collapse

Auteur Topic: April 2014  (gelezen 40805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

April2014

  • Gast
April 2014
« Gepost op: 9 augustus 2013, 21:57:28 »
Volgens mij is dit topic er nog niet en omdat wij op 4 april 2014 gaan trouwen, vind ik toch wel dat die er moet zijn :biggrin:

Zijn er meerdere mensen die in april 2014 gaan trouwen? Zo ja, waarom hebben jullie voor precies die datum gekozen en hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen etc.?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2013, 22:31:28 »
Ja hoor, hier een 1 april bruidje. Heel bewust voor deze datum gekozen omdat wij sinds 1 april 2008 een relatie hebben  :biggrin:

April2014

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2013, 08:56:28 »
Leuk om dan voor die datum te kiezen ja! Wij hebben voor april gekozen omdat de lente dan is begonnen en we vinden dat een mooi seizoen. 4-4-14 is op een vrijdag en we vinden t een mooie datum.

Hoe ver zijn jullie met regelen van alles en hebben jullie al een idee van de dagindeling?

Wij hebben deze dingen al geregeld:
- fotografen die ook t ontwerp doen van save the dates, uitnodigingen, menukaarten, bedankkaarten
- gemeentehuis
- trouwjurk
- visagiste
- kapster
- locatie
- voorlopig draaiboek
- gastenlijst

 Als ik op andere topics een beetje lees, zijn we niet eens als enige die dit soort zaken al heeft vastgelegd en gelukkig maar, want soms heb ik t idee dat anderen vinden dat we r veel te vroeg mee bezig zijn, haha.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:17:14 »
Wij hebben het volgende al geregeld:

- Locatie (plechtigheid - groepsfoto - aansnijden taart met bubbels - receptie - avond vullend diner)
- Fotograve
- Kapster
- Visagiste
- Bruidsjurk
- Bruidssieraden
- Gastenlijst
- Ceremonie meester
- Bruidsdames
- Getuigen (bruid)
- Draaiboek met voorlopige tafelindeling
- Huwelijksreis

Wat we alleen nog vast moeten leggen, maar al wel uitgezocht hebben:
- Trouwauto
- Bruidsboeket
- Bruidstaart

Dus eigenlijk hebben we alle grote dingen al gedaan, en de kleine dingen moeten we nog vorm geven.


Bobelle

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2013, 16:51:24 »
Hoi allemaal!
Wat hebben jullie al veel geregeld zeg, fijn hoor!
Wij gaan ook in april trouwen, eerst wilden wij graag in mei, maar toen wij afgelopen april een lokatie hadden gevonden was deze al bezet in mei...dus uiteindelijk is het ook april geworden, helemaal prima!
Wij hebben het volgende geregeld:
- Gemeentehuis
- Lokatie
- Bruidstaart
- Gastenlijst (min of meer, kan nog wat in veranderen)
- Draaiboek (dat verandert alleen zo ongeveer per dag  :blink:)
- Muziek en fotograaf zijn gemaild, nog in afwachting van antwoord...en in september ga ik mijn jurk passen. Moet ook nog achter goede visagiste aan...kapper moet ik ook nog vragen.
Spannend allemaal hoor, maar vooral erg leuk!  :applaus:
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2013, 16:55:41 door Bobelle »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2013, 16:59:48 »
Hoi bobelle, welkom!
Leuk om nog een april bruidje erbij te hebben! Wanneer is jullie grote dag?

April2014

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2013, 18:01:35 »
Jeej, nog een april bruidje!! Wanneer is jullie grote dag?

Margreet1983, kiezen jullie niet voor een DJ of band? Die staat bij mij op mijn 'lijstje' om dit jaar nog eens serieus achteraan te gaan. Vind het best moeilijk om een leuke/goeie/betaalbare DJ te kiezen en om nou iedereen af te gaan... Hebben jullie ideeën??

Bobelle

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2013, 10:18:33 »
Wij trouwen de 25e  :applaus:

April2014 is het al gelukt met de DJ of band? Wij hebben heel lang zitten dubben of wij voor een band of DJ zouden gaan, maar uiteindelijk gaan we toch voor een DJ. Liefst wilde ik eerst een band, maar qua ruimte van de feestlocatie is een DJ handiger. En ik vind het toch ook wel een voordeel dat de muziek gewoon doorspeelt en er geen pauzes zijn.
De DJ die we op het oog hebben is wel wat prijzig maar we horen zulke positieve verhalen over hem dat we waarschijnlijk wel voor hem gaan, hij doet ook een voorgesprek met ons en wil precies weten hoeveel mensen er van elke leeftijdscategorie zijn zodat hij daar de muziek op toe kan spitsen.

April14

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2013, 14:22:41 »
Wij trouwen ook op 4-4-2014! Mooie datum, lente en de eerste vrijdag in de zomertijd.  :applaus:
We hebben de locaties al geregeld: drie in totaal (gemeentehuis, kerk en feestlocatie). Om het gemeentehuis definitief vast te kunnen leggen, zijn we zelfs al in ondertrouw!
 
Verder hebben we sinds een paar weken ook al een fotograaf en iemand die de bruidstaart voor ons gaat maken. En natuurlijk hebben we ook een gastenlijst, dat moest al toen we voor locaties gingen kijken in verband met de offertes. De gastenlijst begint nu steeds definitiever te worden. We hebben ook twee ceremoniemeesters en zijn nu bezig met de dagindeling. Nog best lastig, zeker omdat we drie verschillende locaties hebben. De ontvangst doen we al wel op de feestlocatie en daar komen we na het gemeentehuis en de kerk weer terug, om er vervolgens de rest van de dag te blijven, dat geeft toch wel rust. :)

En ik ga me volgende week eens oriënteren voor een jurk. Ik weet wel wat ik ongeveer mooi vind, maar ik heb geen groot budget en dan is de keuze toch wat beperkter. Dus nu ben ik aan het bedenken of ik 'm in de winkel ga kopen of ga laten maken.

Leuk om hier mee te schrijven!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2013, 14:27:46 »
Welkom april14!

April2014

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:14:07 »
Ha April14, wat een mooie datum ;) En ook een leuke naam heb je gekozen, haha.. Ik dacht even dat ik dubbel zag :D

Wat leuk dat jullie de grootste zaken ook al wel geregeld hebben. Veel plezier alvast met het zoeken naar je trouwjurk! Ik heb de mijne in juni gevonden en ga in december voor het eerst weer passen :)

April2014

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2013, 17:47:36 »
Vorige week zijn we even op pad gegaan en we weten nu waar we de trouwfoto's laten maken. Grappig om daar te lopen en dan te bedenken dat je daar 'straks' loopt in je mooie jurk  :cool2:

Nog wel op zoek naar een binnenlocatie, want die kunnen we maar beter achter de hand hebben ;)

April14

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2013, 09:20:50 »
Ha April14, wat een mooie datum ;) En ook een leuke naam heb je gekozen, haha.. Ik dacht even dat ik dubbel zag :D

Wat leuk dat jullie de grootste zaken ook al wel geregeld hebben. Veel plezier alvast met het zoeken naar je trouwjurk! Ik heb de mijne in juni gevonden en ga in december voor het eerst weer passen :)

Ja, dat is wel toevallig: zelfde datum, zelfde naam. ;)

Ik ga woensdag voor het eerst trouwjurken passen! Was eigenlijk de bedoeling dat ik gewoon ter inspiratie zou gaan met mijn moeder, maar nu hebben we toch een echte pasafspraak. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik wil, dus ik vind het wel spannend. Helaas kunnen mijn zusje en schoonmoeder nu niet mee en ik wil toch wel graag ze er ook bij zijn. Dus ik denk dat ik morgen nog geen jurk ga kopen. Maar je weet het natuurlijk nooit. :)

Leuk dat jullie al een fotolocatie hebben! Wij hebben een fotograaf die uit de stad komt waar we gaan trouwen, dus hopelijk kent zij ook nog wat leuke plekjes.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2013, 14:54:18 »
Heel veel plezier morgen April  :clap:

April14

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2013, 18:43:23 »
 :applaus: Ik heb een jurk!  :applaus:

Dát was onverwacht, zeg. Ik was van plan om gewoon te kijken, omdat ik echt géén idee had wat ik wilde. Schoonmoeder was ook niet mee (daar voel ik me wel een beetje schuldig over, maar ze zei dat ze het niet erg vond om niet mee te kunnen gaan). Ik heb in totaal 7 jurken aan gehad, maar nummer 3 was het echt helemaal. Van te voren had ik die jurk ook al in een tijdschrift gezien en als voorbeeld meegenomen. Maar daar kwamen we later pas achter, toen ik 'm voor de tweede keer aan had.
*blij!* Wel jammer dat het nu nog 7 maanden duurt voordat mijn vriend hem te zien krijgt. ;)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #15 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:01:17 »
Heerlijk hoor April dat je je droomjurk gevonden hebt! 'k Ben benieuwd wat je uitgekozen hebt  :biggrin:

April2014

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #16 Gepost op: 30 augustus 2013, 20:08:26 »
Lekker gevoel hè, je jurk in de maak! Is er ook alweer een volgende pasafspraak gemaakt? Ik mag in december weer en ben in juni geslaagd voor mijn jurk. Wat je zegt ja, zoiets geheimhouden = stom! (maar het vast allemaal waard ;))

Best bijzonder dat je de jurk uitkiest die je van tevoren had gezien. Ik had ook iets gezien in een tijdschrift en dat móést hem worden. Niet dus.. Hij stond voor geen meter :dry:

Toen ik 'mijn' jurk aan had, heb ik hem nog niet meteen gekocht. Eerst nog naar 2 andere winkels  geweest en daar jurken gepast omdat ik en mijn moeder hebben beloofd om niet meteen een jurk te kopen bij de eerste winkel. En vooral ook omdat ik zelf vooral moest wennen aan de totaal andere jurk dan die ik bedacht had.  :biggrin:

Gaan jullie dit weekend verder dingen afstrepen voor de grote dag?

Bobelle

  • Gast
Re: April 2014
« Reactie #17 Gepost op: 6 september 2013, 17:47:10 »
Wow wat goed zeg dat jullie al een jurk hebben! Kan me voorstellen dat het lastig is om geheim te houden, haha! Ik ga begin oktober jurken passen. Op de site van de bruidsmodezaak zag ik dat het een half jaar van tevoren nog wel op tijd is maar ik hoor dat veel bruiden hun jurk al eerder hebben.
Wel hebben we zo goed als een fotograaf, echt een goede aan zijn portfolio te zien.
Dj hebben we toch maar niet gedaan, was toch echt veel te duur.
Hoe staat het bij jullie met de voorbereidingen? Al meer dingen kunnen afstrepen? :)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #18 Gepost op: 6 september 2013, 17:59:07 »
Wij hebben woensdag de love shoot bij onze fotograve. De foto's daarvan willen we verwerken in onze trouwkaart. Donderdag gaan we naar Antwerpen en zijn we goudsmid voor 1 dag en gaan we samen met de goudsmid onze trouwringen ontwerpen. Deze zijn echt alleen voor ons, want we krijgen aan het einde van de dag de mal mee naar huis. Echt super veel zin in allemaal!

Jrvdw

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: April 2014
« Reactie #19 Gepost op: 8 september 2013, 23:03:44 »
Wow wat hebben jullie allemaal al veel geregeld!
Wij gaan net als Bobelle op 25 april trouwen, in het mooie Grunningse land ;) We hebben die datum gekozen omdat mijn vriend leerkracht is en dat de 1e dag van de Meivakantie is.. We kunnen dus gelijk op huwelijksreis daarna.

Wij zijn druk bezig locaties uit te zoeken (bijna rond), hebben een vriendin gevraagd of ze ceremoniemeester wil zijn en zijn vooral veel aan het nadenken over wat we wel en niet willen enzo.. Oja, en mijn moeder maakt de bruidstaart, dat staat ook vast! Gastenlijst staat nog niet vast, maar zijn we al wel wat aan t overdenken..

Leuk om een beetje mee te lezen! Veel plezier allemaal :)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #20 Gepost op: 11 september 2013, 17:07:31 »
Vandaag bij onze fotograve geweest voor de bespreking van ons huwelijk en de love shoot.
Was echt super gaaf om te doen! Hele leuke foto's gemaakt.
Zodra ze binnen zijn zal ik er een paar naar de mail sturen.

Bruid_april2014

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 421
Re: April 2014
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2013, 21:41:34 »
.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2017, 11:28:44 door Bruid_april2014 »

ZERO.

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: April 2014
« Reactie #22 Gepost op: 18 september 2013, 20:38:05 »
Jaaaaa! Hier nog een 04-04-14 bruidje! :)

Wij vonden het gewoon een leuke datum! dus geen speciale reden. 

We hebben nog niet heel veel dingen geregeld, maar alles gaat met rustig aan.. Ik vind al die voorbereidingen super leuk, en dan om overal rond te kijken, en praatjes te maken.Ben al bij 3 locaties geweest voor de gemeente, en uiteindelijk 1 gekozen.
Voor het diner 's avonds hebben we 4 a 5 'aanvragen' lopen, dus ook nog spannend. :)

wat dus nu al wel allemaal vast staat:
- DE datum
-Gemeentehuis
-Kerk
-gastenlijst
-fotograaf (nichtje van AS is hobby-fotograaf)
-bruidsauto
-bruidstaart (Zusje van AS is heel creabea en vind het leuk)
- en ook heel belangrijk: Ik heb al een JURK! WHOEHOEW!

Waar we momenteel dus mee bezig zijn:
- Diner locatie
- feest locatie (vinden we makkelijk op de zelfde plek te houden)
- en dan de discussie: Band of DJ.

Verder iedereen, veel succes en plezier met het plannen!


margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: April 2014
« Reactie #23 Gepost op: 18 september 2013, 22:07:41 »
Welkom BruidApril en Zero

Bruid_april2014

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 421
Re: April 2014
« Reactie #24 Gepost op: 6 oktober 2013, 11:23:10 »
.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2017, 11:29:09 door Bruid_april2014 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards