collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 677678 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #75 Gepost op: 9 september 2013, 22:07:02 »
Wij hebben een kleuraccent gekozen, licht blauw. We willen het niet te opzichtelijk overal in verwerken, maar ik de kleine dingen, zodat alles toch een geheel wordt.

Leuk om door een familielid getrouwd te worden, maakt het een heel stuk persoonlijker!

Wij hebben overdag ook een kleine groep, ongeveer 20 mensen, 's avonds wel een stuk meer, rond de 60. Wij geven geen dansfeest, maar een feestelijke avond. Wij houden niet van dansen en dit past een stuk beter bij ons :)

Onze save-the-date kaarten zijn al een hele tijd de deur uit, dit hebben wij ongeveer een jaar van tevoren gedaan, alleen naar de daggasten. Dit zijn ze:


Weddings and More

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #76 Gepost op: 9 september 2013, 22:32:00 »
Hallo Dames,

Ik hoor weinig tot niets over een thema....Aangezien jullie nog ruim de tijd hebben,
is het misschien leuk om je bruiloft/feest een thema te geven.

Je kunt kiezen voor een kleur thema.....of bijvoorbeeld een thema wat bij jullie beide past.

Op de uitnodigingen kun je dit aangeven en bijvoorbeeld (afhankelijk van het thema) ook kiezen voor een dresscode.

Tenslotte is het jullie feest  :blush:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #77 Gepost op: 10 september 2013, 09:31:12 »
Persoonlijk vind ik een thema een beetje overdreven en een dresscode ook. Maar als je het leuk vind, kun je er wel goed mee uitpakken :)

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #78 Gepost op: 10 september 2013, 09:46:37 »
@ Aens
De datum op de locatie aanpassen had geen zin gehad. Dan hadden we een datum moeten kiezen die helemaal niet in trek was, dus bijvoorbeeld in februari ofzo en dat trekt ons dan weer niet. En eerlijk gezegd ben ik er ook wel snel klaar mee na zo'n lompe afwijzing. Dus we gaan vrolijk verder. De locaties waar ik vervolgens contact mee heb gezocht heb ik gewoon meteen gevraagd of we op 9 mei met zoveel personen van zo laat tot zo laat kunnen komen en dit dan kunnen doen. Dus ja de locatie waar we donderdag gaan kijken zijn we sowieso welkom, dat is al een hele geruststelling.

@ Daphne89
Wat een leuke save the date kaarten!

En inderdaad een thema zou ook absoluut niet bij ons passen...

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #79 Gepost op: 10 september 2013, 12:12:33 »
Je hebt helemaal gelijk! Iig fijn dat je bij deze sowieso terecht kan!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #80 Gepost op: 10 september 2013, 15:03:57 »
Leuke kaarten Daphne!

Wij nemen ook geen thema en geen dresscode. Ik ga er van uit dat mijn (dag)gasten zich weten te kleden. De locatie is nogal chique dus ik neem aan dat ze hun trainingspak thuis laten haha. Aangezien de meeste naaste familie zijn weten ze hoe belangrijk dit voor me is en zullen ze echt hun best doen. En wat de receptiegasten aanhebben maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Woola

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #81 Gepost op: 10 september 2013, 22:11:37 »
Hi,

Laat ik mijn allereerste bericht hier plaatsen. Ook wij gaan in mei trouwen. Op 1 mei.
Op dit moment zijn geregeld:

- locaties
- dominee die voorgaat (de hele dienst al doorgenomen)
- muziek
- trouw auto
- fotografen
- vrijgezellenfeest  :-)
- bloemist
- een deel van de bedankjes
- overnachting
- de kaarten en persoonlijke postzegels (kaarten hebben we al ontworpen, maar moeten nog gedrukt)
- Speciaal trouwlogo bedacht

Eind deze maand jurken passen en volgende maand een love schoot.
Verder komt er aardig wat diy, dus daar is al een en ander over uitgedacht.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #82 Gepost op: 10 september 2013, 22:13:08 »
Hoi Woola wat leuk dat jullie ook in mei gaan trouwen!
Jullie hebben ook al een hoop geregeld zeg.
Waar ga je kijken voor een jurk?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #83 Gepost op: 11 september 2013, 09:11:30 »

Woola, wat leuk dat je ook in mei gaat trouwen! Jullie hebben al aardig wat geregeld, vooral leuk dat je weet wanneer jullie vrijgezellenfeest is, meestal is dat toch een verrassing ;)

Woola ik heb je aan het lijstje toegevoegd:

1 mei Woola & AS
9 mei Mvlens & AS
9 mei pk88 & AS
9 mei Lu Si & AS
15 mei Daphne & AS
16 mei Bolien & AS
24 mei KvD (Kim) & AS
28 mei Audrey & AS
30 mei Mardai & AS
30 mei Aens & AS
30 mei Edithd & AS

Lesje

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #84 Gepost op: 13 september 2013, 14:31:05 »
Hoi Dames,

Hier ook een mei bruidje! 9 mei is onze dag!

Wat hebben we al geregeld:
Gemeentehuis
FeestLokatie
Jurk
Ringen
Fotograaf
Bloemen, doet mijn moeder
Taart, doet ons schoonzusje

Waar we nu aan moeten werken is de DJ, dat is toch erg lastig. Iemand tips?

Groetjes Lesje

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #85 Gepost op: 13 september 2013, 14:43:02 »
Welkom Lesje, super leuk dat je ook in mei gaat trouwen!

Zelf hebben wij geen DJ, maar er zijn DJ's waar je naar kunt komen luisteren/kijken op bepaalde avonden, dan kun je je een goed beeld vormen van zijn werk, denk ik.

Ik voeg je ook toe aan het lijstje:

1 mei Woola & AS
9 mei Mvlens & AS
9 mei pk88 & AS
9 mei Lu Si & AS
9 mei Lesje & AS
15 mei Daphne89 & AS
16 mei Bolien & AS
24 mei KvD (Kim) & AS
28 mei Audrey & AS
30 mei Mardai & AS
30 mei Aens & AS
30 mei Edithd & AS

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #86 Gepost op: 13 september 2013, 16:41:00 »
Hoi Lesje, leuk dat je ook in mei gaat trouwen :D Het wordt al druk hier!
Wij hebben ook geen dj. Succes met jullie zoektocht.

Ik moet in december mijn jurk gaan kiezen. Zit de hele tijd de plaatjes van de twee jurken te kijken. Eigenlijk weet ik al welke ik wil omdat daar het gevoel het beste bij is maar als ik dan die andere zie denk ik... ow die is ook echt mooi! Zou zo graag even de mening van mijn vriend vragen maarja...

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #87 Gepost op: 13 september 2013, 17:06:44 »
@Mardai, ik heb een keer heel veel jurken aan mijn vriend laten zien en zijn mening gevraagd, hij vond bijna niets mooi, maar wel mijn jurk die ertussen zat :) Was wel spannend, maar ik wilde het ook weten (ik had mijn jurk toen al wel gekocht, anders zou ik wel balen denk ik ;) )

Pinky13

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Vrouw
.
« Reactie #88 Gepost op: 13 september 2013, 17:29:57 »
knip!
« Laatst bewerkt op: 8 september 2014, 17:34:38 door Pinky13 »

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #89 Gepost op: 13 september 2013, 17:37:08 »
Ik heb 3 jaar geleden een (achteraf) ongelofelijk leuke discussie gehad met een collega/vriendin. Ik zei: Als ik ga trouwen zou ik het van de daken schreeuwen (heb ik ook gedaan trouwens :D), snap niet dat je het niet aan niemand vertelt. Toen zei zij; soms is er een reden waarom je het niet vertelt... Ik heb daar toen niks achter gezocht totdat ze me dat jaar na de zomervakantie belde: Ik ben getrouwd! Haha wat hebben we er om gelachen. Haar vriend wilde alleen maar trouwen als ze het met z'n tweeën zouden doen. Dus zij zijn op een tropisch eiland getrouwd en hebben alles geregeld zonder het aan iemand te vertellen..

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #90 Gepost op: 13 september 2013, 18:27:28 »
Oooh wat wordt het al lekker druk hier! En gelukkig zijn er meer mensen die nog niet alles geregeld hebben :) Wat een leuke manier om het te vertellen Pinky! Wij hebben het inderdaad ook meteen aan iedereen verteld, maar dat kwam ook doordat mijn AS mij ten huwelijk heeft gevraagd toen we op vakantie waren met mijn familie. Dus dat was één van de zeldzame momenten dat iedereen van mijn familie samen was (Ik heb nogal veel broers en zussen).

Wij zijn gisteren bij een locatie wezen kijken en eigenlijk zijn we heel enthousiast, dus waarschijnlijk kunnen we dat straks ook weer afstrepen. Ringen moeten we nog, maar eigenlijk hoeven we maar één ring, want mijn AS gaat zijn ring toch niet dragen. Dus we willen waarschijnlijk gewoon een goedkope ring voor hem kopen voor op het moment zelf. Ik ben benieuwd of dat een beetje te regelen is bij de juwelierszaken.

Inmiddels vooral heel erg druk met de komende verhuizing, dus we slapen op het moment allebei erg slecht door al het geregel en stress haha. Het valt me op dat 9 mei toch een erg populaire datum is. Ook qua locaties, fotografen en dat soort dingen, heel veel zijn gewoon al niet meer beschikbaar.

Waar komen jullie trouwens allemaal vandaan?

En Mardai, je moet echt proberen je mond te houden tegen je vriend hoor! Ik heb geprobeerd de mijne om een mening te vragen over willekeurige jurken, maar hij wilde niks zeggen. Ik moest kiezen wat ik zelf mooi vind. En ach het is ook wel zo dat mannen het snel mooi vinden als het plaatje op de dag zelf helemaal compleet is. Jurken passen is echt heel erg leuk en je weet het snel genoeg wanneer het jouw jurk is. Ik heb nu foto's van mijn jurk op mijn telefoon staan en het is zo ontzettend vervelend dat ik die aan niemand mag laten zien en aan niemand een mening kan vragen. Maar ik staar er af en toe zelf maar gewoon weer even naar.... :)

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #91 Gepost op: 13 september 2013, 18:57:58 »
Gisterenavond een bruiloft van vrienden gehad, daar kijk je ineens met heel andere ogen naar!

Morgen ga ik voor het eerst jurken passen! Ik heb er heel veel zin in en ben zo benieuwd!

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #92 Gepost op: 13 september 2013, 19:00:02 »
Spannend!! Je moet er vooral heel erg van genieten! Ik ben benieuwd of je meteen wat vindt :)

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #93 Gepost op: 13 september 2013, 20:12:21 »
Een aantal collega's van mij zijn het afgelopen jaar getrouwd en heb zijn mening gevraagd over hun jurken. Door me het moment te herinneren dat ik de jurk voor het eerst aan had weet ik dat dit mijn jurk is. Ik vond hem zo mooi! En mijn vriend heeft eigenlijk altijd dezelfde smaak dus ik weet zeker dat het goed komt.
Ik heb een emailadres aangemaakt waarop de foto's van mijn jurk staan. Mijn vriend leest ook wel eens een whatsappje ofzo dus wil niet dat hij hem per ongeluk ziet. Hij weet ook dat het emailadres bestaat maar hij wil het gewoon niet zien echt lief :D

Ik kom uit Noord Brabant

Kvd heel veel plezier met passen. Waar ga je kijken? Raar he om iemand anders zo te zien! Ik was woensdag op een bruiloft.

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #94 Gepost op: 13 september 2013, 21:09:50 »
Welkom Woola, Lesje en Pinky13!

Woola, wat fijn dat je al zoveel geregeld hebt! Zie ik het goed dat je meerdere fotografen hebt? Is daar een speciale reden voor? Ga deze week orienteren bij fotografen, dus als je nog tips hebt....

Lesje, DJ is ook lastig, zijn er al vrienden die getrouwd zijn of misschien vrienden van hun? via via hoor je vaak de meest betrouwbare meningen over DJ's

Hihi Daphne89: wat slim van je jurk! Je kon je eigen enthousiasme en zenuwen nog wel verbergen?

Pinky13, leuk om zo iedereen te verrassen, succes en veel plezier morgen bij de locatie, hopelijk is het wat!

LuSi: wanneer ga je verhuizen? Ook nog veel klussen. 09-05-2014 schijnt idd een van de meest populaire data van volgend jaar te zijn (en 05-09-2014 natuurlijk ook), leuke datum en ook nog een vrijdag, dus als onze trouwlocatie dan ook open was zou ik ook dan trouwen  :biggrin:

KvD: veel plezier morgen met jurken passen! geniet ervan! waar ga je kijken? En heb je al iets in gedachten?


Zal wat vaker en sneller reageren, dan wordt het niet zo'n onoverzichtelijke verzamelreactie als deze ;-) Gezellig dat we al met zoveel zijn inmiddels!

Lesje

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #95 Gepost op: 14 september 2013, 17:13:39 »
Hi Dames,

Wat leuk zeg om alle reactie te lezen! Het wordt idd een drukke trouwmaand.
@lusi ik kom uit regio Eindhoven

Ik ben ook gevraagd tijdens een vakantie, heel romantisch in Italië. Tijdens een dagje naar een hele bijzondere lokatie alwaar een topfilm is opgenomen. Daar werd in de film ook iemand ten huwelijk gevraagd! Heel bijzonder.
We hebben het nieuws nog zo'n 2,5 week stil gehouden.

Ow ja, wij hebben inmiddels onze save the date kaarten verstuurd. Hierop staan ook de inlog gegevens en wachtwoord voor onze trouwsite. Gemaakt met Weebly, echt een aanraden. Je kunt met een trouwsite veel informatie geven over locaties, programma en dergelijke.

DE jurk heb ik gescoord bij Ann & John in Eindhoven, heel gemoedelijk verlopen en de kans gekregen om alle jurken te passen die ik maar wilde passen. Dat is toch de droom van iedere vrouw!

Inmiddels hebben we een aantal afspraken met DJ gepland staan, ik ben benieuwd!

Groetjes en een fijn weekend!

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #96 Gepost op: 15 september 2013, 08:29:54 »
KvD:hoe was het gisteren?

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #97 Gepost op: 15 september 2013, 12:07:21 »
Ik vond het super leuk om jurken te passen!  Maar ik heb nog niet het gevoel DE jurj te hebben gevonden. Er was wel 1 jurk die er duidelijk uit sprong. Misschien dat die het uiteindelijk wordt, maar ik zag na 10 jurken op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, beetje overweldigend allemaal. Zeker omdat je jezelf nog nooit in zo'n jurk hebt gezien! Volgende week heb ik een afspraak bij een andere winkel, ben benieuwd wat ik daar aan ga trekken!

Wij wonen trouwens in de buurt van Delft

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #98 Gepost op: 15 september 2013, 12:11:44 »
Wat een gezellige drukte hier! Welkom nieuwe meiden.

Wij zijn vrijdag nog bij onze locatie geweest. Die zei dat 23 mei een dag was met veel aanvragen. Echter staat hij er in dit topic nog niet tussen haha.

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #99 Gepost op: 15 september 2013, 20:25:17 »
Hoi hoi iedereen,

Hier afgelopen vrijdag de bruiloft van zwager en schoonzus gehad. Mooie dag geweest! Ben wel blij dat we veel dingen anders doen. Was heel erg bang dat ze veel dingen hetzelfde zouden doen als wij. dat is met sommige dingen ook zo geweest. Zo moeten we een andere fotolocatie bedenken en een andere openingsdans. Maar dat komt ook vast wel goed denk ik zo.

We hebben er nu al zin in!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards