collapse

Auteur Topic: Show je bruidstaart  (gelezen 71630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #50 Gepost op: 21 november 2012, 21:19:49 »
Dank je Niemie, ik ga meteen even kijken!

niemie

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #51 Gepost op: 22 november 2012, 11:23:30 »
Tuurlijk! Om de taart te bepalen vind ik zelf enorm moeilijk dus die site biedt uitkomst :) Succes!

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #52 Gepost op: 22 november 2012, 12:47:15 »
in het taarten en andere baksels topic zijn ook een aantal hobbybakkers die bruidstaarten maken, waaronder ik zelf, dus daar kun je ook altijd nog eens kijken!


Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #53 Gepost op: 22 november 2012, 16:54:25 »
Dank je Joyce18, ga ik zeker doen!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #54 Gepost op: 9 januari 2013, 07:57:23 »
onze taart! gemaakt door een lieve vriendin. De taarttopper heb ik overigens zelf gemaakt :).

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #55 Gepost op: 10 januari 2013, 09:17:33 »


Onze taart.

Hij smaakte heerlijk, maar hij stond schots en scheef, dat was zonde. Ook kreeg de bakker blijkbaar het paars niet zoals hij wilde hebben en stond de taart zo scheef als de toren van pisa. Daarbij staat de taarttopper los op de tafel, terwijl ik er nog extra voor had gebeld dat onze taarttopper best groot was, maar nee hoor, dat was geen probleem.

Naja, op het moment dat we de taart gingen aansnijden maakte het mij helemaal niets uit dat hij zo scheef stond en dat hij er toch anders uitzag dan we besproken hadden. Daarbij doe je er op zo'n moment toch niets meer aan.

Toen we de foto's van de fotograaf kregen baalde ik nog meer want hij had blijkbaar precies foto's vanaf de andere kant gemaakt, dus de taarttopper stond er niet op, lekker handig! Gelukkig waren er nog genoeg mensen die wel foto's van de taart MET taarttopper / tafeltopper hadden gemaakt. En ook vind ik het erg suf van de bakker dat hij een 7 laags taart niet op een GOEDE taartenstandaard heeft gezet, je ziet het niet heel goed op de foto maar hij stond wel heeel scheef (hoorde dat veel mensen dachten dat hij om zou vallen)

Al met al was het dus best een fiasco, maar daar doe je ook niets meer aan natuurlijk. Hooguit klagen bij de bakker, maar ik had nooit meer aan die scheve taart gedacht tot we de foto's van de fotograaf kregen en daar de taarttopper niet op stond (vond ik nog vervelender dan die scheve taart!) En dat was natuurlijk weer 2 maanden verder, dus ik heb het er maar bij gelaten.

MenS

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #56 Gepost op: 10 januari 2013, 09:30:08 »
Jammer we gaan morgen in ondertrouw en hadden daarna taart willen gaan proeven. nu ben ik de hele week al erg verkouden dus dat moeten we maar ff uitstellen.

@esprit, wat jammer zeg. Je zou idd denken dat zulke dingen logica zijn en dat er rekening mee gehouden wordt. Wil je vertellen welke bakker het was zo dat anderen er extra goed op kunnen letten als ze daar heen gaan?

OsCarel

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #57 Gepost op: 10 januari 2013, 14:11:21 »
Wij hadden geen bruidstaart maar petit fours


kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #58 Gepost op: 10 januari 2013, 14:53:24 »
Wij gaan op e avond waarschijnlijk voor die kleine tompoucen van de Hema, wij zijn dol op die dingen en je kunt ze heel leuk presenteren. Sowieso zijn wij dol op Hema taart! Voor de daggasten laten we zo'n mooie taart maken die we tijdens het borrel moment tussen ceremonie en diner bij de Fam. Foto's dus gaan aansnijden. Ik ben dol op taart.....;-)

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #59 Gepost op: 10 januari 2013, 20:04:16 »
@esprit, wat jammer zeg. Je zou idd denken dat zulke dingen logica zijn en dat er rekening mee gehouden wordt. Wil je vertellen welke bakker het was zo dat anderen er extra goed op kunnen letten als ze daar heen gaan?

Ik vind het zo naar om de naam van de bakker te noemen, dus dat doe ik niet. Waarschijnlijk gaat het 20 keer wel goed maar bij ons net niet. Verder geen haat-gevoelens bij de bakker hoor want we halen daar gewoon nog ons brood.

@Oscarel, wij hadden ook petit-fourtjes, maar díe werden 's avonds uitgedeeld. Van dezelfde bakker met het verkeerde paarse kleurtje ;)

OsCarel

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2013, 20:26:10 »
Wat jammer Esprit.
Wij hebben de petit fours door de locatie laten regelen.

Mijn zus baalde wel, die dacht ik neem straks een stukje bruidstaart maar die hadden we dus niet. Ze waren wel heel erg lekker.

Sandra Franken

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #61 Gepost op: 14 januari 2013, 13:33:29 »
Wat een keur aan smaken zeg! En echt allemaal heel mooi. Wij wilden eerst de taart overslaan, omdat we waarschijnlijk geen receptie hebben, maar dit is toch wel heel gaaf en eigenlijk hoort het er wel bij. Weer wat voor op de begroting  :blush:

wedding2013

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2013, 16:38:43 »
Wat een enorme taart Esprit! Voor hoeveel mensen was het wel niet?
Ik denk eraan om mijn eigen bruidstaart te maken, wordt wel voor ongeveer 100 mensen dan, dus maak dan lagen en geen stapeltaart.


Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2013, 18:49:37 »
Deze taart was voor ongeveer 130 mensen.

Het bovenste stukje zit nu bij ons in de vriezer (voor ons 1-jarig huwelijksfeestje) en we hadden nog 1 hele taart over (eentje die los op de tafel stond), die hebben we met de familie tijdens kerst opgegeten!

blondbruidje

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #64 Gepost op: 8 februari 2013, 10:00:07 »
De bruidstaart was zo ongeveer het eerste dat we geregeld hadden.. Op het de leukste taarten forum had ik zo'n mooie taart gezien, dat wilde ik ook! Terwijl ik vooraf had gedacht dat we gewoon oranjekoek zouden doen ofzo. Helaas voor ons werd onze taartenbakster zwanger en ze was precies uitgerekend rond onze trouwdatum. We zijn toen dus verder gaan zoeken en hebben ook weer via het forum een andere bakster gevonden. Wat ik erg mooi vind zijn taarten met levensechte bloemen, die van suikerwerk. Uiteindelijk is onze trouwkaart ook nog op de taart verwerkt. Het was echt een prachtige taart en de smaken waren helemaal voortreffelijk! Gelukkig hadden we nog wat over, dat hebben we opgegeten met m'n man z'n verjaardag. Heerlijk!

We hebben de bloemen aan de bakster meegegeven. Ze gaat ze nog mooi arrangeren zodat we de bloemen in de kamer kunnen neerleggen als herinnering. De bloemen komen trouwens overeen met de bloemen uit het boeket!
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2013, 08:00:56 door blondbruidje »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #65 Gepost op: 8 februari 2013, 10:10:16 »
@blondbruidje, heel mooi en heel mooi dat ie lekker neutraal is. Mag ik je heel brutaal vragen wat zoiets kost via een hobby bakster?

blondbruidje

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #66 Gepost op: 8 februari 2013, 10:24:17 »
@kirriemirrie: deze taart hebben we wel via dat forum gevonden, 'helaas' voor de prijs was het geen hobbybakster. De persoon die eerst onze taart zou maken zou ongeveer tussen de 2 en 4 euro p.p. rekenen. Dat was wel een hele andere taart geworden, maar nog wel steeds met bloemen. (Ik gok dan ook dat we eerder richting de 4 euro p.p. waren gegaan dan de 2 euro.) De uiteindelijke bakster is een proffessional. Zij heeft ongeveer 6 euro p.p. gerekend en dat was inclusief bezorgen en snijden van de taart.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #67 Gepost op: 8 februari 2013, 10:31:56 »
Wij hadden geen hobby bakster maar een taartenwinkeltje (zoals ze nu zo hip zijn) en betaalde 2.30 pp.

loez23

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #68 Gepost op: 10 februari 2013, 11:10:40 »
Dit is de onze, inclusief cupcakes (op de achtergrond). Van buiten vrij eenvoudig, maar van binnen felrode velvet-cake met vruchtenvulling. Errug lekker! :biggrin: Toptaartje idd ook bewaard, en er was daarnaast ook nog wat over, dus het ligt allemaal in de vriezer te wachten op een speciale gelegenheid.

Sandra Franken

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #69 Gepost op: 11 februari 2013, 17:02:24 »
wauw wat een gave taart zeg!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #70 Gepost op: 11 februari 2013, 20:08:16 »
Ik vind hem persoonlijk wat slordig afgewerkt...  :blush:

Lint om de bovenste laag sluit niet netjes aan. Laag ligt niet echt recht,en het randje van de tweede zitten zwarte vlekjes op.

Maar het gaat natuurlijk om de smaak! Taart kan er nog zo mooi uit zien,maar als ie niet lekker is...

loez23

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #71 Gepost op: 12 februari 2013, 20:44:32 »
Ik vind hem persoonlijk wat slordig afgewerkt...  :blush:

Lint om de bovenste laag sluit niet netjes aan. Laag ligt niet echt recht,en het randje van de tweede zitten zwarte vlekjes op.

Maar het gaat natuurlijk om de smaak! Taart kan er nog zo mooi uit zien,maar als ie niet lekker is...

Hij was heeeeeeerlijk! Maar ben het met je eens hoor, afwerking zou ik zelf ook anders gedaan hebben. Maar gezien de omstandigheden (ingewikkeld verhaal en vind het niet zo netjes dat hier allemaal te spuien) waren we heel erg blij dit te zien bij binnenkomst! :biggrin:
Oh, en dat de laag niet recht zit klopt - dat was de bedoeling, hihi ;) (onderste en bovenste laag lagen zeg maar als vierkant, en de middelste als een ruit er tussenin)
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2013, 20:46:32 door October Bride »

Veertje2282

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #72 Gepost op: 14 februari 2013, 09:58:33 »
Jeetje wat komen er mooie taarten voorbij!!
Wij gaan morgen avond voor de taart en hebben er gelijk een proeverij bij.
Jammie.

Het enige wat wij willen is orchideeën op de taart en een Swarovski beeldje.
Iemand hier ervaring mee???
Fotos en tip zijn welkom.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #73 Gepost op: 14 februari 2013, 17:20:03 »
@veertje:veel plezir morgen met uitzoeken en snoepen:)

Jorien26

  • Gast
Re: Show je bruidstaart
« Reactie #74 Gepost op: 27 maart 2013, 12:17:23 »
als ik jou was zou ik lekker iemand anders zoeken, en mocht ze toch nog reageren dan is ze helaas te laat...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards