collapse

Auteur Topic: Mrs Peetiescheetie Monteban  (gelezen 5565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peetiescheetie

  • Gast
Mrs Peetiescheetie Monteban
« Gepost op: 30 september 2013, 12:52:55 »
De avond van 11 september zijn Ro en ik naar mijn ouders gegaan en daar hebben we lekker gegeten. Na het eten een bakkie koffie en toen was het tijd voor Ro om terug naar huis te gaan.
Moeders en ik hebben nog een beetje lopen tutten, nageltjes lakken en een maskertje, je kent het wel. Toen hebben we nog een glaasje wijn gedronken en ik zei rond 22.00 uur dat ik naar bed ging. Mijn ouders vonden dat nogal vroeg, maar dat is nou eenmaal wat ik gewend ben dus dat hield ik gewoon aan. In bed nog even geappt met Ro en nog wat vriendinnetjes die me een goede nachtrust wensten.
Ik ben vrij snel in slaap gevallen en dat vond ik wel erg fijn! Ik heb doorgeslapen tot 05.00 uur en toen heb ik een uurtje wakker gelegen. Ik werd een beetje verdrietig van de regen die ik keihard tegen het raam hoorde slaan, maar ik kon het ook weer vrij snel naast me neer leggen want ik zou er toch niets aan kunnen doen.
Om 07.00 uur had ik mijn wekker gezet, en ik heb na het uurtje wakker liggen dus ook nog even een uurtje geslapen.
Mijn ouders waren nog niet wakker, maar ik ben wel alvast naar beneden gegaan om een bakkie koffie te drinken. Al snel werden mijn ouders wel wakker en hebben we nog lekker van een ontbijtje genoten. Ik had er totaal geen problemen mee en alles smaakte prima!
Inmiddels was het 08.10 uur en mijn vriendin die me zou opmaken, zou er om 08.30 uur zijn. Ook om 08.30 uur had mijn moeder een afspraak bij de kapper dus die wilde eerst douchen. Prima, maar ik kwam stiekem wel een beetje in tijd nood haha. Nouja, dan drinkt Maran nog maar een bakkie thee :)
Toen was het uit de douche -  serum opdoen en drogen – make-up laten doen – haartjes doen (deed ik zelf, ideaal kort haar) en de tijd begon te dringen. Ro zou me om 10.00 uur komen ophalen en er waren inmiddels al wat meer mensen beneden (Broer van Ro en schoonzus, tevens ceremoniemeerster, vader en stiefmoeder van Ro, fotografe en mijn broer en schoonzus) en om 09.45 uur gilde ik naar beneden dat nu mijn jurk wel écht aan moest!! Zo gezegd, zo gedaan en vanaf toen ging het écht beginnen.
Ik hoorde vanalles beneden maar ik kon het niet allemaal goed plaatsen en ik hoorde ook dat Ro er aan kwam. Ik bleef bovenaan de trap staan, wachten op het seintje dat ik mocht komen. Er werden nog wat aanwijzingen aan de aanwezigen gegeven door de fotografe en daar ging de bel. Nu was ik wel een beetje zenuwachtig, maar meer omdat ik met een lange jurk en hakken van de trap af moest straks :’)
Ro stond beneden en ik mocht van de trap komen, hij kreeg traantjes in zijn ogen en ik had een hele brede glimlach op mijn smoelwerk haha! Knuffelen, kussen, “wat ben je mooi” en nog meer kussen.
Daarna hadden mijn ouders gezorgd voor een bakkie koffie en een gebakje voor ons en de gasten dus we konden het eerste momentje al weer wat laten bezinken.
Nu was het dan tijd om naar de auto te gaan om richting onze foto locatie te gaan en toen ik bij de voordeur was, zag ik een grote verrassing! Een rode loper, vlaggen en ballonnen, echt superleuk geregeld door mijn ouders!
Nouja, toen naar de fotolocatie. Super geregeld, het opaatje die die tuin bijhoudt had alles schoongemaakt en aangeveegd.
Na de foto’s hadden we nog wat tijd over voordat we naar de trouw/- en feestlocatie zouden gaan, die was maar 5 autominuten verderop. We hebben nog een stukje gereden met onze oude Volvo en nog ff een broodje gegeten op een parkeerplaats van een parkje in de buurt.
Bij aankomt op de locatie waren er al heel veel mensen. Uiteraard de daggasten maar ook mensen die als avondgast waren uitgenodigd of mensen die überhaupt niet waren uitgenodigd en toen kreeg ik toch wel even een WOW-momentje omdat ik het heel moeilijk te bevatten vindt dat die mensen er allemaal voor ons waren. Echt alleen voor ons. Heel gek.
Wij gingen even naar een aparte zaal en alle mensen namen plaats in de tuin want, jeej, we gingen buiten trouwen. Supertof! Pa werd naar de zaal gestuurd en Ro kreeg het seintje dat hij naar voren kon gaan lopen. Even later startte de muziek en pa en ik mochten gaan lopen. Ook hier kreeg Ro weer traantjes in zijn ogen en ik liep alleen maar weer met een grote greins. We namen plaats, ambtenaar deed haar ding en dat deed ze leuk, we zeiden JA, we zetten onze handtekeningen en we waren man en vrouw. Whieeeee!! Aaaaardig gek haha!
Na de ceremonie was er natuurlijk even ruimte om te feliciteren en daarna hebben we met diverse mensen foto’s gemaakt.
Na de foto’s maken en even wat drinken, zijn we naar binnen gegaan want daar was de taart inmiddels klaar gezet. Voor ons was het wel een beetje een verrassing hoe de taart zou worden want wij hebben de taart door een vriend van ons laten maken en hem ook redelijk vrij gelaten daar in. Maar hij was echt superleuk en vrolijk, met bloemetjes en een strik! En daarbij smaakte hij ook nog eens heel goed, uiteraard onder begeleiding van een prosecco :)
We zijn om 14.00 uur getrouwd en we hebben rond 15.30 uur de taart aangesneden. We zouden om 17.30 uur gaan eten maar we hebben dit wat verlaat naar 18.00 uur dus we hadden nu even alle tijd om rustig te kletsen met iedereen, even wat te drinken en lekker te zitten.
De middag is wat dat betreft echt superrelaxed geweest, nog relaxter dan we het hadden gedacht en vonden wij alleen maar fijn.
Daarna volgde het diner, een mediterraans buffet. Alles was vers en zelf gemaakt en dit was echt te proeven, het was echt héérlijk. Was wel grappig, want iedereen had een plekje gevonden en toen moest het buffet geopend worden... ik bleef lekker zitten, tot dat de ceremoniemeester zei: “Ja hallo, Ro en Peet, het buffet moet geopend worden!”. Ook zoiets geks, want ik ben juist altijd gewend om te blijven zitten zodat iedereen eerst wat kan uitzoeken.... dus ik voelde me zelfs een beetje opgelaten.
Vlak na het eten hebben Ro, ik, mijn broer en schoonzus een “stukje” gedaan voor mijn ouders en hun 40 jarig huwelijk op die dag en als reactie hierop heeft mijn vader voor Ro en mij en ook voor mijn moeder gespeeched. Nogmaals moest Ro huilen en ik niet hahaha!
Rond 20.30 uur zouden de avondgasten komen en voor die tijd wilden mijn vriendinnetjes nog wat doen voor ons. Helaas liep dit niet helemaal zoals zij hadden gepland omdat de internetverbinding niet echt soepel liep en nu kwamen er ook al wat avondgasten binnen. Uiteindelijk hebben ze het toch wel kunnen doen, wat erg leuk was :)
Toen gingen Ro en ik “klaar staan” voor alle avondgasten die ons wilden feliciteren en dit ging allemaal best vlot. Daarna was het tijd voor de openingsdans want de dansvloer bleef maar leeg haha. De openingsdans was op Guus Meeuwis met Simpelweg gelukkig zijn en we hebben niets speciaals gedaan eigenlijk. Gewoon lekker tegen elkaar aan gestaan en meegezongen. Ons lengteverschil en het gebrek aan ritmegevoel bij Ro maakt het dansen geen aangename bezigheid :’)
En toen was het natuurlijk time 2 party! De DJ heeft het leuk gedaan en we hadden er ook een saxofonist bij die met een aantal nummers mee speelde. Ik vond het wel jammer dat hij naar mijn idee iets te veel op de achtergrond bleef waardoor hij soms helemaal niet op viel.
Ik heb de hele avond gedanst en ik merkte helaas wel op dat het dansen bij anderen niet van harte ging. Het was warm in de zaal en sowieso stonden de meeste mannen buiten bij de ingang. Daar zag ik ook steeds wat meer meiden naartoe verdwijnen en ik zag ook een aantal meiden blijven staan zodat ik niet alleen op de dansvloer zou staan. En dat vond ik wel erg :(
Uiteindelijk heb ik de ceremoniemeester gevraagd om de deuren aan de zijkant van het gebouw open te zetten want deze deuren zijn verbonden aan de feestzaal en de ingang was echt aan de andere kant. En tevens heb ik hem gevraagd om aan de gasten te vragen of ze misschien niet heel de avond buiten willen gaan staan. Hierdoor kwamen er inderdaad weer meer mensen binnen en ook weer oprecht dansen dus dat was wel fijn. Achteraf denk ik dat de locatie de zaal niet groter had hoeven maken, waardoor het een hechtere groep bleef. Maarja, dat was ook het enige wat ik een beetje jammer vond.
Er zijn verder geen stukjes gedaan op de avond zelf en dat was helemaal goed. Wél had een vriendinnetje het nummer chi chi wa meegenomen.... dat deden we altijd op turnkamp en dat hebben we nu ook met een hele groep gedaan. Je eindigt de dans met je armen naar voren, duimen omhoog, hoofd omhoog, billen naar achteren, voeten naar binnen en je tong naar buiten :’) Was vast een leuk gezicht!
Ook heb ik nog op de vloer gelegen toen “ik door de rood met witte paddenstoel zakte met een diepe zucht” hihi!

Na een hoop gedans werden Ro en ik geroepen omdat de taxi er was. We hadden tegen de DJ gezegd dat we wilden dat het nummer Goed van Guus Meeuwis werd gedraaid als we weg zouden gaan en dat heeft hij ook gedaan. Daarna dachten we naar de taxi te gaan maar het nummer You never walk alone werd gestart en zowel Ro als ik werden opgetild en dat was toch ook wel een hele gave afsluiter.
In de taxi konden we niets anders doen dan lachen en eenmaal thuis was ons huis versierd met een spandoek en vlaggetjes met Just Married. Superleuk!
Eenmaal binnen moest mijn jurk zo snel mogelijk uit want ik was hem écht zat haha! Dat was nog wel ff een uitdaging met aardig wat bier in onze mik, maar het is uiteindelijk goed gekomen.
De volgende ochtend om 07.00 uur werd er aangebeld. En nog een keer aangebeld en nog een keer aangebeld :P De ontbijtservice stond aan de deur met de hartelijke groeten van mijn broer. Hij had gewild dat ze om 06.00 uur langs kwamen dus we hadden een beetje geluk. Maar ook al waren ze er zo vroeg geweest, wij vonden het een heel aangename verrassing en het was zeker welkom!

Al met al een super geslaagde en mooie dag die zo is verlopen zoals wij dat wilde! Lekker rustig met een beetje bewolking tijdens de foto’s, een spatje regen tijdens de ceremonie en daarna alleen maar zon!

Peetiescheetie

  • Gast
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2013, 12:53:48 »
more photos  :applaus:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2013, 12:58:08 »
Prachtig stel! Van harte gefeliciteerd!
Mooie jurk hoor, staat je erg goed.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2013, 13:14:48 »
Wat zag je er mooi uit! Gefeliciteerd!!!

Mariska83

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2013, 13:59:02 »
Mooi verslag en wat een mooie rugfoto!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2013, 15:52:20 »
 :applaus: gefeliciteerd!
Mooie dag hebben jullie gehad zo te lezen.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2013, 15:58:28 »
Van harte gefeliciteerd!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2013, 16:17:33 »
Gefeliciteerd!! :applaus:
Wat een geweldig verhaal heb je geschreven, en ik vind je foto's ook heel mooi! Prachtige jurk had je, met best een flinke sleep zo te zien?
Fijn dat jullie zo genoten hebben, veel geluk samen!

mamamikado

  • Gast
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2013, 17:19:46 »
Had je een speld in je haar, of is het meer een diadeem?

Heb zelf nl. ook kort haar, dus ben hard op zoek naar korte koppie bruidjes ;)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2013, 20:07:04 »
Gefeliciteerd! Leuk om te lezen en jullie straalden!

Peetiescheetie

  • Gast
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #10 Gepost op: 1 oktober 2013, 08:28:03 »
@mamamikado; ik had twee speldjes in mijn haar. Aan beide kanten 1 en deze lagen plat tegen mijn hoofd aan. Ik heb deze bij  Claires gekocht, zo'n zaakje met heel veel verschillende sieraden en zo. Hier heb ik ook mijn bruidstasje vandaan, echt een aanrader!

Hier zie je hoe plat de speldjes tegen mijn hoofd aanliggen. En ja, ik was blij dat ik mocht gaan eten :D

mamamikado

  • Gast
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #11 Gepost op: 1 oktober 2013, 17:49:02 »
Oh ja Claires...daar zijn mijn dochters ook gek op! Heb ze al beloofd dat ze straks met onze bruiloft van alles mogen uitzoeken voor in hun haar, sieraden enz. :) Ik had daar ook idd al iets van diadeempjes zien hangen, die ik voor mezelf ook wel erg leuk vond ;)

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mrs Peetiescheetie Monteban
« Reactie #12 Gepost op: 2 oktober 2013, 20:30:56 »
Wat heb je dat leuk en enthousiast geschreven! Klinkt als een perfecte dag, wat heerlijk! Jullie zagen er mooi uit, de rug van je jurk vind ik ook erg mooi staan!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards