collapse

Auteur Topic: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?  (gelezen 19779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2013, 16:09:54 »
Ik blijf in Nederland. En zeker weten noord/oostnederland. Ik moet er ook niet aan denken om in de randstad te wonen, hoe leuk ik de steden ook vind. Woonplaats maakt me dan weer niet zoveel uit, ik heb al in veel plaatsen gewoond, en waar mijn huis is, daar voel ik me vanzelf thuis :) Mijn huidige woonplaats (Meppel) is perfect, in het noorden, maar het hele land binnen niet al te lange tijd bereikbaar. Alle voorzieningen (ik heb in dorpen en kleinere steden gewoond maar geen station/zwembad/bioscoop is toch weleens lastig) bij de hand en groot genoeg om in eigen stad te kunnen slagen voor kleding, schoenen, biologisch voedsel etc. Vlakbij de stad, maar tegenover een park, voor het huis gratis parkeren, binnen een paar minuten op de snelweg en vlakbij mijn familie wil ik uit dit huis voorlopig echt niet meer weg. 

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2013, 19:19:00 »
Toen we in vakantie waren in Zweden wilde ik daar echt wel een paar maanden blijven, maar wonen, nee, dan mis ik mijn familie, vrienden en werk. Het land verder vind ik prachtig en rustgevend, maar in de winter zou ik denk depressief worden.

We wonen sinds een half jaar heel dicht bij mn ouders (1.5 km, eerst was dat 6) en ik vind het heerlijk. We lenen hun auto veel, spreken ze vaak zo ff 5 minuutjes als we 'm halen of zij hem komen brengen, heerlijk. Schoonfam. komt uit Barneveld, daar zou ik van mn levensdagen niet willen wonen. Nee hoor, dan maar lekker vlakbij Rotterdam, waar ik overigens niets mee heb ;-).

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2013, 10:42:23 »
Als ik mocht kiezen:
- Roemenie (spreek de taal, wonen vrienden en bekenden, land in opbouw)
- Afrika (klimaat, wijdsheid en uitgestrektheid)

De eerste is nog wel een optie, de tweede iets lastiger. Beiden wel met het oog op 'ontwikkelings'werk.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #28 Gepost op: 22 maart 2013, 12:06:47 »
Voor het echt vloeiend spreken zou ik nog wel een cursus of wat nodig hebben. Vaak daar geweest, dus flink wat opgepikt. Een erg divers land!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #29 Gepost op: 22 maart 2013, 20:33:56 »
@Inx...ik heb dat ook wel met het noorden hoor, ben geboren in Groningen en op mijn 15e met ouders naar Flevoland verhuist...aangezien het buitenland toch een behoorlijke stap is en niet te vergeten een behoorlijke logistieke onderneming is ben ik de provincie Groningen flink aan het promoten thuis...met een beetje mazzel verhuizen we dan naar de enige plek in Nederland waar ik me echt op mijn gemakje voel, het hoge Noorden!

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #30 Gepost op: 24 maart 2013, 22:21:35 »
Dan zou ik in Spanje of de zuidelijke staten van de VS willen wonen. Maar ik zou niet weg willen uit mijn geboorteplaats. Hier wonen alle familie en vrienden, die kan ik echt niet missen!

misseagle

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #31 Gepost op: 6 april 2013, 13:44:44 »
Ik zou het liefste in Spanje willen wonen of op Aruba.
Alleen Aruba doe ik sowieso niet want dat is te ver van mijn familie en vrienden..
Spanje is nog goed te doen met die goedkope vliegmaatschappijen!

Ben niet aan Nederland gehecht verder, misschien wel aan Brabant.. daar zou ik niet buiten willen wonen, maar tis niet zo dat ik niet zonder Nederland zou kunnen.

Dano

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #32 Gepost op: 20 mei 2013, 20:28:56 »
Als het aan mij lag gingen we linea recta weer terug naar Mexico.
Zijn nu twee jaar terug en ik mis het nog steeds als een gek.
Helaas wil man niet meer die is blij om weer in NL te wonen.
Toch zie ik mezelf hier niet oud worden hier.

wedding2013

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #33 Gepost op: 20 mei 2013, 20:35:22 »
zuid spanje om de mooie cultuur, de natuur, het lekkere eten en het heerlijke weer.. en niet te ver weg van familie en vrienden :)

Jassou

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #34 Gepost op: 20 mei 2013, 20:54:52 »
Hier is de discussie weer opgelaaid. We gaan dit najaar (als het huidig werkcontract ten einde is) kijken of een tijdje weggaan echt mogelijk is. De plannen die we gemaakt hadden, op gebied van gezin, wonen en werk pakken allemaal iets anders uit, dat is ergens wel jammer, maar maakt andere zaken weer mogelijk. :)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #35 Gepost op: 20 mei 2013, 22:39:43 »
Oh ik vind Engeland heerlijk, voel me daar ook echt thuis! Frank zou het ook wel zien zitten! Wij vinden afstand niet echt een punt, wonen een uur van beide ouderparen af en veel vrienden wonen ook niet in de buurt, maar het buitenland is wel een stapje anders natuurlijk. Ik denk niet dat het er ooit van gaat komen ;)

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #36 Gepost op: 20 mei 2013, 22:53:46 »
Ik zou Lief dus écht nooit meekrijgen. Hij heeft 2 maanden in het westen van het land gewoond (okee, moederziel alleen voor z'n werk) en kwam met hangende pootjes terug. Hij kon er niet aarden en hand onwijze heimwee.
Ik zou best naar Scandinavië willen (of Canada of Australië), maar dat wordt dan geloof ik in m'n eentje ;)
Groot-Brittannië spreekt mij ook wel aan, maar dan wel richting Schotland denk ik :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #37 Gepost op: 21 mei 2013, 21:23:53 »
@Jassou, bij ons laait de discussie ook elke paar maanden weer op...we willen echt heel graag weg, maar ja...de rationele gedachten over werk en woning komen dan boven drijven en tja...hoe pak je dat aan. Lastig maar goed...ooit...

Jassou

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #38 Gepost op: 21 mei 2013, 21:55:04 »
En wij zitten nu net in die situatie dat het NU zou kunnen, voor het eerst in tien jaar (mijn werkplannen gaan niet door, huis verkoop gaat niet door). Ach ik weet niet wat er uiteindelijk van komt hoor...

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #39 Gepost op: 22 mei 2013, 09:57:44 »
Ben ik dan de enigste die het geen probleem zou vinden om alles achter te laten en ergens anders te beginnen?
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben om broers en schoonzussen achter te laten,

Ik heb niet echt een specifieke bestemming waar ik voor zou kiezen, het enigste vereiste is een zonnig land.





Jassou

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #40 Gepost op: 22 mei 2013, 12:53:37 »
Haha nou volgens veel berichtjes in in dit topic valt dat dus wel mee Angelique ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #41 Gepost op: 22 mei 2013, 23:28:04 »
Nee hoor Angelique, wij zouden ook gaan...misschien met een heimwee gevoel de eerste tijd maar gaan zouden we! Absoluut!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2013, 18:47:37 »
AS en ik zijn allebei dol op Amerika. AS heeft al jaren in het buitenland gewoond voorin werk. En ik al meerdere keren voor stages. Dus van heimwee hebben we allebei geen last.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #43 Gepost op: 10 augustus 2013, 18:06:29 »
Leiden of London!

Maar zet mij maar ergens neer, anywhere! Lijkt me heerlijk!!
Enige reden dat ik nog in het land ben is de liefde van mn leven die niet mee wil ;)

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #44 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:24:47 »
Ik wilde na mijn Bachelor wel eens wat anders dan Ede en heb mijn vriend (nu verloofde) op sleeptouw naar Engeland genomen. Wat de bedoeling was een jaar te duren duurt nu al ruim 1,5 jaar en we hebben er een huis gekocht. Ik moet wel eerlijk bekennen dat verhuizen echt anders is dan emigreren, al zit ik er momenteel echt prima :)
En wat Jassou zei over andere landen en dingen door een roze bril bekijken.. Ik snap wel wat je bedoeld. Al moet ik zeggen dat ik ondertussen van zowel Nederland als Engeland de charmes kan zien (en ook de minpunten)
Misschien wil ik ooit nog naar Australië.. Maar toen ik dat zei riep mijn moeder heel wanhopig 'dan doe ik niet meer mee hoor'... :P

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #45 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:55:42 »
Schotland. Als lief het zou zien zitten, dan had ik bij wijze morgen mijn koffers gepakt :)

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2013, 23:12:38 »
Ik vrees dat ik mijn familie en vrienden erg zal missen, maar ik zou best in Costa Rica of Spanje kunnen wonen.

Sweetananas

  • Gast
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #47 Gepost op: 10 maart 2014, 16:24:47 »
Dan zou ik kiezen voor het land van mijn AS en dat is Senegal.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: als je in elk land zou kunnen gaan wonen waar zou je dan heen gaan?
« Reactie #48 Gepost op: 24 april 2014, 09:00:13 »
Mits iedereen meegaat zou ik heel graag naar Engeland verhuizen, maar dan of oxfordshire of wales.
Lieve mensen, prachtige natuur en cultuur daar!
Maar goed, mijn lief wil niet weg uit Nederland en ik vind het best prima hier :biggrin:
Wel grappig dat hier nog zoveel uit Tilburg rondhangt hahaha, ik wil het liefst blijven maar helaas gaan we toch weer weg over een tijdje.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards