collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 579249 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #50 Gepost op: 19 september 2013, 19:09:06 »
Wat leuk, nog iemand erbij! Welkom!

Pita, ben je er al uit?

Wij hebben de locatie geboekt, onze ondertrouw is aangevraagd, we gaan dat op 9 januari doen. Zaterdag ga ik voor het eerst trouwjurken passen!
En jij, heb jij al iets geregeld?

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #51 Gepost op: 19 september 2013, 23:08:03 »
wij hebben de pastors al geregeld
en zaterdag gaan we voor een zaaltje kijken
verder ben ik met een goeie kennis die fotograaf is in gesprek gegaan.
maar we hebben haar nog niet vast gelegd
verder eigenlijk nog niks.
maar als de zaal vast staat ga ik me bezig houden met de save the dates

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #52 Gepost op: 20 september 2013, 17:02:14 »
ja,
ik had met de wettelijke huwelijk geen trouwjurk aan
we hebben het doen ook heel klein gehouden alleen met z,n tweeën en paar vrienden

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #53 Gepost op: 20 september 2013, 23:43:59 »
@willemmarieke, grappig. De persoon waar jij en AS elkaar van hebben ontmoet komt uit mijn dorp. Lees het net op jullie trouwsite.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #54 Gepost op: 21 september 2013, 08:41:08 »

Pita, ben je er al uit?


Sorry Marieke....wat bedoel je precies?


Of je er al uit bent hoe je dit met je ouders gaat bespreken?

Ik ben echt behoorlijk zenuwachtig voor vandaag haha! Ben helemaal geen jurkentype. Mijn ergste nachtmerrie is dat niks me staat!!

Melanie, veel plezier bij het zaaltje vandaag :)

En pk88, leuk! Boek gelezen?
Ken je Willem dan ook, die heeft ook jaren in 't Veer gewoond. Stuur 'm vandaag nog naar Oosterhout, als ik jurken ga passen! ;)

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #55 Gepost op: 21 september 2013, 09:02:49 »
Nee boek nog niet gelezen. Jou AS ken ik ook niet. Kleine wereld haha!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #56 Gepost op: 21 september 2013, 09:16:46 »
Ik moet hier echt veel vaker gaan lezen, ben een paar dagen weg en mis meteen een heleboel! ;-) Ik werk voorlopig nog even zes dagen in de week en ben daarom niet zoveel online. Vanaf november heb ik veel meer tijd!  :biggrin:

Bij ons speelt op dit moment het in ondertrouw gaan, lijkt me een leuk iets! Dan leg je toch vast dat je écht gaan trouwen!

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #57 Gepost op: 21 september 2013, 16:17:32 »
yes de feestlocatie is geboekt...
nu lkkr ervan genieten en alvast wat meer dingetjes regelen jeeej!!! :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #58 Gepost op: 21 september 2013, 19:10:17 »
In Mei, dus mag officieel niet meeschrijven in dit topic. Maar lees vaak alle berichten door die zijn gepost, haha.

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #59 Gepost op: 22 september 2013, 00:31:44 »
het voelde meteen heel goed aan
en het was precies wat we zochten
dus we hebben het even kort nog met elkaar overlegt en we hebben het meteen geboekt
en we hebben nu nog steeds een goed gevoel erbij

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #60 Gepost op: 22 september 2013, 12:07:41 »
Hoi! Ik ben weer bij gekomen van een dagje trouwjurken passen! Ik ben iemand die nooit op hakken loopt of in jurkjes / rokjes loopt, dus dat was al een hele cultuurshock, haha! En mijn voeten deden echt super pijn na al het heen en weer geloop op trouwschoenen! Maar het was super gaaf! En.... ik heb mijn droomjurk gevonden!!!

We hadden om 11.00 uur een afspraak bij La Nova. Dat was dus de allereerste keer dat ik trouwjurken ging passen. De dame in de winkel was ontzettend vriendelijk, echt heel leuk. Ze vroeg wie ik mee genomen had, en zelfs naar een foto van de trouwjurk van mijn zus! Ze pakte steeds één jurk, liet me die passen en vroeg dan wat ik er mooi of niet mooi aan vond. Ik had denk ik ook best zelf jurken mogen kiezen, maar ik gaf heel duidelijk aan dat ik nog niet zoveel wist en dat zij met ideeën mocht komen. Terwijl ik een jurk aan het aantrekken was, gingen mijn zus en moeder (die mee waren) in de rekken kijken. Zij vonden er twee die ze echt bij me vonden passen. De ene had de verkoopster ook in gedachten, de ander niet, maar die had ze wel gepakt. Degene die dus mijn zus en moeder heeeeeel gaaf vonden en die de verkoopster nog niet in gedachten had,  gaat het worden! Dus ik kan vol trots zeggen dat mijn moeder en zus mijn jurk hebben uitgekozen haha!
Nou, ze nam echt de tijd, was oprecht geïnteresseerd, dacht mee. Eigenlijk alleen maar goeds te melden! Er was wel een ander bruidje, maar dat stoorde mij niet. Ik vond het zelfs wel leuk, want toen we nog aan het praten waren, kwam zij naar buiten in de jurk die ze al had uitgekozen. Die stond haar overigens prachtig (mocht je hier mee lezen, haha!).

Daarna gingen we lunchen. Mijn moeder had als verrassing voor ons drieën een high tea geregeld, echt super leuk en gezellig! Zo werd het echt een heel leuk dagje!

Toen wilde ik al heel graag die ene jurk, maar goed, je gaat niet over één nacht ijs en we hadden nog die tweede afspraak staan. Daar was het gelijk bij binnenkomst al heel anders. Minder persoonlijk, meer gericht op verkopen. In La Nova heb ik ook zeven (!!) jurken aan gehad, hier was ik het na drie wel zat, haha! En natuurlijk konden ze allemaal niet tippen aan "mijn" jurk. Ook letten ze hier helemaal niet op dat het torselet heel slecht paste. Daardoor stonden de jurken ook lang niet zo mooi. En ze werden niet strak afgespeld, waardoor je niet het goede plaatje kreeg.

We mochten in beide winkels wel foto's maken, dus ik heb mezelf in veeeeeel trouwjurken op de foto. Maar steeds als ik de foto's zie van DE jurk, weet ik dat dat 'm is!

Ga vandaag denk ik de winkel mailen om een tweede afspraak te maken. Eind november ga ik terug, omdat mijn moeder en ik niet eerder samen kunnen. Mijn ouders hebben aangeboden de accessoires (hoepel, torselet en schoenen) te betalen. Dat vind ik echt super lief! En gelukkig geen gedoe met wat is dan het budget, want de dame van La Nova had al aangegeven wat dat gaat kosten, en op basis daarvan heeft mijn moeder dat toegezegd. Echt heel tof, want de jurk was eigenlijk ietsjes boven budget en dankzij dit aanbod blijf ik er gewoon binnen!

Volgende keer neem ik weer mijn zus en moeder mee, en een goede vriendin. Die mag mij dan als enige ook al voor de bruiloft in mijn jurk zien :)

Het was dus echt heeeeeeeeeeeel gaaf. Ik was vooraf nog bang dat niets me zou staan ofzo, alle nachtmerrie scenarios kwamen in me op, maar echt. Ik had de ene na de andere prachtige jurk aan, waarin ik me een echte prinses voelde! En het klopt ook wat ze zeggen: als je DE jurk aan hebt, voel je dat meteen. Het was de derde jurk die ik aantrok, en alle vier daarna waren het nét niet meer :)

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #61 Gepost op: 23 september 2013, 08:28:24 »
Ben er twee weken tussenuit geweest, naar Gran Canaria dus. Super weer gehad en lekker ontspannen teruggekomen. Ben momenteel op m'n werk dus kan niet meteen alles lezen, druk druk druk met dingen inhalen (Er wordt geen vervanger geregeld als ik weg ben :sleep:)
Helaas met slecht nieuws voor m'n vriend teruggekomen. Zijn oom is op vakantie in Sicilië (zijn thuis[ei]land) onwel geworden en er blijkt een hele hoop ellende uitgekomen zijn. Het is onwaarschijnlijk dat hij erbovenop komt. Gisteren nog op m'n vrije dag gebeld naar m'n werk omdat mijn vriend deze week nog heen wit. Dus alleen vandaag werken en woensdagochtend vliegen we alweer weg.
M'n schop onder de hol voor de bruiloft zal nog even op zich moeten wachten dus, eerst hier maar uit zien te komen.
(ik post dit zo even op alle openstaande forums waar ik in meepraat aangezien dat sneller gaat)

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #62 Gepost op: 23 september 2013, 09:15:29 »
Pitahaya: Nee natuurlijk is het niet raar om in je eigen auto te gaan, het is maar net wat jullie zelf willen. Maar in het dorpje waar ik woon zijn redelijk vaak bruiloften van buitenaf omdat we aan het strand wonen en zag als klein meisje ooit zo'n auto voorbijrijden met een bruidspaar erin, en was op slag verkocht! Stom toeval eigenlijk dat mijn schoonvader dus een collectie heeft :)
En mijn ouders gaan ook mijn jurk betalen hebben ze gezegd dus ik ga het binnenkort ook maar even vragen.

Marieke: Hoe ging het gesprek met je CM gisteren? En GEFELICTEERD met het vinden van je droomjurk. Heb je een foto spoiler voor ons, of wil je die liever hier niet kwijt?

Bassuus: Welkom + gefeliciteerd!!

Melanie: Jij natuurlijk ook welkom + gefeliciteerd! Wanneer zijn jullie wettelijk getrouwd?
Ik zelf heb nog eigenlijk niks vastgelegd maar we zijn er al wel uit waar het gaat gebeuren. Datum ook al besloten maar weer nog niks officieel vast gelegd.

Gastenlijst:
Daar ben ik al luchtig mee bezig geweest, heb nu van mijn kant alleen al 21 mensen die ik er ABSOLUUT bij wil hebben, dan nog kennissen vrienden etc. DAN "alleen nog" de kant van AS (heb ik niet meegerekend met mijn 21 mensen.) Hij heeft een redelijk hechte, grote familie dus dat gaat wat worden...

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #63 Gepost op: 23 september 2013, 17:52:04 »
@SamanthaLorna wij zijn 30 juli 2010 wettelijk getrouwd

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #64 Gepost op: 23 september 2013, 21:07:00 »
Zullen we ook een mail aanmaken voor Augustus? Ga 'm 'echt niet op een openbaar forum zetten, zeker niet omdat AS hier ook nog wel eens kijkt.
Gesprek met CM was leuk. Zijn weer wat dingen duidelijker geworden :) Heb er zoooooveel zin in!

Samantha, wil je die 21 er bij hebben als daggasten of op het feest ofzo? :)

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #65 Gepost op: 24 september 2013, 19:50:48 »
Nouu, de bruidjes in het 2014 topic hebben een gezamenlijke mail. Daar kunnen ze met elkaar contacten, zodat aanstaanden niet mee kunnen lezen (over bv trouwjurken).
Dus dan augustus2014 @ hotmail.com ofzo. En dan kan ik daar een foto of omschrijving naartoe sturen :)

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #66 Gepost op: 30 september 2013, 08:09:51 »
Die 21 zijn de mensen die ik er absoluut bij wil hebben. Als ze kunnen voor zowel dag als avond.
Ik ben het ook eens met een gezamenlijke mail, daar kan je dan prive dingen opzetten wat je niet op het forum openbaar wil plaatsen. Bijvoorbeeld dus een foto van een jurk

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #67 Gepost op: 2 oktober 2013, 10:33:28 »
Terug van weg geweest.. Heeeel druk gehad hihi.

Stuur mij even een privé berichtje voor de gegevens van het mailadres, heb het nu aan gemaakt!

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #68 Gepost op: 2 oktober 2013, 11:35:09 »
Druk gehad met...? Je bruiloft plannen? Zo ja dan heb je vast lekker veel nieuwtjes voor ons  :biggrin:

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #69 Gepost op: 2 oktober 2013, 12:18:14 »
De eerste items staan in de mail :applaus:

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #70 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:29:23 »
Druk gehad met...? Je bruiloft plannen? Zo ja dan heb je vast lekker veel nieuwtjes voor ons  :biggrin:

Hahaha, I wish! Ik loop natuurlijk stage, dat is best druk. Daarnaast dit weekend een verjaardag gehad, naar de kapper en naar een musical geweest en naar een filmfestival. Dus druk!

Gisteravond wel een fotograaf gesproken en ik denk dat die het wel gaat worden!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #71 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:44:41 »
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik gaan als alles goed gaat 15 augustus 2014 trouwen. Ik ben een maand geleden door hem gevraagt, maar de datum zat al veel langer in ons hoofd. We zijn dan namelijk 7 jaar samen. We hebben nog helemaal niks geregeld en ook nog aan niemand verteld dat we gaan trouwen. We willen het vertellen als de hele familie bij elkaar is met kerst, maar ik vind het toch wel lastig om mijn mond te houden. We hebben wel al behoorlijk wat ideeën, maar ze moeten nog verder uitgewerkt worden. Ik heb net dit topic door gelezen en jullie zijn al een stuk verder. Maar aangezien we het feest in onze eigen tuin gaan houden hoeven we ons ook niet bezig te houden met locaties. Het moet vooral gezellig en intiem worden (ongeveer 40-45 gasten). Ik vraag me nu alleen af of we al contact moeten opnemen met de gemeente. Ik heb geen idee hoe ver van tevoren de datum vastleggen normaal is.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #72 Gepost op: 3 oktober 2013, 17:37:10 »
Ik vind het nu al leuk om op het lijstje te staan. Dat maakt het al echter ofzo :biggrin: .

Ik heb vandaag contact op genomen met de gemeente en onze dag was nog helemaal vrij. Dus als ik een tijd had kon ik het meteen vast leggen. Nou moet ik natuurlijk eerst met vriend overleggen, maar ik zit natuurlijk al te bedenken wat voor tijd handig is.

Globaal heb ik nu zoiets in mijn hoofd:
12:00 lunch
13:00 foto's
15:00 trouwen
16:30 taart en koffie
18:00 bbq + feest

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #73 Gepost op: 3 oktober 2013, 21:18:43 »
Of we helemaal zelf de tijd mogen bepalen was die man niet zo duidelijk over, maar dat hoor ik wel als ik terug bel. Als het een andere tijd word is dat ook niet erg. Zo lang het maar in de middag is.

 We willen iedereen voor alles uitnodigen, maar de lunch is denk ik meer gewoon handig voor sommige mensen die eerder bij ons zijn. Maar misschien dat er dan nog niemand is. Het word ieder geval geen echt onderdeel van de dag. Ik kan me voorstellen dat mijn broer eerder komt met zijn gezin zodat zijn dochters hier hun middag slaapje kunnen doen voor alles begint bijvoorbeeld.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #74 Gepost op: 4 oktober 2013, 08:07:09 »
Ananta welkom!
Wel gezellig om zoiets tijdens de kerst te melden, dat maakt de dag (kerst) net wat specialer

Ik zelf zat meer te denken aan eerst trouwen en daarna ergens de foto's te doen, aangezien mijn ouders wat dat betreft (man mag de jurk niet zien voor de bruiloft) best traditioneel. Ookal zijn ze in alle opzichten dat juist helemaal niet

Marieke: Zo dat is inderdaad best druk haha. Wat voor stage doe je?


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards