collapse

Auteur Topic: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?  (gelezen 5230 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Gepost op: 29 mei 2013, 17:32:15 »
Nou..de vraag zegt het eigenlijk al, welke details kun jij je echt nog herinneren?
Zijn dat de stoelhoezen? De goodybags? De bedankjes? Ik (en ik denk velen met mij) proberen het allemaal zo persoonlijk mogelijk te maken, maar wat vinden gasten nou echt belangrijk?

Ik ben benieuwd!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2013, 17:44:22 »
Het eerste dat in me opkomt: bij een vriendin van mij hadden ze live-muziek tijdens de ceremonie, door een broertje van de bruidegom, een nicht van de bruid en nog een zusje geloof ik van de bruid. Dat vond ik erg mooi/leuk. Dat is nu driekwart jaar geleden en dat heb ik onthouden. Voor de rest komt er even niks speciaals in me op. Ik denk ook dat opvallend rare of niet goed geregelde dingen soms nog meer opvallen dan de positieve dingen.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2013, 18:29:27 »
Bij vrienden vond ik de openingsdans zo lief en speciaal! Alleen de helft van de gasten heeft het gemist volgens mij, zonde... En hun vervoer was een bakfiets versierd met ballonnen, heel leuk (maar niet zo praktisch). En het was nogal een gedoe met heen en weer reizen tussen locaties. Allemaal wel in dezelfde plaats, maar toch niet zo handig (Gemeentehuis - Feestlocatie - fotolocatie - kerk -feestlocatie).

Op de bruiloft van zus en zwager (in de VS) vond ik de ceremonie in het park heel leuk (alleen was het een 'publiek' park dus af en toe kwamen er random mensen op een afstandje voorbijlopen :P ), de relaxte picknick in hetzelfde park en helemaal op het eind het oplaten van wensballonnen. Dat waren wel de hoogtepunten denk ik. :)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2013, 19:44:23 »
Ik herrinner mij vooral de kleding :P En of het gezellig was, Alles kan nog zo perfect zijn als er geen gezellige sfeer hangt is het toch jammer!!

wedding2013

  • Gast
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2013, 19:50:41 »
Ik herinner me de mooie trouwlocatie, het weer, (vooral bij buiten huwelijken) de muziek bij binnenkomst of ceremonie, sommige speeches omdat het zo persoonlijk was. De openingsdans...Echte details kan ik me niet herinneren....

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2013, 20:16:45 »
De Band bij de bruiloft van een neef, de band waar hij heel lang het geluid voor heeft gedaan, paste perfect bij hen. De sneeuw op de winterse bruiloft en daar de avond afsluiten met sterretjes (tussen kerst en oudjaar), heerlijk in de zon aan het water zitten met vrienden en 2 stralende bruiden, het mooie liedje tijdens de ceremonie, de mooie passende locatie en bijpassende kleding bij de fantasythemabruiloft.... Bedankjes blijven me veel minder bij, hoewel die van de laatste wel weer erg leuk was, bekers waarin de mede werd geschonken met eigen inscriptie die iedereen mocht houden.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2013, 20:19:15 »
Van de meeste bruiloften die ik heb meegemaakt herinner ik me het beste het moment dat de bruid de trouwzaal binnen kwam lopen, dat is toch altijd één van de meest bijzondere momenten van de dag!

Verder komt bij me op wanneer ik denk aan de bruiloften die ik heb meegemaakt: de jurk van de bruid, het (meestal) mooie weer, de prachtige DIY-dingen die ik bij vooral één bruiloft heb gezien, de vaak zeer diverse mensen die er rondlopen, en de sfeer. En ik denk dat die sfeer uiteraard grotendeels wordt bepaald door de mensen die er zijn, maar zeker ook door de hoeveelheid aandacht die juist aan details is besteed. Zo vond ik het bij één bruiloft heel leuk dat ze een bepaalde stijl en kleur in bijna alles hadden doorgevoerd, van de trouwkaart tot de petit-fourtjes en de bedankjes!

Gek genoeg herinner ik me van bijna geen enkele bruiloft de muziek, noch tijdens de ceremonie noch tijdens de openingsdans. Terwijl ik een enorme muziekliefhebber ben en wij nu ook ons hoofd breken over welke muziek we wanneer willen horen bij onze eigen bruiloft!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2013, 20:39:24 »
Bij de bruiloft van mijn (destijds) beste vriendin, hadden wij de trouwauto weg gezet, en kwamen daardoor als laatste aan bij het gemeentehuis. Ik had haar nog niet gezien, en ze stond bovenaan de trap toen we aankwamen. Omdat er een balustrade was zag ik met elke trede die ik liep steeds een stukje meer van haar tevoorschijn komen, dat vond ik erg mooi!

Verder vond ik het heeeeeel speciaal dat ik bij mijn nichtje mee mocht met foto's maken. Ik had een camera bij, en mocht zelf ook wat foto's maken, zodat ze ook een dag later al meteen zelfs foto's had! Het was erg leuk om dat een keer mee te maken, iets waar je normaal als daggast niet bij bent!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2013, 20:57:39 »
Leuk topic, ik ben enorm benieuwd wat mensen onthouden van onze bruiloft, omdat wij inderdaad ook ontzettend ons best hebben gedaan om er iets persoonlijks van te maken. Maar hoe iedereen dat ervaart is zo persoonlijk natuurlijk...

Heb nog niet gek veel bruiloften meegemaakt, maar de dingen die ik heb onthouden zijn de openingsdans van een vriendin (het laatste nummer uit Dirty Dancing helemaal uitgevoerd, inclusief lift, kippenvel zo gaaf!), de locatie en het oplaten van de wensballonnen bij een andere vriendin, de taart bij de neef van manlief (mini Bossche bollen, die we vooral door dat idee ook hadden bij onze eigen bruiloft) en inderdaad de jurken.

En inderdaad, de dingen die niet zo lekker lopen, zijn ook bijgebleven.. En hebben er dus ook bij onze eigen voorbereidingen voor gezorgd dat we daar rekening mee hielden of het anders aanpakten. De twee bruiloften waar we afgelopen jaren daggast waren, waarbij we in beide gevallen nog zaten te eten terwijl de avondgasten al binnenkwamen. Wat ervoor zorgde dat we hoe dan ook in ons eigen schema genoeg ruimte wilden inruimen voor evt. uitloop van het diner. En wat er weer voor zorgde dat we keurig op tijd klaar waren en ons nog even op konden frissen voordat de avondgasten kwamen.

De ambtenaar die een vriendin bij een andere voornaam noemde en iedere keer moest kijken hoe haar achternaam ook alweer was... Waardoor we nog vastbeslotener waren onze eigen BABS te kiezen, een goede vriendin van mijn moeder. Die overigens de achternaam van mijn schoonmoeder en van de vriend die de akte voorlas, verkeerd uitsprak, dat dan weer wel. Het buffet wat we bij een vriendin tegen vonden vallen. De vriendin die na de ceremonie foto's ging maken, waardoor de daggasten 'alleen' zaten, ging toch wat moeizamer aangezien bijna iedereen familie van elkaar was, behalve wij dus. De vriendin die aan het einde van de avond zulke zere voeten had van haar schoenen dat ze haast niet meer kon staan, waardoor ik voor ballerina's heb gezorgd.

Dus in die zin hebben die ervaringen er ook wel voor gezorgd dat we die valkuilen (voor ons gevoel in ieder geval) redelijk hebben kunnen vermijden, is het alleen nog de vraag of de gasten dat ook vonden en of er voor hen niet andere dingen speelden... In ons geval kon de communicatie naar familie bv. wel beter, teveel dingen geheim willen houden draagt niet bij aan de helderheid voor anderen...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2013, 21:02:28 »
Ik herinner me het bedankje van bijna iedere bruiloft. Ook 1 bruiloft die niks aan gekleed hadden en een veel te grote zaal voor het aantal gasten. De prachtige romantische openings dans van vrienden van ons met hun leuke 'boom' als gastenboek, die ze terug lieten komen bij kraambezoek bij hun eerste kindje.
Van een aantal herinner ik me een romantisch moment op de dag :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2013, 23:49:37 »
Leuk om te lezen allemaal! Ik maak me zelf nogal druk om de kleine details...maar vandaag vroeg ik me ineens af hoe belangrijk is het nou hoe de servetten gevouwen zijn? Hoe de bellenblaas flesjes eruit zien en of er wel of geen persoolijke labels bij de snoeppotten staan...ik maak me denk ik een beetje te druk...

Dank voor de input!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2013, 06:50:41 »
Uiteindelijk gaat het om het geheel. Als je dichtbij de mensen staat onthoud je er meer van. De bruiloften waar ik geweest ben toen ik wist dat ik ging trouwen en nu zo na het trouwen, maar redelijk vers nog mijn eigen bruiloft weet ik meer van dan van die daarvoor. Al kan ik me meestal wel herinneren wat de sfeer was en of het een gepersonaliseerde bruiloft was. Hoe servetten gevouwen zijn is wrs iets te veel details, maar of de tafel leuk aangekleed was als geheel weer wel.
Wij hebben wel op de dag zelf en bij het  napraten veel leuke opmerkingen over dingen gekregen en daar doe je het ook voor :)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2013, 11:04:45 »
Ik weet dat van onze bruiloft het fantastisch meevallende weer wordt herinnerd, mijn jurk die niet zo standaard was en de prachtige relaxte locatie. En de kerkdienst was heel memorabel :) Daar hoor ik nu een jaar na dato tenminste zo ongeveer het meest over :) (oh en iedereen herinnert zich een bepaalde erg aanwezige gast hahaha)

Jassou

  • Gast
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2013, 11:36:56 »
Ik weet dat andere vooral de hitte bij onze bruiloft herinnerden, dat hoor ik tenminste :)

Wat ik altijd onthoud is hoe de bruid eruit ziet :) Verder ook of ik comfortabel ben. Ik onthoud altijd of mijn voeten bijvoorbeeld zeer deden omdat er geen mogelijkheid was een keer te zitten 's avonds, bijvoorbeeld. Of dat eeuwen duurde voordat er iets te eten was (als je daggast was) waardoor je je stort op het bakje nootjes. Ik onthoud de emotionele dingen; de ceremonie en de speeches. De sfeer onthoud je ook wel. Ik denk dat je kleine decoratie details minder onthoudt, van mijn eigen bruiloft heb ik die ook niet onthouden (ik zou niet weten wat er op de tafels stond bijvoorbeeld), maar ze kunnen wel bijdragen aan het ontstaan van een bepaalde sfeer misschien.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2013, 11:39:32 »
Ik herinner me de jurken.. En het eten. En hoe gezellig het feest was (en wie er dronken waren ;) )

Destino

  • Gast
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2013, 11:43:13 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:52:27 door destino »

wedding2013

  • Gast
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2013, 12:31:45 »
Kirrie wat een goede vraag want ik ben ook enorm met details bezig en as zei laatst tegen me... weet je als je iets van details wil doen (bijvoorbeeld  de decoratie) dan moet het
1) heel groot zijn zodat het echt opvalt
2) heel veel zijn zodat het een geheel wordt met de rest van de ruimte

dus die 10 papieren bloemen die je met veel moeite zelf hebt gemaakt, vallen weg in de ruimte...

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke details heb je echt onthouden van andere bruiloften?
« Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2013, 22:46:52 »
hahahah Wedding...precies wat ik bedoel! Of helemaal doorvoeren, of helemaal niet!
Ik ben er nu wel iets geruster op dat het wel een geheel vormt en dat het niet losse onderdelen overal en nergens zijn.

Leuk om al die reacties te lezen...belangrijkste is toch wel de jurk, de sfeer en het jawoord, de rest is bijzaak! Nou ja....een beetje bijzaak dan!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards