collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 582458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #175 Gepost op: 7 februari 2014, 17:23:41 »
Ik heb mijn jurk gevonden en gekocht!! Ik kan sinds 14:00 uur niet meer stoppen met lachen ik ben zo gelukkig!
 :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #176 Gepost op: 7 februari 2014, 20:02:43 »
gefeliciteerd met je jurk Stephanie,  :applaus:
ik had dat gisteren toen ik mijn jurk besteld had.
Ik kan niet wachten totdat hij binnen is, maar dat is in juni pas

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #177 Gepost op: 10 februari 2014, 14:47:56 »
Gefeliciteerd Stephanie en Bianca met het vinden en kopen of bestellen van jullie jurk!

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #178 Gepost op: 11 februari 2014, 14:36:32 »
Hallo Dames,

Wij gaan trouwen op 01-08-2014.
Ik zou het leuk vinden om hier een beetje mee te kletsen.

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Augustus 2014
« Reactie #179 Gepost op: 11 februari 2014, 17:05:54 »
nee dat niet, ceremonie meesters hadden we al :) maar ze heeft wel een hele fijne planning voor ons gemaakt en een lijst met allerlei dingetjes waar we aan moeten denken, heel handig!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #180 Gepost op: 12 februari 2014, 12:03:49 »
@ Pitahaya: Ik vind 75 euro nog wel mee vallen. Ik ben normaal al 25-30 euro kwijt bij de kapper. Ik heb net voor zaterdag een afspraak gemaakt bij een kapper. Gewoon om het nu te knippen. De vriendin van mijn vader had wel een punt dat ik het beter nu kon laten knippen en als het niet bevalt dan heb ik nog even om het weer een beetje te laten groeien en anders te laten knippen. Bovendien ben ik het zat dat er nu totaal geen model in zit. Ik wil het graag los op de bruiloft met iets er in. Een kunst bloem ofzo. Daar moet ik dus ook nog naar opzoek, maar eerst nog de jurk.

Wij hebben dus nog steeds geen ceremoniemeester en ik denk dat die er ook niet gaat komen. We hebben genoeg lieve familie die wel bijspringen op de dag zelf. Misschien dat ik mijn schoonzus dan nog vraag om de boel een beetje in de gaten te houden, maar het komt allemaal wel goed. Op haar bruilof stond ik ook nog wat fruit te wassen voor de chocolade fontein samen met wat anderen. Dat was helemaal geen probleem.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #181 Gepost op: 12 februari 2014, 17:47:11 »
Hallo allemaal!

Mijn aanstaande en ik zijn ook van plan om in augustus te trouwen! Waarschijnlijk de 25e, omdat we op die datum ook officieel een relatie gekregen hebben.
We hebben nog niks geregeld en gedaan, dus we moeten hard aan het werk :) Volgende maand ga ik een afspraak maken om een jurk te zoeken.

We gaan het allemaal een beetje klein houden, we studeren allebei nog dus we hebben het geld niet om een heel groot feest te geven. Maar ik heb er heel veel zin in!

Ik vind het leuk om hier te lezen wat jullie allemaal al geregeld hebben en wat ik dus allemaal nog moet doen! En ik zou het leuk vinden om op dit forum mee te schrijven!

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #182 Gepost op: 13 februari 2014, 08:35:08 »
@Pitahaya ik koop mijn lingerie e.d. ergens anders, mij te duur bij de bruidswinkel. Ik kan ook veel dingen lenen, zoals de schoenen ( tenzij is ergens anders leuke en lekker zittende kan vinden) en de hoepel.
Een sluier doe ik niet, heb er een op gehad maar vond het geen meerwaarde hebben.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #183 Gepost op: 13 februari 2014, 12:45:37 »
Welkom bruid20! Wij houden het ook klein en goedkoop. Je moet gewoon bedenken wat je echt belangrijk vind en alle dingen die je zelf niks vind weg laten. Daarom hebben wij bijvoorbeeld geen receptie, maar eten wel al onze gasten mee en gaan we lekker feesten. Tot nu toe hebben we eigenlijk nog maar weinig geregeld (ergens op een eerder pagina staat mijn lijstje en die is niet veranderd). Alleen de datum is vast gelegd en de getuigen zijn gevraagt zo ongeveer.

Ik heb aan het eind van de maand een dagje vrij genomen om naar een jurk te kijken.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #184 Gepost op: 13 februari 2014, 17:17:44 »
Wij zijn juist van plan om wel een receptie te houden, maar juist niet te gaan dineren. Zondag gaan we naar een bruidsbeurs, dus hopelijk doen we daar leuke ideeën op en kunnen we lekker gaan plannen! Zijn jullie ook naar zo'n beurs geweest?

Gaaf dat jij al snel naar jurken kunt kijken! Je hebt in ieder geval al meer geregeld dan ik!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #185 Gepost op: 13 februari 2014, 18:31:27 »
Eigenlijk ben ik al laat met jurken kijken. Er zijn al meerdere hier die al een jurk hebben besteld.

Ik vind het leuk dat iedereen echt zijn eigen ideeën heeft en alle bruiloften heel anders zijn. Het word ook niet uitgebreid dineren bij ons, maar een grote bbq. Lekker knus en waarschijnlijk (met de hoeveelheid kleine kinderen die komen) redelijk chaotisch.

Naar een bruidsbeurs zijn wij niet geweest en dat staat ook niet op de planning. Ik weet dat mijn schoonzusje al op diverse beursen is geweest. Maar zij willen het veel groter vieren dan wij.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #186 Gepost op: 14 februari 2014, 07:38:36 »
Oh, leuk dat ik erbij sta!

Wij gaan wel een openingsdans doen, maar het zal niet veel voorstellen. We zijn op stijldansles gegaan zodat we in ieder geval de basis kennen en kunnen kiezen. Maar het is ook gewoon omdat ik het zo leuk vind om te doen. Maar daar zijn we gelukkig wel op tijd mee begonnen. Tegen de tijd dat we gaan trouwen gaan we kijken of er een herhalingscursus ergens te vinden is. Of we doen gewoon dat wat we nog weten.

Mijn aanstaande heeft zijn pak ook nog niet nee, ik moet sowieso eerst naar jurken gekeken hebben vind ik!

Ik snap wel dat het na twee beurzen wel saai wordt ja, de informatie zal een beetje hetzelfde blijven lijkt mij. Ik ben er nog niet echt naartoe geweest, dus ik ben wel benieuwd!

En Ananta, gaan jullie thuis een bbq houden dan? Het is wel een goed idee. Mijn vader heeft het altijd leuk gevonden om te doen, dus misschien kan ik hem daarvoor strikken, de tuin van mijn ouders is wel groot genoeg. En anders niet, het is voor ons niet nodig.




Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #187 Gepost op: 14 februari 2014, 09:25:05 »
Zo een beurs leek mij eigenlijk ook niet super leuk, maar meer omdat we redelijk budget gericht trouwen (ondanks dat we inclusief huwelijksreis toch al gauw rond de 14.000 euro uitkomen en dat eigenlijk geen budget wedding meer is, haha).

Mijn jurk is dus gekocht. Nu ben ik offertes aan het opvragen bij fotografen en DJ's. Dus mochten mensen nog tips hebben? Ik heb een aantal fotografen uit het fotografen topic gehaald en die zien er inderdaad heel goed uit!

Gister waren wij 4,5 jaar samen, een jaar verloofd en 6 maanden weg van onze bruiloft. Het komt nu ineens wel HEEL dichtbij!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #188 Gepost op: 14 februari 2014, 10:21:00 »
Oh, dat is niet heel budgetgericht meer :p maar wel heel erg leuk! En ook super dat je je jurk hebt!

Spannend! Ik heb geen tips, maar wel veel plezier met het uitzoeken! Ik ga zelf ook geen dj inhuren.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #189 Gepost op: 14 februari 2014, 11:43:52 »
@ Pitahaya: Ik weet niet of een bbq goedkoper is. Als we alles bij de slager bestellen dan is het toch snel tussen de 15 a 20 euro per persoon, maar dat is inclusief bbq, borden en bestek. Nou heeft mijn broer een vriend die als hobby de catering van feestjes doet soms, dus bij hem moeten we ook nog informeren. Alles zelf inkopen is vast goedkoper, maar dan moet je er wel weer een bbq enzo bij huren. We hebben ook nog wel gekeken naar een pannenkoekenhuis, maar daar was je voor 1 pannenkoek en koffie ook al iets van 15 euro p.p. kwijt en dat vonden we toch wat karig. Met 38 personen eten is sowieso wel een hap geld natuurlijk.

Mijn verloofde heeft nog geen pak. Hij heeft alleen nog maar nette schoenen. Hij wil dat ik eerst een jurk uitzoek, zodat hij weet in welke kleur ik ga. Ik ben benieuwt of ik over 1,5 week ook meteen ga slagen voor een jurk.

Wat betreft muziek gaan we zelf een playlist samenstellen en die zetten we gewoon aan. Een openingsdans is niks voor ons. We verwachten ook dat de bbq gewoon soepel over gaat in het feest.

@ Bruid20: Ja de bbq en het feest zijn bij ons thuis in de tuin. We hebben geen hele grote tuin, maar 38 volwassen en 8 kinderen moet wel passen. We regelen sta tafels.

@ Stephanie: Dat is behoorlijk wat geld, maar als daar ook de huwelijksreis bij zit valt het natuurlijk op zich wel mee. Wij hebben nu in de planning staan dat we een romantische stedentrip gaan doen als huwelijksreis, maar we moeten nog bedenken wanneer en waarheen (zeker geen Parijs ieder geval).

Wat leuk dat jullie gisteren 4,5 jaar samen waren. Gefeliciteerd!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #190 Gepost op: 15 februari 2014, 16:03:57 »
Hoi allemaal,

Wij zijn dit weekend lekker druk geweest met trouwdingetjes.
We zijn vandaag bij een winkel voor bedankjes in Dordrecht geweest. Daar hadden we op de Love&Marriage beurs een afspraak voor gemaakt. Nou, dat was drie keer niks. De "afspraak" hield in dat de dame nog moest vrágen of we gingen trouwen of kwamen voor een geboorte, en toen zei welk stuk van de winkel voor bruidsparen was. Tijdens onze "afspraak" was ze druk aan het overleggen met een ander bruidspaar dat daar de kaarten bestelden. Verder hadden ze eigenlijk alleen maar prullaria, bedankjes.nl heeft nog leukere dingen. We zijn dus zonder een medewerker te spreken (behalve "je kunt hier kijken") weer weg gegaan. Afradertje.
Uit frustratie, haha, nu alle bedankjes die we in gedachten hadden online besteld.

Verder zijn we gisterne naar een winkel in Helmond geweest waar ze gastenboeken e.d. hebben, waar we dan ook een gastenboek en een ringenkussentje gekocht hebben. Check.

Verder hebben we online een ivoorkleurige hartvormige paraplu besteld - ook in augustus weet je het maar nooit!
En de huwelijksnacht is geregeld.. Zo ziet de kamer eruit: http://www.mainporthotel.com/files/mainport-waterfront-spa-room.jpg Vet he?! Op de tiende verdieping!!

Ik hoor vaak dat een levertijd vna jurken 3-4 maanden is, dus ik zou die jurk inmiddels wel gaan regelen. Maar ik ben een stresskipje :)
BBQ is heel leuk, maar wat als het weer tegenvalt?

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #191 Gepost op: 16 februari 2014, 08:23:59 »
Hallo Dames,

Wij hebben al best veel geregeld: locatie, jurk, DJ, fotograaf, versiering kapel, overnachting. Nu moeten we de " kleine dingetjes" nog regelen. Vooral de bloemen voor mij en de muziek bij de ceremonie vind ik lastig. Hadden jullie dat ook? Hoe doen jullie dat?

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #192 Gepost op: 16 februari 2014, 11:24:37 »
Femail, ik heb heel veel plaatjes opgezocht van bloemen om een beetje een idee te krijgen van wat ik nou mooi vind. Ik kwam oerlelijke tegen, maar toen ineens een plaatje van witte rozen met blauw/paarse bloemen ertussen, prachtig! Je moet er maar net tegenaan lopen :-) Of stap eens bij een bloemist binnen op een rustige ochtend?


ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #193 Gepost op: 17 februari 2014, 11:21:09 »
@ Marieke: Wat jammer van die ene winkel, maar gelukkig zijn jullie we voor andere dingen geslaagt. Die kamer ziet er prachtig uit.

Ik maak me nog steeds niet zo veel zorgen om de jurk. Mijn schoonmoeder wel. Die begon er over dat als ik een jurk vond die duurder was dat ze wel mee wil betalen. Super lief natuurlijk, maar dat wil ik echt niet hebben. Als ze voor haar zoon wil betalen vind ik dat prima en haar dochter gaat in 2015 trouwen, dus dan kan ze daar ook een bijdragen leveren. Mijn moeder kan nu echt niks missen en ik wil niet dat ze het gevoel krijgt dat ze dat wel had moeten bijdragen. Vriend gaat dus nog met zijn moeder praten. Hij was het ook volledig met mij eens.

We gaan waarschijnlijk een grote partytent neer zetten in de tuin. Als het echt heel hard regend dan is dat wel heel vervelend, maar ik ga er maar van uit dat het lekker weer word.

@ Pitahaya: Veel plezier!

@ Femail: De bloemen worden door mijn schoonzusje gedaan. Ik ga natuurlijk wel overleggen over de kleur en wat ik mooi vind, maar verder laat ik het aan haar over. Ze heeft er heel veel meer verstand van dan ik. Wij doen geen muziek bij de ceremonie, maar ik zou gewoon eens een avondje samen liedjes opzoeken op youtube of in jullie cd collectie tot je iets vind wat helemaal bij jullie past.

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #194 Gepost op: 18 februari 2014, 14:06:02 »
Bedankt voor jullie reacties.
Muzieksmaak van AS en mij ligt mijlenver uit elkaar, we kunnen het niet erg eens worden, maar we hebben gelukkig nog even.
Qua bloemen weet ik wel wat ik mooi vind maar vind het allemaal erg duur!
Op Etsy zag ik papieren boeketten, ook wel erg leuk wie weet ga ik dat wel doen. Kan je ook nog bewaren is dan weer een leuke bijkomstigheid.

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Augustus 2014
« Reactie #195 Gepost op: 18 februari 2014, 22:22:49 »
woehoe! gister bij de mevrouw geweest die het patroon voor mn trouwjurk gaat maken. We hebben mijn plannen doorgesproken en ze heeft mn maten genomen. Ook heb ik advies gekregen voor de stof/kleur. ben erg benieuwd

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #196 Gepost op: 25 februari 2014, 15:04:02 »
@ Femail: Een papieren boeket vind ik ook leuk. Van vilt kan ook nog. Ik heb ook een leuk patroon gezien voor een gehaakt boeket. Daar wil ik er 2 van haken voor mijn bruidsmeisjes. Dat is wat meer peuter proof dan echte bloemen.

@ Evelien: Wat spannend. Je jurk word zo steeds echter.

Morgen ga ik dus op zoek naar de jurk. Nu nog even aan iedereen die mee gaat laten weten welke trein ze moeten nemen. Ik neem schoenen met een hakje mee en doe een strapless bh aan. Hebben jullie verder nog tips? Ik heb mij ieder geval voor genomen mij niet druk te maken. Vind ik een jurk dan is dat fijn en anders ga ik gewoon verder zoeken.

Vinden jullie het trouwens niet heel moeilijk om niet aan je verloofde te vertellen over de jurk die je hebt gekocht? Ik vind het al moeilijk om 2 weken een kadootje voor hem te verstoppen, dus dat word nog wat.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #197 Gepost op: 26 februari 2014, 18:20:44 »
@ Ananta, ik vond het ontzettend moeilijk om hem niets over de jurk te vertellen! En nog steeds. Ik kijk nog vaak even naar de foto's van de jurk en dan blijf ik maar glimlachen en ik vind het zo moeilijk dat ik het niet met hem kan delen!

We hebben een gesprek gehad met een fotograaf waar mijn lief en ik allebei een goed gevoel bij hebben. Nu zou er volgende week nog een fotograaf langskomen in dezelfde categorie als deze fotograaf, maar we hebben beide het idee dat dat niet meer nodig is. Ik heb goed onderzoek gedaan voor ik deze heren heb uitgenodigd dus binnen ons budget zijn ze denk ik de beste.

Kunnen we deze beslissing nemen zonder die andere fotograaf gezien te hebben?

Mijn idee is dat als de prijs goed is, als de foto's mooi zijn en als het klikt (!) dat je dan goed zit en de knoop kan doorhakken.

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #198 Gepost op: 26 februari 2014, 21:56:21 »
@ananta, ik vind het heel moeilijk om niets over mijn jurk te vertellen. Ik heb zelfs het sd kaartje met de foto's aan mijn zus meegegeven zodat ik ze niet kan laten zien. Hoe is het jurken passen gegaan?

@stephanie B, als het goed voelt waarom niet? Wij hebben ook maar 1 fotograaf bezocht en besloten met haar in zee te gaan.

Wij zijn vandaag bij een kijk en luisterdag van een dj geweest en hebben besloten met dat zij ons feestje mogen bouwen. Weer iets afgevinkt!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #199 Gepost op: 26 februari 2014, 22:00:30 »
@ Femail, heb je een specifieke DJ of een dj bedrijf? Ik vind het zo lastig om een beslissing te nemen vwb de DJ. Weet ook na lang zoeken nog steeds niet waar ik moet beginnen.. Ik wil gewoon iemand die voor een euro of 500 4 uurtjes wat leuks komt draaien..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards