collapse

Auteur Topic: Oktober 2013  (gelezen 47898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

XxSxX

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Oktober 2013
« Reactie #25 Gepost op: 19 maart 2013, 12:05:32 »
Hoi hoi,

Ik ga op 11 oktober trouwen. Ik heb sinds vorige week mijn jurk gevonden. Eigenlijk hebben we al heel veel geregeld de afgelopen maand. Locatie, band, plek voor receptie, stadhuis en zo zijn allemaal al geregeld. Maar als ik zo op dit forum alles lees vraag ik me af of we dat niet te snel en ondoordacht hebben gedaan. Om eerlijk te zijn hebben we een locatie geboekt omdat we die tof vonden en al kenden maar eigenlijk ooit echt verder gekeken. Het is een locatie waar we de drank en hapjes zelf nog moeten laten regelen door een cateraar. Ik dacht daar kosten mee te besparen maar als ik de prijzen hier soms lees, kan het soms net zo duur of zelfs goedkoper alsnje het direct bij een feestlocatie regelt. Maar ik weet niet of dat regio gebonden is. Want ik dacht dat de prijzen in de randstad echt veel hoger lagen dan ik soms hier op het forum lees... Aaarggghhh nu komen de twijfels of we het wel slim hebben aangepakt zo...  :confused:
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2013, 12:07:53 door Sun »

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2013, 14:57:14 »
@Sun: Welkom hier! Leuk dat je op dezelfde datum als ons trouwt.

@An: We zijn afgelopen kerst en oud en nieuw ook daar geweest. Voor mij de eerste keer. Mijn aanstaande was al 2 keer eerder geweest.

@Heleen: Wij hebben gekozen voor Peter Kuijpers. Komt altijd samen met zijn vrouw, Betsie. Leuk gesprek, goede klik en fijne prijs.

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #27 Gepost op: 21 maart 2013, 20:27:31 »
@sun, welkom hier! Tja lastig soms alle keus die je hebt. Wij hebben ook maar 1 locatie bekeken en die is het ook geworden omdat dat goed voelde en alles wat wij wilden mogelijk was. Maar begrijp ik het nu goed dat je het idee hebt dat je teveel betaald voor de locstie en cateraar?

@Angel waar zaten jullie op het eiland? Wij willen graag in een huisje omdat onze hond meegaat. Heb je toevallig een tip?


Steef85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Oktober 2013
« Reactie #28 Gepost op: 10 mei 2013, 18:21:32 »
Hallo,

Er is hier al even niet geschreven, maar ik ga toch een poging wagen om contact te leggen. Ook ik ga in oktober van dit jaar trouwen, op 5 oktober om precies te zijn. Het lijkt me leuk om met jullie ideeën uit te wisselen.

Groetjes!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #29 Gepost op: 13 mei 2013, 21:07:39 »
Steef, welkom hier.gefeliciteerd mietje aanstaande huwelijk. Hoe ver ben je met de organisatie?

Steef85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Oktober 2013
« Reactie #30 Gepost op: 14 mei 2013, 11:52:30 »
Dank je wel! Ik heb mijn jurk in bestelling, de fotograaf is gereserveerd, we hebben een locatie voor het feest 's avonds zo goed als zeker, en we zitten nog te dubben tussen twee locaties voor de receptie 's middags. Kerk is gereserveerd, dagindeling staat ongeveer op papier en onze gastenlijst is ook zo goed als zeker. Dat is ongeveer wat wij tot nu toe klaar hebben voor de bruiloft. Ik merk wel dat ik er heel veel mee bezig ben in mijn hoofd, hebben jullie dat ook? En hoe ver zijn jullie ondertussen?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #31 Gepost op: 14 mei 2013, 13:58:24 »
Zo, dan heb je al aardig wat geregeld.
Wij hebben de locatie (alles op1) geregeld met catering, jurk, pak, accessoires, dj, fotograaf in optie en we zijn al in ondertrouw gegaan. Nu zoek ik nog een bloemist, kapper/visagist in 1, de uitnodigingen en de ringen.
In het begin was ik er constant mee bezig in m'n hoofd, maar wij zijn al bijna een jaar bezig dus nu ben ik er minder mee bezig. Alhoewel, we op dit moment bezig zijn met de enveloppendoos maken, dus dan denk ik er toch weer vaker aan.

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #32 Gepost op: 14 mei 2013, 22:23:26 »
Leuk dat je ook in oktober gaat trouwen Steef, welkom!
Wij hebben ongeveer het zelfde als jullie geregeld.
Ook al gekeken naar een kaart, maar nog niks besloten.
En ondertrouw is idd een goede, zet ik even op mn lijstje  :)

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2013, 18:10:20 »
Hoi allemaal,

Ook wij gaan in oktober trouwen, 11 oktober. Wat leuk dat er toch nog wel wat anderen zijn die in oktober gaan trouwen :)


heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #34 Gepost op: 21 mei 2013, 23:02:46 »
Visje, welkom hier en gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #35 Gepost op: 22 mei 2013, 12:39:50 »
Welkom Visje. Leuk dat je ook op 11-10 trouwt!

Even geleden dat ik hier geweest ben. Ondertussen heb ik mijn jurk gevonden en zijn we in ondertrouw gegaan.
Wij gaan juli en een deel van augustus op vakantie en wil eigenlijk zoveel mogelijk klaar hebben voor we gaan.

Ben nu bezig met de ringkussentjes en de uitnodigingen.
Dan nog opzoek naar een bloemist en dan hebben we denk ik alles al geregeld.

Volgende weekend proeverij voor de bruidstaart :)

Hoe staat het bij de andere oktober bruiden??

Steef85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Oktober 2013
« Reactie #36 Gepost op: 23 mei 2013, 15:25:45 »
@Visje: welkom en gefeliciteerd! Leuk dat er langzamerhand steeds meer oktoberbruidjes bij komen.
@Angel: ik kan me voorstellen dat je een groot deel geregeld wilt hebben voordat je op vakantie gaat. Ga je heel juli en een deel van augustus weg? Lekker lang! Wij gaan volgende week een weekje naar Kos en gaan in de zomer niet meer weg. Wel willen we waarschijnlijk na de trouwdag nog een reisje maken.
@An: de trouwkaart zijn wij nog niet mee bezig maar staat wel op het to-do-lijstje ter orientatie. Heb al een beetje zitten snuffelen op het internet, maar vind het nog niet zo gemakkelijk. Er is zoveel keus! Bovendien hebben wij niet echt een thema of kleur ofzo gekoppeld aan de bruiloft, heeft de rest dat wel?
@Heleen: zooo, jij bent al aardig op weg zeg! Fijn hoor. Ik heb de jurk dus wel maar nog geen accessoires, schoenen etc. Heb je dat allemaal bij de bruidswinkel gekocht of heb je het zelf bij elkaar gezocht?

Groetjes!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2013, 17:10:07 »
Angel, maak je het ringkussentje zelf? Wij hebben een beetje onconventioneel een simpel mini-kussentje gekocht en die ga ik vastnaaien op de halsband van onze hond.  Fijn gevoel geeft het wanneer je de jurk hebt gevonden toch

Steef, Wij hebben ook nog niks besloten wat betreft de uitnodigingen. Dit staat gepland voor juni.
Bij de bruidswinkel heb ik tijdens het kopen van de jurk me laten verleiden tot het kopen van schoenen en een bh. De schoenen zijn totaal niet comfortabel en eigenlijk wil ik paarse schoenen met een klein hakje ipv witte ballerina's. Ook over de bh twijfel ik nu, misschien heb ik toch liever een torselet. Wat hebben jullie?
Een ketting en armband heb ik bij ene heel leuk boetiekje in Gent gevonden, puur toeval.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #38 Gepost op: 24 mei 2013, 08:34:43 »
@Heleen: Ik denk dat ik de ringkussentjes zelf ga maken, maar ben nog aan het orienteren.


@Steef: WIj gaan idd vijf weken op vakantie. Gaan rondtrekken in Nieuw-Zeeland.
Word meteen onze huwelijksreis, want na onze trouwdag krijgen we geen vrij.


Oja, ik heb gekozen voor een torselet.Zit heel comfortabel en ziet er super mooi uit onder de jurk.
Ik heb ook paarse schoenen met een hak van ongeveer 7 cm. Als ik het niet vergeet, zal ik er een foto van maken. Ze zitten heerlijk!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #39 Gepost op: 24 mei 2013, 12:49:43 »
Wauw vijf weken rondtrekken in nieuw-Zeeland, dat lijkt me super!! Heb je een van te voren vastgelegde route of gaan jullie gewoon er naartoe en zien jullie het daar wel? Dat laatste hebben wij vorig jaar in Amerika gedaan. Drie weken een auto gehuurd en bewoonbaar rijden. Heerlijk die vrijheid!
Leuk paarse schoenen. Hebben jullie een paars thema? Wij iig wel, zit eraan te denken om een extra paar schoenen te kopen, in het paars. Lijkt me erg leuk staan onder een witte jurk.
Van welk merk is je torselet?

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #40 Gepost op: 24 mei 2013, 17:54:33 »
Heerlijk zo'n vakantie rondtrekken! Ben inderdaad benieuwd of jullie vooraf dingen hebben besproken Angel?

Wij hebben al wel redelijk wat gedaan. Jurk is besteld, met de accessoires twijfelde ik ook of ik die direct zou kopen, heb het nog maar even uitgesteld, het is ook allemaal zo duur in de 'echte' winkels ;) Ik heb wel een torselet erbij genomen, de verkoopster gaf aan dat dat wel beter zit dan alleen een bh. Verder hebben we de bloemen vaststaan, dat doet mijn moeder, ook de locatie en de auto hebben we.. Nog veel te doen, maar gelukkig staan de grote dingen vast!

Ik zie wel dat jullie al wel ver zijn! Ringkussentjes enzo moet ik allemaal nog wel regelen.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #41 Gepost op: 24 mei 2013, 19:34:34 »
We gaan de eerste vijf dagen naar een klein plaatsje in de buurt van Auckland, daar woont mijn schoonzus met haar gezin. Daarna rondreizen op het zuidereiland, de reis ligt helemaal vast. Alle overnachtingen zijn in principe geboekt, maar alleen de 'activiteiten' onderweg liggen nog niet vast, dit ook ivm het weer, het is winter daar. De laatste week zitten we aan het strand, schuin tegenover het huis van mijn schoonzus :) Ontzettend veel zin in!!
Door deze lange vakantie, wil ik graag alles geregeld hebben, voordat we vertrekken. 

Paars is mijn favoriete kleur en komt ook terug in de bruiloft. De uitnodigingen, mijn schoenen, bruidsboeket (moet ik nog wel regelen), stropdas van mijn aanstaande (hoop ik), en de cadeautjes voor de kinderen, ik sta voor de klas, zijn ook paars.
Toevallig heet onze locatie 'Aubergine' en is ook geheel paars/aubergine aangekleed. Super tof!

Merk van Torselet weet ik niet, want heb ik meteen bij de bruidszaak erbij genomen.

Oja, wie hadden jullie meegenomen toen je je jurk ging passen? En neem je 2de pasmoment ook iemand mee?
Ik was namelijk samen met mijn moeder en schoonmoeder gegaan. Half augustus moet ik weer passen, zodat de jurk vermaakt kan gaan worden, maar wil dan eigenlijk wat vriendinnen meenemen.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #42 Gepost op: 24 mei 2013, 19:36:15 »
Dit zijn trouwens mijn schoenen.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #43 Gepost op: 24 mei 2013, 20:21:51 »
Super leuke schoenen! Bij onskomt paars ook overal in terug. Zelfs in de dresscode voor de daggasten.
Bij het uitzoeken en doorpassen had ik m'n verloofde mee. Wij hebben elkaars kleding dus samen uitgezocht.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #44 Gepost op: 24 mei 2013, 20:23:53 »
Dat wilde ik ook zo graag, maar mijn aanstaande wilde liever verrast worden en dus 'moest' ik mijn moeder en schoonmoeder meenemen. Gelukkig mag ik wel met hem mee.
Lijkt me heel bijzonder om samen de kleding uit te zoeken. Heb je foto van je jurk aan anderen laten zien?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #45 Gepost op: 24 mei 2013, 20:28:27 »
Nee, ondanks al het 'gezeur' van m'n moeder, AS z'n moeder, en zus haha

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #46 Gepost op: 24 mei 2013, 20:38:38 »
Wat een leuke schoenen! Zit er aan dat bandje ook iets van kant, of lijkt dat zo op de foto?

De eerste keer was mijn moeder mee, het was toen ook niet de bedoeling om gelijk al mijn jurk te kopen, maar het was DE jurk, dus kon ik hem niet laten hangen  ;)
Half juni mag ik voor de tweede keer. Ik denk dat ik dan mijn schoonmoeder, zusjes en moeder meeneem. Vriendinnen heb ik ook nog aan gedacht, mss als ik nog voor de laatste keer moet terug kom. Mijn aanstaande wil ook verrast worden, maar het is wel erg lastig om je mond voorbij te praten, hebben jullie dat niet?

Angel, stuur jij ook voordat je op vakantie gaat al de kaarten op? Wanneer stuurt de rest ongeveer de kaarten op? Wij twijfelen nog of we dat voor de vakantie (half juli al) of na de vakantie (half augustus) gaan doen. Ik las dat sommigen dat al 4 maanden van tevoren doen  :blink:

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #47 Gepost op: 24 mei 2013, 20:41:49 »
Wij gaan de uitnodigingen voor 4 juli versturen. Dat is dan precies 3 maanden, maar misschien sturen we het ivm vakantiegangers eind juni al.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #48 Gepost op: 25 mei 2013, 12:08:17 »
Bedankt. Ben ook erg blij met mijn schoenen, ze zitten heerlijk. Er zit geen kant aan het bandje.

De kaartjes: Ik wil ze klaar hebben liggen voor we vertrekken, zodat we ze bij terugkomst op 2 augustus meteen kunnen versturen. Als ik ze verstuur voor we vertekken, is dat 3 1/2 maand van te voren, dat vind ik wel erg vroeg. Ik las ergens dat kaarten meestal rond de 6-8 weken van tevoren verstuurd worden.

Steef85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Oktober 2013
« Reactie #49 Gepost op: 28 mei 2013, 16:07:37 »
hoi hoi,

even geen tijd gehad voor het forum maar nu nog snel reageren voordat ik donderdag een weekje op vakantie ga.

@ passen: met het passen had ik mijn moeder en mijn twee zusjes meegenomen. Was een beetje lastminute afspraak geworden. Ik ben half februari ten huwelijk gevraagd en mijn vriend wilde graag op 5 oktober trouwen omdat we dan precies 10 jaar samen zijn. Alleen na een belletje met de bruidszaak bleek dat er zo'n 4 maand wachttijd op een jurk zit, dus ik had een beetje haast haha. Gelukkig wel geslaagd!

@ uitnodigingen: volgens mij is het inderdaad gebruikelijk om ze zo'n 6-8 weken van tevoren te sturen. Wij hebben alle mensen waarvan we t echt belangrijk vinden dat ze erbij zijn alvast een aankondiging gedaan via de mail. Zij weten dus in ieder geval de datum al.

@bruidstaart: hoe was de proeverij? Ik ben heel benieuwd! Hebben jullie gewoon een bakker of taartenmaker gezocht bij jullie in de buurt of nog naar iets speciaals gekeken verder?

Hier op dit moment niet zo heel veel gedaan voor de bruiloft. De grote lijnen staan ongeveer vast dus na onze vakantie gaan we ons richten op de precieze invulling van de dag. Komt ook nog een hoop bij kijken: vervoer, evt. overnachting, bruidstaart, ringen, uitnodigingen, muziek, bloemen, kapper/visagist, pak vriend, accessoires/schoenen bij jurk, versiering, evt. bedankjes etc.etc.etc. Als ik het zo bij elkaar zie staan krijg ik het al benauwd, haha, hoop te doen nog!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards