegt ook dàt ik het gewoon bij winkel moet doen, weet je zeker dàt het goed is. Ik denk alleen hoe kan een hoepel nou heel fout zijn?

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #782 Gepost op: 26 november 2012, 23:00:12 »
Ik zal ff kijken of ik een plaatje vind wat er op lijkt!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #783 Gepost op: 26 november 2012, 23:05:14 »
Deze lijkt er erg op. Mijn jurk word dus aangepast. Dit topje en de rok is van satijn. Het werkje loopt een beetje door zodat het mooi overloopt.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #784 Gepost op: 26 november 2012, 23:08:01 »
owww wauw!!!!! mooi hoor! De satijnen rok loopt ook gewoon zoals deze?? en helemaal wit? Heeeeeeel mooi, absoluut iets wat ik zelf had kunnen kiezen (als ik ooit een keuze kan maken!) En heb je ook dat momentje gehad dat je hart een sprongetje maakte en dat je het gewoon wist??? (ik ben zelf namelijk bang dat ik dat niet ga krijgen omdat ik echt heel nuchter ben!)

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #785 Gepost op: 26 november 2012, 23:21:00 »
Ja is gewoon a-lijn model. Het is ivoor, maar ik vind dàt erg op wit lijken haha.
Ik weet dus niet precies hoe het er uit gaat zien, maar heb wel iets vergelijkbaars aangehad alleen daar zat nog een band om je heup en die wil ik liever niet accentueren ;-)

Ik ben ook heel nuchter denk ik. Ik had helemaal dàt gevoel niet. Wel dàt ik wist dàt het m was maar geen emotie of uitbundigheid hihi

Ohja ik ga 4/2 terug om me maten op te nemen. Ik heb dus tot dan om af te vallen. En moet dan tot juni op gewicht blijven! Max 3kg erbij of eraf. Goeie stok achter de deur.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #786 Gepost op: 27 november 2012, 11:06:20 »
KM, fijn dat de locatie door kan gaan! Hebben jullie de offerte al ontvangen? Valt het mee of tegen?
Cupcakes kun je idd van te voren invriezen. Dus dat is eventueel ook een optie, als je ze niet een dag van te voren wil maken. Als je ze dan gaat decoreren, dat gaat makkelijk denk ik. Tenminste als je niet allemaal ingewikkelde kunstwerken erop wilt hebben.

Maggy, super dat je de jurk gevonden hebt! De jurk die je laat zien vind ik echt prachtig. Welke kleur laat je em maken? De prijs is ook erg leuk.
Ik mag de hoepel lenen van de coupeuse. Bij de bruidswinkel waar wij gepast hebben, was dit ook mogelijk. Misschien kun je daar ook eens naar vragen. Scheelt toch weer wat centjes.

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #787 Gepost op: 27 november 2012, 17:11:44 »
De jurk wordt ivoor, wit staat niet bij mijn blanke huid. De rok word dus helemaal van zijde heel mooi glanzend in combinatie met de bewerkte top die ook mooi glitterd :-)
Ik ga ook even rond vragen voor een hoepel.

Ik ga nu op zoek naar sieraden en schoenen. Dàt moeten ze straks ook weten hoe hoog hoog me hak is ivm jurk.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #788 Gepost op: 27 november 2012, 17:15:48 »
Nog geen offerte ontvangen, mmm.....Maar goed dat geeft eigenlijk ook niets want we hebben de plannen een beetje aangepast. We hebben flink lopen schrappen in de gastenlijst en hebben nu voor de avond nog 46 volw. en 12 kinderen (overdag nog steeds28 volw en 12 kind.) Hoe pak je zo'n kleine bruiloft aan???? We willen wel een feest, althans, ik wil wel een feest en hij geeft mij hierin mijn zin en ik dan een consessie gedaan in het aantal gasten. Het gaat in dit geval niet om het budget maar puur omdat hij niet wil dat we een heleboel mensen uitnodigen waar we eigenlijk niets mee hebben maar gewoon omdat het moet! Uiteindelijk moet het dus een leuk feest worden met een klein groepje maar de locatie is best wel groot....owwww crap! alle adviezen en links nog sites en dergelijke zijn nu welkom. Ik ben ervan overtuigt dat een kleine bruiloft minstens zo gezellig is als een grote maar ik moet nog even het plaatje voor me kunnen zien....

PS: nu staat het wel echt vast!!!! Dat getwijfel ben ik ook echt zat!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #789 Gepost op: 27 november 2012, 17:25:54 »
Oh KM, ik herken het helemaal. Het is echt lastig. Wel op een net iets andere manier dan bij jullie... Hier zitten we met de ooms en tantes van Jeroen van vaders kant. Die zien we eigenlijk nooit (m.u.v. zijn peettante en peettante van zijn zus). Misschien toevallig als we ze een keer op de verjaardag van zijn ouders zien. We weten echt niet wat we daar mee aanmoeten.
Dan willen we ze wegstrepen, maar dan blijven er toch maar weer net 80 man over. (anders 100) En dan zijn er ook altijd mensen die niet kunnen komen, dus dan wordt de groep weer kleiner. Maar van de andere kant, blijven ze toch vaak maar even en drinke bijna niets. Dus voor de kosten hoeft het nu ook weer niet. Nouja, kortom we weten het nog steeds niet.

Hebben jullie niet nog iets vanuit het eerdere lijstje? Een kleinere, maar ook leukere locatie?
Kan jullie locatie de zaal niet kleiner maken trouwens? Bij ons kunnen ze er een wand inzetten.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #790 Gepost op: 27 november 2012, 17:37:18 »
Wij hebben ook een aantal mensen geschrapt op onze lijst hoor! Bv een nicht van mij moeder die komt nooit op onze verjaardagen, stuurt nooit een verjaardagskaart, en is bij ons nog nooit in ons nieuwe huis komen kijken ( wij wonen er bijna 3 jaar) ik dacht afgelopen verjaardag ik geef ze nog een kans en als ze geeneens een kaartje stuurt dan hoef ze ook niet op onze bruiloft te komen. Tevens staat een van mijn familieleden niet op onze lijst maar dat is een lang verhaal ;) en we willen het graag gezellig houden op onze bruiloft ;)

Daggasten zijn onze goede vrienden en familieleden die we naast verjaardagen ook zien.
Sommige nichten en neven nodigen we savonds uit bij het feest. Want die zien we alleen op verjaardagen! ( hoorde al van een nicht dat ze op der teentjes getrapt was dat ze alleen savonds mocht komen .... Heel vreemd want wij hebben nog geen lijst bekend gemaakt maar je ziet maar er wordt over gepraat ;)

Je moet doen waar jullie je fijn bij voelen, andere mensen kunnen niet in jou portemonnee kijken.... E het is jullie dag! Ik denk dat er altijd wel iemand blijft die wat te "zeuren" heeft !!! :) succes met keuzes maken!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #791 Gepost op: 27 november 2012, 17:41:46 »
Tja lastig hé, ik blijf twijfelen maar aan de andere kant, als we het zelfde budget vasthouden en een kleinere groep kun je vaak wel net iets meer doen. De locatie hebben we dan al de kleinste zaal, die kan niet kleiner.

We hebben een soort van clubgebouw hier in het dorp, die zou je met een eurotje of 250,- heel gez ellig kunnen maken, maaaar, die heeft maar 1 deur naar buiten, dan ben ik weer bang voor groepen, en waar zet je dan de dj, binnen of buiten?? Zoooo lastig! Ik ben al aan het googlen voor echt kleinschalige locaties maar in de omgeving kan ik niets vinden!

En tja, voor het geld hoef je het vaak niet te doen want als je kleiner gaat doe je denk ik toch net iets meer per gast dus kom je nog op hetzelfde uit!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #792 Gepost op: 27 november 2012, 17:45:35 »
Owww ja, van die fijne familiebanden, heeeeerlijk! Voor ons is het criterium een beetje het kraambezoek geweest. Was de geboorte van onze dochter belangrijk genoeg, mag je op de bruiloft komen, en de mensen die toen niet geweest zijn schrappen we nu ook! Voelt op zich wel goed!

En die nicht van jou Lizzz, lekker laten gaan, ze hebben het er maar gewoon mee te doen!

Ik zie mezelf nu wel helemaal leuk aan de haal gaan met de persoonlijke goodiebags en leukere bedankjes....nu alleen nog kijken hoe we de dag gaan indelen en dan kan ik los op de details!

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #793 Gepost op: 27 november 2012, 18:19:44 »
Haha inderdaad die laat ik ook lekker gaan hoor, maar van die domme opmerkingen weet je wel zo'n steek onderwater. En dat terwijl ze zelf geen eens getrouwd is! Dus als ze ooit gaat trouwen zal ze zien hoe duur het allemaal is!

Leuk he die goodiebags... Wij wilde het eerst ook doen maar ging alles een beetje optellen en dan ging het aardig in de papieren lopen. En aangezien AS zijn familie dat toch gelijk bij t oud vuil zouden doen vind ik het zonde.

Wij doen trouwens wel een soort van lunch als de daggasten zich verzamelen op de verzamelplek.
Zorg dat er allemaal belegde broodjes en crosantjes zijn en wat te drinken voor een ieder zodat ze niet met een lege maag naar het gemeentehuis gaan!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #794 Gepost op: 27 november 2012, 18:24:02 »
Tja, erg hé, van die heerlijk gemene opmerkingen!!! Mijn schoonzus doet dat met haar verlovingsring van 10.000 euro! (SERIEUS!!!) als we het over de ringen hebben moet ze altijd even melden dat die van haal heel duur was en dat mijn zwager die voor haar in Antwerpen heeft gekocht! nou en...ik heb geen verlovingsring en een ring van 10.000 zou ik gegarandeerd niet omdoen ivm angst!!!

Wel een goed idee om je daggasten een lunchpakketje mee te geven, ik zag daar bij hema hele leuke picknickdoosjes voor, zijn voor 4 personen met bestek en bordjes en zo...zooo schattig!

Ik zit nu zelfs te denken aan een heerlijke picknick high tea na de ceremonie, dan diner en dan feest...maar ja, dat feest hé...hoe dan!?!?!?!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #795 Gepost op: 27 november 2012, 20:02:46 »
Ik ben afgelopen zomer op een 'kleine' bruiloft geweest. Ik geloof iets van 40 man. Minstens de helft stond de hele avond op de dansvloer hoor. En ik had het idee dat er juist niet heel erg veel groepjes ontstonden, omdat er niet zo veel mensen waren zeg maar. Doordat je een kleine ruimte nodig hebt, zijn er misschien wel meer restaurants geschikt om een feestje te geven? Mocht je bang zijn dat de ruimte te groot is, zou ik dit niet oplossen door extra tafels en stoelen neer te zetten (dit werd ergens anderse op het forum gezet), want dan gaat iedereen zitten en niet meer de dansvloer op.

Onze daggasten verzamelen bij mijn ouders rond lunchtijd. Mijn moeder zorgt dat er broodjes en sapjes zijn enzo. Ik twijfelde hier eerst wel over, want haar dochter gaat trouwen natuurlijk, wil je s ochtends dan wel broodjes smeren? Maar dit vond ze onzin, zoveel werk is het niet en mijn zus en schoonzus kunnen ook wel helpen. Oke, prima!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #796 Gepost op: 27 november 2012, 21:36:24 »
Nee inderdaad, meer tafels lijkt mij ook niet echt handig!
Ik denk ook inderdaad dat het wel heel gezellig kan zijn en we hebben ook sowiezo 2 spelletjes tafels...dat vindt ik zelf zo leuk! Voor een ieder die niet wil dansen of even wil zitten kunnen ze een bordspel doen...klinkt op papier heel suf maar ziet er heel gezellig uit!

En ach, volgens mij is vele moeders niets te veel als het om de bruiloft van hun dochter gaat! Wel lief dat ze dat voor je doet toch, hoef je je daar niet meer druk om te maken!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #797 Gepost op: 27 november 2012, 22:38:11 »
Zo, wat hebben jullie veel geschreven vanavond! Ik ga proberen overal op te reageren, maar dat gaat vast niet lukken. Ik vergeet vast iets  :blush:

@KM, zoals iemand Ik weet niet meer wie hier ook al aangeeft, is een restaurant misschien ook een optie. Die hebben vaak kleinere zalen/ruimtes, maar wel met leuke aankleding EN vaak nog eens goed eten;) Dat bedacht ik me net toen ik in de auto zat. Ja, ook als ik niet of het forum zit, denk ik wel eens aan jullie  :biggrin:

Bij ons is het zo dat we ook gekeken hebben naar wie er is komen kijken naar ons huis toen we zijn gaan samenwonen of een kaartje gestuurd hebben. Nu zei Jeroen dat we de mensen die geen kaartje gestuurd hebben oid, dat we die gewoon uit kunnen nodigen. Diegenen komen namelijk toch nooit naar feesten e.d. van de neven en nichten. Dat is dan voor het fatsoen/geen scheve gezichten (alhoewel je die toch houdt). Er is wel 1 oom van zijn vaders kant, die we niet uitnodigen. Die nemen zelfs niet de moeite om bij de ouders van Jeroen in het nieuwe (alweer 3 jaar geleden) huis te gaan kijken, of ook maar naar verjaardagen van hen toe te gaan. De rest zou dan al avondgast kom.
Over zijn moeders kant waren we er al heel snel uit. Daar zijn ooms/tantes die we regelmatig zien, en er zijn er die ik nog nooit gezien heb. Dat zijn dus avondgasten en niet-gasten.
Bij mijn familie is het wat gemakkelijker. Wij zijn daar hecht met ooms en tantes en zien hen regelmatig, ook buiten verjaardagen om. Zij mogen allemaal als daggast komen.

@Lizz Ik vind het eigenlijk wel grappig dat mensen nu al gaan speculeren over of ze wel of geen daggast zijn, en of ze wel of niet uitgenodigd worden. Waar maak je jezelf druk om denk ik dan.. Hihi daar komen ze vanzelf achter.

@goodiebags Wij hebben zoiezo geen goodiebags voor de daggasten. Wel zit ik te twijfelen voor iets voor de kinderen. Maar van de andere kant, denk ik; Moeten wij de kinderen vermaken? Ik denk dat de ouders zelf goed weten hoe hun kind is, en of dat deze mee kan komen, en als deze meekomt of hij/zij dat iets ter vermaak nodig heeft. De leeftijden lopen ook zooo uiteen.. Dan zijn ze 7 maanden, 2,5 , 6, 8 en 11 jaar. En dan denk ik er ook nog bij van ze kunnen goed met elkaar spelen, dus eigenlijk hebben ze ook niets nodig.

@Broodjes. Wij hebben voor de intimiedaggasten Jaja, wij hebben ook nog onderscheid in daggasten een lunch. We trouwen om 15.00uur, maar sommigen daggasten mogen bij de ontmoeting zijn (12.30uur). Zij hebben hierna een lunch, terwijl wij foto's gaan maken.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #798 Gepost op: 27 november 2012, 23:13:49 »
hahaha joyce, wel lief dat je ook in de auto aan ons denkt! Tja, ik zal eens gaan kijken naar restaurants, maaruh, mag je daar dan ook muziek draaien???

En inderdaad, dat mensen zich nu al gaan afvragen wat ze aan gaan trekken terwijl ze nog niet eens weten of ze wel mogen komen, beetje op de zaken vooruitlopen denk ik dan!

En goodiebags is ook meer een trend volgens mij hoor, ik zou voor de kinderen die wel komen in elk geval zo'n grote lolly halen bij de Jamin, zijn ze lekker rustig tijdens de ceremonie! Ik hoop eigenlijk dat er bij ons ook mensen zijn die zo slim zijn om de kinderen thuis te laten! Maaaaaaar, als het dus wel de locatie zal worden die we gisteren bezocht hebben dan hebben we wel ondergronds een speelplaats voor de kinderen dus dan zijn ze mooi uit het zicht! (hihihihihi....incl. die van ons zelf trouwens hoor, heb niets tegen kinderen....echt niet!!!! )

Nou ja, het houdt me allemaal wel bezig in elk geval de periode dat ik niet mag werken...heb ik in elk geval iets te doen!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #799 Gepost op: 28 november 2012, 09:38:20 »
KM, ik heb ooit twee feestjes in een restaurant gehad en daar mocht er ook een DJ binnen.
Oja, wat me nu te binnenschiet. Jullie kunnen ook een kroeg afhuren. Dat hebben mijn vader en moeder ook eens gedaan toen ze 25 jaar getrouwd hadden. Kroegen zijn vaak ook wat kleiner, maar er mag ook muziek gedraaid worden en er kunnen hapjes geserveerd worden en eten (laten komen, denk ik)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards