collapse

Auteur Topic: Juni 2014  (gelezen 267095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #100 Gepost op: 4 november 2013, 15:27:52 »
Zo, daar ben ik weer  :biggrin: Beetje druk de laatste tijd, dus niet veel tijd gehad om het forum in de gaten te houden.

Maar jullie zijn allemaal lekker bezig! Bij ons gaat het ook goed. De grootste dingen zijn geregeld. We moeten nu nog de "kleinere" dingen regelen zoals de uitnodigingen (ontwerp al in grote lijnen bedacht, nu nog verfijnen) ringen uitzoeken (wat een drama), pak voor Dennis (mag ik me niet mee bemoeien), kleren voor onze meiden (gaan de (schoon) moeders maken) en de aankleding van de feestlocatie (maar daar gaan we in februari pas weer een keer naartoe.

Het ligt allemaal dus een beetje stil hier  :biggrin:

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #101 Gepost op: 6 november 2013, 08:08:00 »
Itsanne, wat zijn jullie ideeen over de uitnodiging? Ik heb al een proefdruk laten maken via internet trouwkaartjesdrukkerij.nl . Ik heb een leuk idee, al zeg ik het zelf;), maar wilde liever nu al weten of dat er in t echt net zo leuk als in mijn gedachten uitziet. Ik vond ringen uitzoeken echt een feest. Hoezo vind je dat niet leuk?

Ik ben ook met het gastenboek beziggeweest, weten jullie al wat je daar mee wil?

CK71 wij hebben nog geen datum voor ondertrouw, zijjn wel erover aan t informeren. Weten niet zo goed wanneer we dat willen. Ik ga ook zelf de 'taart' maken, wat ben jij van plan? Ik ga samen met onze ceremoniejuf een sweet table maken.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #102 Gepost op: 6 november 2013, 14:14:04 »
Mijn schoonbroertje maakt onze kaart. Hij heeft ook onze geboortekaartjes gemaakt. Daar waren we erg tevreden over en hebben we ook hele enthousiaste reacties op gekregen, dus dat gaat zeker wel goed komen. Op kaartje2go hebben we iets gezien wat we erg leuk vinden, maar dan wat kleinere aanpassingen, dus deze keer voor hem niet zo heel veel werk!

Ja die ringen..... Ik ben echt niet iemand die heel erg op de centen kijkt en geef het vaak en te makkelijk uit  :blush: Maar om nou €1500 voor 2 ringen te betalen?! Dat vinden wij nogal veel om heel eerlijk te zijn. Nu zijn wij op het spoor gekomen van een Palladium ring. Bij de juwelier hebben we daar een heel gesprek over gehad en die raadde het zelfs aan in plaats van witgoud (voordelen: de ring blijft echt grijs/wit, goedkoper dan goud en minder krasgevoelig). Veel merken hebben ook al wel palladium ringen, maar niet elke winkel heeft ze zo op voorraad, dus daar gaan we nog even naar op zoek. We hebben ook nog tijd genoeg, dus dat scheelt!

Vwb het gastenboek: wij hebben een polaroid camera aangeschaft. Bij binnenkomst kunnen de gasten op de foto (wil daar nog leuke probs bij maken/kopen) foto wordt daarna meteen in een gastenboek geplakt en dan kunnen ze er iets bij schrijven.

Ben wel heel benieuwd naar jullie zelf gemaakte taarten! Knap als je dat kan vind ik altijd.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #103 Gepost op: 6 november 2013, 14:49:33 »
Leuk dat je schoonbroertje de kaart maakt! Wij hebben witgouden ringen, met roodgoud en (ik) een diamant. Wij zijn bij 123gold geweest. Was geloof ik 1050 euro. vind het nog veel, maar beter dan de rest wat we gezien hebben. Het roodgoud maakt het iets goedkoper vertelde ze later. Ben benieuwd welke jullie uiteindelijk kiezen.

Leuk zon gastenboek! Bij ons worden er fotos gemaakt bij binnenkomst door een vriendin, wil ook nog wel iets met props. Had op Pinterest leuke tekstballonnen gezien met ''team bride'' bijvoorbeeld. Wel grappig. Verder ben ik kaartjes aan het maken waar ze iets op kunnen schrijven. Daar staat ''Recipe for love'' op. We zijn nogal van het lekkere eten;). En dan wil ik er thuis een mooi boek van maken, met de foto's erbij.

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Juni 2014
« Reactie #104 Gepost op: 6 november 2013, 14:54:05 »
ItsAnne, bij 123gold.nl hebben ze heel veel mogelijkheden qua ringen. Vooral ook 8-karaat en 9-karaat goud. Dit mag in Nederland geen goud heten omdat het niet zuiver genoeg is maar drukt dus enorm de kosten. Mijn vriend heeft daar ook mijn verlovingsring gekocht (zit bij ons in de straat) en is er heel goed geholpen. Dus misschien kun je de site even bekijken en besluiten of je ervoor naar Rotterdam wil rijden. :)

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #105 Gepost op: 6 november 2013, 16:07:33 »
wij hebben wel 14 karaats in rotterdam:)

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #106 Gepost op: 6 november 2013, 16:20:28 »
Bedankt voor jullie tips! Het hoeft van ons dus echt geen loepzuiver goud te zijn, dus hier kan ik wel wat mee! We hebben zelf ook al wel aan 123 gold gedacht, maar het is voor ons idd niet bepaald naast de deur.
@ Joyce: hoe vaak moesten jullie daar naartoe?

Leuk idee trouwens met die "Receptenkaarten". Ik ben zelf niet bepaald een keukenprinses, maar ik hou ervan als het echt een persoonlijk tintje heeft. Dat is bij jullie dus wel het geval. Ik ben zelf een echte hobby fotograaf (echt hobby hoor) en foto's zijn wel echt mijn ding. Mijn ideeen hierover heb ik overigens ook van Pinterest (zwaar verslavend!)


Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #107 Gepost op: 6 november 2013, 17:01:01 »
Wij zijn in oktober geweest. En halen ze in december op, tenzij ze helemaal verkeerd zijn is dat het enige, wij moesten drie kwartier rijden.

Leuk he foto's, ik vind dat ook zoo leuk!! Pinterest, echt een uitvinding toch?! Zulke leuke dingen..

Ben vanmiddag bij de action geweest. Ze hadden mini drankflesjes (van die ijzeren die mannen wel eens uit hun pak halen, weet je wel?). Ik maak een pakkketje voor m, die ik de dag voor de bruiloft aan m meegeef als ie naar zn ouders gaat. Op dat flesje staat 'instant courage'. Zo grappig. Nog even verder verzamelen.


Hebben jullie al bedankjes bedacht?

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #108 Gepost op: 6 november 2013, 17:14:43 »
O dat is eigenlijk wel goed te doen dan, 2 keer er naartoe dus?
Hmm, nog maar eens goed over nadenken dan!

Wel leuk zo'n pakketje! Ik ben een boekje aan het maken met: 101 redenen waarom ik van je hou. Die staan er dus allemaal in en wat foto's. Die geef ik de avond van te voren. Verder wil ik wel iets van een echt cadeau aan hem geven. Zat te denken aan manchetknopen voor zijn pak ofzo....nog even over nadenken.

Bedankjes vind ik een beetje lastig eigenlijk. We zitten nu te denken aan M&M's in onze themakleuren en onze namen en datum erop. Maar dat kan morgen weer anders zijn!
Wat gaan jullie doen?

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #109 Gepost op: 6 november 2013, 19:03:13 »
Ja twee keer:)

Leuk zon boekje, ik heb dat ooit al eens voor hem gemaakt, vond hij erg leuk.
Ik zat ook al te denken over een cadeau maar vind t erg lastig.

Leuk die m&ms! Heb ik is gezien, zag er superleuk uit. Wat zijn jullie themakleuren ook alweer?

We zitten nu te denken om bepaalde snoepjes in versierde kraftzakjes te doen. We willen de kosten voor de bedankjes laag houden en ik heb zelf altijd zin in iets zoets na een bruiloft ;)

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #110 Gepost op: 6 november 2013, 20:15:51 »
Heel herkenbaar!! ;)
Maar als ik het goed begrijp is de candybar het bedankje eigenlijk? Wel leuk, kunnen de gasten hun eigen bedankje bij elkaar "scheppen"!

Wij hebben paars, grijs en wit als kleuren.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #111 Gepost op: 6 november 2013, 21:21:28 »
Nee de sweettable is voor de bruidstaart enzo.. de zakjes zijn apart. Moeten nog wat leuks verzinnen. Het liefste vliegtuig snoepjes, maar die bestaan geloof ik niet.

Leuke kleuren zeg! Verwerk je dat in alles?

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #112 Gepost op: 7 november 2013, 23:44:41 »
Ja die willen we wel overal in terug laten komen (incl dresscode voor de daggasten)

Waarom vliegtuigsnoepjes? Hebben jullie daar iets mee? ( even nieuwsgierig aangezien ik zelf in de luchtvaartsector werkzaam ben)

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #113 Gepost op: 8 november 2013, 08:24:34 »
Leuk dat jullie dat doen zeg!

Wij zaten naast elkaar in het vliegtuig, dat was onze eerste ontmoeting. Zo bijzonder. Ik ben niet een heel zweverig type maar dit heeft zo moeten zijn.

We willen graag iets van vliegtuigjes terug laten komen in de dag, maar weet nog niet precies hoe.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #114 Gepost op: 8 november 2013, 10:41:45 »
Haha, moet even iets kwijt..

Mijn goede vriendinnetje + zus gaan mijn VGF organiseren. Nu hadden ze al om een lijst gevraagd met namen en telefoonnummers. Dus ik heb die braaf gegeven. Nu had mijn schoonzusje al geroepen, oh maar we hebben al een datum hoor, en was echt mijn nieuwsgierigheid aan t opwekken. Vriendinnetje is me echt lekker aan t maken telkens. Nu was er gister een andere vriendin bij me die ook uitgenodigd is en die zat echt zo raar te doen, ze zei: goh weet je al wie je daar bij wil hebben enzo..ik dacht huh, ze zal toch wel gevraagd zijn? Dus ik mijn vriendin appen, gevraagd of ze er wel voor gevraagd is. Ja hoor zegt ze. Komt helemaal goed. Ik dacht: jij vuilak haha.. Zit me gewoon express in de war te maken. En ze speelde het zoo goed. Allemaal vragen aan me stellen haha..Ze hebben een hele groepsapp (dat is me verteld) dus die zullen wel slap liggen om hun eigen acties  :biggrin:. die gaan me volgend jaar helemaal gek maken, weet ik nu al. Haha. maar zo fantastisch dat ze dat allemaal voor mij doen! Vind ik zo gaaf! :applaus:

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #115 Gepost op: 8 november 2013, 12:04:54 »
O heel leuk om daarom die vliegtuigen erin terug te laten komen! Zou ik zeker doen als ik jullie was!

En ja dat vrijgezellenfeest..... vriendin van mij was me gisteren ook al de hele tijd aan het uitlokken. Aangezien ik een beetje (oke, beetje erg) een controlfreak ben, is dat niet zo makkelijk om zomaar uit handen te geven haha!

Stephanie555

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #116 Gepost op: 18 november 2013, 22:39:32 »
Leuke verhalen hier, ga ook maar is meedoen,
Maar eerst maar is voorstellen,
Nou ik ben Stephanie, 37 jaartjes jong, moeder van 2 lieve kindjes, meisje van 7 en een jongen van 5. ( die natuurlijk bruidskindjes worden), wonend in het midden van het land, en ga dus ook in juni trouwen met de allerliefste en dat is Hans  :biggrin:

Wij trouwen woensdag 4 juni in de Commanderije in Montfoort, waarna we naar het oude stadhuis gaan om daar onze bruidstaart aan te snijden met onze daggasten, aansluitend een receptie en een diner. Met eventuele uitwijk mogelijkheid naar de gouden leeuw bij mooi weer, om daar gebruik te maken van het buiten terras.

Las dat Joyce25 een dag na ons trouwt op dezelfde locatie, wat leuk !!!

dat wordt gezellig babbelen hier  :applaus:

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #117 Gepost op: 19 november 2013, 07:33:10 »
@stephanie Wat een toeval!! Ik heb nog gevraagd bij montfoort of er ook iemand een optie heeft op 4 juni( ivm versieren). En hij zei toen een tijdje terug dat dat zo was en dat hij later definitief was. Echt zo grappig dat ik je hier tegen kom. Hebben jullie verder al veel geregeld?

Stephanie555

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #118 Gepost op: 19 november 2013, 09:57:36 »
@joyce25,

Ja ik vond het ook erg apart/Leuk om te lezen.
Wij hebben hem sinds gisteren officieel vast laten zetten, commanderije hadden we er eerst niet bij, maar een vriendin is daar getrouwd toch heeft het wel wat.
We zijn nog op 2 andere locaties wezen kijken, maar de 1e indruk was al zo goed, dat de andere er niet meer over heen kwamen.  En 1 locatie in ijsselstein viel af omdat we niet op het tijdstip konden trouwen die wij in gedachte hadden.
Nu  alle puntjes op de i zetten zeggen we dan maar.

Dingen die geregeld zijn nu dan; de tijdstippen, locatie, bruidstaart wordt geregeld via het kasteel, dus binnenkort bij de bakker in Utrecht kijken.daar hebben hun een soort van contract mee.
En nu snel op zoek naar de trouwjurk...heb al wel wat in mn gedachte.
Bruidskleding voor mn kindjes en 3 nichtjes die ook graag bruidsmeisje willen zijn.
Fotograaf gaan we deze week druk naar op zoek.
Kaarten ook al druk over aan het nadenken.
De versieringen voor op de locatie....wat heb jij in gedachte? Anders magje het best de dag ervoor ophangen hoor, scheelt ons weer hahaha
Wij hebben al wel wat in gedachte.
Als trouwauto nemen we die van ons zelf, laten hem helemaal oppoetsen, of mn As. Doet hetzelf.
En ook over de bedankjes nog druk aan het denken
Maar goed eerst nog maar een tweede gesprek.  :biggrin:

Stephanie555

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #119 Gepost op: 19 november 2013, 10:01:39 »
O ja en de trouwringen (niet geheel onbelangrijk  :biggrin:)  we ook nog naar op zoek, maar dat is zo voor elkaar, weten al een adresje.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Juni 2014
« Reactie #120 Gepost op: 19 november 2013, 16:08:48 »
@Stephanie555 en Joyce25; Wat grappig dat jullie beide op dezelfde locatie de dag na elkaar trouwen!

Wij zijn nu druk bezig met de locatie, zaterdag en volgende week donderdag al 2 bezichtigingen en een ander staan we al in optie en wordt de afspraak snel gemaakt.
Nu ik het heft weer in handen heb gaat het toch ergens nog op lijken haha!

Nu nog eens gaan kijken voor de ringen, die hadden we bijna, maar ik was niet tevreden over hoe mijn ring eruit zou zien uiteindelijjk (geen idee of ik dat al genoemd had hier trouwens)
Wij vinden het wel een gedoe (het regelen) qua tijd, we zijn normaal al druk, en nu dus nog meer door dit alles. Al denk ik dat het beter gaat worden als we de locatie eenmaal hebben gevonden.

Ons lijstje is dus kort, maar geregeld is: Trouwjurk, fotograaf, boeket/bloemen en ringkussentje (ga ik zelf maken). Kaarten komen ook goed, die maak ik ook zelf :biggrin:

Hoe plannen jullie (en dan vooral met je AS) alles? nemen jullie een vaste dag bepaalde dingen te bespreken of gaat het redelijk van zelf?


Yvonnuhhh

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 44
Re: Juni 2014
« Reactie #121 Gepost op: 19 november 2013, 16:34:14 »
Gefeliciteerd Stephanie555 ! Wat leuk dat Joyce25 een dag na jullie trouwt op dezelfde locatie.

Het volgende hebben wij tot nu toe geregeld: Locatie, muziek, fotograaf, bloemist, gemeentehuis, kerkje + dominee, vervoer(koets met 2 Friese paarden), bruidstaart (bijna geregeld).

Zondag gaan wij twee bruidsbeurzen bezoeken, ik hoop dan wat ideeën op te doen voor uitnodigingen en bedankjes. Bedankjes wil ik misschien wel zelf gaan maken.

Wij hebben geen vaste dag om alles te plannen, het gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Het is meestal wel zo dat ik zeg er moet weer wat geregeld worden..haha. Dan gaan we bedenken wat ze allemaal nog moeten..vorige week was dat de bruidstaart. We hebben offertes aangevraagd bij echte bakkers en hobby bakkers en hebben nu bijna onze keuze gemaakt.


Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Juni 2014
« Reactie #122 Gepost op: 19 november 2013, 17:33:59 »
Dat klinkt ook als een logische gang van zaken om het op die manier te doen :)

Goed dat ik je lijstje leest yvonnuhh, zie dat ik ben vergeten het gemeentehuis er tussen te zetten, dat is ook al geregeld!

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #123 Gepost op: 20 november 2013, 08:26:17 »
@ Stephanie , wat leuk zeg. Waar ga je kijken voor een jurk? Ik ben bij Taft & Tule geweest, was erg leuk!
Onze decoratie is vintage met een chique randje. Maak heel veel zelf, dus druk aan de knutsel. Wat had jij in gedachte?
Wanneer hebben jullie het tweede gesprek?

@ Spacekitten, Spannend dat jullie gaan bezichtigen, waar gaan jullie kijken?
Ik denk dat het inderdaad erg gaat helpen als je de locatie hebt. Dat is zon groot deel. De rest volgt eigenlijk.
Ik merk dat een jaar van te voren beginnen voor mij echt nodig is. Dat komt ook wel door het knutselen bij mij, maar sowieso. Je blijft er toch mee bezig. Dan moet dat , dan moet dat weer even. Wij hebben van de week een to do list gemaakt wat we nog moeten doen. Soms word ik zo moe van die mensen die zeggen: Goh ben je nu al zover? Nou dan hoef je niets meer te regelen. Dan denk ik: Je zou eens moeten kijken op onze to do list haha. ik houd ook wel echt van voorbereiden :biggrin:
We hebben ook echt al veel, maar doordat ik zoveel zelf maak heb ik dat laatste half jaar hard nodig. Wil heel graag in April, begin Mei klaar zijn met alles. Zodat we een beetje rustig die laatste weken in kunnen. Dan vinden we het al spannend genoeg denk ik. En dan krijg je weer veel afspraken met iedereen die je geboekt hebt.
Wij hebben nu:
- Locatie+ ambtenaar
- jurk
-Muziek
-fotograaf
- Kapper
-nagelstyliste
- bloemist(mijn zus)
- sweet table (bruidstaart) doe ik zelf met onze CM
-Save the date kaart
-ringen ophalen december
- proefdruk van de uitnodiging (had iets in mijn hoofd, en wilde liever nu al weten of dat in het echt net zo leuk zou zijn, anders moest ik iets nieuws verzinnen)
- genoeg ideeen voor de bedankjes en gastenboek, dus daar ben ik nu mee bezig. Zijn ook aan het kijken voor de huwelijksreis, ondertrouw en de openingsdans. Dat laatste vind ik echt killing. Weten jullie al wat je gaat doen daarmee?

Lopen goed op schema,maar soms komt het echt op me af, maar vind het ook wel weer heel erg leuk allemaal, zie ons al helemaal lopen op de dag.

Yvonne: Wat leuk, een koets! Sprookjesachtig. :wub:

wat betreft het plannen met as:
Meestal zeg ik, goh, misschien moeten we weer eens even kijken wat we moeten doen, okee zegt mijn vriend dan. Start meteen de laptop op en dan gaan we t er over hebben. Ik doe wel het meeste, hij is heel druk met zijn werk en zijn hoofd overstroomt daar al mee. Maar hij vind alles leuk en is er wel serieus mee bezig. Bij de ringen ook: ik stond van m te kijken. Hij wist precies wat hij wel en niet wilde. Ben zo benieuwd hoe ze zijn geworden. :wub:

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Juni 2014
« Reactie #124 Gepost op: 20 november 2013, 11:36:13 »
@Joyce25, wat fijn dat je AS weet wat hij wil! Die van mij heeft mij ook een goed beeld van de dag en wat hij wil als pak en voor de ring, is wel fijn hoor!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards