collapse

Auteur Topic: Zoektocht naar een locatie  (gelezen 11153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Zoektocht naar een locatie
« Gepost op: 24 april 2013, 14:19:38 »
Bij deze dus het officiële startschot naar de zoektocht achter een locatie.
Na héél veel mailtjes versturen en berekenen zijn we op 3 zalen uitgekomen.
Dinsdag 14 mei gaan we naar de eerste zaal kijken.
Nuja zaal ... Het is een oud fort dat een paar jaar geleden volledig gerenoveerd is.
M'n vriend heeft er ooit eens een optreden gedaan met z'n bandje en het is er suuuuuper gezellig!!
Eventjes een sfeer beeldje:


littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2013, 11:21:23 »
De entree ziet er al goed uit!welke locaties hebben jullie nog meer op het oog?

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2013, 11:26:58 »
We hebben er momenteel 4 op het oog.
Dit (Outfort) het Rivierenhof in Deurne  :wub: het Elzenhof en het Hof van Aragon
Outfort en Rivierenhof hebben wel onze voorkeur.
Gewoon omdat het echt iets typisch voor ons is, Outfort nog net iets meer als het Rivierenhof.
Het Elzenhof is ook heel mooi en heeft erg lekker eten, enige nadeel is dat het in het midden van het centrum van Lier zit.
En dan bedoel ik dus, ervoor de grote markt en de kerk en ernaast allemaal cafee'tjes.
Dus ik vrees dat we wel eens veel last kunnen hebben van uitgaande jeugd (aangezien we op een zaterdag trouwen)
En het Hof van Aragon ziet er ook wel mooi uit, enkel spreekt het interieur me niet zo aan heb je niet echt een mooie omgeving om foto's te trekken

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2013, 12:28:52 »
Ziet er mooi uit!

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2013, 19:56:14 »
Gisteren zijn we onze eerste locatie gaan bezoeken.
Kasteel Rivierenhof in Deurne.
En echt waar  :wub: :wub: :wub: :wub:
Het is een klein kasteeltje in het midden van een groot park, met vlak voor de deur een mooie, grote vijver.
We hebben 2 zalen gezien, een middelgrote en een kleintje. Omdat we maar met 32 gasten in totaal zijn hoeft dat geen grote zaal te zijn.
En de zalen die groter zijn dat zijn al gelijk zalen voor 100+ mensen.
Heel erg barok ingericht met een super grote kroonluchter aan het plafond en uitzicht op de bomen.
Ik ben eigenlijk al helemaal verliefd  :biggrin:
En de prijs is  :jawdrop: voor zo een super locatie had ik echt het dubbel verwacht.
Alles, alles, alles zit in de prijs inbegrepen. Dus muziek, decoratie, kaarsjes, bloemen, wegaanwijzing, plannetjes voor aan de gasten te geven, het eten natuurlijk  :biggrin: en een drank forfait, er is geen einduur, dus we mogen er zitten zo lang we willen.
We mogen er foto's trekken, we mogen er ballonen oplaten, we kunnen onze ceremonie er laten plaats vinden.
Er komen geen extra opkuiskosten, bestekkosten, ... bij.

Voor de ganse avond (van ongeveer 17u tot ...) met 32 gasten zitten we aan een bedrag net over 2000€ maar dat is dan wel echt super ruim gerekend. Dat we dus de duurste menu nemen. Want we hebben de menu's in detail nog niet gezien. De winterkaart was nog niet beschikbaar dus hebben we die van vorig jaar genomen.

Ik ben echt al helemaal blij!!

Nu de andere 2 nog bezichtigen aangezien we daar toch al een afspraak voor hadden gemaakt en je weet maar nooit dat het meer in de smaak valt. Maar ik denk wel dat ze serieus hun best gaan mogen doen om de eerste locatie te overtreffen!

Naomiiiii

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2013, 21:43:34 »
Nou dat klinkt goed!
ben benieuwd of dat nog overtroffen kan worden!!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2013, 23:05:04 »
Klinkt goed Steffie!

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2013, 18:46:48 »
Voila, we zijn alle locatie's gaan bekijken.
-Het Rivierenhof
-'t Hofke van Bazel
-Outfort

Het Rivierenhof valt sowieso al af.
Heel onprofessionele indruk achter gelaten nu we de andere 2 gezien hebben.
Die mens dat de uitleg deed was continue met z'n gsm bezig en heeft alles op een kleine blocnote geschreven. En ik ben er zeker van dat die papieren verloren zijn gegaan. We hadden een offerte gevraagd en toen we nog geen 2 minuten buiten waren kreeg ik al een mailtje.
'Zoals net besproken is het 40€ per menu en 20€ drankenforfait tot aan de koffie'
En dat was echt het enige dat erin stond.
Geen voorbeelden van menu's, geen bijkomstige kosten waar je rekening mee moet houden, prijzen in detail (wat er in de drankenforfait zit)
De zaal was wel heel erg mooi en had een echte Barok uitstraling, maar was echt wel heel klein. Dus net genoeg plek om de mensen te zetten. Maar geen plek om eens te dansen, ...
Het is 1 zaal in het kasteel en je zit dan ook echt wel 'opgesloten' in je zaal, want doe je de deuren open en je zit gelijk in het restaurant/bar gedeelte.
Muziek is wat zij draaien, niets aan te veranderen, dus ook geen mogelijkheid tot een openingsdans.

't Hofke van Bazel was echt ...prachtig!!
Heel erg warme zaak met een heel aparte uitstraling.
Enige nadeel is dat je niet echt apart kunt zitten en je dus tussen gewone dinerende mensen zit.
Het heeft wel een aparte zaal, maar omdat we rekening moeten houden met mensen met een beperking moest alles sowieso op gelijkvloers gehouden worden. Anders zou dat probleem wel opgelost zijn.
Je kunt er wel geen aparte muziek laten draaien, dus openingsdans ofzo kan niet.
Dit gaat wel na 11u, als de meeste mensen die er gewoon iets komen eten weg zijn.
Maar ik weet niet of ik mijn planning wil aanpassen omdat ik rekening moet houden met wildvreemde mensen.
Het eten is er wel om van te water tanden en wordt echt haute cuisine gepresenteerd.
We moeten de offerte nog krijgen, maar we zouden op een 80-90€ de man zitten (eten en drinken inbegrepen) enkel wat na de koffie gedronken wordt en de aperitief moeten er nog bijkomen.
Omgeving is super mooi! En op 5 minuutjes stappen heb je er het kasteel van Bazel + grote tuinen waar je gratis binnen mag en foto's kan trekken.

En dan vandaag naar Outfort geweest. Daar zijn we aangenaam van verrast!!
Is echt een heel erg mooie zaal met super mooi, magisch terras. En de locatie ligt in het midden van een park.
De prijzen zijn glashelder en alles kan, alles mag (mits een meerprijs)
De zaal ligt volledig afgesloten, dus je moet met niemand rekening houden.
Het eten wordt niet zelf daar gemaakt, maar komt koud toe en wordt daar in de keuken opgewarmd.
Muziek kunnen we zelf aanpassen, dus we kunnen zelf een cd voorzien, in de computer staan alle muziekstijlen, zelf het geluid aanpassen, ...
Dus zeker en vast ruimte voor een openingsdans :)
Wat er niet echt goed is, in ons geval, is dat het een vrij grote zaal is.
We hebben nu wel een receptie met 40 man ongeveer, maar het dinner zelf is met een man of 20.
Dus misschien is de zaal té groot voor het beperkte gezelsschap dat we hebben.
Maar dan hebben we wel genoeg ruimte voor een tafel met bedankjes, dansruimte, ....


Het hangt dus nu puur van de prijs af. Want zowel 't Hofke van Bazel als Outfort hebben goede en slechte kanten.
Offerte van Outfort hebben we ondertussen al binnen, dat ligt een paar euro's boven ons budget. Dus geen grote ramp
En als we binnen dit en 2 weken boeken dat krijgen we er een vroegboekkorting op van 10%
Dus dan is het nu afwachten op de offerte van 't Hofke van Bazel en zien wat dat zegt.

Welke van de 2 zalen (Hofke van Bazel en Outfort) zouden jullie kiezen en waarom?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2013, 18:53:30 »
Je moet doen wat jullie gevoel je ingeeft Steffie  :biggrin:

Zelf zou ik persoonlijk op m'n trouwdag niet met wildvreemden in dezelfde ruimte willen dineren, maar dat is een keuze van het bruidspaar. Persoonlijk zou ik het ook fijn vinden om zelf samen met m'n partner alle keuzes te hebben qua muziek, openingsdans, eten e.d. En dan zou het voor ons belangrijk zijn dat de dingen die wij graag willen we ook kunnen doen op de locatie die wij graag willen. Je betaald er vreselijk veel geld voor, dus dan moet het voor ons perfect zijn.

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2013, 17:34:30 »
Daarstraks nog naar een zaal gaan zien.
't Hofke van Bazel heeft ons laten vallen als een baksteen.
3x gebeld voor de offerte binnen te krijgen en elke keer zeiden ze dat ze het de volgende dag gingen doen.
Niets gehad natuurlijk. Heel jammer dat ze het zo doen, maar dan stopt het daar voor ons ook natuurlijk.
En outfort begon moeilijk te doen. In het begin was alles mogelijk voor hun, maar eenmaal we dieper er op in gingen bleek dat er veel niet mogelijk was. En waarschijnlijk zouden die mankementen pas naar boven zijn gekomen nadat we geboekt hadden. Dus gelukkig dat het nu al boven water kwam.
Nu hebben we daarstraks nog een afspraak gehad met een andere zaal.
En eigenlijk was het liefde op het eerste zicht.
3 prachtige zalen, allemaal met een eigen ingang en volledig afgesloten en zicht op de tuin.
De zaal die onze voorkeur had is een zaal van 1573 (was vroeger een weeshuis voor meisjes) en is prachtig gerestaureerd geweest.
Niet veel natuurlijk daglicht, maar we trouwen in februari dus veel licht zullen we sowieso niet hebben.
Heel gezellige ruimte ook met ruimte genoeg voor alle mogelijke tafelopstellingen en dansvloer en plaats om de tafel met bedankjes te zetten.
Prijs valt ook enorm mee! En alles is erin begrepen, huur van de zaal, aperitief + hapjes, decoratie (bloemstukken op tafel), bediening, drankenforfait van 8uur + een suite mét ontbijt voor het bruidspaar.
We zijn eigenlijk al helemaal overtuigd :) hebben een optie op de zaal genomen en volgende week zondag gaan we er eens gaan eten om te kijken of het eten ook lekker is natuurlijk.
Als dat in orde is dan denk ik dat we een winnaar hebben  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2013, 17:36:16 door Steffie_G »

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2013, 17:41:37 »
Nou dat klinkt echt heel goed Steffie! Super dat jullie er voor je gevoel uit zijn!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #11 Gepost op: 2 juni 2013, 15:42:37 »
Dat klinkt erg goed Steffie!

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #12 Gepost op: 5 juni 2013, 14:47:33 »
Zoektocht gaat verder :(

schoonmoeder heeft haar veto gesteld net.
Zij is in de zaal waar we een optie op hebben lopen 25 of 30 jaar geleden getrouwd en dat huwelijk is op de klippen gelopen.
Verschrikkelijke vent naar het schijnt. Nu ze is er 18 jaar mee getrouwd geweest en zijn daarna gescheiden. Ze heeft die vent nu al zeker een jaar of 10 niet meer gezien, gehoord, ....
Ik heb haar er ook nooit iets over zeggen, alles wat ik er van weet komt van m'n as.
Dus als je er nooit iets over zegt denk ik dat je er niet meer vaak aan denkt, anders had ze er de voorbije 6 jaar al wel eens iets over laten vallen.
Maar goed, ze heeft daar alleen maar slechte herinneringen en ze wil dus niet dat wij daar trouwen.
Ik vind dit echt belachelijk.
Kun je je eigen ongeluk dan niet voor 1 dag opzij zetten voor het geluk van je zoon?

Ik ga het er straks nog een uitgebreid met m'n as over hebben, want dit is echt mijn droomzaal, heeft alles!
En ik ben niet van plan om die zomaar af te geven.


Pfff...  :cry:

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2013, 18:06:56 »
Zoektocht gaat verder :(

schoonmoeder heeft haar veto gesteld net.
Zij is in de zaal waar we een optie op hebben lopen 25 of 30 jaar geleden getrouwd en dat huwelijk is op de klippen gelopen.
Verschrikkelijke vent naar het schijnt. Nu ze is er 18 jaar mee getrouwd geweest en zijn daarna gescheiden. Ze heeft die vent nu al zeker een jaar of 10 niet meer gezien, gehoord, ....
Ik heb haar er ook nooit iets over zeggen, alles wat ik er van weet komt van m'n as.
Dus als je er nooit iets over zegt denk ik dat je er niet meer vaak aan denkt, anders had ze er de voorbije 6 jaar al wel eens iets over laten vallen.
Maar goed, ze heeft daar alleen maar slechte herinneringen en ze wil dus niet dat wij daar trouwen.
Ik vind dit echt belachelijk.
Kun je je eigen ongeluk dan niet voor 1 dag opzij zetten voor het geluk van je zoon?

Ik ga het er straks nog een uitgebreid met m'n as over hebben, want dit is echt mijn droomzaal, heeft alles!
En ik ben niet van plan om die zomaar af te geven.


Pfff...  :cry:

meid wat vervelend, maar volgens mij zijn er maar 2 mensen die het samen beslissen, dat zijn jij en je AS. Ik zou gewoon even met hem overleggen hoe hij  er in zit, misschien weet hij of het echt een issue is, of dat ze gewoon aan het relschoppen is ;)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2013, 18:14:48 »
Ik vind dat je groot gelijk hebt dat je je niet zomaar aan de kant laat schuiven... Ga er inderdaad maar met je AS over praten.

Wat ik nog het vreemdste vind is dat je sm zelf die zaal heeft voorgesteld! Dikke knuffel en hopelijk komen jullie er uit!

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #15 Gepost op: 5 juni 2013, 18:24:38 »
Daarnet grondig besproken met hem.
Hij vind het zelf echt heel vervelend (zacht uitgedrukt) dat z'n moeder dat nu zegt.
En hij heeft haar ook duidelijk gemaakt dat ze dat dan wel wat eerder had mogen zeggen.
En als we er toch trouwen dan komt zij niet, automatisch haar man ook niet (getuige van m'n as), m'n schoonbroer + vriendin ,... enfin ja eigenlijk de volledige kant van zijn familie komt dan niet.
Dus we worden echt met onze rug tegen de muur gezet.
Ik heb net ook met haar aan telefoon gezeten en ze voelt ze heel erg schuldig omdat ze haar veto stelt, maar er hangt daar een verdriet dat wij ons onmogelijk kunnen inbeelden.
Dus ik vermoed dat er in die 18 jaar huwelijk wel wat meer gebeurd is als enkel het niet meer met elkaar kunnen opschieten en waar wij het fijne niet van weten. Want zijn moeder is niet iemand dat snel overdrijft.
Maar daar had ze dan van in het begin duidelijk over moeten zijn.
Nu zitten we met die zaal helemaal in ons hoofd natuurlijk.
Die zaal had nu eens echt alles. Mooie decoratie, prachtige, oude zaal, je zat er afgezonderd, gratis overnachting erbij en een super prijs!


Morgen gaan we naar een andere zaal kijken en zaterdag nog naar een kasteel (waar je ook kunt blijven overnachten)
Ik HOOP dat één van die twee ons ook zal aanspreken. We kunnen niet blijven zoeken he...
Ondertussen ook al een heel aantal mailtjes van andere zaken terug gehad dat ze die datum al volzet zijn. Dus het begint wel te dringen lijkt me.
En ik wil niet in één of andere voetbalkantine m'n feest geven.
Met alle respect voor mensen die dat wel doen he.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2013, 19:51:21 »
Steffie, hechten jullie heel veel waarde aan de datum die jullie gekozen hebben? Anders zou je misschien iets flexibeler kunnen kijken naar zalen die je toch aanspreken maar die al volgeboekt zijn op de datum die jullie voorkeur heeft.

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2013, 21:56:36 »
Die datum is eigenlijk de enige datum die echt iets betekend voor ons.
En de save the dates zijn de deur al uit, dus zou weer een extra kost zijn om er nieuwe te maken.
Dus ik zou eigenlijk het liefst van al aan die datum vasthouden.

De zaal die we vorige week bekeken hebben was heel mooi en goed bij prijs, nu zaterdag nog eentje bekijken en dan beslissen we.
We kunnen ook niet eeuwig op zoek blijven naar een zaal natuurlijk

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2013, 16:17:52 »
De kogel is eindelijk door de kerk! Hallelluja!!  :clap:
Het is Kasteel Walburg, zaal Salon Waelwijck geworden. http://www.kasteelwalburg.be/
Nu moeten we nog eens een afspraak maken om alles tot in het detail te bespreken en te kijken hoeveel ons dit zal kosten.

Ik ben echt blij  :biggrin:

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2013, 19:14:06 »
't Ziet er mooi uit Steffie!

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #20 Gepost op: 16 juni 2013, 19:53:36 »
Bedankt :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2013, 06:56:37 »
De kogel is door de kerk!!

Offerte van Kasteel Walburg is binnen en met alles erop en eraan (2de ceremonie in prieeltje, versiering, babbelbox, ijstaart, ...) zitten we nog onder budget  :applaus:

Helemaal blij dus :)

Wel 1 vraagje, zal dat misschien ook in een meer gepaster topic zetten.

We turven onze dranken af na de maaltijd (na 21u) en ik heb 30€ per persoon gerekend.
We zijn met 32 man en ik weet dus niet hoe lang ze zullen blijven en of ze veel zullen drinken.
Sterke dranken hebben we laten schrappen, is een mooie besparing en we willen niet dat iemand zo ladderzat wordt dat hij/zij niet meer naar huis kan of de sfeer volledig bederft.
Is die 30€ realistisch denken jullie?

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #22 Gepost op: 10 juli 2013, 07:02:43 »
Dit is trouwens het prieeltje dat buiten staat :wub:


Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2013, 07:45:17 »
Dat ziet er wel heel gaaf uit Steffie.

Persoonlijk vind ik 30 euro voor de drank ruim en veilig gerekend. Maar ik weet niet hoe het is met de prijzen in België.

Steffie_G

  • Gast
Re: Zoektocht naar een locatie
« Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2013, 07:52:56 »
Ik heb de drankenkaart erbij gehaald en je zit aan een 2€ tot 3€ per consumptie.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards