collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 677703 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #100 Gepost op: 15 september 2013, 21:03:51 »
Leuk om te zien wat je anders zou doen he. Wel balen dat je nu een aantal dingen moet veranderen. Maar waarom zou je niet dezelfde fotolocatie kunnen hebben? Het zijn toch jullie eigen foto's! Ik zou het denk ik niet veranderen.

Rose1980

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #101 Gepost op: 15 september 2013, 21:17:01 »
Hoi hoi

Ik ben helemaal nieuw hier en zou het leuk vinden om mee te kletsen.
Wij trouwen op 9 mei (lekker druk zo te lezen)
We komen uit Limburg
Bij ons staat de trouwlocatie, feestlocatie, DJ, catering en fotograaf al vast. Mijn jurk heb ik ook al (hangt nog in de winkel maar wel al gekocht) super leuk al die voorbereidingen! O ja de kleertjes voor de bruidskindjes hebben we ook al. Mijn zoon van (dan) 10, dochter van (dan) 4 en zoon van (dan) 3.
Wij zijn nu bezig met de uitnodigingen, save the date wordt het denk ik echt tijd voor aaarrrggg!! Vind het erg moeilijk wie we willen uitnodigen en wie niet. O ja en we volgen een danscursus haha

Groetjes

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #102 Gepost op: 15 september 2013, 21:20:28 »
Ja 9 mei is zeker populair!! Ik zat straks op de bank en dacht ineens: oja 9 en 5 is natuurlijk 14..... dus logisch dat veel mensen dan gaan trouwen haha.

FvT

  • Junior
  • **
  • Berichten: 131
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #103 Gepost op: 16 september 2013, 07:37:27 »
Ik kom mij ook even melden. 15 augustus ben ik ten huwelijk gevraagd op de Mont Saint Michel en sinds gisteren hebben we zo goed als zeker een datum, namelijk 16 mei. We moeten alleen nog even een babs vastleggen en dan is de datum zeker. Dus ik zal vanmiddag de gemeente even bellen. Dinsdag hebben we nog een gesprek met de locatie. We zijn er al zeker van dat dit de locatie is, alleen dat weten zij nog niet hahaha. Woensdag heb ik een afspraak staan om jurken te gaan passen, dus daar heb ik echt heel veel zin in.

Het valt me op dat jullie al veel geregeld hebben! Wij zijn echt alleen nog maar bezig geweest met het zoeken naar een locatie. Maar goed, we hebben nog meer dan voldoende tijd om alles te regelen. 

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #104 Gepost op: 16 september 2013, 07:53:58 »
Welkom FvT, jullie hebben zeker nog genoeg tijd om alles te regelen, al is jullie gekozen datum nu precies 8 maanden weg. Gaat zo snel ;)

@Mvlens, mocht je een andere fotograaf hebben, zullen de foto's er ook snel anders uitzien. Maar ik zou het ook snappen als je een totaal andere fotolocatie wilt hebben.

Welkom Rose1980! Leuk dat jullie al zoveel geregeld hebben!

Waar ik woon ligt tussen Amsterdam en Utrecht.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #105 Gepost op: 16 september 2013, 07:55:29 »
Rose1980, ik heb je ook toegevoegd, FvT: voel je vrij om jezelf ertussen te zetten als de datum zeker is :)

1 mei Woola & AS
9 mei Mvlens & AS
9 mei pk88 & AS
9 mei Lu Si & AS
9 mei Lesje & AS
9 mei Rose1980 & AS
15 mei Daphne89 & AS
16 mei Bolien & AS
16 mei Pinky13 & AS
24 mei KvD (Kim) & AS
28 mei Audrey & AS
30 mei Mardai & AS
30 mei Aens & AS
30 mei Edithd & AS

FvT

  • Junior
  • **
  • Berichten: 131
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #106 Gepost op: 16 september 2013, 13:04:32 »
Net gebeld met de gemeente en de datum is definitief! Ik zet mezelf er even bij:

1 mei Woola & AS
9 mei Mvlens & AS
9 mei pk88 & AS
9 mei Lu Si & AS
9 mei Lesje & AS
9 mei Rose1980 & AS
15 mei Daphne89 & AS
16 mei Bolien & AS
16 mei Pinky13 & AS
16 mei FvT & AS
24 mei KvD (Kim) & AS
28 mei Audrey & AS
30 mei Mardai & AS
30 mei Aens & AS
30 mei Edithd & AS

Rose1980

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #107 Gepost op: 16 september 2013, 18:56:38 »
Dank je dat ik er bij sta, gezellig!
Zou kunnen dat 9 mei populair is door de telling.
Hoe doen jullie dat trouwens met muziek? Wij trouwen niet voor de kerk maar ik wil wel muziek laten draaien voor tijdens en na de ceremonie. Erg aan het dubben over welke nummers het gaan worden omdat we niet echt nummers hebben van ons samen.
Allemaal van die kleine dingetjes die dan nu zo moeilijk worden haha.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #108 Gepost op: 16 september 2013, 19:05:04 »
De muziek vinden wij ook erg lastig, in ieder geval gaat een vriendin van mij dwarsfluit spelen tijdens de ceremonie (dus ook wanneer mijn vader mij weggeeft en tijdens het tekenen) maar hoe we dit in gaan vullen weten we nog niet. Er is ook zoveel keus :)

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #109 Gepost op: 16 september 2013, 19:09:05 »
Een van onze nummers wordt i belong to you van lenny kravitz. Verder weten we het nog niet!  Ik luister nu op een heel andere manier naar de radio: 'is dit liedje geschikt voir ceremonie/openingsdans?' En ineens luister ik ook veel beter nasr de teksten! 
Er zijn op het muziek forum nog meer mensen die druk zijn met hun muziek,  misschien heb je daar wat aan?

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #110 Gepost op: 16 september 2013, 19:30:35 »
Muziek vind ik ook het moeilijkst! Maar eerlijk nu luister ik heel erg naar de tekst maar tijdens een ceremonie doe je dat niet. Ik wilde Marry you van bruno mars niet vanwege de tekst maar toen ik hem bij iemand anders hoorde dacht ik alleen ow wat leuk, waarom wil ik die ook alweer niet haha.
Ik denk dat ik binnen kom met halo van beyonce.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #111 Gepost op: 16 september 2013, 19:40:58 »
Heel afgezaagd, maar was van de week een stuk aan het kijken van de musical van de spicegirls. Daar heb je het nummer van 2 become 1. Ook wel mooi nummer eigenlijk, geloof alleen niet dat AS erop zit te wachten.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #112 Gepost op: 16 september 2013, 19:52:40 »
Hahah wow spice girls... Dat is oud :D


LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #113 Gepost op: 16 september 2013, 20:08:52 »
Wauw, wat een leven ineens in het mei-topic! Even teruglezen en alles bij langs gaan...

@ Mardai - Ik heb de foto's van mijn jurk wel op mijn telefoon staan, maar niet gewoon in de galerij hoor. Ik heb er een app op gezet met een beveiligingscode die mijn vriend nooit kan raden en ook niet wil raden gelukkig. Maakt het voor mij heel makkelijk om er snel een blik op te werpen, maar verder kan niemand erbij.

@ Aens - Woensdag 25 september krijgen we de sleutel van het huis, zaterdag 12 oktober willen we verhuizen. Dus we moeten nu echt al alles uitdenken om het straks binnen 2.5 week gedaan te krijgen. Maar wel lekker dat we straks in ons nieuwe huis zitten en nergens meer aan hoeven te denken. Gelukkig kunnen we niet teveel klussen, want het geld is op nu met de verhuizing EN de trouwerij. En ik had er helemaal niet bij nagedacht dat 9 en 5 14 is. Het kwam gewoon goed uit met mijn rooster van mijn studie haha.

@ Lesje - Wat leuk zeg op vakantie! En heerlijk om het nog even voor jezelf te houden, maar lijkt me ook wel erg moeilijk. Wat leuk dat je ook een trouwsite hebt, lijkt me inderdaad erg handig als je een wat grotere trouwerij hebt.

@ KvD - Leuk zeg dat je eindelijk geweest bent voor een jurk. Gek hè om jezelf ineens in zo'n jurk te zien. Ik moest er bij mezelf heel erg aan wennen ook. Jammer dat je nog niks gevonden hebt, maar nu kan je wel nog een keer gaan passen!

@ FvT - Welkom! Wij hebben ook nog niet zoveel geregeld hoor, maar eigenlijk valt het ook allemaal wel mee als je eenmaal bezig bent. Dus dat gaat helemaal goed komen!

@ Rose1980 - Muziek zijn wij nu inderdaad ook over na aan het denken. Het blijft lastig... Moet ook eerst maar eens gaan uitzoeken op welke momenten wij muziek mogen op locatie. En het moet natuurlijk een mooie tekst zijn, maar ook nog leuk klinken, dus ja... Er is hier een topic waar je veel nummers kan vinden trouwens!

Hieronder nog even een welkom voor alle nieuwelingen! Het wordt al druk zo...

Wij hebben inmiddels de locatie ook geregeld, viel gelukkig heel erg mee qua kosten (alsnog duur, maar niet zo duur als waar we bang voor waren). Dus weer iets om af te strepen!

Ik ben stiekem eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jullie jurken :):):)


Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #114 Gepost op: 16 september 2013, 20:22:43 »
Lusi: je gaat al snel verhuizen zeg, dat zullen wel drukke weken worden. Succes met verhuizen al vast.

Jurken: ik vind jurken van andere kijken altijd heel leuk. Zeker nu ik ze steeds met mijn eigen jurk(en) vergelijk..

Ceremoniemeester: hebben jullie iemand en waarom hebben jullie degene gekozen? Wij weten echt niet wie we moeten vragen... (Ik zou het liefst de hele dag zelf de regie in handen hebben;))

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #115 Gepost op: 16 september 2013, 20:39:29 »
Beste vriendinnetje en broertje van AS zijn Ceremoniemeesters bij ons. Broertje heeft het ook al bij zus van AS gedaan en vriendinnetje heeft ook al bruiloft gedaan.. Komt helemaal goed!

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #116 Gepost op: 16 september 2013, 21:31:44 »
Welkom FvT en Rose1980!

Muziek, lastig, lastig! Hihi, de Spicegirls, that brings back memories... keer op een feestje zo'n liedje en toen vroeg iemand nog wie dat waren, geloof dat dat de eerste keer was dat ik me oud voelde  :dry:
Op welke momenten willen jullie muziek? Heb eigenlijk ook geen idee hoeveel liedjes je "moet" hebben? Denk dat we iig bij het binnenkomen, het tekenen en het weggaan iets willen.

Denk dat ik binnenkort mijn jurk wel heb, zal een mail naar de groepsmail sturen. Kan iedereen daar in? Vind het heel spannend, want is echt compleet anders dan iedereen (inclusief ikzelf) verwachtte... en had zelf geen moment van "wow, dit is 'm", dus dat vind ik ook nog wel lastig. Maar ik ken mezelf, en weet dat dat er ook niet gaat komen...en wel idee van 'dit moet 'm zijn', dus blij mee ;)

We hebben twee ceremoniemeesters: we hebben allebei een vriend(in) gevraagd, kunnen ze elkaar mooi in evenwicht houden. De een is beter in organiseren, de andere in aan elkaar praten ;) Deze mensen hebben we gekozen omdat ze dicht bij ons staan en ze graag bij onze bruiloft wilden betrekken. We wisten dat het niet onze getuigen zouden worden dus dan op deze manier.
Maar we proberen het zoveel mogelijk al regelen zodat zij "alleen" die dag zelf hoeven te doen, maar het eigenlijk al als vanzelf gaat.
 

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #117 Gepost op: 16 september 2013, 21:33:40 »
wat verwachten jullie eigenlijk van jullie ceremoniemeesters? Veel vooraf of juist op de dag zelf?

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #118 Gepost op: 17 september 2013, 08:27:11 »
Wij hebben twee vrienden als ceremoniemeesters.
Verwachten voor de bruiloft niet veel van hen, met name op de bruiloft zelf. Maar zelfs dan valt het reuze mee. Ze zijn met name het aanspreekpunt, tijdsbewaking en evt gaan zij decoraties aanbrengen...
We vinden het zelf leuk om veel zelf te doen, geloof dat de ceremoniemeesters dat soms jammer vinden, maar ach, het blijft onze bruiloft :)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #119 Gepost op: 17 september 2013, 08:52:17 »
Twee van mijn vriendinnen zijn bij ons ceremoniemeester. Wij willen dat ze voornamelijk op de dag zelf bezig zijn, helpen met decoreren (evt, de avond van te voren), lunch voorbereiden, gasten bij mijn ouders ontvangen, filmen van de dag, één van beiden speelt dwarsfluit tijdens de ceremonie, tijdsbewaking en helpen met opruimen.

Dus nog aardig wat ;)

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #120 Gepost op: 17 september 2013, 10:25:23 »
Aens - Je bedoelt de groepsmail van het 2014 topic? Ik heb een tijd terug een mail gestuurd, maar ik hoor niks meer, dus nee kan er niet in :)

Ceremoniemeesters weten we nog niet zo goed. Omdat we het zo klein hebben zal ik denk ik alleen twee zussen van me vragen om de boel een beetje in goede banen te leiden. Maar dat hangt inderdaad ook weer heel erg af van hoe je dag eruit ziet en hoe je zelf bent. Ik ben ook echt iemand die alles zelf wil regelen, dus ja dan ga ik van te voren ook niks uit handen geven. Gaat trouwens ook erg lastig aangezien bijna iedereen aan de andere kant van het land woont :)

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #121 Gepost op: 17 september 2013, 11:14:07 »
In principe wordt nav jouw mail aan iedereen akkoord gevraagd, zodat er niet toevallig ongewild bekenden bij komen. Maar na drie weken hoor je sowieso iets. Als dan nog niet iedereen gereageerd heeft krijg je (wanneer rest akkoord heeft gegeven) het wachtwoord. Duurt dan lang he ;-)



Rose1980

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #122 Gepost op: 17 september 2013, 11:19:38 »
Oei ik lees dat jullie allemaal zo'n beetje een ceremoniemeester hebben. Zoals ik nu denk denk ik dat ik dat niet eens ga doen. Hmmm snap ook niet zo goed waarom dat zou 'moeten' maar misschien toch maar eens over nadenken??!..

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #123 Gepost op: 17 september 2013, 11:42:54 »
Een ceremoniemeester MOET niet hoor. Het is bij ons meer dat ik het prettig vindt als iemand bijvoorbeeld bij de groepsfoto's iedereen even verzamelt, zodat dat allemaal soepel verloopt. En natuurlijk om wat extra dingetjes te verzinnen voor de bruiloft; verrassingen voor het bruidspaar zogezegd. Die krijg je natuurlijk niet als je echt alles zelf in de hand wilt houden. Dus vandaar dat wij gewoon twee zussen van mij vragen. Helemaal geen moeilijke taak voor ze, dus dat gaat helemaal goed komen.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #124 Gepost op: 17 september 2013, 12:04:21 »
Voor ons was het eerst ook duidelijk. Wij wilden geen ceremoniemeester. We wilden alles zelf regelen. Maar nu zijn er een paar dingen op de dag zelf die ik goed geregeld wil hebben. Bijv. dat iedereen op tijd in rij staat als we aankomen, het omroepen van de namen voor de groepsfoto's en ervoor zorgen dat iedereen een bedankje meer naar huis neemt. Dus allemaal kleine dingen waar ik op die dag niet aan wil denken. Mijn broer en AS zijn zussen zijn al getuigen en verder zijn er onder de daggasten alleen maar familie. Ik zou mijn broertje willen vragen maar die gaat zijn taak dan zo serieus nemen dat hij zelf niet kan genieten en dat vind ik jammer. De ene zus van mijn AS gaat 4 weken eerder trouwen dus die willen we er ook niet mee 'belasten' en zijn andere zus gaat denk ik snel geïrriteerd zijn als iemand niet naar der luistert...
Pff dus misschien een opa of oma vragen haha (grapje).
We denken er nog maar even over na...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards