collapse

Auteur Topic: Juni 2014  (gelezen 267062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:05:50 »
Wij hebben het ook eerst nagevraagd bij de daggasten, die hadden er gelukkig ook geen problemen mee. Dat klooster ziet er prachtig uit. Wij trouwen in de commanderije van st jan en dineren en proosten met een sweet table in het oude stadhuis in Montfoort.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #26 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:10:32 »
Nou die Beachclub is ook niet aan het strand hoor, maar bij een recreatieplas. Aquabest bij Eindhoven. Het echte strand is voor ons ook echt te ver!

Mijn zusje is ook wezen kijken bij Klooster Bethlehem. Volgens mij was ze er toen erg enthousiast over!

Fijn dat jullie daggasten de donderdag geen probleem vinden!
Hebben jullie wel echt een thema trouwens voor de dag?

Wel leuk trouwens dat het echt de jurk is geworden die je al voor je zag! Je hoort toch ook vaak verhalen dat die ene jurk dan toch tegenvalt en het een andere is geworden....

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #27 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:31:02 »
Aquabest ziet er leuk uit, grappig detail dat dat meer in een hart vorm is. Daar kun je misschien wel iets leuks mee doen. Als ik de goede heb gezien hoor;). Ik weet niet zeker of je het tegen mij hebt over het thema, maar wij hebben een vintage thema, Pastelkleuren, kant , dat soort dingen. Maak bijna alles zelf. Hebben in onze kleine kamer allemaal spullen staan die ik wil gebruiken. Dennis vind tot nu alles leuk. We doen geen dresscode want we willen de gasten geen kosten opleggen of een kledingkeuze.

Ik was ook heel benieuwd of de jurk zou staan, je hoort zo vaak dat het wat anders word dan je in je hoofd hebt. Iedereen vraagt, en? Is het die je in je hoofd had? Nee zeg ik dan. Ik had hem aan het stond voor geen meter. Vanbinnen moet ik dan zo lachen, ze moesten eens weten.
Hoop echt dat ik het tot juni volhoud om niets te zeggen..

Hoe ziet jullie dag eruit?

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Juni 2014
« Reactie #28 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:35:39 »
Mooi zeg, de Commanderije! Beetje hetzelfde idee als het Klooster als ik zo de eerste foto's zie. Wanneer trouw je ook alweer? Kan 'm nog in gedachte houden als het klooster het niet is!  :biggrin: We wonen in Rotterdam, dus ook een stuk dichterbij!

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Juni 2014
« Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:39:32 »
Ah, ook 5 zie ik. Dan maar hopen op het klooster!

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #30 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:45:43 »
franwam, ja dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik het klooster zag. Lijkt een beetje op elkaar, Je zou wel eventueel na ons kunnen trouwen en dan het feest in het kasteel kunnen doen, dat mochten wij ook.  die zit op 200 meter afstand daarvan. Zit ik een beetje reclame te maken voor die man hier haha..Maar ze dachten ook goed met ons mee..

Nou gewoon hopen dat het Klooster het word:)

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #31 Gepost op: 14 augustus 2013, 19:38:22 »
Ik heb een lijstje gemaakt van de volgorde van onze mooiste dag van 2014! :biggrin:

Als ik iemand vergeten ben, sorry! Voel je vrij om jezelf toe te voegen.

Franwam- misschien 5 juni
Joyce25- 5 juni
Mona1905- 6 juni
Itsanne-13 juni
Earlgrey- 13 juni
Mamamikado- 20 juni

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2013, 19:41:35 »
Dat zou wat worden, als jullie dezelfde locatie hebben op dezelfde dag!
Wij trouwen pas rond 14uur. Dus 's ochtends gaan wij al foto's maken met onze meiden. De jongste moet tegen die tijd s middags nog naar bed waarschijnlijk, dus dan maar zo. Tegen 13 u vragen we dan de daggasten te komen bij mijn ouders thuis. 14 uur gemeentehuis (of een kerkje hier in het dorp, deze is niet meer als kerk in gebruik maar kan gebruikt worden voor allerlei gebeurtenissen) dan een toast met vrienden en daggasten. Eten bij Sunrise (avondlocatie) en dan om 20.30u begin van het feest!

Enig nadeel is dat op 12 juni het WK voetbal begint en we dus in december pas weten of Nederland moet voetballen 13 juni. Als ze Nederlandse tijd 's avonds moeten voetballen gaan we de hele dag verzetten. Ik weiger een groot scherm op mijn bruiloftsfeest op te hangen en anders zit iedereen de hele tijd op z'n telefoon te kijken of gaan eerder naar huis ben ik bang....

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juni 2014
« Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2013, 19:50:29 »
Jullie dag indeling klinkt goed, Hoe doen jullie dat savonds met het feest met jullie dochters? Blijven zij ook? of gaan ze met iemand mee naar huis?
Gaan jullie ook nog op reis erna?

Ohh ja dat nare WK, de vrienden van Dennis zeiden ook meteen, is dan niet het Wk? , pff gelukkig niet. Kan me voorstellen dat je het dan wil verzetten, maar kan dat zo makkelijk dan?

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Juni 2014
« Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:19:14 »
Ja, dat WK... Was het eerste wat mijn schoonvader zei toen we 13 juni noemde!

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:51:01 »
Ah dat voetbal!!!
We hebben overal aangegeven dat dit kan gebeuren, dus overal de afspraak dat als Nederland dan moet spelen, we meteen contact opnemen om een andere datum te zoeken. Ik ben dus erg blij als het begin december is en we meer weten, ik zou echt balen als we een andere datum moeten kiezen!

Onze dochters blijven tot en met de openingsdans (die willen we samen met hun doen) daarna worden ze opgehaald door vrienden van de ouders van Dennis die wij ook goed kennen en hun aan toe vertrouwen.

Overigens wel een leuk thema, dat vintage! Kun je echt heel veel kanten mee op!!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Juni 2014
« Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2013, 17:01:44 »
Gelukkig trouwen wij in mei en zitten we niet met dat voetbal. Mijn AS zou ook echt niet trouwen op een dag dat NL speelt, trouwens ook niet als er een andere mooie wedstrijd komt.
Hopelijk een gunstige loting voor jullie!

Haha trouwen op dezelfde locatie op dezelfde dag zou grappig zijn.

CK71

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #37 Gepost op: 18 augustus 2013, 17:56:23 »
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, woon in het westen van het land en wij gaan 6 juni 2014 trouwen!
Leuk om hier af en toe even te lezen en misschien wat ideeen uit te wisselen!

Groetjes, Caro

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #38 Gepost op: 18 augustus 2013, 22:52:22 »
Hai CK71, welkom! En gefeliciteerd met jullie voornemen!
Al veel geregeld?

@ Mardai: ik ben nu al ernstig aan het duimen ;)

EarlGrey86

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #39 Gepost op: 19 augustus 2013, 21:25:45 »
[quote author=Joyce25 link=topic=21915.msg640109#msg640109 date=1376478849

@earlgrey, Wat gaaf dat je vriend op de orgel heeft gespeeld. Jullie gaan dus ook in de kerk trouwen of begrijp ik dat verkeerd.
Hebben jullie al een offerte gekregen?
Leuk om dat te regelen he? Dan krijgt het steeds meer vorm.
[/quote]

Wij trouwen inderdaad ook voor de (katholieke) kerk. Onze locatie (in de binnenstad van Delft) is ook akkoord.  De offerte viel mij reuze mee. Had nog een discussie met mijn vriend gehad over de receptie. Mijn vriend wou geen receptie (hij is niet zo van het verplicht handjes schudden), maar alleen een 's avonds een feest. Dit heb ik hen uit het hoofd gepraat, omdat er dan voor de niet-daggasten een gat valt tussen het einde van de mis (16:30) en het begin van het feest (21:00).  Zij moeten dus lang wachten voor het feliciteren. Dit is vervelend want we hebben beide familie die van ver moet komen.  Onze dagindeling is nu (waarschijnlijk) als volgt
9:30 as haalt mij op bij mijn ouders
9:45 foto's maken
11:30 burgerijk huwelijk
12:30 aankomst locatie, waar een lunch met broodjes en soep klaar staat
15:00 begin huwelijksmis
16:30 einde mis
17:00 aanvang receptie. Bij binnenkomst wordt de bruidstaart aangesneden en geproost met prosecco
20:00 aanvang diner
23:30 uitzwaaimoment

De dag krijgt zo idd veel meer vorm Joyce!
Toen ik jullie posts over voetbal zag heb ik het hier met mijn vriend en de CMs over gehad. Mocht Nederland idd op 13-6 spelen, dan doen wij het volgende: we leggen een ipad op de bar voor de geïnteresseerden en wie wil kan aan de CMs de stand vragen. Maar ik hoop dat het niet nodig is. Vind het niet leuk als het feest in het teken zou staan van voetbal, hoewel ik normaal ook graag kijk als Nederland speelt. Nou ja dat weten we pas in december!



CK71

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2013, 23:07:24 »
Hier nog niet echt veel geregeld...we hebben pas sinds afgelopen weekend echt de datum 6 juni gekozen. De locatie staat vast maar verder nog geen idee hoe/wat.

Via internet een hele leuke fotograaf gevonden en aangezien zij al diverse aanvragen had voor volgend jaar mei/juni (we hadden 2 weken terug nog geen datum) zijn we daar vorige week geweest. Klikte leuk, haar stijl spreekt me erg aan en omdat ik nogal een foto-miep ben (hobby matig maar dat gaat lastig op je eigen bruiloft) hebben we haar vanavond een mail gestuurd dat ze de 6e voor ons mag reserveren!  :biggrin:

Had ook net zo goed vrijdag 13 juni kunnen worden, ik had het wel grappig gevonden om op vrijdag de 13e te trouwen, onze dochter is ook op vrijdag de 13e geboren! En om voetbal geven we allebei echt helemaaaaal niks dus dat is ook geen probleem! We geven ook geen uitgebreid feest, 't is mijn 2e keer en voor mijn AS de 1e keer dus we willen het 't liefst klein en intiem houden (wat zowat al niet meer gaat omdat we niet helemaal onder een receptie voor 60-70 man uit kunnen komen) Nou ja, we zien wel.


ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #41 Gepost op: 20 augustus 2013, 18:57:18 »
En waarom is het dan toch 6 juni geworden als ik vragen mag?
Fijn dat je iig de locatie en de fotograaf vast hebt staan. Zeker als je zelf (al dan niet hobbymatig) fotografeert ben je daar wel erg kieskeurig in. Ik ken het probleem ;)

Vandaag afgesproken dat ik 5 oktober op jurkenjacht ga. Zo'n zin in!!

CK71

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #42 Gepost op: 21 augustus 2013, 15:29:50 »
@ItsAnne...eeehm....tja..waarom de 6e? AS vond t wel leuk klinken, de 6e van de 6e maand, mij maakt de datum niet uit, maar we hadden wel allebei voorkeur voor ergens mei/juni (toch ivm kans op iets beter weer). Dus héél on-romantisch de agenda erbij gepakt en gekeken welke datum wel aardig uitkwam, vrijdag de 6e dus.
30 mei was ook nog een optie (dag na Hemelvaartsdag) maar AS gaat waarschijnlijk racen (we hebben een race-auto) in Engeland, komt dan pas dinsdag thuis en is dan meestal aardig moe dus dan is het wel lekker als je iets meer rust hebt tot dé dag, vandaar een weekje opgeschoven!

Leuk zeg..op jurkenjacht!! Heb 't ff gemist maar hoe oud zijn jullie dochters?

Enne...EarlGrey..jullie trouwen in Delft, daar woon ik niet heel ver vandaan, leuk!


ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #43 Gepost op: 21 augustus 2013, 16:38:56 »
Haha, tja het is toch ook belangrijk dat de datum goed uitkomt!
Wij hebben zelf ook nog aan 6 juni gedacht. Van onze jongste dochter was ik ook op 6-6 uitgeteld. Maar ja, 13 juni was voor ons iets specialer aangezien dat al onze Geregistreerd Partnerschap datum (noem je dat dan zo?!?!) is. Wel leuk om op die dag echt te trouwen.

Als wij trouwen zijn onze dochters 3 en net 2 (is uiteindelijk op 4 juni geboren ;) ).

Wel gaaf dat racen! Maar hebben jullie zelf zo'n auto?

Ondertussen ook al meer geregeld/bedacht voor jullie dag?

CK71

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #44 Gepost op: 21 augustus 2013, 19:09:56 »
Leuk, 3 en net 2! Mijn jongste is als we trouwen 7 en dan heb ik nog 2 grote kids (ik was er nogal vroeg bij zeg maar met m'n 1e huwelijk, haha)

We hebben inderdaad zelf een race auto, geen circuit maar drag-race (dat is sprinten over 402 meter). En we gaan dus over 2 weken weer naar Engeland om te racen en dan eind mei 2014 weer. Vandaar een extra week ruimte tot de trouwdatum.

In m'n hoofd zit van alles maar ik heb nog niet heel veel geregeld, het lijkt me zo vroeg om daar nu al mee te beginnen.....vond het eigenlijk al belachelijk vroeg dat we de fotograaf nu al vast moesten leggen voor over zowat een jaar!! En de locatie ook..maar ja, die plek spreekt ons allebei zó veel meer aan dan een van de gemeente-kantoren dat die keuze snel gemaakt was. En om te voorkomen dat iemand anders er met dit mooie plekje precies op die datum vandoor gaat....dus toch maar gereserveerd, haha!

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #45 Gepost op: 25 augustus 2013, 13:59:34 »
Ik ben dan toch wel benieuwd naar jullie locatie! Geen standaard gemeentehuis locatie begrijp ik dan?

Wel leuk dat je kinderen al wat ouder zijn, die maken het dan ook echt bewust mee. Ga je ze nog een bepaalde rol geven die dag?

CK71

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #46 Gepost op: 26 augustus 2013, 22:13:22 »
De oudste is dan net 21 en zij zal mijn getuige zijn, de middelste is dan 17 en mag volgens mij officieel geen getuige zijn maar ik ga wel vragen of hij ook mag tekenen.
En de jongste (van ons samen) is tegen die tijd 7,5 en wil heel graag de ringen dragen!

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Juni 2014
« Reactie #47 Gepost op: 29 augustus 2013, 14:46:47 »
De oudste is dan net 21 en zij zal mijn getuige zijn, de middelste is dan 17 en mag volgens mij officieel geen getuige zijn maar ik ga wel vragen of hij ook mag tekenen.
En de jongste (van ons samen) is tegen die tijd 7,5 en wil heel graag de ringen dragen!

O lijkt me echt heel bijzonder! Als je eigen kind getuige is!
Omdat wij al Geregistreerd Partnerschap hebben, hoeven wij geen getuigen te hebben. Nu willen wij dat graag wel, want het moet gewoon een bruiloft worden zoals elk ander! De gemeente heeft ons nu als oplossing gegeven dat er een apart document komt waar de getuigen op kunnen tekenen. Dit document is niet rechtsgeldig en is puur voor ons. Omdat we dit nu hebben, kiezen wij er ook voor dat onze dochters ook een "handtekening" mogen zetten.
Het officiële document voor de omzetting van het Geregistreerd Partnerschap naar een Huwelijk wordt alleen door de BABS en door ons getekend.
Misschien is zoiets ook een oplossing voor jullie 17 jarige zoon/dochter?

mamamikado

  • Gast
Re: Juni 2014
« Reactie #48 Gepost op: 4 september 2013, 21:14:34 »
Ik ben geloof ik blij dat ik mijn definitieve keuze van de jurk nog niet heb gemaakt  :blush: Ik had uit heel veel jurken mijn twee favorieten gekozen. Maar ik zou terug komen naar de winkel als ik was geopereerd, terug van vakantie e.d., en nu heb ik de nieuwe collectie gezien. Nu begint mijn hartje van één jurk toch wel wat sneller te kloppen ;)

Het probleem is nu alleen dat mijn ouders t/m 8 september nog op vakantie zijn ;) Dus moet nog ff geduld hebben, om te kunnen zien of dit ook ehct mijn jurk is ;)

24 september hebben we een afspraak met de fotografe, hoop dta at ook goed uitpakt, we zijn nl. over hara ook al erg enthousiast.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Juni 2014
« Reactie #49 Gepost op: 9 september 2013, 16:36:05 »
Hier nog een juni bruidje en ik moet eerlijk zeggen, ik ben nog niet eens begonnen met regelen, behalve al een paar keer wezen kijken voor de jurk en de getuigen en ceremoniemeester hebben we rond.

We hopen deze maand de ondertrouw te regelen en hopen heel hard dat 6-6-14 bij ons nog kan.

Ik ben trouwens 28 en al bijna (in okt) 9 jaar samen met mijn AS :heart:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards