collapse

Auteur Topic: Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes  (gelezen 27117 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anika

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Gepost op: 13 augustus 2005, 17:46:27 »
Hallo forumleden,

We zijn gisteren bij de fotograaf geweest en daar zag ik een hele mooie foto met een bruidspaar en heel veel rozenblaadjes ervoor... zag er echt supermooi uit en dat wil natuurlijk ook!!
Wie weet waar ik echte rozenblaadjes kan kopen?? Het moeten wel echte zijn aangezien we het anders op moeten ruimen en echte verteren dus mogen die het gemeentehuis wel gestrooid worden   :biggrin:

O,ja ik ben gisteren ook met mijn bruidsmeisje bij de coupeuse geweest en ze heeft volgende week waarschijnlijk het jurkje al klaar... En, ja ik zal dan foto's maken en ja, deze mogen jullie wel zien!!  :tongue:

Liefs Anika

e_vlyne

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2005, 18:25:30 »
Tja, die zoektocht heb ik ook al gehad, zonder resultaat.
Ik denk dat je zelf rozen moet kopen en daar de blaadjes vanaf moet halen...
Misschien bij de bloemist vragen? Als die geen blaadjes heeft dan misschien wel goedkope rozen die niet meer verkoopbaar zijn?

e_vlyne

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2005, 18:41:58 »
Oh, gedroogd kan je natuurlijk wel kopen.

www.deheksenwinkel.nl

e_vlyne

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2005, 18:44:45 »
Nog even op Marktplaats gekeken:
daar biedt iemand aan:
Een volle krat verse rozenblaadjes het hele jaar door te verkrijgen in de kleuren roze, gebroken wit en roze/groen. Leuk om mee te strooien. Voor meer info mailen

angelique

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2005, 16:40:43 »
tip: als het bedoeld is om bv mee te strooien bij het stadhuis: even navragen bij de gemeente.
Bij "ons" stadhuis is het verboden om te strooien met rozenblaadjes, rijst of confetti dus.....

happygirl

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2005, 17:22:53 »
volgens mij zijn er ook bloemisten die rozenblaadjes verkopen dus gewoon even navraag doen bij verschillende winkels en tuincentra. ik weet niet waat je woont, idee is anders om naar rozenkwekerij/kas toe te gaan en de afgekeurde rozen te vragen of de rozen uit de laagste klasse, dan moet je ze denk wel zelf plukken

succes ermee en laat nog even horen of tis gelukt!

groetjes ka

tulpje

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2005, 09:35:34 »
[attachment=2766:attachment]

Vrienden van ons hebben twee uur lang rozenblaadjes gepeld en hadden toen een vuilniszak vol met rozenblaadjes. Echt heel gaaf, maar natuurlijk veel te veel. Dus misschien kun je gewoon je ceremoniemeester opdracht geven om iemand aan te wijzen die dit kan verzorgen. Dan kun je nu alvast gaan genieten van dat moment! Echt wauw! Ohja, een vriend van ons werkt in de rozen, dus op die manier konden ze goedkoop aan rozen komen. Wat in eerdere reacties al werd gezegd, misschien een idee om afgekeurde rozen te kopen bij een rozenkwekerij?

Diana

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2005, 11:00:30 »
Als je het groene hart van de roos aan de onderkant eruit draait dan vallen alle blaadjes zo uit elkaar heel makkelijk.
Koop gewoon op de markt een beetje aan het einde een dikke bos en dan heb je genoeg strooigoed.

Sneeuwwitje

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2005, 11:15:13 »
Mischien een hoop mensen in de familie die rozenstruiken hebben? Als ze ze nu plukken en in de diepvries leggen heb je strakjes rozenblaadjes en het kost ook nog niets

WitchPower

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2005, 11:40:40 »
nou er zijn gewoon zakjes te koop met kunst blaadjes en ik denk dat deze veel vuldig gebruikt worden..  ik heb ze gister nog zien staan in een magazine  trouwen ofzo van begin dit jaar.. maar ze zijn gewoon te koop en kunst is mooier dan echt!!!
hhmmm zit me net te bedenken dat je die niet overal mag strooien.....


rozenblaadjes
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2005, 12:20:21 door WitchPower »

irenebreebaart

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2005, 12:32:07 »
Wel een leuk idee, rozenblaadjes!! Bij ons mag er ook niet gestrooid worden, in ieder geval niet bij de kerk... Ziet er wel super uit!!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2005, 12:35:44 »
voor iedereen informeer bij de gemeente naar echte rozenblaadjes dit mag namelijk vaker dan dat je denkt dit omdat echte blaadjes verteren en er dus dan niets meer aan de hand is en er ook niet opgeruimd hoeft te worden....

blaadjes zijn gewoon te verkrijgen bij de bloemist

Anika

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2005, 17:30:04 »
Ik had het idd al bij de gemeente nagevraagd en rozenblaadjes mogen gelukkig wel en rijst gelukkig niet!!  :tongue:
Ik heb vandaag een rozenkwekerij gebeld en zij verkochten een emmer vol roze rozenblaadjes voor € 5,00 valt reuze mee vind ik!! Ik wilde eigenlijk rode maar
ze gaven als tip dat ik beter geen rode blaadjes kon gebruiken want als het vochtig is geven die af en krijg je lelijke vlekken op je jurk  :sad:
Dus ging ik nog op zoek naar witte blaadjes maar de andere kwekerij deed dat alleen voor vaste klanten  :mad:  ja mijn mannetje koopt helaas niet zo vaak rozen voor mij  :tongue:

Ik ga nog even verder zoeken, ik kan de roze een week van te voren bestellen...

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:01:26 »
Da's zeker niet duur!

Bungoo

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:16:05 »
De winkel waar wij de trouwkostuums haalden verkocht ook rozenblaadjes. De prijzen voor echte blaadjes waren echter héééél erg hoog. We zijn dan maar gegaan voor de nep-blaadjes, maar het resultaat mocht er zeker zijn! (gelukkig waren er bij ons geen beperkingen over het strooigoed)

Justine

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2007, 20:48:07 »
Lieve forumleden,
jammer dat ik jullie deze tip niet eerder heb kunnen geven....
Verse rozenblaadjes zijn te bestellen bij www.roses4all.eu
Voor onze huwelijksdag hebben wij hier een grote hoeveelheid rozenblaadjes besteld, voor het strooien, maar ook voor een prachtig rozentapijt.
De rozenblaadjes waren super mooi, heel vers, zonder verbruinde randjes of wat ook.
Deze verse rozenblaadjes zijn online bij www.roses4all.eu te bestellen. Levertijd enkele dagen en in verschillende verpakkingen.
Wij waren erg te spreken over de service. Gelukkig viel de prijs ook mee. Bij een bloemist ben je vele malen meer kwijt en de kwaliteit is vaak stukken minder.
Wat ons betreft echt een aanrader!!!!
En fijn natuurlijk dat je verse rozenblaadjes WEL mag strooien, omdat het een natuurlijk product is.
grtz
Justine

lizzy01

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2009, 11:39:42 »
[quote name=\'tulpje\' post=\'48676\' date=\'15 August 2005, 09:35\'][attachment=2766:attachment]

Vrienden van ons hebben twee uur lang rozenblaadjes gepeld en hadden toen een vuilniszak vol met rozenblaadjes. Echt heel gaaf, maar natuurlijk veel te veel. Dus misschien kun je gewoon je ceremoniemeester opdracht geven om iemand aan te wijzen die dit kan verzorgen. Dan kun je nu alvast gaan genieten van dat moment! Echt wauw! Ohja, een vriend van ons werkt in de rozen, dus op die manier konden ze goedkoop aan rozen komen. Wat in eerdere reacties al werd gezegd, misschien een idee om afgekeurde rozen te kopen bij een rozenkwekerij?[/quote]

Wij zijn op advies van vrienden naar De Rozenblaadjeswinkel gestuurd. Wij mochten namelijk geen verse rozenblaadjes strooien ivm afgeven. Dit kostte echter wel wat meer maar was zeker de moeite waard. We hadden genoeg besteld zodat iedereen een beetje kon strooien wat echt spectaculaire foto's opleverde!!

Gr. Lizzy

Suusjeuh

  • Gast
Op Zoek Naar Echte Rozenblaadjes
« Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2009, 14:29:34 »
Yeaahhhhhh!!!!! Ik heb net gebeld naar onze gemeente en wij mogen rozenblaadjes strooien buiten!! Whoehoeeeeee!! Ik ben heppie! Ik wil ook ik wil ook ik wil ook..... [stuitermodus uit]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards