collapse

Auteur Topic: Achtergrondmuziek  (gelezen 9946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Achtergrondmuziek
« Gepost op: 17 september 2012, 12:09:57 »
Hallo allemaal...

Voor de eerste paar uur van onze avond(1700-2130) willen we achtergrondmuziek op een usbstick zetten en  deze afdraaien. Nu vind ik al snel dat  achtergrondmuziek een 'begravenissfeertje' geeft. Natuurlijk is dat niet de bedoeling... Wat voor soort muziek kan ik dan het beste kiezen?

Vanaf 2130-2330 uur willen we wat dansmuziek op usb zetten...met (waarschijnlijk) een openingsdans. Iedereen mag dan kiezen om eventueel(binnen) te dansen of (buiten) te bbqen...(bbq begint om 1900 uur en iedereen mag de hele avond door daar wat van pakken, de bbq word n.m. Verzorgt)
Maar met muziek van een usb is het misschien minder leuk om te dansen dan met een band...hoe maak je dat leuk?

Camilo

  • Gast
Achtergrondmuziek
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2012, 13:05:31 »
Ik denk dat je trouw moet blijven aan je eigen muzieksmaak. Dus ga bij jezelf na wat je mooie nummers vindt en selecteer deze voor de achtergrond muziek. Mocht je ook je gasten te gemoed willen komen dan kun je kiezen voor een mix van verschillende stijlen. Naar mijn idee doen jaren '80 en jaren '90 hits het over het algemeen altijd goed. Deze zou je eventueel kunnen afwisselen met wat Nederlandstalig of eigen lievelings nummers. Het is jouw dag, dus kies ook muziek die je zelf mooi vindt.

wedding2013

  • Gast
Achtergrondmuziek
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2012, 17:29:03 »
Ik vind leuke achtergrondmuziek altijd salsa, meringue, bachata, cumbia, zouk, moet wel in de stijl passen van je huwelijk.
Kan je natuurlijk ook andere nummers tussen doen..
« Laatst bewerkt op: 17 september 2012, 17:29:25 door wedding2013 »

ikseltje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 211
  • Geslacht: Vrouw
Achtergrondmuziek
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2012, 11:10:24 »
Wij willen voor tijdens het eten als achtergrondmuziek muziek kiezen uit ons hele leven.
Dus echt van Kinderen voor Kinderen tot Ilse de Lange van de Backstreet Boys tot Metallica.

misseagle

  • Gast
Achtergrondmuziek
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2012, 11:18:22 »
Denk dat ik de achtergrond muziek overlaat aan de locatie...

marjolein1987

  • Gast
Achtergrondmuziek
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2012, 20:50:26 »
@ikseltje: dat is ook nog eens een idee! Om te onthouden

@misseagle: bij ons op de locatie(bbq locatie) moeten we de muziek zelf regelen. Aangezirn er geen geld is voor een band (en ik dat overigens niks vind) moeten we toch iets anders...

misseagle

  • Gast
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2012, 19:23:44 »
@ikseltje: dat is ook nog eens een idee! Om te onthouden

@misseagle: bij ons op de locatie(bbq locatie) moeten we de muziek zelf regelen. Aangezirn er geen geld is voor een band (en ik dat overigens niks vind) moeten we toch iets anders...

Snap ik.. wij hebben t geluk dat onze locatie veel heeft omdat ze daar vaak gasten ontvangen en feesten geven. Dus zij hebben ook gewoon muziekinstallatie etc..

Wij doen overigens pas met het feest een band. Lijkt me heel bijzonder...

marjolein1987

  • Gast
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2012, 21:17:52 »
Ik heb de top 1000 opgezocht en daar alle 'vreemde' liedjes tussenuit gehaald. Iemand die ik ken gaat ze downloaden en op usb zetten. Ook een goed idee, toch?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2012, 23:16:25 »
Ik heb de top 1000 opgezocht en daar alle 'vreemde' liedjes tussenuit gehaald. Iemand die ik ken gaat ze downloaden en op usb zetten. Ook een goed idee, toch?
Dat is een goed idee! Wij hebben/willen 's avonds een dj, maar tijdens het diner is het wel fijn om muziek op de achtergrond te hebben. En met de top 1000 zit er voor iedereen wel wat leuks bij :)

marjolein1987

  • Gast
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2012, 19:54:07 »
Ja inderdaad... Ik heb de liedjes die qua tekst etc niet zo vrolijk zijn eruit gehaald en er andere ingezet. Op mn bruiloft wil ik natuurlijk geen 'depri' liedjes :blush:

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2012, 11:55:36 »
Ik vind de muziek van Michael Bublé ook erg leuk om op de achtergrond aan te zetten. Geeft wel een prettige sfeer!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #11 Gepost op: 26 september 2012, 14:10:10 »
AS en ik zijn allebei dol op de muziek van Michael buble. Zijn dit jaar ook naar zijn concert geweest. Onze openingsmanche wordt waarschijnlijk everything. Het is relaxte muziek die goed past bij een diner.

misseagle

  • Gast
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #12 Gepost op: 27 september 2012, 06:39:08 »
Jaa michael bublé is goed!
Moet zeggen dat ik dus al vroeg begonnen ben met muziek luisteren en uitzoeken en ik kom steeds meer tegen, de keus straks welke wel en welke niet gebruiken wordt nog moeilijk haha! (qua ceremonie etc dan he..)

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2012, 13:14:47 »
i moet ook echt eens beginnen met het uitzoeken van muziek voor de verschillende momenten
- ontvangst middag
- ceremonie
- toost
- ontvangst avondgasten (borrel)

De lunch laat ik over aan schoonvader
We lunchen bij mijn schoonouders, vandaar..

Wat ik overigens altijd hele fijne achtergrond muziek vind, is Buena vista social club.. Heerlijk.
En ik vind de cd van madilyn bailey ook errug mooi. (allemaal acoustische versies van bestaande nummers) maar dat is misschien wat te "triestig"

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Achtergrondmuziek
« Reactie #14 Gepost op: 11 oktober 2012, 13:27:24 »
Ja Buena Vista social Club is heel goed! Super muziek voor op de achtergrond! Vind het kiezen van muziek ook moeilijk, zeker omdat je met de muziek dicht bij jezelf wil blijven maar toch verschillende dingen wilt......

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards