collapse

Auteur Topic: Neproosjes  (gelezen 17209 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Neproosjes
« Gepost op: 19 oktober 2012, 15:49:21 »
Ik wil graag zelfs de corsages maken en het bruidsboeket.
De corsages wil ik ruim van te voor maken, dus dat moet met kunststof roosjes, maar wat is nu mooier?
Of weet je misschien iets wat nóg mooier is?

Het boeket twijfel ik nog over, misschien dat ik dit wel met echte rozen maak, maar als de nep-roosjes erg mooi zijn, dan sta ik daar ook voor open.


JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Neproosjes
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2012, 15:57:23 »
Mijn boeket en onze corsages waren gemaakt van foamroosjes. Zelf gemaakt, misschien heb je ze wel eens voorbij zien komen hier ;). Vond het ideaal, blijft mooi gedurende de hele dag. Met name corsages, met echte bloemen gaan die snel verleppen. Dat had mijn man helaas, die met zijn koppige hoofd perse een echte wilde  :biggrin:

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Neproosjes
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:10:08 »
Wij hadden vilten corsages. Heb ze niet zelf gemaakt maar via De Vilten Bruid, maar als je creatief bent kun je dat zelf ook vast maken.

Verder heb ik thuis ook nog een bos houten roosjes, ooit gekocht op een braderie. Vind ze zelf nog steeds heel leuk. Voor meer info zie http://www.houten-roosjes.nl/

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:13:24 »
JM2012, wat jij had vind ik schitterend, zoiets wil ik eigenlijk ook!
Waar had je ze gekocht?
Vilt weet ik niet, ik wil namelijk het liefst dat het er zo echt mogelijk uit ziet.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Neproosjes
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:25:15 »
Ik had de bloemen, magneten en bloemistentape besteld bij pompoenzaden-deco shop op internet. Snelle levering, prima kwaliteit.

Zijn heel wat mensen die er pas achter kwamen dat mijn boeket nep was, toen ik het zei. Een stel vrienden kwam er pas achter toen ze een paar weken later op bezoek waren, en mijn boeket hier in de kamer hing! :p. Haha. Ach ja, van dichtbij zie je het wel, maar zelfs in de close up foto's van de fotograaf is het nauwelijks te zien..

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:40:52 »
Wat leuk zeg! Dan moet het wel een heel echt lijkend boeket zijn geweest! Op de foto ziet het er schitterend uit!
Weet je nog welke maat roosjes je had? Hoeveel cm ze waren? En was dat vergelijkbaar met 'echte' roosjes?
Ik zie namelijk op die site heel veel verschillende maten staan.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Neproosjes
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:48:01 »
Pfoe! Geen idee meer, ik zal het eens voor je opzoeken.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Neproosjes
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:51:45 »
Ik had deze roze roosjes, en dezelfden in crème : http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/foamrozen-kunst-en-zijdebloemen/1628771--foam-roos-elegant-5-cm-softrose--doosje36.html

En dan nog kleine, mini roosjes, gipskruid en parelschelpen er doorheen. Die roze en witte rozen zijn wel wat kleiner dan echte roosjes. Ik heb er nog wel een paar over, anders wil ik je er best eentje opsturen. Dan kan je zelf even kijken hoe groot ze ongeveer uitvallen.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Neproosjes
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:34:23 »
http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/194058-besuikerde-foamrozen-

Ik heb een tijdje met deze in mijn hoofd gelopen, Uiteindelijk heb ik iets heel anders gekozen, maar misschien is het een idee.

En oh my die houten rozen zijn ook super leuk! Elgee, ziet het er heel nep uit in het echt?
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2012, 19:37:09 door dees87 »

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2012, 21:02:08 »
Dees, ik vind at besuikerde niet zo leuk, ik wil het liefst zo echt mogelijk...
JM2012, graag!! Ik stuur je even een PBtje.

Andora

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:26:05 »
Ik vroeg mij af, hoe lang van te voren kan je foamroosjes tot een boeket maken en dat het natuurlijk op de dag zelf er nog mooi uitziet? Ik wil zelf een boeket maken, maar wil dat niet op het laatste moment pas moeten doen.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:18:38 »
Andora, dat kan al heel lang van te voor. De roosjes zijn niet echt maar lijken wel heel echt.
Ik trouw over een half jaar, maar heb de roosjes al besteld.
Deze kleuren gaan het worden;


misseagle

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:17:17 »
Vind die foamroosjes erg mooi en zou ook heeeeel graag zoiets als Jm willen.
Echter ben ik bang dat ik dat niet zelf kan!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Neproosjes
« Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:26:43 »
Ik denk dat je het boeket van de foamroosjes inderdaad wel een paar maanden van te voren kan maken. Als je maar zorgt dat je het netjes stofvrij bewaard, lijkt mij.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:44:32 »
MissEagle, het kan bijna niet misgaan.
Ik heb zo'n birdy gekocht, eentje speciaal voor foam roosjes, die hoeft dus geen water op te nemen. Je steekt de roosjes erin, dicht tegen elkaar aan, en wat groen ertussen, paar parelspeldjes erin en klaar. JM2012 zei ook al dat ze binnen een mum van tijd klaar was. Als je de juiste kleuren hebt, is het echt niet moeilijk.

Andora

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:14:54 »
Mooi die rozen Herfststorm!
Ik ga ze dan waarschijnlijk begin volgend jaar bestellen, dan heb ik waarschijnlijk ook mijn jurk al :)
ik ben benieuwd of het mij ook lukt, maar met wat filmpjes van een site moet het wel lukken denk ik.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2012, 15:04:29 »
Andora, met de birdy is het zelfs nog makkelijker :)
Dan steek je de roos in het steekschuim waar je hem wilt hebben, is het plekje niet mooi, haal je hem eruit en steek je hem ergens anders.
Ik heb de eerste corsage gemaakt, was even een proefje maar bijzonder leuk gelukt, doet niet onder aan een echte.

misseagle

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2012, 15:11:18 »
Oke en wat is een birdy?
Oh oh oh, ik ben echt erg!!

Hoeveel was jij kwijt voor alle materialen?
En wat heb je allemaal nodig van die site?
Want zie door de bomen het bos niet!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2012, 17:24:22 »
Dit is een birdy;


Hierin zit een soort schuim, daarin kun je de rozen vastzetten, je heb dat ook maar een heel kort steeltje nodig.

Ik heb dit gekocht;
birdy (ik heb er 2 gekocht, 1 om te oefenen en 1 voor het echt)
roosjes van 5 cm, 5,5 cm en 3 cm in verschillende kleuren (ook voor de corsages, voor mijn AS 2 roosjes, de anderen maar 1)
bosjes met groen en bosjes met witte bolletjes (fieldberries)
parelspelden
bloemistentape (om de corsages vast te zetten)
magneetjes voor de corsages en speldjes (om vast te zetten, ik heb alleen voor mijn AS magneetjes ivm de prijs)
'picks' als basis voor je corsage


Nu moet ik nog lint hebben om de onderkant van de birdy mooi af te werken en ik heb ook nog een krans gekocht van een soort wilg om erom heen te doen, maar ik weet nog niet zeker of ik die kan gebruiken.
Dat is deze; http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/bruidsboekethouders-bridy/1578835-boekethouder-conisch-salim-meulenbeckia--muehlenb.html
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2012, 17:26:59 door Herfststorm »

Andora

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2012, 17:56:27 »
Op die site staan echt super veel dingen!  :jawdrop:
Ik weet niet of ik echt genoeg heb aan de dingen die ik op dit moment zou bestellen.
Ik zou dan dit willen bestellen:
1 Bridy 7cm  bruidsboekethouder
Foam roos Elegant 5 cm Roomwit / doosje36    
Gipskruid met steel kunstbloem / tak    
2 x Leaflene Bladlint per meter    

het idee is dan om zowel de corsage en mijn boeket ervan te maken. Ik zocht ook naar evt. zwarte
details ivm jurk, maar daar word ik al helemaal niet wijs van. Ik ben bang dat het op deze manier (door de roomwitte rozen en het witte gipskruid) te wit wordt... Iemand een idee voor een kleurdetail (in het zwart of rood dacht ik aan)?

misseagle

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2012, 19:18:22 »
Ah oke.. ja ik wil een bol net zoals JM.. en dus geen birdy!

Verder gaan wij ook geen corsages doen geloof ik.. vriendlief wil er echt niet aan en ik vind het ook niet zo geweldig eigenlijk! Maybe alleen de ouders en getuigen..

Maar kan misschien wel de birdy gebruiken voor de bruidsmeisjes hun boeketje!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Neproosjes
« Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:10:08 »
Andora, als je nu enkele zwarte rozen ertussen doet? En ook zwarte parelspelden? Of fieldberries?
Hier zie je alles wat ze in het zwart hebben, ook zwarte foamrozen.
http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/search?orderby=position&orderway=desc&search_query=zwart&submit_search=Zoeken
Bij de parelspelden zie je een andere kleur, daar ging ik ook de mist in, maar als je het aanklikt, kun je ook een andere kleur kiezen.
En je hebt sowieso ook bloemistentape nodig als je je eigen corsages maakt. En iets van speldjes/magneetjes.
Let erop dat je de goede birdy neemt, er is er eentje die speciaal is voor foam/kunstbloemen (niet met oase, maar ander spul), Ik had eerst de verkeerde besteld, maar die gebruik ik nu als proef.

MissEagle, dat is ook heel mooi! Ik weet dat zij de bol zelf heeft gemaakt, misschien kun je haar een pb sturen, ik weet zeker dat ze je het graag uit wil leggen, ze was bij mij ook superbehulpzaam.
Wij twijfelden ook over de corsages, maar omdat we niet veel daggasten hebben (15) is het wel te doen. Zelf maken is makkelijker dan ik dacht, ik had de eerste binnen 5 minuten in elkaar.

Andora

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:48:39 »
Wat fijn dat je die birdy nog verduidelijkt! Ik had anders ook een verkeerde geselecteerd. Ik denk dat ik voor die spelden ga dan, ben bang dat door teveel zwart het teveel rouwboeket wordt..  heb al helemaal zin om er mee aan de gang te gaan :)

Andora

  • Gast
Re: Neproosjes
« Reactie #23 Gepost op: 6 december 2012, 21:20:53 »
nou, ik heb bloemen besteld en een Bridy! Ziet er allemaal super tof uit. Toch voor rood gegaan, as vond dat erg mooi :)
Nu had ik een vraagje, weet iemand hoe lang de steeltjes moeten zijn voor een biedermeier boeket? Ik heb de roomwitte roosjes (5 cm), maar betwijfel of er iets van de steeltjes af moet (en durf het niet zomaar te doen omdat ik bang ben dat ik zo zowel de Bridy verpruts en dan de roosjes verknipt heb  :blush:

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Neproosjes
« Reactie #24 Gepost op: 6 december 2012, 21:35:17 »
Wat een leuke site!!! Lijkt me super om mijn eigen bruidsboeket te maken. Ben alleen zo bang dat ik het verpruts. Is het echt goed te doen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards