collapse

Auteur Topic: 'anonieme' enveloppen gekregen?  (gelezen 26829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #50 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:33:13 »
Maar wie laat je dan die Post its plakken?
Zeg je dan zelf van wie het cadeau is? Of is het dan iemand die al je mensen kent van je bruiloft?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #51 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:23:06 »
Bij mijn deed mijn schoonzus stickertjes op de kado's en enveloppen. We vroegen zelf staat er een naam in/op? En als het antwoord dan nee was zeiden we tegen haar, tante pietje, zijn schrijft het op en klaar. Veel namen kon ze zelf ook dus prima! Zo deden trouwens al mijn bekende het, dus heel gek is het niet!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #52 Gepost op: 2 november 2012, 14:23:15 »
Reclame maken mag niet beste annemarie. Ik heb dit dan ook gemeld
« Laatst bewerkt op: 2 november 2012, 14:30:00 door Annemieke »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #53 Gepost op: 2 november 2012, 17:18:09 »
Die wilde vast wat geld verdienen aan de lege enveloppen ;)

Vraag me bij het nalezen van deze discussie trouwens wel af of we trouwen om geld te krijgen of omdat we van elkaar houden?!?!

Jorien26

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #54 Gepost op: 6 november 2012, 12:19:37 »
Die wilde vast wat geld verdienen aan de lege enveloppen ;)

Vraag me bij het nalezen van deze discussie trouwens wel af of we trouwen om geld te krijgen of omdat we van elkaar houden?!?!

dat is niet de reden dat ik de topic gestart ben, natuurlijk trouwen we niet voor het geld maar ik vind het zo jammer dat mensen het gevoel hebben dat ze iets 'moeten'  geven en dan maar een lege envelop geven omdat ze niet met lege handen willen komen... Als je niks kunt geven dan hoeft dat ook helemaal niet, maar geef dan gewoon een lief kaartje ofzo?
Ik vind het gewoon vreemd dat er dus blijkbaar vrij vaak anonieme lege envelopjes worden gegeven...

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #55 Gepost op: 6 november 2012, 12:35:44 »
Bij ons niet hoor! Anoniem wel, maar meer onbewust de naam vergeten, leeg, nee dat niet!

Jassou

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #56 Gepost op: 6 november 2012, 12:58:52 »
Ik vind het gewoon vreemd dat er dus blijkbaar vrij vaak anonieme lege envelopjes worden gegeven...
Misschien was het een passief-aggresieve manier om te protesteren tegen 'het envelopje' op de kaart :-P
 

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #57 Gepost op: 6 november 2012, 13:06:17 »
En dat vind ik dan wel weer humor! Vind het zelf ook leuker als er wordt aangegeven waarvoor er gespaard wordt.
(bij ons de nieuwe kozijnen)

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #58 Gepost op: 6 november 2012, 18:46:09 »
Wij maken ook een zin op de kaart in de trant van dat we het held willen gebruiken voor de huwelijksreis. Zodat mensen weten waar het geld heen gaat :)


MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #59 Gepost op: 6 november 2012, 20:27:11 »
Maar is het niet al duidelijk dat mensen geld willen als er niets op de envelop staat? Ik weet wel dat mijn ouders bij wijze van grap een keer duizenden enveloppen hebben gegeven :) (Uiteraard later wel het geld gegeven :P )

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #60 Gepost op: 8 november 2012, 08:52:02 »
Maar is het niet al duidelijk dat mensen geld willen als er niets op de envelop staat? Ik weet wel dat mijn ouders bij wijze van grap een keer duizenden enveloppen hebben gegeven :) (Uiteraard later wel het geld gegeven :P )

Dit vind ik humor
Ik heb zelf geen envelop op de kaart gezet, maar stel dat ik het gedaan had, en iemand deed dit zou ik er echt vreselijk om gelachen hebben.

Het ging ons trouwens zeker niet om het geld, dan moet je niet gaan trouwen, beter wordt je er niet van. Maar iig een kaartje in de envelop lijkt met toch wel het minste wat je kan doen.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #61 Gepost op: 8 november 2012, 13:30:03 »
Maar is het niet al duidelijk dat mensen geld willen als er niets op de envelop staat? Ik weet wel dat mijn ouders bij wijze van grap een keer duizenden enveloppen hebben gegeven :) (Uiteraard later wel het geld gegeven :P )

Check! Hier, tijdens een stukje, een pak met enveloppen gekregen. Tsja, hadden we het maar niet op de kaart moeten zetten ;)
En van Zusje en Zwager kregen we de hele dag door enveloppen met twee euro erin...

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #62 Gepost op: 8 november 2012, 13:30:58 »
Maar is het niet al duidelijk dat mensen geld willen als er niets op de envelop staat? Ik weet wel dat mijn ouders bij wijze van grap een keer duizenden enveloppen hebben gegeven :) (Uiteraard later wel het geld gegeven :P )

Check! Hier, tijdens een stukje, een pak met enveloppen gekregen. Tsja, hadden we het maar niet op de kaart moeten zetten ;)
En van Zusje en Zwager kregen we de hele dag door enveloppen met twee euro erin...

Haha  :biggrin:

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #63 Gepost op: 8 november 2012, 17:52:49 »
*grin*  een vriend van lief had ook een envelopje op de trouwkaart staan en in het verleden hebben ze wel eens samen coke gebruikt. Het leek lief erg grappig om hem een ponypack (coke envelopje) te geven, vooral omdat zijn vrouw er echt niks van mag weten. Toch maar niet gedaan. ;)

misseagle

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #64 Gepost op: 8 november 2012, 18:28:10 »
Weet zijn vrouw niet dat hij dat ooit gebruikt heeft?  :blink:

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #65 Gepost op: 9 november 2012, 13:54:41 »
Nee, vrij bijzonder dat dat zo'n geheim is...

Maar is je verbazing omdat je het raar vindt dat hij het blijkbaar niet durft te vertellen of omdat je het zo heftig vindt (coke gebruiken) dat zij dat zou moeten weten? Just curious :)

Jassou

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #66 Gepost op: 9 november 2012, 13:59:57 »
Zo, das heftig, eigenlijk wel vanwege beide redenen.
Ik vind niet dat partners álles van elkaar hoeven te weten, maar er is een verschil tussen bepaalde zaken niet vertellen of angstvallig dingen geheimhouden. Dat laatste impliceert namelijk dat het nog een deel van zijn leven zou uitmaken, en alles wat nú nog een rol speelt, is relevant voor haar.

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #67 Gepost op: 9 november 2012, 15:13:56 »
Nah, sinds hij haar kent, komt hij de deur niet meer uit, draagt hij crocs clogs en is hij niet meer uit geweest ;). Dus een rol speelt het nu niet weer.
Maar dat angstvallige vind ik ook raar. Lief kreeg echt instructies om daar niks over te zeggen. Als dat deel is van je verleden, hoort dat toch gewoon bij je?
En jammer dan als iemand anders dat niet kan accepteren, je kunt het tenslotte niet meer veranderen.

Yvon83

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #68 Gepost op: 11 november 2012, 21:16:11 »
Die wilde vast wat geld verdienen aan de lege enveloppen ;)

Vraag me bij het nalezen van deze discussie trouwens wel af of we trouwen om geld te krijgen of omdat we van elkaar houden?!?!

Nou idd! Het lijkt er hier bij sommigen op dat ze het voor het geld doen... Wij doen ook een envelopje als cadeautip, maar ik ga me echt niet bezig houden wat en hoeveel ik van iemand krijg. Wij trouwen omdat wij dat willen, nodigen mensen uit omdat wij ze erbij willen hebben en hopen hier een mooi feest van te maken.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #69 Gepost op: 11 november 2012, 21:24:40 »
Wat jij zegt is waar,maar ik heb zelfs bij mijn verjaardag al dat ik het jammer vind als mensen wel komen maar niet eens de moeite nemen om een kaartje te schrijven... Is 1 van de redenen dat ik nu het contact tussen mij en twee vriendinnen laat verwateren, niet de hoofd reden, maar ik vind dat als iemand wat voor feestje dan ook geeft je tenminste met een leuk kaartje aan moet komen, tenzij je er echt geen geld voor hebt, en zelfs dan is een gewoon papier met een lieve brief oid ook een cadeautje... Niks of een lege enveloppe vind ik in alle gevallen een no go voor een feestje en al helemaal voor een bruiloft... En een cadeau hoeft dus echt niet in mijn ogen, ik ben niet jarig voor de cadeautjes, maar een kaartje of desnoods een lief mailtje is toch wel minimaal...

Jorien26

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #70 Gepost op: 11 november 2012, 21:26:30 »
Die wilde vast wat geld verdienen aan de lege enveloppen ;)

Vraag me bij het nalezen van deze discussie trouwens wel af of we trouwen om geld te krijgen of omdat we van elkaar houden?!?!

Nou idd! Het lijkt er hier bij sommigen op dat ze het voor het geld doen... Wij doen ook een envelopje als cadeautip, maar ik ga me echt niet bezig houden wat en hoeveel ik van iemand krijg. Wij trouwen omdat wij dat willen, nodigen mensen uit omdat wij ze erbij willen hebben en hopen hier een mooi feest van te maken.

Haha ok... Waarom dan wel een envelopje..?

Wij trouwen zeker niet voor het geld, en geven ook geen kadotip op, want een envelopje vind ik er dus wel uitzien alsof je verwacht dat mensen geld geven..

Jorien26

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #71 Gepost op: 11 november 2012, 21:27:47 »
Wat jij zegt is waar,maar ik heb zelfs bij mijn verjaardag al dat ik het jammer vind als mensen wel komen maar niet eens de moeite nemen om een kaartje te schrijven... Is 1 van de redenen dat ik nu het contact tussen mij en twee vriendinnen laat verwateren, niet de hoofd reden, maar ik vind dat als iemand wat voor feestje dan ook geeft je tenminste met een leuk kaartje aan moet komen, tenzij je er echt geen geld voor hebt, en zelfs dan is een gewoon papier met een lieve brief oid ook een cadeautje... Niks of een lege enveloppe vind ik in alle gevallen een no go voor een feestje en al helemaal voor een bruiloft... En een cadeau hoeft dus echt niet in mijn ogen, ik ben niet jarig voor de cadeautjes, maar een kaartje of desnoods een lief mailtje is toch wel minimaal...

Helemaal mee eens!

Yvon83

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #72 Gepost op: 12 november 2012, 07:55:10 »
Die wilde vast wat geld verdienen aan de lege enveloppen ;)

Vraag me bij het nalezen van deze discussie trouwens wel af of we trouwen om geld te krijgen of omdat we van elkaar houden?!?!

Nou idd! Het lijkt er hier bij sommigen op dat ze het voor het geld doen... Wij doen ook een envelopje als cadeautip, maar ik ga me echt niet bezig houden wat en hoeveel ik van iemand krijg. Wij trouwen omdat wij dat willen, nodigen mensen uit omdat wij ze erbij willen hebben en hopen hier een mooi feest van te maken.

Haha ok... Waarom dan wel een envelopje..?

Wij trouwen zeker niet voor het geld, en geven ook geen kadotip op, want een envelopje vind ik er dus wel uitzien alsof je verwacht dat mensen geld geven..

Als kadoTIP, dat áls mensen iets willen geven, ze dat kúnnen geven.. Kan het ook verpakken in een standaardrijmpje, maar komt op hetzelfde neer ;)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #73 Gepost op: 12 november 2012, 12:06:37 »
Haha eens met Yvon83 t is een tip, niets meer.

Wij hebben ook enveloppen gevraagd en zijn verschrikkelijk verwend. Maar we verwachtten van tevoren niets. Bruiloft konden we zelf wel betalen. Anders waren we niet getrouwd ;)

Mensen bij ons die geen enveloppe wilden geven, hebben wel iets anders leuks gevonden om te geven. Dus is allemaal goed gekomen!

Yvon83

  • Gast
Re: 'anonieme' enveloppen gekregen?
« Reactie #74 Gepost op: 12 november 2012, 19:05:33 »
Precies, ons budget is ook puur berekend op geld wat we hebben.. Niet op geld wat we eventueel krijgen. Van dat geld willen we echt iets leuks gaan doen of kopen :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards