collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1066502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #50 Gepost op: 10 september 2012, 13:11:03 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:20:48 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #51 Gepost op: 10 september 2012, 14:00:18 »
Inderdaad!
Destino, wat voor ringen willen jullie?

MS69

  • Gast
September 2013
« Reactie #52 Gepost op: 10 september 2012, 14:15:18 »
Ook wij hebben al een beetje gekeken naar trouwringen maar bij de juwelier waar we geweest zijn heb ik gewone ringen gezien, voor man/vrouw die we eeerrg mooi vonden. Eigenlijk nog leuker dan de officiele trouwringen. Zal het raar zijn om gewone ringen te kopen ipv trouwringen??

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #53 Gepost op: 10 september 2012, 19:37:21 »
Ook wij hebben al een beetje gekeken naar trouwringen maar bij de juwelier waar we geweest zijn heb ik gewone ringen gezien, voor man/vrouw die we eeerrg mooi vonden. Eigenlijk nog leuker dan de officiele trouwringen. Zal het raar zijn om gewone ringen te kopen ipv trouwringen??

Nee hoor je moet doen wat jullie mooi vinden! Vind setje wel leuk maar mijn as wil geen ring dus we doen een simpele voor de ceremonie  voor hem (alleen om ringen te kunnen om doen) en een mooie gewone ring maar met veel bling voor mij :-)
Ja wij ddoen echt alles heel anders!!

Wij zitten nu toch weer aan aruba te denken, ons eerste plan.  Het blijft kriebelen .
Gisteren op verjaardag van me moeder over gehad of ze nou echt niet wil vliegen, ze wil eerst een
Proef vlucht maken om te proberen....
Dus italië kan toch ook weer aruba worden, niks is zeker bij ons.

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #54 Gepost op: 10 september 2012, 19:43:18 »
@MS69 wij hebben ook 'gewone' ringen als trouwringen. Afgelopen donderdag hebben we die uitgezocht: titanium ringen van Boccia. AS gewoon een simpele brede, en ik  een ring met 4 diamantjes (2 boven, 2 onder elkaar). We waren beide nogal kieskeurig over wat we precies mooi vonden, en wat we mooi vonden was of meer als 2500 (wat we er niet voor over hadden) of titanium. Nou, toen was de keus snel gemaakt :tongue:

Maar die goudprijs ligt echt schandalig hoog :ohmy: wij schrokken er ook van in het begin!

MS69

  • Gast
September 2013
« Reactie #55 Gepost op: 10 september 2012, 19:56:06 »
Ja van de prijzen schrok ik ook inderdaad! We hebben trouwringen gezien die we wel leuk vinden, 2 voor 700 euro (viel nog mee) maar ook ringen die we echt super leuk vonden en die waren samen 100 euro hahah.

Maggylove: aruba lijkt me wel echt super hoor! Geven jullie dan in nederland nog gewoon een feest?
Ik zou je moeder aanraden geen proefvlucht te maken. De kans is groot dat ze het niks vindt en dan kan ze beter naar aruba vliegen voor die ene keer in haar leven dan een proefvlucht en niet naar aruba.. Bovendien is een proefvlucht vaak een kortere vlucht en dus kleinere vliegtuigen. Naar aruba heb je gewoon de grote vliegtuigen en persoonlijk vind ik daar echt een groot vlieg-verschl inzitten!

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #56 Gepost op: 10 september 2012, 20:02:57 »
Ja van de prijzen schrok ik ook inderdaad! We hebben trouwringen gezien die we wel leuk vinden, 2 voor 700 euro (viel nog mee) maar ook ringen die we echt super leuk vonden en die waren samen 100 euro hahah.

Maggylove: aruba lijkt me wel echt super hoor! Geven jullie dan in nederland nog gewoon een feest?
Ik zou je moeder aanraden geen proefvlucht te maken. De kans is groot dat ze het niks vindt en dan kan ze beter naar aruba vliegen voor die ene keer in haar leven dan een proefvlucht en niet naar aruba.. Bovendien is een proefvlucht vaak een kortere vlucht en dus kleinere vliegtuigen. Naar aruba heb je gewoon de grote vliegtuigen en persoonlijk vind ik daar echt een groot vlieg-verschl inzitten!

Dat zei mn vriend ook al,  dat ze beter gelijk in een groot vliegtuig kan. Aruba is echt mn droom bestemming en trouwfotos op t strand is zo mooi...
Maar zonder mn moeder ga ik niet.

De boccia ringen vind ik ook heel leuk!

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #57 Gepost op: 10 september 2012, 21:38:14 »
Haha maggylove, niets is zeker behalve als het geboekt is :tongue:
Maar mooi hoor, Aruba! Betaal je dan voor iedereen ook alles of doe je dat anders?

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #58 Gepost op: 10 september 2012, 21:53:51 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:20:59 door destino »

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #59 Gepost op: 11 september 2012, 08:05:55 »
Aruba is echt heel gaaf, ben er deze zomer nog geweest en daar ook weer 3 trouwerijen gezien, waarvan 1 van Nederlanders!
Als ik er al niet zo vaak geweest was zou een huwelijksreis die kant op mijn voorkeur hebben :) !
Nu zitten we te denken aan Bali of Thailand, misschien Kaapverdië.. Een van jullie daar ervaring mee?

Ringen zijn idd duur, degene die wij bij 1 juwelier zagen waren 2750 euro :tongue:
Daar gaan ze nu navragen of dezelfde soort niet goedkoper kunnen. Het wordt sowieso witgoud en ik wil graag vierkante diamantjes die strak gezet zijn.

Het is toch niet erg om stalen ringen te nemen, of helemaal geen ringen als je AS dat niet wil.
Je moet doen waar je je fijn bij voelt!

Ik werk op een reisbureau! Ben voor me werk in thailand geweest en eigen vakantie bali . Allebei leuke bestemmingen maar thailand heeft
Mijn voorkeur. Je hebt daar echte bounty stranden en je kan er zoveel doen, bangkok, cultuur en natuur etc  ( bali heeft dat ook hoor)
Kaapverdie hebben we met klanten niet echt veel ervaring mee, trekt mij zelf niet zou er met geld toe niet heen gaan.

Maar september is zo(even uit me hoofd) beter om naar bali te gaan qua weer. Geloof dat thailand nog met regen seizoen zit.
De mooiste stranden zijn in nusa dua op bali .

Sorry laat me weer gaan als hetvover reizen gaat :wink:

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #60 Gepost op: 11 september 2012, 08:45:10 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:21:07 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #61 Gepost op: 11 september 2012, 10:17:41 »
@Ringen Wij willen zilveren ringen, omdat we beiden door ons werk de ringen niet veel kunnen dragen. En dan vinden we het echt te duur om voor goud te gaan.

@Huwelijksreis Wij hebben afgelopen week Curacao geboekt voor na ons huwelijk. Daar willen we heel graag naar toe, en de ned. antillen ligt buiten het orkaangebied.

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #62 Gepost op: 11 september 2012, 10:23:03 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:21:16 door destino »

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #63 Gepost op: 11 september 2012, 10:47:31 »
Wij blijven met de huwelijksreis gewoon in Europa. We gaan (als het goed is, moeten nog boeken) 2 weken naar een huisje (omgebouwd kerkje) in Spanje. Mooie omgeving, privé, en eigen zwembad. Helemaal verliefd op! Geen Aruba of Bali voor ons haha

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #64 Gepost op: 11 september 2012, 10:58:00 »
Ik ben het niet helemaal met je eens Destino;
Natuurlijk zijn er wel weersinvloeden van orkanen die niet al te ver van dit gebied langs razen. Er is in juni t/m sept iets meer neerslag mogelijk dan in de eerste helft van het jaar. Toch niet meer dan in okt-dec. In curacao staat altijd een flinke wind. Vooral op het noordelijke deel van het eiland. Dit is ook het deel wat last heeft van eventuele 'orkaanwinden en regen'. Ook is er in heel curacao elke dag kans op regen. Gelukkig vaak in de vorm van een flinke bui en schijnt de zon daarna weer. De algehele luchtvochtigheid is in die periode wel wat hoger, maar dat nemen we voor lief.
Wij gaan naar een hotel aan het strand wij Willemstad, wat in het zuid-oosten ligt. En wat als we dan toch een paar dagen regen hebben.. Dan gaan we gewoon wat dingen doen die binnen gedaan kunnen worden. In Willemstad zijn ook tal van binnenactiviteiten.
Van een vriendin die daar 11 jaar gewoond heeft en een nicht die daar nu is, horen wij dat er niet zo veel invloeden zijn behalve dat het een paar dagen wat meer regent in de vorm van een fikse bui en dat dan de zon weer hard schijnt. Van die stormen heb je overal.

Wij wilden een keuze maken tussen Bali of Curacao.. Beide heel anders en een andere soort vakantie. In september komt Bali in het regenseizoen met de vele moessonregens, waarbij het uren en soms dagen heel hard regent. Het aantal dagen waarop regen valt is in beide landen hetzelfde. Voor ons was de keuze dus snel gemaakt. (En positief bevestigd door vriendin en nicht)

En het zal best wel eens zijn, dat het de ene keer wat erger is dan een andere keer. Maar dat heb je overal.

Haha, nu is het een heel lang verhaal geworden. Was eigenlijk niet de bedoeling. Hebben jullie een uitgebreide onderbouwing, waarom we toch voor curacao hebben gekozen ;-)
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 11:00:41 door JoyceS »

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #65 Gepost op: 11 september 2012, 11:04:43 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:21:26 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #66 Gepost op: 11 september 2012, 11:20:43 »
Ik geloof dat heel zuid-oost Azië ook last heeft van het regenseizoen.

Ik google even (weet niet wanneer jullie precies willen gaan, dus gekeken voor sept-okt):
1. In september-oktober begint het regenseizoen. Vaak halverwege september. De kansen op langdurige regen in september is redelijk groot. Gemiddeld aantal neerslagdagen in september 10 en in oktober 15.
2. In het regenseizoen valt iedere dag wel een bui en de luchtvochtigheid ligt een stuk hoger dan in het niet-regenseizoen.
3. Meer bewolking dan tijdens het droge seizoen, maar regen zal over het algemeen nog altijd beperkt zijn tot enkele uren per dag. Tropische stortbuien verfrissen het eiland Bali in enkele ogenblikken en als het droog is, zal de avond aangenaam fris zijn. Op deze site zeggen ze regenseizoen vanaf begin oktober.
4. Begint in oktober: Op sommige dagen zullen zware onweersbuien over Bali komen.Onweersbuien als deze kunnen plotselinge overstromingen en schade door bliksem en windstoten veroorzaken. Noodweer als dit kan zeer plotseling komen opzetten waardoor menig toerist verrast wordt, zeker in het regenseizoen

Op één site zag ik ook staan, aantal zonuren per dag 2.. Maar dat zal toch niet kloppen?!  :huh:  

Ook handig om te weten: Het verre zuiden van het eiland Bali kent eigenlijk maar één seizoen, afwijkend van het gangbare klimaat. Ook gedurende de regentijd regent het hier zelden namelijk. De luchtvochtigheid is veel hoger gedurende het regenseizoen, vooral als er zware bewolking is ontwikkeld, maar de regen uit blijft.

Dus ik denk dat als je in het zuiden zit, je wel goed zit. Noorden liever vermijden. Hetzelfde geval als curacao  :wink:

Edit: Ik heb even terug gekeken, jullie trouwen 6-9. Dan kun je wel voor oktober geweest zijn, en moet het allemaal wel meevallen. Wij trouwen een week later en dan zitten we toch echt in oktober eer dat we terug zijn. Dus die gok wilde we niet wagen.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 11:23:00 door JoyceS »

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #67 Gepost op: 11 september 2012, 11:49:50 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:21:46 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
September 2013
« Reactie #68 Gepost op: 11 september 2012, 13:26:13 »
Ook wij zijn aan het nadenken over onze reis... Ik vind het echt hee moeilijk! Wij weten niet precies wat ons budget is voor de reis. ( wat er over blijft) eerst had ik allemaal verre bestemmingen in mijn hoofd maar denk niet dat het realistisch is. En dan denk ik ook, doe niet zo verwend Lizan... Wees blij dat je op reis kan gaan. En het andere moment wil ik persee ver weg haha... LUXE PROBLEEM!!! Ik denk dat ik met mijn verstand moet denken , want wij geven al een hoop geld uit aan de dag, dus gewoon even er tussen uit moet ik gewoon genoegen mee nemen....

Voor de bestemmingen dichter bij huis zijn wij aan het kijken naar bv Tenerife of gran canaria. Op mijn lijstje voor ver weg staan onder andere Aruba, zanzibar of iets dergelijks.  

Vandaag de foto's gemaakt voor de save the date kaartjes. Jammer van het slechte weer maar volgens mij zitten er leuke foto's bij :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #69 Gepost op: 11 september 2012, 13:36:38 »
Citaat
Vandaag de foto's gemaakt voor de save the date kaartjes. Jammer van het slechte weer maar volgens mij zitten er leuke foto's bij :)

Ik ben benieuwd naar de kaartjes! Wanneer gaan jullie ze versturen?

Citaat
Zit je trouwens in het v/d Valk hotel? Dat ligt volgens mij ook aan de zuidkust!
 Ik heb daar in het Marriott Beach Resort gezeten! Is ook een mooi hotel!
We zitten in hotel Avila

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
September 2013
« Reactie #70 Gepost op: 11 september 2012, 13:54:55 »
Wij willen ze denk ik met de kerstkaarten mee sturen.... :)

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #71 Gepost op: 11 september 2012, 14:15:48 »
Ook benieuwd naar de kaartjes lizan :) wij sturen ze ook met de kerstkaarten mee, om ze nu al te versturen is erg vroeg denk ik.
Als je kiest voor een bestemming in Europa, zou ik als ik jou was op elizawashere.nl kijken, die heeft super vakanties!

Wij hadden eigenlijk maar 2 eisen aan de huwelijksreis: 1. het moet er nog lekker weer zijn & 2. het moet er vooral heel erg privé zijn!

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #72 Gepost op: 11 september 2012, 16:39:25 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:38:45 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
September 2013
« Reactie #73 Gepost op: 11 september 2012, 16:42:30 »
Bedankt voor de tips! Dominicaanse republiek trekt ons niet zo.... Geen idee waarom hihi.
Gelukkig hebben we nog genoeg tijd om te zoeken   :biggrin:

MS69

  • Gast
September 2013
« Reactie #74 Gepost op: 11 september 2012, 17:44:16 »
Leuk al die verre bestemmingen! Lijkt me wel heel leuk als je ergens beetje prive zit met een zwembad enzo!!
(wij gaan of 4 dagen naar disneyland parijs of in de kerstvakantie een midweek naar de Eemhof, centerparcs met oud&nieuw)

Hoe ver van te voren stuur je normaal gesproken save the date kaartjes?? Ik denk dat wij ze met de verhuiskaarten/samenwonen kaarten willen versturen (mooi 1 geheel!) maar denk dat 9 maand van te voren beetje te vroeg is??

Kreeg vandaag ineens een ingeving voor de trouwkaarten.. Getekend, geschreven, gedichtjes, teksten, plaatjes, kleuren... Alles past perfect en denk dat we daar dus klaar mee zijn haha.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2012, 17:45:08 door MS69 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards