collapse

Auteur Topic: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?  (gelezen 19778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
As komt uit Spanje en ik heb overal en nergens gewoon met mijn ouders vroeger. Na een wereldreis en werken als stewardess weet ik dat er zo veel meer is dan alleen NL.

Dus ik ben benieuwd, waar zou jij naar toe willen verhuizen als het allemaal zomaar zou kunnen. (dus geen regeltjes of geldzaken die je tegenhouden)

Ik zal beginnen.

Ik zou in Spanje willen wonen of in Amerika en dan in één van de zuidelijke staten.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2013, 17:59:23 »
In blijf in Nederland niet om de stroopwafels maar om familie en vrienden.

Hope~20

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2013, 21:09:56 »
Ook ik zou in de zuidelijke staten van de VS terecht willen komen, met een voorkeur voor North Carolina of Georgia. Love it there :)
Ergens anders in de USA is ook geen probleem natuurlijk, haha

Jassou

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2013, 21:12:09 »
Scandinavie of australie. Voor namelijk vanwege het weer, de natuur, en de 'bekende' cultuur.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2013, 21:21:54 »
Engeland, liefst east-sussex. Het enige wat ik soms mis aan mijn ex is zijn woonplaats, haha. Ik voelde me gewoon thuis in die regio. 

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2013, 21:23:59 »
Scandinavië! En dan zou ik twijfelen tussen Noorwegen en Zweden.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2013, 21:31:01 »
ik blijf mooi hier, ik mag daadwerkelijk kiezen met mijn opleiding, maar ik blijf mooi hier, hier heb ik mijn vrienden en familie...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2013, 21:39:07 »
Ik zou,als mijn familie mee zou gaan, morgen nog in het vliegtuig zitten naar Australië.
Ben zo gek op dat land.Voel me er helemaal thuis, mis het nog steeds.
Maar het zal altijd bij vakanties blijven.

Iets realistischer is dat ik wel zou willen verhuizen naar Drenthe of Friesland. Mijn man denkt daar anders over haha
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2013, 23:04:39 door Happy Bride »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2013, 21:40:44 »
Welk land hb?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2013, 23:04:19 »
Dat is een verrassing, haha.
Heb het even aangepast

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2013, 08:02:34 »
Ik blijf in Nederland. Sterker nog, ik blijf ook gewoon in Tilburg!

Loesjexxx

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2013, 09:08:27 »
Mijn woorden zijn al van jongs af aan: Utrecht of buitenland. Maar nu met 4 nichtjes en een neefje zou ik het verschrikkelijk vinden om ze via Skype te zien opgroeien. Lief heeft nog steeds: Utrecht of buitenland en zou ook zo kunnen vertrekken.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2013, 09:14:13 »
Als ik echt zou moeten zou ik zeker naar Noorwegen vertrekken. Spreken allebei de taal dus hebben dan een goede start ;)

Jassou

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2013, 09:22:12 »
Mijn man is de globetrotter van ons twee, dat zag ik helemaal zitten, maar hij is inmiddels geworteld zeg hij. Typisch. Naar engeland wil hij al helemaal niet meer (derbyshire/shropshire trekt mij dan meer dan sussex, maar daar komen we dan ook het vaakst), hij heeft een nogal rose bril van nederland, en ziet allerlei problemen met zijn eigen land. Waarschijnlijk omdat hij maar half door heeft wat 'onze' problemen zijn. ;) Naar Australie zou hij ook wel willen, daar wonen ook wat vrienden en een beetje familie, zou dus wel leuk zijn. Al denk ik dat we niet erg gunstig meer door dat immigratie puntensysteem komen.

Wij blijven waarschijnlijk dus wel hier. Ach, ik vind dat ook wel prima.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2013, 09:23:35 »
Ik blijf in Nederland. Sterker nog, ik blijf ook gewoon in Tilburg!

Ik ook! :applaus:
Natuurlijk heb je prachtige plekken op de wereld (waarvan ik er nog veel te veel niet gezien heb...) maar ik ben al zó vaak verhuisd in m'n leven en ik ben zó blij dat ik weer terug ben in de stad waar ik gestudeerd heb, dat ik hier niet meer weg wil! Tilburg is gewoon mijn plekje!

Jassou

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2013, 09:28:56 »
Grappig, ik ben opgegeroeid in (de buurt van) Tilburg en heb helemaal niets met die stad. 15 jaar geleden vertrokken om te studeren en ik herken ook maar weinig als ik er weer eens ben. (Wat is er gebeurt met de oranje fietsenstalling achter de V&D? Ik wist niet eens meer waar ik was..) Misschien omdat er niemand meer woont waar ik toen mee omging, dan is het een beetje het nazoeken van dingen die er niet meer zijn. Das war einmal enzo. :)

Laatst ontmoette ik iemand en dat had precies hetzelfde met Maastricht (waar ik nu dus woon), was heel grapig.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2013, 09:40:34 »
Grappig, ik ben opgegeroeid in (de buurt van) Tilburg en heb helemaal niets met die stad. 15 jaar geleden vertrokken om te studeren en ik herken ook maar weinig als ik er weer eens ben. (Wat is er gebeurt met de oranje fietsenstalling achter de V&D? Ik wist niet eens meer waar ik was..)

Grappig hoe verschillend mensen over een stad kunnen denken! Ik heb tussen 2007 en 2011 niet in Tilburg gewoond en was eerst ook wel even 'in shock' toen ik dat nieuwe plein achter de V&D zag (inderdaad een soort 'waar the f*** ben ik??'-ervaring) maar inmiddels ben ik hartstikke blij met alle nieuwe winkels daar! Dus ach, alles went als het gevoel dat je bij een plek hebt maar goed is!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2013, 10:16:40 »
Zolang ik al mijn lieve vrienden en familie, mijn huis en beestjes maar mee mag nemen kan ik overal wonen.
Het liefst in een mooie omgeving, natuur en een fijne stad op afstand!

Andora

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2013, 11:25:35 »
In blijf in Nederland niet om de stroopwafels maar om familie en vrienden.

Hier sluit ik mij bij aan.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2013, 11:31:53 »
Wat een leuke reacties allemaal! Ik zou in principe ook overal kunnen wonen, Spanje (beetje jammer van de situatie op dit moment), Canada omgeving Vancouver, USA, maar dan wel alleen het zuiden, heb helemaal niets met de "populaire staten", Nieuw Zeeland en Scandinavie, zal dan moeten kiezen tussen Denemarken en Zweden, Ook GB scoort hoog op mijn lijstje, vroeger in Londen gewoond met m'n ouders, daar zou ik echt niet willen wonen maar de omgeving van zuid-west Engeland is niet onaangenaam. Maar ja, de familie en vrienden hé, het is zo lastig om hier te blijven terwijl je eigenlijk ergens anders zou willen wonen en het is lastig om weg te gaan omdat de rest dan allemaal zover weg is!  Hoewel ik trouwens ook dol ben op Noord Nederland hoor, qua omgeving in elk geval!

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2013, 11:58:57 »
Ik zou echt niet buiten Nederland willen wonen. Sterker nog, zou niet eens in een ander deel van Nederland willen wonen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2013, 13:42:02 »
Alleen als ik uit Nederland weg moest zou ik het doen en dan zou het denk ik Nieuw Zeeland od Zweden worden, beiden prachtige  landen!
Waar in Nederland, kom ik steeds meer achter,maakt me weinig uit, zo lang ik niet terug hoef naar mijn 'geboortedorp' of midden in een stad moet wonen ben ik blij :)

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2013, 14:03:11 »
Ik zou dan het liefste naar Toscane in Italië gaan; voor het landschap, het weer, het eten, de taal en de mensen. Wij hebben er wel over nagedacht een paar jaar geleden, maar de sociale zekerheid is hier in Nederland natuurlijk stukken beter. Daarnaast zou ik familie en vrienden te erg missen en zou ik waarschijnlijk niet goed kunnen aarden in een land waar een afspraak niet per sé een afspraak is. Ben zelf nogal punctueel en gestructureerd... ;)

Maar erover blijven dromen blijft toch leuk!

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2013, 11:56:32 »
Australie :wub:
mits ik mijn ouders, zusje en de honden mee kan nemen ;)  ( en manlief en baby uiteraard  :biggrin:)

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #24 Gepost op: 18 maart 2013, 20:25:06 »
Ierland! Heb ik al vier maanden gewoond jaren geleden, ik heb me daar altijd thuis gevoeld om een of andere reden (ook de eerste keer dat ik er aankwam, voelde als thuiskomen, snapte niet waarom. :)).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards