collapse

Auteur Topic: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc  (gelezen 135517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yentl

  • Gast
Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Gepost op: 9 augustus 2005, 11:48:27 »
Ik ben nu een aantal keren onder de zonnebank geweest en ik moet zeggen het ziet er al een stuk gezonder uit. Het enige waar ik helemaal gek van wordt zijn de zomersproetjes die ik er van krijg. Ik wil gewoon een mooie egale teint zonder vlekjes of sproetjes.

Heeft hier iemand ervaring met zo'n cabine waar je in gaat, een soort nevel over je heen krijgt en er dan weer bruin uit komt? Ben bang dat de kleur niet egaal is en het af geeft.

Hoe wordt je het mooist bruin is dus de vraag?

Vero

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2005, 11:55:30 »
Ik heb een flesje sun5, dat is zonnebrandcrem waarvan je extra snel bruin wordt. Er zit zeewier in en het werk ECHT!!! Normaal krijg ik allemaal sproetjes, en nu valt het echt heel veel mee. Ik heb er een paar kleintjes op mijn neus, maar mijn mannetje zegt dat het wel charmant is :dry:

Diana

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2005, 12:53:54 »
Sproeten hou je niet tegen volgens mij, ik heb ze ook :) vind ze wel leuk :)

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2005, 14:43:55 »
als ik onder de zonnebank ben geweest zit ik er ook echt helemaal onder! Echt ff schrikken hoor! Maar na een uur ofzo trekt het weg en heb ik weer mijn normale sproeten   :dry: :biggrin:) .  Zo'n spray-cabine is niks, vind ik. Het werkt vast en zeker, maar ik heb me er laatst meer in verdiept en je bent er uiteindelijk net zolang mee bezig als dat je 10 minuten onder de snelbruiner gaat. En dat is natuurlijker, gemakkelijker (in zo'n cabine moet je allerlei pose's aannemen) en ook veel lekkerder!

over een airbrush cabine:

Citaat
CABINE TANNING

Een goede voorbereiding is het halve werk

2-4 uur voordat u gebruik maakt van de spraytancabine dient u zich goed in te smeren met de Pre Gel, zodat de DHA-lotion nog beter kan worden geabsorbeerd door de huid.

Alle behandelingen aan de huid, zoals scheren, laserbehandelingen e.d. kunnen het beste 24 uur voor de spraybehandeling plaatsvinden.

 Op de dag van uw behandeling

Draag losse vrijetijdskleding: strakke kleding voorkomt dat de DHA-lotion zich kan ontwikkelen tot een mooie bruine kleur.

Voordat u de spray cabine in gaat

Zorg ervoor dat alle sieraden zijn verwijderd voordat u de cabine in stapt. Verwijder alle make-up om huidirritatie te voorkomen. Draag een haarkapje achter de oren, maar laat een smal strookje haar zichtbaar.

Waar u op moet letten

Ga in het midden van de cabine staan met uw gezicht gericht naar de startknop. Druk op de startknop, sluit uw ogen en houdt uw adem in.

De spray wordt 6-8 seconden lang over uw lichaam verneveld. Gedurende deze tijd is het belangrijk uw armen en benen in een "marsloop" te bewegen om zo alle kanten van het lichaam te benevelen.

Nadat de spray 6-8 seconden heeft verneveld, zal de "mist" langzaam wegtrekken. Blijf even staan om te drogen; de DHA-lotion trekt nu zeer snel in uw huid. Loop rustig terug naar het omkleedgedeelte. Verzeker u ervan dat u “droog” bent en kleed u aan.

Uit de spraycabine komend...

Zeer belangrijk: wacht minimaal 6 uur met douchen, ga de eerste 10 uur niet in bad of zwemmen. Na 2-4 uur kunt u de After Care Lotion opbrengen om zo de poriën te laten sluiten en een diepbruin resultaat te bereiken.

Na ongeveer 6 uur ziet u dat u een mooie bruine kleur heeft. De kleur blijft zich vervolgens in totaal 20 uur lang doorontwikkelen.
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2005, 14:45:56 door prinsesje »

Goofypv

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2005, 18:31:23 »
Vroeger werd ik bruiner als nu, nu zit ik helemaal onder sproeten

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2006, 17:58:39 »
Binnenkort krijg ik een zonnebank thuis te leen, voor een beetje kleur op dat bleke lijf van me. Ik kan hem alleen pas vanaf 18 mei. ong. lenen. Wat is jullie ervaring? Ik ben dus echt lijkbleek altijd, en hoe lang van te voren moet ik dan gaan zonnebanken???

Seer

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2006, 18:07:44 »
Volgens mij had je al een tijdje geleden moeten opbouwen....

jenny

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2006, 18:08:05 »
Hangt er een beetje vanaf hoelang de lampen er in zitten. Hoe langer ze er in zitten, hoe langer je er onder kan.
Maar bij mijn sportschool ga ik meestal onder de 'milde' zonnebank ca 18 tot 20 min. Ik weet niet precies waarop die staat ingesteld, want als ik hem aan zet lig ik er al onder, en de tijd staat tegenwoordig bovenop  :)  .

Ik zou zeggen, begin met 10 minuten ofzo. Is het zo'n 'tosti-ijzer' (oja, rondombruiner heet dat), of een bank waar je je een keer moet omdraaien?

Sandra

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2006, 18:27:39 »
[color=\"#993399\"]Als je over een maand gaat trouwen moet je eigenlijk al bezig zijn met opbouwen, zeker als je van jezelf erg wit bent. Hoe lang je er onder kan hangt erg van je huid af. Op 18 mei beginnen is in elk geval te laat als je begin juni trouwt, je bouwt niet in 2 weken een kleurtje op (tenzij je aanstaande houdt van tomaten).
Ik heb een lichte huid, verbrand makkelijk, en mag dan ook eigenlijk niet onder de zonnebank. De keren dat ik een kuurtje deed (mijn ouders hebben een tosti-ding) begon ik (ingesmeerd met een hoge factor) met 5 minuten 1x per week, en dat bouwde ik uit naar 15 minuten 1x per week.
Als je in de normale zon makkelijk verbrand, kun je onder de zonnebank het beste rustig beginnen, en niet vergeten in te smeren![/color]

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2006, 18:44:09 »
Oke, duidelijk dus!!
Ik leen niet een tosti, hihi, maar zo een waar je je om moet draaien ja.....
Ga maar eens even op zoek naar iets hier in de buurt.....
IIIIIIEEEEEEEEEEEKKKKKKKSSSSSSSSSSS, RAMP RAMP RAMP
Gelukkig nu nog 1 maand en 10 dgn te gaan!!!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2006, 20:40:04 »
Is je laten "brushen" niet iets voor jou? Ik ben ook bleek van mezelf en zonnebanken schiet ook niet erg op, dus ga ik me gewoon bruin laten sprayen. Geeft echt niet af, alleen misschien de eerste paar uur een beetje na het sprayen. Het is toch maar voor 1 dag dus ik heb geen zin om tig keer onder een zonnebank te moeten en dan nog amper wat te zien!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2006, 20:40:34 »
hahaha nou het zal vast wel goedkomen ik ken ook wel meiden die een week van te voren zon ding gehuurd hebben en die zagen er ook hardstikke goed uit!

marijke

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #12 Gepost op: 23 april 2006, 09:16:57 »
hi jorieke,

als je je laat brushen heb je dat bruin in verschillende tinten of is het 1 kleur, zit er ook over na te denken om dat te laten doen ik moet er alleen niet te bruin uit zien. Hoor het wel van je.

groetjes marijke

Zwabber

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #13 Gepost op: 23 april 2006, 09:58:27 »
ja ben ook wel benieuwd wat voor efect dat sprayen heeft?

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #14 Gepost op: 23 april 2006, 10:27:51 »
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar dat sprayen. Doe je dat bij een zonnestudio?
En zie ik er dan niet al te fake uit?

Goofypv

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2006, 11:15:17 »
Ik vind het niet erg snel gaan... ik ben er al een paar keer onder geweest, het wit is er wel af hoor. ik heb nu ook een superbruiner-middel erbij gebruikt met vitamine e erin. Maar je moet toch wel vaak eronder gaan. Soms lukt het me niet om elke dag eronder te gaan.

happygirl

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2006, 12:41:52 »
Ik heb navraag gedaan bij een zonnestudio, ze hebben daar echt de nieuwste zonnebanken. Ik trouw 8 Juli. in mei zou ik met een kuur moeten beginnen van 2 keer in de week, in Juni dit bijhouden met 1 keer in de week. de laaste week niet gaan ivm make-up

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2006, 15:16:33 »
Hmmm, ik ga me nu toch echt morgen maar eens orienteren hier in de buurt...
De meningen zijn verdeeld en ik denk dat iemand van de studio mij het beste kan adviseren...
Bah, wel balen, wil wel een lekker kleurtje hebben.

Goofy, dat je het niet snel vind gaan, bedoel je de zonnebank daarmee?

Ik zat ook nog te denken een gezichtsbruiner te kopen, maar ik weet niet of je daar je hals en bovenrug wel mee kan bruinen... De rest zie je bij mij toch niet.

jenny

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2006, 15:50:49 »
[quote name=\'Essie\' post=\'84549\' date=\'23 April 2006, 15:16\']Hmmm, ik ga me nu toch echt morgen maar eens orienteren hier in de buurt...
De meningen zijn verdeeld en ik denk dat iemand van de studio mij het beste kan adviseren...
Bah, wel balen, wil wel een lekker kleurtje hebben.[/quote]

Precies, als het goed is, kunnen ze je precies vertellen hoevaak en hoelang jij met jou huid eronder mag.

Ik ga zelf af en toe onder de zonnebank, maar meer vanwege de heerlijke warmte. Ik heb gehoord dat het niet verstandig om meer dan 7 keer per jaar onder de zonnebank te gaan, vanwege de UVstraling. En daar hou ik me aan, aangezien ik het ook heerlijk vind gewoon in de zon te zitten en liggen, en zo al genoeg straling op me krijg.

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #19 Gepost op: 24 april 2006, 16:50:13 »
En wat als ik nudeze zonnehemel bestel? Voor de komende 4 weken. Kan ik de dagen erna die van mijn vriendin lenen...
Ik durf het alleen nooit zo goed aan via internet.... Iemand ervaring?

Sandra

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #20 Gepost op: 24 april 2006, 17:46:06 »
[color=\"#663366\"]Er staat dat de huurprijzen vanaf 80 euro zijn, ik denk dat je dan goedkoper uit bent bij een zonnestudio. Sowieso kun je er niet elke dag onder (je moet je huid minimaal 1 rustdag geven, liefst 2) dus stel dat je in 4 weken 3x pw zou gaan dan is dat 12x totaal. Dan kun je (lijkt mij) beter kijken voor een 10 rittenkaart. Je kunt dan bijv. vanavond of morgen al onder de zonnebank liggen, en die huurmaatschappij zal hem niet gelijk morgenochtend afleveren.

Nou heb ik makkelijk praten hoor, in Den Haag heb je zat van die studio´s, je kunt hier weken lang elke dag bij een ander langs gaan, ik weet natuurlijk niet hoe dat in jouw omgeving is  :wink:  [/color]

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #21 Gepost op: 24 april 2006, 18:14:02 »
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik ga zo sporten en zal daar eens vragen wat dat kost daar.
Misschien is dat wel goedkoper...

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #22 Gepost op: 24 april 2006, 19:36:48 »
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor het airbrushen. Ik ga 19 mei dus daarna kan ik zeggen hoe het was. Een vriendin van mij had het ook gedaan voor haar bruiloft en was echt niet overdreven bruin. Dat wil ik dus ook niet. Ik heb een foldertje meegekregen en daarin staat dat het in 10 minuten droog is. Maar ik doe het savonds ook nog maar even voorzichtig aan met oude kleren. En de ochtend of avond vantevoren moet ik me even goed scrubben.
Jullie horen het nog wel!
Op de folder staat een webadres, ik heb er nog niet gekeken, maar dit is het.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2006, 19:38:37 »
spannend hoor, wel slim dat je het eerst een keer proef gaat doen!... want om het er daags ervoor nou op te gokken.

ben benieuwd naar je ervaring hiermee

Essie

  • Gast
Re: Een kleurtje voor de bruiloft; Zonnebank, spraytanning etc
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2006, 21:45:50 »
[quote name=\'Jorieke\' post=\'84769\' date=\'24 April 2006, 19:36\']Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor het airbrushen. Ik ga 19 mei dus daarna kan ik zeggen hoe het was. Een vriendin van mij had het ook gedaan voor haar bruiloft en was echt niet overdreven bruin. Dat wil ik dus ook niet. Ik heb een foldertje meegekregen en daarin staat dat het in 10 minuten droog is. Maar ik doe het savonds ook nog maar even voorzichtig aan met oude kleren. En de ochtend of avond vantevoren moet ik me even goed scrubben.
Jullie horen het nog wel!
Op de folder staat een webadres, ik heb er nog niet gekeken, maar dit is het.[/quote]

Dat is ook wel wat ja... Mag ik vragen wat het kost??
Ga je dan de woensdag of donderdag voor je trouwen voor de 2e maal?

Ik heb vanavond op de sportschool gevraagd, en een 10-ritten kaart voor de snelbruiner is €40.-.....
dubio dubio dubio

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards