collapse

Auteur Topic: 'anonieme' enveloppen gekregen?  (gelezen 26830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorien26

  • Gast
'anonieme' enveloppen gekregen?
« Gepost op: 25 oktober 2012, 16:26:01 »
Hoi allemaal,

Misschien een beetje een suffe vraag, maar vrienden van ons zijn laatst getrouwd en die hebben 3 anonieme enveloppen gekregen met geld... En ze kunnen er dus niet echt achter komen van wie ze die gekregen hebben. Nou lijkt het mij heel jammer als er anonieme enveloppen tussen zitten, ik bedoel, je hoeft je toch niet te schamen voor wat je geeft? Vind het juist leuk als er nog een persoonlijk kaartje bijzit o.i.d... en zou het erg jammer vinden als mensen het idee hebben dat ze zich moeten schamen voor wat ze geven!

Dus hebben veel reeds getrouwde bruidjes anonieme envelopjes gekregen? En ben je er dan nog achteraan gegaan om te achterhalen van wie ze zijn gekomen?

Was gewoon even benieuwd of dit vaak voorkomt, want vind het zo raar.. :sleep:

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:32:17 »
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat stellen bewust iemand achter een cadeautafel zetten om de namen op het cadeau te schrijven. Dat was dan onder het mom van achteraf weten van wie je een cadeau hebt gehad. De achterliggende gedachte was ook, dat het nogal veel voor schijnt te komen dat mensen lege enveloppen geven en er soms dan toch snel wat in de enveloppe gedaan wordt als ze zien dat dit gebeurt.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb dit wel vaker langs horen komen...

Jassou

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:38:10 »
Er waren een paar cadeautjes waar de kaartjes vanaf gevallen waren. Dat was wel lastig met het schrijven van de bedankkaartjes. Een paar hebben we achteraf kunnen achterhalen, zodat we ze alsnog konden bedanken. Ik denk dat je als je het echt niet meer kunt achterhalen, de mensen gewoon wat algemener kunt bedanken ('dat je aan ons hebt gedacht' etc).

Mo, maar die mensen zitten er toch niet om te controleren dat de enveloppen vol zitten? Dat zou ik wel heel erg gehaaid vinden.. Dan maakt men er wel echt een transactie van.

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:44:15 »
Wij hadden een cadeaulijst en om iedereen naderhand te kunnen bedanken hebben we wel onze bruidskinders ingezet om post its op de cadeautjes te plakken. Bij de enveloppen gingen we er vanuit dat daar wel een naam op zou staan dus daar zaten geen post its op. Volgens mij hadden we uiteindelijk 1 of 2 enveloppen met inhoud zonder naam. Wij dachten eigenlijk dat ze gewoon vergeten waren hun naam erin te schrijven, nooit aan gedacht dat het een andere reden had...

(Oh, we kregen ook een heleboel kaarten met naam zonder inhoud, van mensen die met een groep een cadeau hadden gekocht, maar nog apart een kaartje wilden doen. Ooms en tantes van mijn man zijn nogal van het kaarten geven)

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:45:01 »
Jassou, dat is wel wat ik er van begreep... Omdat het bruidspaar toch een hoop geld betaald voor de gasten, maar die op hun buurt dan schijnheilig een lege enveloppe geven.

Persoonlijk zou ik dit nooit doen hoor! Ik vind het niet netjes om een lege enveloppe te geven, je kunt op z'n minst een kaartje geven denk ik dan... Het gaat mij veel te ver om er speciaal iemand voor neer te zetten! Iedereen die ik heb uitgenodigd is welkom en mag geven wat hij/zij zelf wil!

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:54:45 »
Wij hadden ook iemand bij onze cadeautafel die namen op schreef. Maar dat is vooral bedoeld geweest om straks mensen gericht te kunnen bedanken.

Jorien26

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:03:19 »
als die persoon achter de tafel bedoelt is zodat je mensen later gericht kan bedanken dan snap ik het wel (al vind ik dat dan nog niet echt nodig) maar iemand neerzetten als 'controlleur'.... nee dat gaat me echt te ver!
Vind het gewoon jammer om te lezen dat sommige mensen toch lege enveloppen geven of iets zonder naam... Alleen een kaartje zonder geld is al beter dan een lege envelop!

Jassou

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:45:36 »
Jassou, dat is wel wat ik er van begreep... Omdat het bruidspaar toch een hoop geld betaald voor de gasten, maar die op hun buurt dan schijnheilig een lege enveloppe geven.
Nou ja zeg, dat hebben ze dus een bruiloft boven hun budget gepland en hebben de kosten deels af willen wentelen op de gasten. Iets in mij vindt dan dat ze de lege enveloppen verdienden  :ph34r:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:56:10 »
De reden dat ik er een hekel aan heb om geld te vragen is dus dat je min of meer eist van mensen dat ze wat geven. Als je een kadootje krijgt van laten we zeggen 1 euro komt dat leuker over dan 1 euro in een envelop. Je kiest er zelf voor om een feest te geven en geld uit te geven aan je bruiloft. Vind dat van het spaarvarkentje spekken etc altijd erg euh ja hoe zeg je dat, behoeftig overkomen.

Wij hadden 1 kaartje waar geen naam in stond. Ach kan gebeuren. Ik vraag me ook echt af of mensen bewust er geen naam opzetten, zeker als er wat in zit.

Zijn jullie echt van plan om iedereen persoonlijk specifiek te bedanken voor dat ene kado, bedrag etc?

Kastanjaa

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:59:24 »
Wat ik mij afvraag:

Stel je krijgt 3 enveloppen zonder naam en de rest met naam en de cadeau's weet je meestal wel, dan weet je toch wie er geen naam op de kaart hebben geschreven? En welk bedrag er dan bij wie hoort, boeiend.

Ik zou me er niet zo druk om maken.

Jassou

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:52:56 »
Zijn jullie echt van plan om iedereen persoonlijk specifiek te bedanken voor dat ene kado, bedrag etc?
Hebben wij wel gedaan, ik ben ook niet anders gewend. Het geld bedrag noem je niet, dan zeg je gewoon dank voor jullie cadeau, we zijn van plan het uit te geven hier-en-hieraan. Tijdens de bruiloft is het zo druk dat je niet alle kaartjes en cadeautjes gaat open maken, en dan kun je mensen niet fatsoenlijk bedanken. Heb ik met kraamcadeaus die ik niet persoonlijk kon openen met de gever erbij ook gedaan. (veel opgestuurd gekregen)

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:06:09 »
Ik vind het idee om post its op de cadeau's te plakken wel erg goed. Een enveloppendoos voor de rest en hopen dat mensen daar een.kaartje bij doen of hun namen erbij zetten...

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:17:29 »
Wij hadden 1 envelop zonder afzender, maar daardoor wisten we ook wel van wie die was. Aangezien het E10 of E15 was van oom, tante, nicht en haar vriend die de hele dag mee waren, viel het wel op. Niet omdat ik meer moet hebben ofzo, begrijp me niet verkeerd, maar alsof ze zelf hoopten dat het dan onbekend zou blijven wat ze hadden gegeven. En daarmee vul ik het natuurlijk zelf in ;).
Maar verder zat er in elke envelop ook een kaart oid en dat vond ik wel heel leuk. Omdat dat iets tastbaars is met mooie wensen.

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:34:26 »
Wij hadden 1 lege envelop. Vond dat wel een beetje raar... Ik ben er maar vanuit gegaan dat ze vergeten zijn er wat in te stoppen. ;)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:49:28 »
Maar als je geld vraagt, en dus staat er cadeautip: enveloppe, dan is dat het toch. Slechts een tip? En als mensen geen geld hebben of er voor over hebben, kunnen ze toch ook iets anders geven? Daar staan ze volledig vrij in.

Wij hebben ook enveloppen gehad zonder naam, twee ofzo. Ach ja, ga er idd vanuit dat mensen vergeten zijn hun naam er op te zetten. Wij nodigen mensen uit, zonder verwachtingen dat ze zelf mee gaan betalen daaraan.

Kortom, niet druk om maken lijkt mij het beste..

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2012, 07:15:11 »
Dat hele lege enveloppen geven vind ik wel iets geks, hier geen enveloppen zonder inhoud gekregen en in alle enveloppen een kaartje met van wie het was. Ik vind ook dat als je niks wilt geven, je dan ook de ballen moet hebben om niks te geven en niet doen alsof je wat geeft

misseagle

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2012, 08:21:28 »
Heb op de bruiloft van vrienden van ons dus inderdaad gezien dat mensen niets bij hadden. Sommigen zeiden er niets bij en anderen zeiden weer heel ongemakkelijk "ja uh sorry maar uh.." en liepen dan snel door :P

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #17 Gepost op: 26 oktober 2012, 08:26:18 »
Toch vind ik het wel heel erg vreemd dat dat mensen daadwerkelijk lege enveloppen geven. Gewoon een envelop met een kaartje erin zou dan toch wel het minste zijn.
Nou hebben mijn man en ik wel per ongeluk eens een kaartje gegeven zonder het geld er in te doen, wat we vlak daarvoor er nog voor gepind hadden. We hebben ons nog nooit zo doodgeschaamd. Ik kwam er de volgende dag achter, heb gelijk een smsje gestuurd met onze excuses en dat ze het geld nog gingen krijgen. Ze hebben ons hartelijk 'uitgelachen' :P

@ jassou, maar als jullie dus bijv een pan gekregen hadden dan had je gewoon echt gezegd: Piet hartstikke bedankt voor de pan, we zullen er heerlijk uit eten?  Is er een reden dat je iedereen letterlijk bedankt voor dat specifieke kado?

Jassou

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2012, 08:39:40 »
Nee, want we eten niet uit een pan ;) Maar inderdaad: "beste piet, wat leuk dat je er was, bla bla bla, en bedankt voor de mooie pan!" is toch helemaal niet raar? Wat doen julie dan?

Bij een tante waren we het vergeten, en die vroeg naderhand dus ook of het wel aangekomen was. Ze had het van tevoren opgestuurd. Uberhaupt wordt bij engelse bruiloften alles opgestuurd, naar de bruiloft zelf neem je niets mee. Dan is het echt de bedoeling dat je dat met een bedankbriefje specifiek laat weten hoe en wat, stel dat het niet aangekomen is. Haar hebben we dus nog een kaartje nagestuurd.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2012, 08:48:27 »
Okay iets typisch engels dus :)
Wij hebben gewoon een bedankkaartje gestuurd, gemaakt van foto's van de bruiloft en voor iedereen die bij de ceremonie aanwezig was heeft een foto gekregen. (Wij hebben foto gemaakt waar iedereen die bij de ceremonie was opstond, groepsfoto). Bedankkaartje is naar iedereen gegaan die iets gegeven of gestuurd had. Dus ook die een kaartje gestuurd hadden. En als ik het hier zo lees en wat ik zelf in onze omgeving zie, is dat al vrij uniek :P Ik heb tenminste nog nooit zelf een bedankkaartje ontvangen van een bruidspaar, anders dan het bedankje op de bruiloft zelf zeg maar.  (geen oordeel verder hoor!!)

misseagle

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2012, 08:51:54 »
Nee ik ook nooit, bij alle 2 de bruiloften waar ik ben geweest ;)

Maar zit wel iets in wat Jassou zegt, je maakt vaak enveloppen en cadeaus niet open als mensen in een rij komen feliciteren dus kunt ze ook niet persoonlijk bedanken..
Vind het op zich wel wat hebben hoor!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2012, 08:56:50 »
Wij waren bij vrienden ook het kaartje met geld vergeten, had het speciaal nog midden op tafel klaargelegd xD Voelde me echt enorm dom. We hebben er met zn vieren om gelachen en zijn twee dagen later op de koffie gekomen om alsnog het kaartje af te geven :)

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #22 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:10:27 »
Haha maar dat zijn nog grappige situaties en kun je inderdaad om lachen! Maar als je niks wil geven, prima, maar heb zoals Sylvia zegt de ballen om er voor uit te komen en ga niet schijnheilig lopen doen door een lege enveloppe te geven!

Ik denk overigens dat wij ook niet allemaal kaartjes gaan sturen naar alle avondgasten. Wel naar de daggasten en wij doen daar denk ik een zelfgemaakte cd bij met alle belangrijke nummers van tijdens de bruiloft

Jorien26

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:36:44 »
Helemaal eens met Sylvia, als je niks wil geven geef dan ook niks (of alleen een kaartje) maar ga niet schijnheilig lopen doen met een lege enveloppe...

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #24 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:43:39 »
Weet je, als je niks kan geven om welke reden dan ook, ga er dan een beetje creatief mee om. Ik zou het ook gĂȘnant vinden om te zeggen dat we te weinig geld zouden hebben om in een enveloppe cadeau te kunnen doen. Doe er dan een kaartje in met een soort eigen gemaakte bon om eens lekker te komen eten bij die mensen thuis. Of voor een gezellig avondje film zien met een lekkere fles wijn en hapjes. Zoiets.
Of koop een klein, grappig cadeautje. Ook prima. Maar een lege enveloppe is idd wel erg vreemd :p

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards