collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 582408 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #200 Gepost op: 27 februari 2014, 08:51:52 »
Ik maakte mij van te voren toch best druk over het passen, maar het was een super gezellige dag. Eerst op het station Arnhem  verzameld. Mijn moeder, schoonmoeder en schoonzusje waren mee. Toen naar een outlet gelopen. De winkel was heel klein en de jurken waren niks, dus we stonden zo weer buiten. Toen eerst maar koffie gaan drinken bij de Hema. Daarna door gelopen naar dreamdresses. Het was er wel druk, maar dat was niet zo erg. De eerste jurk deed echt niks voor mijn figuur. De tweede was wel mooi en heeft tot he eind in het hokje gehangen. Daarna nog van alles gepast. Jurken met een vetersluiting stonden een stuk beter dan die met ritsen. Mijn schoonzusje heeft mij fantastisch geholpen om in en uit al die jurken te komen. Moeder en schoonmoeder zaten gezellig te keuvelen. Iedereen was het er over eens dat ik een vollere jurk moest proberen, dus ik heb gezegd dat ik zou passen wat ze uit zochten. Die jurk zat wel erg mooi, maar had te veel glitter. Toen kwam een verkoopster met een andere jurk waar wel wat kraaltjes op zaten, maar veel subtieler. Die jurk zat echt als gegoten. Mijn rondingen kwamen er echt perfect in uit. Ik heb jurk 2 nog een keer gepast, maar die viel ineens heel erg tegen. Dus terug in de fantastische jurk. Hij was wel iets boven het budget wat ik in mijn hoofd had, maar hij stond zo mooi (was ook unaniem de mening van de rest). Ik heb ook nog even een sluier op gehad, maar dat was niks. Nog even voor de spiegel blijven staan en toen maar de knoop door gehakt en hem gekocht. De jurk was net de dag er voor binnen gekomen en ik was de eerste en enigste die hem aan heeft gehad. Op de terug weg bij de v&d koffie gedronken. In de trein werd ik nog gefeliciteerd door de machinist. Een grote kledingzak trekt wel een beetje de aandacht. De jurk hangt nu bij mijn schoonmoeder en ik kan niet wachten tot ik hem weer aan mag.

Het was heel lastig niet te veel te vertellen tegen mijn verloofde. Hij weet alleen dat de jurk wit, lang en met vetersluiting is. Niemand heeft er aan gedacht een foto te maken, dus die hoef ik niet te verstoppen.

Aan het eind van de dag was ik wel helemaal op, maar ook heel erg blij.

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #201 Gepost op: 1 maart 2014, 15:53:02 »
Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geweest ben. Het is ook allemaal zo druk hier. Ik voel ook langzaam dat de weddingstress wel een beetje begint te komen.




@marieke
Ook ik wil het emailadres natuurlijk graag hebben :) Ik PM je zometeen
Wij gaan trouwens hoogstwaarschijnlijk naar hetzelfde hotel hahahaha
Of het wordt het nieuwe nHow. Daar hebben we volgende week even een rondleiding.

@StephanieB, Ananta en Biancatjuh!
Gefeliciteerd met je jurk!!!

Stephanie, waar woon je precies??? Ivm DJ?


@Femail en Bruid20
Welkom!!

@Femail
Ja ik heb de papierenboeketten ook gezien, heel erg leuk!!! Denk dat ik zoiets voor de corsages ga doen :)

@Pitaya
Mijn mannetje heeft ook nog geen pak. Eerst een jurk :)
Openingsdans doen wij wel, maar gewoon echt schuifelen, geen ingestudeerde dansjes.

Ik ga met mijn vriendinnen wel een verassingsoptreden doen voor de mannen hihihih
Dat verwacht hij he-le-maal niet van ons


Eergisteren is de DJ geweest. Jonge knul, wel met behoorlijke bruiloftervaring en ook gewoon hippe muziek. Mooie verlichting, rookmachine, bellenblaasapparaat enz.
En was niet veel geld kwijt. Ik kan ook nummers op een persoonlijke pagina achterlaten. Een top 30, dus dat is wel leuk :)

Wij hebben van mijn vader en stiefmoeder te horen gekregen dat hun de huwelijksreis betalen. Erg lief! We gaan maar heel kort en naar Ierland, want ik kan niet zo lang zonder de kids hoor hahah

Zijn hier trouwens nog meer bruidjes die al wat ouder zijn? Of moeder?

Maandag ga ik eindelijk mijn jurk laten ontwerpen. Ik ben echt superzenuwachtig.
Ik ga met mijn moeder en 2 vriendinnen.

Hebben jullie je draaiboek al helemaal klaar?
Ik zit hier een beetje aan te denken....

8.00    Kapper & make-up
9.30    Kinderen aankleden
10.00   Ik aankleden
11.00   Aanstaande komt met bruidsauto
11.30   Lunch
11.30   D-tje slapen (mijn dochtertje ;-)  )   
12.30   Foto's maken
   Ondertussen ceremoniemeesters Ceremonie gereed maken
15.00   Trouwen koetshuis
15.30   Foto's bij koetshuis
   Borrel-receptie
   Foto's groepjes koetshuis
17.30   Diner
20.00   Bruidstaart (doe ik voor alle gasten)
21.00   Openingsdans
        Vader-dochterdans
22.00   Verassingsdans en daarna bruidsboeket gooien
01.00   Einde feest, met 'zwaait' ons uit met sterretjes :)
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2014, 16:00:12 door Noogle »

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #202 Gepost op: 1 maart 2014, 20:09:37 »
Ik heb trouwens net ook een huwelijksdagverzekering afgesloten.
Je weet het tenslotte nooit.
Ik heb heel wat maatschappijen de revue laten passeren. Maar heb voor de Goudse gekozen. Hier kon je namelijk verschillende pakketten kiezen.
Ik ben nu eenmalig 105 euro kwijt voor 7500 euro (jurk enz gebruik je toch nog een keer als je 'm verzet).

Misschien ook een tip voor jullie.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #203 Gepost op: 2 maart 2014, 18:39:34 »
Wat vind je wat ouder Noogle? Wij zijn beide 32 als we trouwen. We hebben nog geen kinderen, maar we hopen dat die er in de toekomst wel gaan komen.

We zijn nu aan het kijken naar de auto. We zagen een hele mooie, maar die was al gereserveerd op onze trouwdatum. Nu hebben we er eentje gevonden, maar daar staat geen prijs bij. Dus dat word eerst maar eens informeren.

Het draaiboek zal ongeveer zo iets worden:

11:00 aankleden/haar/make-up
12:30 lunch
13:00 foto's
15:00 trouwen
16:00 taart/bbq/feest
Einde feest als iedereen weg is.

Wat dekt die verzekering dan allemaal Noogle?

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #204 Gepost op: 2 maart 2014, 21:00:03 »
Ierland is trouwens prachtig Noogle. Ik zou er ook wel weer heen willen. Gaan jullie dan een stedentrip doen of een kleine rondreis maken? Ik heb met een paar meiden een weekend een auto gehuurd in Ierland en dat was echt heel leuk.

Wij gaan als huwelijksreis waarschijnlijk een stedentripje doen in belgie.

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #205 Gepost op: 3 maart 2014, 11:05:19 »
@stephanie B:  sorry voor de late reactie, maar wij hebben een dj- bedrijf ze hebben een stuk of 10 dj's en veel bruiloftservaring. Er zit een lichtshow bij en op een scherm worden de videoclips van de muziek getoond. Op dat zelfde scherm kunnen we ook de foto's van overdag getoond worden.

@noogle: ik ben al wat ouder en we hebben een dochtertje.

Ons draaiboek is nog niet klaar maar ziet er ong zo uit:

10.30 fotograaf arriveert
10.45 bruidspaar klaar en "eerste ontmoeting"
11.00 vertrek naar trouwlocatie
12.00 foto's rondom trouwlocatie
14.00 trouwen
15.00 bruidstaart en borrel
17.30 diner
20.00 feest
01.00 einde

De ochtend met aankleden, make-up en haar moet ik nog bedenken

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #206 Gepost op: 3 maart 2014, 15:56:15 »
@Ananta! Gaaaaaf! Waar ben je precies geweest in Ierland? Heb je nog tips? Ook via welke organisatie je dit hebt gedaan?
We willen ook een korte rondrit gaan maken. De natuur trekt ons iets meer dan de steden.

Bij deze de folder naar de huwelijksdagverzekering: http://www.goudse.nl/tl_files/content_resources/Folder-Huwelijksdagverzekering-(0012746).pdf

Ik ben trouwens ook 32 :) en AS is 31 als we trouwen :)

@Femail
Leuk dat je ook mama bent. Wij hebben een zoon van 8 en een dochtertje van 2,5
Wat gaaf dat je een dj bedrijf hebt. mag ik vragen of jullie een website hebben?
Je draaiboek ziet er goed uit !!




Vandaag een superdag gehad!!!


Na een tijdje geleden gepast te hebben in een bruidswinkel was het al vrij snel duidelijk dat ik niet zou slagen. Het was allemaal niet ´ik´ genoeg en ik voelde me niet prettig in het aanbod wat ze hadden.
 
 
 
Ik ben vandaag naar Anastasi bruidsatelier geweest.
Met plaatjes, beschrijvingen en tekeningen gingen we op pad en daar aan gekomen werden we vriendelijk ontvangen door een aardig vrouwtje die eigenlijk al gelijk door had wat ik wilde.
 
 
Ook nog wat jurken gepast natuurlijk. Zodat de vorm aan zou sluiten bij mijn wensen. En nu….spannend… Wachten!
Wordt de jurk wel exact hoe het in mijn hoofd zit?! Past het me toch wel?
 
Iedereen is er van overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt, en zo voelt het ook wel. Maar toch….Dit blinde beslissen is natuurlijk erg gewaagd.
In mei is mijn jurk klaar! Ik kan niet wachten!
 
We zijn erna nog lekker gaan lunchen.
En ik werd nog even weggestuurd. Waarom? Geen idee….Maar ze zaten iets te bekokstoven!
 
En in een spontane bui zijn mijn vriendinnen en ik nog even gaan kijken voor jurkjes voor hun.
 
“We komen hier voor ‘say yes to the bridesmaides dress”
We hebben enorm gelachen. Niet geslaagd. Maar wel een idee gekregen.
 
Binnenkort maar met de meiden op pad, zodat hun ook schitteren op onze dag ( niet teveel natuurlijk….hahaha )
 
Al met al een geslaagde dag….
Een soort van vlinders in mijn buik. Ik kan niet wachten op mijn jurk, en op AS zijn gezicht als ik die aan heb!
De volgende stappen: Op zoek naar schoenen! En de pakken voor de mannen!!!


Hoe gaat het met jullie???

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #207 Gepost op: 3 maart 2014, 16:36:01 »
@noogle:  wat spannend om je jurk te laten maken. Leuke dag heb je gehad zo! Helemaal in het teken van je trouwdag.

Wij hebben zelf geen dj- bedrijf maar er eentje gevonden om te komen draaien op onze bruiloft, er is geloof ik sprake van enige schrijfverwarring  ;)
Onze dochter is ruim 13 maanden en ik geloof dat ik echt oud ben!! ( 39)

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #208 Gepost op: 3 maart 2014, 19:40:28 »
Oh hahaha, sorry @Femail
Niet helemaal goed gelezen, sorry!

Wat leuk 13 maanden :D Wordt ze ook jullie bruidsmeisje  :biggrin:
en 39 is echt enorm oud ja ;-)

Femail

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #209 Gepost op: 4 maart 2014, 08:38:35 »
@noogle: het is wel de bedoeling dat ons meisje een soort van bruidsmeisje wordt. Ze mag iig de ringen brengen. Als ze dat op dat moment tenminste wil/ doet. Het zou me niets verbazen aks ze op dat moment dienst weigert of de verkeerde kant op rent.  :biggrin:

Ja ik weet het: bijna bejaard!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #210 Gepost op: 4 maart 2014, 10:01:06 »
@ Noogle: Ik heb tijdens mijn studie een paar maanden in Cork gewoont en van uit daar heb ik toen met 4 huisgenotes een auto gehuurt voor een rondreisje in een lang weekend. We hebben toen in hostels geslapen, maar er zijn volgens mij ook genoeg B&B's. We hebben toen allemaal kleine wegen langs de kust gevolgt in de zuid-west punt van Ierland. We kwamen ook bussen met toeristen tegen, maar die mochten steeds maar even uit de bus voor foto's. Een eigen auto is een stuk fijner. In Dublin ben ik niet geweest. Cork is ieder geval een stuk kleiner.

Die verzekering is niks voor ons. We hebben eigenlijk niks om te verzekeren. Alleen de huur van de auto en mocht ik dood gaan voor dat ik trouw dan mogen ze mij in mijn trouwjurk in de kist leggen. Maar daar ga ik maar niet van uit.

Wat spannend dat je jurk nu gemaakt word. Hij word vast geweldig. Ik fantaseer de hele tijd hoe mijn verloofde gaat reageren als hij mij eindelijk ziet in de jurk. Mijn schoonmoeder vroeg ook nog of ik Yes to the dress zei :biggrin: . Ik mag dat programma nu alleen niet meer kijken van mijn verloofde. Ik kijk het wel als hij niet thuis is. Al die drama. Ik ben blij dat het bij niet zo was.

Schoenen doe ik trouwens lekker makkelijk. Mijn moeder vond dat ik witte schoenen moet kopen, maar die draag ik natuurlijk nooit en ik heb hele leuke blauwe (gekregen van mijn verloofde). Die had ik ook mee met het passen, dus die trek ik aan. Zijn pak gaat hij binnenkort uitzoeken met zijn moeder. Ik heb wel laten weten wat ik echt heel lelijk vind. Ik weet zeker dat hij iets moois uit kiest.

@ Femail: Mijn oom is toen hij midden 60 was voor het eerst getrouwt. Dat was echt zo leuk. Je bent echt nooit te oud om te trouwen en je bent ook helemaal nog niet oud.

Onze bruidsmeisjes (nichtjes) zijn net 3 en 1 geworden. We willen ze er voor de foto's bij, maar ze hoeven verder niks te doen (nou ja schattig zijn, maar dat zijn ze toch wel). Mijn verloofde houd de ringen in zijn zak. Dat lijkt ons toch veiliger.


Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #211 Gepost op: 4 maart 2014, 12:39:18 »
@Femail en Ananta

Hahaha ja dat blijft een verassing bij die kleintjes. Die kleine van ons (dan bijna 3) krijgt een mandje met rozenblaadjes. Haar broer (8) brengt de ringen, dat is gelukkig ook veilig genoeg.

@ananta
Leuk toch blauwe schoenen :)
Ik ga in ieder geval voor een klein hakje. Ik loop eigenlijk zoveel mogelijk op Uggs en Birckenstoks hahaha, lekker comfortabel ;-)
Bedankt voor je Ierland tips. We willen er een magisch tripje van maken, en het liefst de Ring of Kerry meepakken. Wat ik nu zie is alles best prijzig voor een lang weekend. Dus ik hou de aanbiedingen goed in de gaten :)

Mijn moeder en schoonmoeder gaan ook met mijn as om een pak. Ik ben benieuwd hahahah

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #212 Gepost op: 5 maart 2014, 10:04:07 »
Een mandje met rozenblaadjes vind ik ook heel leuk, maar je mag nergens strooien helaas.

Mijn schoenen hebben een klein hakje. Op een hogere hak kan ik toch niet lopen. Ik ken iemand die onder haar jurk Birckenstoks droeg. Als je een lange jurk hebt zie je de schoenen amper.

Als je maar Ierland vliegt moet je goed kijken welke dag goedkoper is. Het scheeld op sommige dagen echt heel veel. Iedergeval dat was zo met Aer Lingus. De ring van Kerry is echt prachtig. Misschien dat het goedkoper is als je alles zelf regelt. Ik heb geen idee meer wat de auto een lang weekend heeft gekost, maar we hebben hem niet bij het vliegveld gehuurd, maar bij een kleine verhuurder in de stad.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #213 Gepost op: 11 maart 2014, 11:28:22 »
Wij mogen ook geen echte rozen strooien, mijn bonusdochter (bijna 6 jaar) gaat daarom strooien met van die neppe rozenblaadjes, zien er super echt uit en zijn voor heel weinig te koop bij xenox enzo!

(Achtergrond info : Ik ben 26, mijn verloofde is 30 en gelukkig nooit eerder getrouwd geweest! Hij heeft twee kindjes uit een vorige relatie en ik ken de jongste al sinds ze nog een baby was. Mijn lief en ik zijn al 5 jaar samen)

Ik zit nog met een probleem.. En het is misschien een hele domme vraag, maar een receptie is toch zodat mensen je kunnen feliciteren die NIET bij de ceremonie zijn?

Wij trouwen om half 3, dan na de ceremonie tot half 6 toast, taart en foto's. Diner van half 6 tot half 8.

Ik wil de avondgasten de kans geven om even met ons te kletsen voor het feest echt begint en de muziek te hard zal zijn om te kletsen, is dan een receptie van half 8 tot half 9 bijvoorbeeld een goed idee?

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #214 Gepost op: 11 maart 2014, 16:28:07 »
Je bonusdochter is vast heel schattig straks Stephanie. Volgens mij is de receptie inderdaad voor mensen niet bij de ceremonie waren en misschien ook wel niet naar het feest komen. Vage kennisen enzo. Een uurtje voor het feest lijkt mij prima, maar je moet natuurlijk vooral doen wat je zelf fijn vind.

Wij hebben van het weekend de gastenlijst maar eens echt op papier gezet. Vergat ik dus bijna mijn oma. Ik zat nog even te twijfelen over de kinderen van de vriendin van mijn vader. Ze staan nu wel op de lijst. Het is toch een soort familie ook al kennen we elkaar nog niet zo lang.

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #215 Gepost op: 12 maart 2014, 14:09:41 »
Hoiii,

Ik ben een beetje druk maar ik piep er even tussendoor.

In mijn zoektocht naar ringen kwam ik op deze site terecht.

http://duooflove.nl/

2e ring gratis ;-)

Mijn ringen heb ik er niet gevonden, maar wie weet zit er iets voor jullie bij!

Ik sjees weer verder!!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #216 Gepost op: 12 maart 2014, 18:21:05 »
@ Pitahaya: Wat een vervelend gedoe. Ik denk dat ik beide aan de kant zou zetten en heel iemand anders kiezen.

Je wel lijstje is bijna langer dan het moet nog lijstje. Goed bezig :) .

Wij hebben ook een hele sterke kinderwens, maar wachten toch nog met de anticonceptie de deur uit doen tot we getrouwt zijn. Mijn schoonzusje wist net een paar weekjes dat ze zwanger was op haar trouwdag. Nog te vroeg dus om het te vertellen en ze heeft de hele avond met het zelfde glas wijn rond gelopen wat maar niet leger werd. Ik heb het niet door gehad, maar echt handig was het natuurlijk niet. Ook heeft ze niet van de huwelijksreis kunnen genieten, want ze was zo misselijk dat ze alleen nog wat droge toastjes binnen hield. Ik wil tijdens mijn dag gewoon lekker kunnen genieten en drinken waar ik zin in heb en die paar maandjes wachten vallen vast wel mee. Mijn nicht was 7 maanden zwanger toen ze trouwde en dat vond ik dan wel weer heel mooi trouwens.

Wat leuk dat jullie gaan voor de tuk-tuk.

Wij zitten nu te twijfelen of we nu eerst nog save the date kaarten of email moeten sturen of maar meteen de uitnodigingen. Mijn broer vroeg laatst nog wanneer we nou gingen trouwen, dus het lijkt me wel handig om iets te gaan versturen.

Ik neem de naam van mijn verloofde niet aan. Ook niet er achter. Hij heeft er nog even over gedacht om de mijne aan te nemen, maar is toch ook te veel gehecht aan zijn naam.

@ Noogle: Voor ons zit er ook niks bij, maar bedankt voor de link.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #217 Gepost op: 13 maart 2014, 18:59:27 »
Hallo! Daar ben ik ook weer!

Ik krijg ook 2 achternamen, eerst die van mijn verloofde, daarna mijn eigen :). En om nog even in te springen op de leeftijden, ik ben 20 en mijn aanstaande is 21 als we trouwen :).

Wij gaan gewoon uitnodigingen sturen en geen save the date kaarten meer. Alleen de 'belangrijke mensen' vertellen we de datum natuurlijk gewoon op tijd.

Ik zal zo even kijken naar die link, maar we hebben al wel een winkel op het oog waar we de ringen willen kopen, namelijk dezelfde als waar hij de verlovingsring heeft gehaald.

Wel naar van die videograaf en die fotograaf, ik zou ze ook gewoon allebei niet doen. Dan moeten ze maar niet zo kinderachtig doen.


Groetjes!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #218 Gepost op: 17 maart 2014, 17:25:45 »
Dit weekend er achter gekomen welk bedrag mijn schoonmoeder gereserveerd heeft voor het pak van mijn verloofde. Nu snap ik dat ze best een deel mijn jurk had willen bijdragen, want het is meer dan ik aan mijn jurk heb uitgegeven. Het deel dat hij niet aan een pak besteed krijgen we als cadeau. Ze heeft het zelfde bedrag ook voor zijn zusje gereserveerd. Van mijn moeder krijg ik een omslagdoek. Ze heeft er speciaal voor gespaard. Beide cadeau's komen recht uit het hart en ik vind het van beide zo lief.

Mijn moeder zeurt alleen dat ik witte schoenen moet kopen. Die blauwe vind ze niks. Ik laat haar maar mopperen.

Dit weekend ook besloten om geen echte trouwringen te kopen. Waarschijnlijk worden het hele simpele zilveren ringen. We hadden prachtige witgouden gezien, maar ons budget laat dat (door omstandigheden) helaas niet toe. Misschien dat we later wel anderen gaan kopen. We gaan waarschijnlijk volgende week kijken naar ringen. Het trouwvervoer hebben we ook nog maar even geschrapt. Misschien dat we nog van iemand een mooie auto kunnen lenen en anders is lopen ook een optie. Het is namelijk heel dichtbij.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #219 Gepost op: 18 maart 2014, 12:22:25 »
@ Pitahaya: Ik kan mij voorstellen dat je gewoon wil beginnen. Ik hoop dat het snel zal lukken. Dat we over een tijdje beide lekker kunnen knuffelen met onze baby's. Van het weekend nog de baby van een kennis gezien en dat was echt een popje.

Ik neem de naam van mijn verloofde niet aan omdat ik dat heel ouderwets vind. Voor mij valt het in de zelfde catogorie als je verloofde die je hand vraagt aan je vader en je weg laten geven door je vader. Als of je een bezit bent waar van de verandwoordelijkheid door gegeven word van de ene op de andere man. Wat vroeger en nog in veel culturen echt het geval was/is. Mijn moeder en mijn tante hebben 34 en 26 jaar geleden toen ze trouwde ook hun eigen naam gehouden. Ik ben dus ook wel opgegroeit met dit idee. Mijn vader denkt er precies zo over als ik. Nu zijn er tegenwoordig natuurlijk een hoop meer opties en als mijn verloofde had gezegt dat hij ook mijn naam er achter zou plakken, dan had ik dat ook wel met ze zijne willen doen. Maar beide zijn we ook gewoon te gehecht aan onze eigen namen en ik vind ze ook raar staan achter elkaar. Ik snap het romantische wel, maar trouwen blijft in essentie toch een zakkelijke overeenkomst waar in je vast legt voor elkaar te zorgen ook als je niet meer samen bent. Misschien ben ik er ook te nuchter voor ofzo. Ik vind wel dat iedereen daar in zijn eigen beslissing moet maken en ik ben heel blij om te leven in een land/tijd waarin dat kan. Onze kinderen krijgen trouwens wel de naam van mijn verloofde.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #220 Gepost op: 18 maart 2014, 19:57:32 »
Ik neem wel zijn naam aan (en daarachter mijn eigen naam), met name omdat we dan als gezin (met kinderen straks) dezelfde achternaam hebben.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #221 Gepost op: 19 maart 2014, 08:23:28 »
Hallo!

We willen de kaarten ongeveer 3/2.5 maanden van te voren al sturen, dus dan vind ik het eigenlijk al niet meer nodig om ook nog save the date kaarten te maken. de kaarten komen dan wel vroeg genoeg vinden we! En de belangrijkste mensen weten wel dat we dan gaan trouwen, dus die komen sowieso wel. Verder willen wij veel van de kaarten persoonlijk afleveren, zodat we de mensen die het nog niet weten eerst kunnen vertellen dat we  überhaupt gaan trouwen. Vooral de neven en nichten weten dat nog niet(die zie ik hoogstens een keer per jaar). Dus dat vinden we dan wel leuk. En als we nu dave the date kaarten of mails gaan sturen dan weten zij het al. Dat zou ik jammer vinden.

Maar ik ben inderdaad nog best wel jong :). Ik hoor dat ook veel om me heen. Maar daar trek ik me maar gewoon niks van aan. Gelukkig vinden heel veel anderen het juist erg leuk voor ons.

Ik heb ook die reden van dezelfde achternaam als mijn kinderen als reden om zijn naam aan te nemen. Mijn ouders hebben allebei hun eigen naam gehouden.

Groetjes!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #222 Gepost op: 19 maart 2014, 10:53:04 »
Iedereen die komt weet bij ons de datum al, maar of ze die ook hebben onthouden is meer de vraag. Daarom willen we toch wel snel gewoon de kaarten versturen. Maar tot nu toe nog geen hele goede ingevingen gehad voor de kaarten. Bij mijn familie is het trouwens ook niet mogenlijk om het geheim te houden voor mijn nichten. Als mijn oma iets weet, dan weet de hele familie het. Nou hebben we het ook aangekondigd op een familie feestje. Dat was wel zo handig.

Grappig dat iedereen toch heel anders denk over de naam aannemen. Heb je het als raar of vervelend ervaren dat je moeder een andere naam had Bruid20?

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #223 Gepost op: 19 maart 2014, 14:06:30 »
Je moeder en schoonmoeder hoeven toch niet mee het hokje in als je de jurk aantrekt? Daar na is de lingerie bedekt met je jurk. Ik zou gewoon kijken wat de winkel heeft en of jij dat mooi en prettig vind. Verder zoeken en ergens anders kopen kan natuurlijk altijd nog. Maar passen met je jurk lijkt mij wel heel fijn.

Ik had bij het uitzoeken van mijn jurk een zwarte strepless bh aan. Je zag hem bijna niet, maar ik ga toch een witte kopen. Verder ga ik vooral voor practisch en lekker zittend. Geen panty of kousen, want ik denk dat het wel erg warm word en ik heb ook altijd binnen een paar minuten al ladders. Ik denk dat ik wel opzoek ga naar een leuk setje voor de huwelijksnacht of volgende ochtend (ligt er aan hoe lang er door gefeest word :biggrin: ).

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #224 Gepost op: 19 maart 2014, 18:59:45 »
Hallo!

Ik weet nog niet waar ik mijn lingerie ga kopen. Ik kijk denk ik eerst eat de bruidswinkel heeft en dan zie ik het wel verder. Als het te duur is koop ik wel wat bij een gewone winkel, zolang het maar prettig voelt inderdaad.

Ja, met mijn oma was het ook altijd zo dat ze het meteen door ging bellen, maar ze is nu dementerend en daardoor vergeet ze het gewoon. Maar ze is altijd thuis, dus ik weet wel dat ze kan.

Ik vond het als kind zijnde wel raar dat mijn moeder niet dezelfde achternaam had, maar dat was niet zo lang. Ik neem de achternaam van mijn verloofde aan omdat ik dat zelf graag wil, dezelfde achternaam als mijn kinderen.

Groetjes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards