collapse

Auteur Topic: December 2013  (gelezen 110126 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #50 Gepost op: 5 maart 2013, 10:52:31 »
Hello ladies,

Hoe gaat het met jullie?Ik ben een beetje aan het surfen op internet en ik vondt een erg leuk (ook qua prijs) jasje voor bij de jurk geen overbodige luxe in december :blush:.
Alleen het is via lightinthebox.com nou op internet bestellen gaat hier niet verder dan bol.com dus vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.In een ander topic hierover zie je deels wisselende ervaringen het kwam wel altijd maar soms later dan verwacht.(nou denk ik voor december moet het er dan toch wel eens zijn?).

Ook ben ik benieuwd naar jullie budget,ik telde gisteren alles bij elkaar op maar is toch wel een smak met geld!Groetjes. Littlelady

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #51 Gepost op: 6 maart 2013, 07:09:42 »
Als je op dat light in the box googled, dan zie je wel dingen over mensen die lang moeten wachten op hun pakketje. Nou is dat natuurlijk geen probleem voor ons, maar ik lees ook dingen dat mensen achteraf rekening krijgen met invoerrechten... Daar ben ik zelf een beetje huiverig voor  :dry:
Had de website zelf ook al bekeken en gezien dat ze goedkope dingen hebben, maar ik durf het niet aan...

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: December 2013
« Reactie #52 Gepost op: 8 maart 2013, 10:16:45 »
Hello ladies!

Light in the box hoor je inderdaad veel verschillende verhalen over. Ik durfde de gok niet te nemen en heb dus een jasje besteld bij mijn jurk. Was wel iets duurder, maar nu weet ik zeker dat de kwaliteit goed is en dat hij er op tijd is!

Ik ben op het moment echt met van alles bezig, behalve de bruiloft. En eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Maar ja, het is nog 9 maanden en wat moet er allemaal geregeld worden?

Even een lijstje, mis ik nog iets?

* jurk
* schoenen
* accessoires
* pak
* bloemen
* locatie
* babs
* dominee
* muziek
* ringen
* uitnodigingen
* bedankjes
* fotograaf
* taart

Dus de echt 'grote' zaken zijn volgens mij allemaal al geregeld... En om nu al uitnodigingen uit te gaan zoeken vind ik ook rijkelijk vroeg, of niet?

Oh, Littlelady: ons budget is max. 10000 euro, maar ik hoop dat we dat niet gaan halen!






littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #53 Gepost op: 8 maart 2013, 12:27:03 »
Judith je vergeet je huwelijksreis(mochten jullie die gaan doen,maar jeetje goed op weg! :applaus:).
Wij hebben het zelfde budget maar elke euro eronder is natuurijk fijn!
(even iet wat hier helemaal niets mee te maken heeft maar Judith is mijn 2e naam :biggrin:)
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2013, 01:04:20 door littlelady »

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #54 Gepost op: 8 maart 2013, 23:19:19 »
Nou je hebt al best veel geregeld Judith!

Wij hebben niet echt een budget, maar ik ga proberen het voor 5000 euro te redden exclusief huwelijksreis.

Echter het allerbelangrijkst is voor ons toch wel dat we het niet willen afraffelen. Ik betaal liever 10.000 en dat het dan goed is, dan 1.000 en het is maar voor de helft goed.

Het buffet dat we vorige week zouden doen hebben we vandaag geprobeerd. We wilden misschien indonesisch , maar het eten was heerlijk. Echter denk ik dat het voor veel gasten te pittig en te buitenlands is, dus het word hem niet! We gaan toch meer de kant op van beenham met mosterdsaus, lekker vlees in roomsaus, heerlijke zalmhapjes, stokbrood, salades etc. Dan heeft iedereen wel iets dat hij/zij lekker vind.

Verder hebben we 99% zeker de ringen. Of we moeten echt iets tegen gaan komen wat we nog veel mooier vinden en met een mooi prijsje.
Wij willen titanium. Mijn vriend werkt met zijn handjes en we zijn bang dat het wel een keer kan gaan gebeuren dat er een ring kwijt raakt (tijdens zijn werk of mijn slordigheid  :blush: ), vandaar dat we ook niet al te dure ringen willen. Had al een foto geplaatst in het ringentopic, maar hieronder nog een keer mijn ring. Mijn vriend heeft dezelfde ring dan, maar dan zonder steentjes. Prijs: samen slechts 158 euro. Enige nadeel : je kan de ring niet innemen over groter maken.. Ach.. Mocht het nodig zijn, dan kopen we gewoon een keer nieuwe ringen voor dat geld.
Als ik ander werk had gehad en ik had tatoeages mogen hebben op mijn werk, dan hadden we ringen om onze vingers laten tatoeeren trouwens!  :biggrin: 

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #55 Gepost op: 8 maart 2013, 23:27:38 »
En woensdag 13 maart hebben we een gesprek met een fotografe trouwens!
Gaan we haar portfolio bekijken en ik vind het ook wel belangrijk dat het persoonlijk klikt eigenlijk, want als ik geen klik met een andere vrouw heb, dan word t helemaal niets die dag  :dry: :censored:

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #56 Gepost op: 9 maart 2013, 01:02:58 »
@joy:Wow je ring ziet er erg mooi uit en wat een super prijs!Jullie hebben trouwens ook een erg net budget!Vraag me dan wel af wat wij verkeerd/anders doen  :blush:. Jullie buffet klinkt trouwens heerlijk ik krijg er honger van :blush:.Ik kan me wel vinden in wat jij zegt over een klik hebben met je fotograaf anders zou ik me die dag waarschijnlijk kapot irriteren! Wij "moeten" ook hard op zoek naar een fotograaf maar we zijn de komende weken zo ontzettend druk dat ik het eerlijk gezegt niet zeer binnenkort zie gebeuren....nouja toch maar een avondje gaan zitten ergens tussendoor.We hebben trouwens vanavond wel lekker ons "weekje" Berlijn geboekt we gaan eind deze maand en heb er reuze veel zin in!Fijn weekend dames,Groeten, Littlelady
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2013, 01:07:17 door littlelady »

linarue

  • Gast
Re: December 2013
« Reactie #57 Gepost op: 9 maart 2013, 13:15:22 »
@Stephanie gefeliciteerd, en kom er gezellig bij om te kletsen!

Ik zou persoonlijk geen jasje bestellen bij light in the box. Op een foto kan je de echte kleur en pasvorm niet goed zien... Als het dan niets is moet je het terugsturen of verkopen en dat vind ik teveel moeite. Als het iets kleins, een ringkussen of kousenband ofzo dan kan het wel wat makkelijker!

@joy: wow een mooie ring, en wat een fijn prijsje!!

wij moeten nog:
-pak
-ringen
-schoenen
-lingerie (ga ik eind maart voor kijken)
-fotograaf
-uitnodigingen (maar die wil ik denk ik zelf maken want bijna iedereen komt als een stelletje dus ik heb aan 17 kaartjes zeker genoeg)
-boeket (weet nog niet of ik dat wel wil)
-eventueel bedankjes

in onze locatie is alles geregeld, dus we hoeven niet apart voor het eten, de taart en de babs te zoeken!

Voor een fotograaf vind ik de persoonlijk klik ook belangrijk, en dat iemand 'onzichtbaar' erbij is die dag!

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #58 Gepost op: 9 maart 2013, 15:15:12 »
@Linarue:ik dacht ook zelf kaarten te maken maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen zeg maar.

Wat wij nog moeten regelen:

- Definitieve gastenlijst (is pas 2 dagen voor de dag zijn aantalen voor locatie)
- diner bespreken met locatie (wat willen we eten)
- Uitnodigingen
- bloemen
- kleding gom
- afpassen jurk
- Taart bestellen
- fotograaf
- bedankjes afmaken
- afspraak maken bij kapper
Zo als je het opschrijft is het evengoed nog een lijst maar we hebben nog ongeveer 9 maanden dus komt vast goed)
Groetjes, Littlelady

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #59 Gepost op: 10 maart 2013, 00:01:39 »
@ littlelady.. Dank je wel!! Ik vindt ze ook echt prachtig. Het geheim zit hem in GOED zoeken.
Zo heb ik echt heel erg rondgevraagd en gezocht naar een fotograaf die met pensioen is en dit alleen nog voor de hobby doet. Ik wil namelijk wel een professionele fotograaf, maar wil gewoon geen 1000 euro uitgeven.

Nu zijn we uiteindelijk bij iemand gekomen die met het werk gestopt is, maar nog wel voor de hobby af en toe een bruiloft doet. prijs: 150 euro inclusief dvd voor 6 uur foto s maken en ook nog inclusief na bewerken. Mocht het niets zijn dan hebben we nog een fotograaf achter de hand die 4 uur voor 250 euro wil werken en die heeft ook echt hele mooie foto s ! Echter 4 uur is te weinig, dus dit moeten we dan uitbreiden (met korting gaan we dit dan proberen te regelen natuurlijk!!  :biggrin: )

Taart gaat de dochter van een van mijn tantes doen tegen inkoopsprijs van de spullen. Zij is echt een top top top bakkertje  :applaus: Wilde haar eerst niet vragen, omdat ik haar bijna nooit spreek.. Maar via facebook zei ze ineens dat het haar wel een eer leek om mijn bruidstaart te maken, dus top! 

Ook zijn we wel mensen die snel tevreden zijn.  We trouwen bijvoorbeeld in een Audi A7 S-serie (ofzoiets). Deze auto huren we niet, maar kunnen we gratis lenen. De auto is net nieuw gekocht. We hebben niet eens nagedacht over een andere auto! Hij ziet er namelijk prachtig uit en het scheelt ook weer 100-den euro`s

De jurk heb ik natuurlijk wel gewonnen he.. Dus dat scheelt ook een heleboel geld!  :biggrin:

Jurk + bolero voor mijn zusje (bruidsmeisje) en pak voor mijn broertje (bruidsjongetje) die bestel ik waarschijnlijk bij http://www.suitsyouwell.nl/meisjes/bruidsmeisjesjurken-en-feestjurken   Daar verkopen ze echt leuke kleding voor weinig.. Ik ga zelf naar de winkel in Ede.. Mijn broertje heeft er al een keer een pak vandaan gehad voor 30 euro. Was een super mooi ding!  Hop.. Voor weinig weer 2 bruidskinderen van 9 jaar!! Mijn zusje heeft er heel erg veel zin in. Ze wil alleen wel perse mama`s zilveren trouwdiadeem in haar haren en is al ruim een jaar bezig om haar haren langer te laten groeien, hihi..

In ieder geval is het geen noodzaak om binnen ons budget te blijven he.. Ik vindth et alleen een soort van sport om alles zo te regelen op deze manier.

Leuk dat je een weekje weg gaat samen Littlelady! Ben nog nooit in Berlijn geweest. Heeeerlijk even genieten van elkaar samen  :biggrin: Fris en fruitig richting de zomer en dan is het alweer bijna december  :blush:
 wat is trouwens kleding gom?? Je hebt ook al best veel gedaan zeg! Uhhh kaarten lijkt me trouwens ook een uitdaging. Ik ga er zelf niet aan beginnen. Aangezien we maar 80 gasten zullen hebben en er heel veel koppels en ook nog wat met kinderen zijn of gezin, koop ik die 50 kaarten liever. Voor 2 euro nogwat heb je al kaarten.

Wat doen jullie trouwens met bedankjes? Zie online zooooveel leuke dingen. Ik ben er niet uit.
Bedankjes ga ik misschien wel zelf maken trouwens, want bij de action wat dingen halen en je hebt al hele leuke dingen voor een prikkie. Heb heeeel veel foto s en ideeen gelezen op forums inmiddels, maar je kunt ook heel veel bestellen
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2013, 00:12:22 door Joy88 »

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #60 Gepost op: 10 maart 2013, 00:23:46 »
@ Linerue, klinkt heeeel erg goed allemaal! Alles onder 1 dak is ook wel makkelijk natuurlijk.

Bloemen hoeft ook niet.. Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een klein boeketje te nemen ofzo en meer niet. Dat doen wij bijvoorbeeld. Geen bloemen op de auto, geen corsages, maar ik neem wel een boeket. Mijn vriend zei gelijk dat hij geen corsage wilde, maar anders had ik het wel leuk gevonden om hem er een op te doen die matcht met mijn bloemen. Wij gaan denk ik alleen voor een nep boeket, want dan kunnen we dat bewaren in de toekomst. Mijn jurk ga ik namelijk niet bewaren.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #61 Gepost op: 10 maart 2013, 10:49:49 »
@joy:gom= bruidengom :blush:.
Ik heb zo'n zin in Berlijn!eerst tussendoor nog mijn verjaardag vieren en dan vertrekken we 26 maart :applaus:.
 
Wij hebben in december alles onder een dak.Ik vind het erg fijn dat het rust in je dag geeft qua onze gasten en wij hoeven niet nog op pad na de ceremonie bijvoorbeeld.Zoals het er nu uitziet bestellen we alleen de bruidstaart niet bij de locatie dit scheelt ons namelijk geld.en het diner samen stellen is ongeveer maand of 2a3 vantervoren vindt ik eigenlijk wel leuk om te doen zelf kiezen wat er op tafel komt!
Waar willen jullie je kaarten bestellen en wat zijn jullie ongeveer kwijt?Wij maken onze bedankjes zelf.
Groetjes, Littlelady
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2013, 10:55:40 door littlelady »

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: December 2013
« Reactie #62 Gepost op: 10 maart 2013, 13:08:23 »
Beste mede december trouwdames! Ofzoiets.. ;-)

Ik ben benieuwd waarom jullie voor december hebben gekozen? En hoe doen jullie het met foto's maken en wat doe je tegen de kou?

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #63 Gepost op: 10 maart 2013, 13:14:17 »
Hoi Stephanie,

Wij hebben voor december gekozen omdat we de datum 11-12-13 erg gaaf vinden.
Bijkomend voorbeeld meer tijd om te sparen dan als we deze zomer al hadden willen trouwen :blush:
en waarom hebben jullie voor de december maand gekozen om te trouwen?
Voor de kou ben ik op zoek naar een jasje en ik denk dat we voor foto's een binnenlocatie zoeken.
(ik had er 2 op het oog maar die zijn helaas beide afgevallen.)
Groetjes,Littlelady

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: December 2013
« Reactie #64 Gepost op: 10 maart 2013, 15:13:43 »
Wauw dames wat gaan jullie hard! Ik zie lijstjes voorbij komen die korter zijn dan die van mn mede-mei bruidjes!!
Eigenlijk hoor ik hier ook helemaal niet maar december blijft een bijzondere maand voor mij :blush:

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #65 Gepost op: 10 maart 2013, 19:01:23 »
haha even meespieken mag best hoor;)

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #66 Gepost op: 11 maart 2013, 05:56:28 »
@ littlelady.. Wanneer ben je jarig dan? Serieus.. Ik heb er echt een uur over na zitten denken wat gom zou kunnen betekenen..  :dry:
De 26ste vertrek je dus naar Berlijn, oww.. Voor je het weet is het zover! Lekker even van elkaar genieten.

Wij trouwen ook op 11-12-13, omdat mijn vriend het een mooie datum vond. Ik ben het wel met hem eens, maar ik moet wel zeggen dat ik het eerst niets vond.. Tot ik er even over nadacht dat het ook wel lekker is om dan op huwelijksreis te gaan! Even lekker de winter onderbreken..  :biggrin: 11 december is ook niet perse altijd een koude dag. Afgelopen 11 december was het best wel lekker weer. Dus misschien valt het ook wel mee! En anders schaatsen voor de bruidsfoto s of bruidsfoto s in de sneeuw, ook leuk!  :blush: Wij gaan in ieder geval kerst vieren in Thailand op het strand en oud en nieuw op Bali bij vrienden.

Trouwkaarten.. Daar ga ik 3 proefkaarten van opvragen bij http://www.trouwkaarten.nl/nl-NL/trouwkaarten.php Die zijn niet echt duur en de proefkaarten zijn gratis!
Als reserve heb ik deze nog achter de hand http://www.kaartje2go.nl/trouwkaarten/ maar daar kun je maar 1 proefkaart krijgen.

@stephanieb Wat is voor jou de reden om in december te trouwen dan?



littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #67 Gepost op: 11 maart 2013, 10:54:20 »
@joy ben 21e jarig,sorry het is niet mijn bedoeling geweest om cryptisch te zijn :blush:.
Ja ik heb zo'n zin om lekker samen van alles te bekijken en een weekje helemaal samen heerlijk!
Grappig ik dacht eerst ook wel even trouwen in de winter? :blink: Maar as was zo enthousiast dat ik dacht let's do it!En de datum is wel leuk qua op je kaart en in je ring enz.Mijn schoonzusje begon wel meteen waarom die datum en gevolgt door een rits aan "bezwaren".Maar het is onze dag en wij voelen ons er fijn bij data is het meeste van belang vindt ik!Oowh wow kerst in Thailand dat is een droom!Tja ..ik weet het nog niet qua kaarten maar dat komt vast wel een keer ergens de komende maanden!
Groetje, Littlelady

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #68 Gepost op: 12 maart 2013, 19:51:29 »
Pff, zelfde als bij ons hoor! Ik heb ook al een paar keer mensen gehoord die begonnen met allemaal "bezwaren", maar het is onze keus, dus het interesseerd me niet.

Hmm, misschien gaan wij toch nog veranderen qua ideeen..

Ik heb een offerte aangevraagd bij een leuk partycentrum hier in de buurt. Buffet voor 80 personen, koffie en onze taart op laten dienen bij ontvangst, tussen 15:00 en 23:00 uur alle drank inclusief voor deze gasten incl. buitenlands gedestilleerd en s avonds nog een keer bittergranituur.
Kreeg een prijs binnen en we gaan nu toch twijfelen om misschien alles daar te gaan doen in plaats van aparte locatie, aparte catering etc. Het valt ons namelijk heel erg mee! Daarna nog 1 offerte gehad die er een 1000 euro boven zit.. En daarna nog een offerte gehad die daar weer 2000 euro boven zit.. Er zit dus nogal een verschil tussen, maar we hebben dus toch besloten om de eerste 2 locaties te gaan bezichtigen. Zaterdag wel te verstaan!
Aangezien ik bang ben dat ik alleen maar aan het regelen ben op DE DAG.. Gaan we toch kijken en ik hoop vooral bij die eerste klaar te zijn.. Als dat zo is , dan gaan we toch nog trouwen onder de 5000 euro (krap aan, maar oke.. Dit is dan exclusief de gewonnen jurk natuurlijk)  maar hebben we het toch allemaal daar geregeld.

Bij ons was het ook het idee van aanstaande! Grappig, haha.. Heb je trouwens bruidsmeisjes??

linarue

  • Gast
Re: December 2013
« Reactie #69 Gepost op: 13 maart 2013, 15:15:38 »
@uitnodigingen: Ik heb er nog niet echt over nagedacht hoor, maar ben wel creabea dus het moet lukken. Mooi papier kopen zodat het er niet zo 'goedkoop' uitziet. Een mooie foto van mij en lief op de voorkant en dan de tekst schrijven of uitprinten (op dat mooie papier) Misschien wil ik nog kleine hartjes haken om eraan te hangen dat maakt het nog persoonlijker (ik haak graag)

waarom december: Mijn vriend roept altijd als grap: Dan kan ik de datum nooit vergeten haha
Maar ik ben zelf nogal van de controle, dus als een mooie zomerdag letterlijk en figuurlijk in het water valt dan ben ik bang dat mijn dag echt verpest is. In december reken ik niet op mooi weer of wat dan ook. We zitten op een prachtige binnenlocatie met grote haarden en sfeervolle kamers. Ruimte genoeg voor een fotoshoot. Mocht het sneeuwen dat doe ik mijn uggs aan en ga ik even kou lijden voor een winterse fotoshoot!!


Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #70 Gepost op: 13 maart 2013, 21:41:42 »
jaaaa we hebben een fotografe!! Voor 8 uur. echt een super gezellig persoon. We hebben een uur met haar aan tafel gezeten en het was echt een leuk mens, dus ik ben helemaal blij. haar foto s waren echt onwijs mooi .

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #71 Gepost op: 16 maart 2013, 12:57:06 »
@joy:super dat jullie een fotograaf hebben die helemaal naar jullie zin is,weer iets van het lijstje!

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: December 2013
« Reactie #72 Gepost op: 16 maart 2013, 13:55:01 »
Jij nog wat gedaan of in de planning littlelady?
Vandaag gaan we naar 2 locaties kijken.. eentje om 16:00 uur en de ander om 19:00 uur
Hopen dat het wat is!!

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: December 2013
« Reactie #73 Gepost op: 17 maart 2013, 13:34:59 »
Hey joy,

Niet nu direct iets in de planning eerst mijn verjaardag en Berlijn dan weer verder plannen.
Veel plezier bij de locaties ik hoop dat een van beide helemaal naar jullie zin is!
Groetjes,Littlelady

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: December 2013
« Reactie #74 Gepost op: 17 maart 2013, 17:16:39 »
Even snel, vanavond en anders morgen kom ik uitgebreid reageren, maar wil Littlelady alvast een hele fijne vakantie wensen in Berlijn!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards