collapse

Auteur Topic: Sperzieboon is getrouwd!!  (gelezen 7395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Sperzieboon is getrouwd!!
« Gepost op: 18 oktober 2013, 23:10:01 »
Alweer vier weken geleden stapte ik met de man van mijn dromen in het huwelijksbootje. Hierbij een (uitgebreid) verslag en foto's van onze geweldige dag op 20 september 2013!

De dag voor de bruiloft hebben mijn toen nog vriend en ik de laatste dingetjes voor de bruiloft geregeld en onze koffers voor de huwelijksreis gepakt. Toen we ’s middags relaxed op de bank zaten heb ik hem het ‘101 redenen dat ik met jou wil trouwen-boekje’ gegeven. Dit was een grote verrassing voor hem en hij was er wel even stil van. Na het avondeten heeft hij me afgezet bij mijn ouders. Mijn moeder had voor allerlei lekkere hapjes gezorgd en mijn broer en zus zijn ook nog langs geweest. Even het ouderwetse gezinnetje van 5 zonder aanhang. Het was erg gezellig. Ik heb mijn vader toen manchetknopen met de tekst ‘Father of the Bride’ en ‘You were the First man I loved’ gegeven. Die grote man wist echt even niet hoe hij moest reageren. Mijn moeder kreeg van mij een geborduurde zakdoek, waarop oa de tekst ‘bedankt dat je altijd zo’n goede moeder voor me bent’ stond. Beide in dikke tranen natuurlijk.

Na een uitgebreide douche was het tijd om naar bed te gaan. Ik kon niet in slaap komen en draaide en draaide. Het kussen was me veel te dun en toen ik om half twee nog niet sliep, ben ik naar de kamer van m’n zusje geslopen en heb een dikker kussen gepikt. Eindelijk viel ik in slaap.

De volgende ochtend om kwart voor zeven wekte mijn moeder mij met een kopje thee. Ze had ‘Dochters’ van Marco Borsato hard aangezet, en kwam met dikke tranen binnen: ‘Ik moet nu al huilen!’. Naast mij hing mijn mooie jurk, vandaag is de dag dat ik hem eindelijk aan mag!

Ik pakte yoghurt met muesli, maar kreeg geen hap door m’n keel. Buiten miezerde het, maar het deed me niks, dit was onze grote dag! Om half acht stonden de visagist en de kapster voor de deur. Eerst anderhalf uur bij de kapster en om negen uur bij de visagist. Die dacht met een uurtje wel klaar te zijn, maar dit duurde toch wat langer dan ze verwachtte. Om kwart over 10 was ze nog niet klaar en toen begon m’n moeder zenuwachtig te doen, omdat ik m’n jurk aan moest. Ik stelde haar gerust dat m’n vriend dan maar wat langer moest wachten. Inmiddels was de fotograaf gearriveerd (hij was eerst bij mijn vriend geweest) en hij heeft vastgelegd hoe m’n moeder mij in mijn jurk hielp. Toen ik helemaal ready was riep ik mijn vader naar boven. Hij was namelijk zo benieuwd hoe ik er uit zou zien. Hij vond me prachtig. En toen hoorde ik getoeter! Daar zou je hem hebben!! Whaaa!!



Toen alle aanwezige gasten buiten stonden en mijn vriend al heel vaak had aangebeld, deed ik eindelijk open. De emoties werden me even te veel. Hij zag er heel mooi uit in zijn witte pak. En zelfs mijn vent liet een traantje, daar had ik niet op durven hopen! Maar hij vond me blijkbaar echt heel mooi. Ik kreeg mijn polscorsage om en we hebben ons even laten bewonderen door de mensen die er toen al bij waren. De oprit was erg mooi versierd met tule, strikken en ballonnen.

Vervolgens hebben we geskyped met mijn opa en oma die 200 km verderop wonen, en die vanwege hun leeftijd en gezondheid niet meer de reis naar de bruiloft kunnen maken. Weer liepen de tranen over mijn wangen, maar wat ben ik blij dat ze er zo toch nog even bij waren en ons in vol ornaat hebben kunnen zien. Mijn dementerende oma zei zelfs nog: “het was alsof we er echt bij waren”.

Met ons Volkswagen Spijlbusje die mijn vriend zelf mocht besturen reden we naar onze fotolocatie: een appelboomgaard. Hoewel het onderweg druppelde, was het bij aankomst gelukkig weer helemaal droog. De appels die er hingen waren knalrood. Wat een leuke locatie! Vervolgens zijn we nog naar de Waalkade gereden, waar we foto’s met de Waal als achtergrond gemaakt hebben. Om kwart over 12 reden we weer terug naar mijn ouders huis. Daar stonden al onze daggasten ons op te wachten op de oprit. Toeterend en met ballonnen uit het raam kwamen we aanrijden. Een erg leuk onthaal en enthousiaste reacties op hoe we er uit zagen.. Bij mijn ouders zagen we ook ons gastenboek al: gebaksbordjes en –schalen, waar alle gasten hun naam inzetten. Heel erg leuk!







Na een kleine lunch reden we in een stoet naar onze trouwlocatie: Residence Rhenen. Op het moment dat wij daar achter een gordijn stonden en de muziek begon te spelen, kwam het besef echt: we hebben al anderhalf jaar toegeleefd naar deze dag en nu is het eindelijk zo ver! We werden getrouwd door een oud collega van mij. Hij had er erg veel werk van gemaakt, zelfs mijn ouders, mijn schoonouders en vrienden gebeld om extra informatie te verzamelen over ons. Tijdens het ondertekenen van de akten klonk ‘ons’ liedje Let’s stay together van Al Green door de speakers en mijn nichtje zong Everything van Michael Bublé, wat voor kippenvel zorgde bij ons en bij onze gasten. Als afsluiter hadden we Proosten van Guus Meeuwis uitgekozen en swingend liepen we richting het balkon. Daar hebben we met champagne geschut en de kurk zo ver mogelijk geschoten. Alle gasten stonden beneden en het voelde heerlijk zo’n balkonscene! Na de toost en ‘de kus’ hebben we ook nog twee witte duiven los gelaten vanaf het balkon.







Daarna hebben we heerlijk buiten (!) kunnen borrelen, waar een tante en de beste vriend van mijn man nog toespraakjes hielden. We hebben ook buiten groepsfoto’s gemaakt, met de mooie bossen van de Utrechtse Heuvelrug als achtergrond.



Om half vijf gingen we richting de dinerzaal. We hadden een prachtig opgemaakt buffet met voor en hoofdgerechten. Het zag er heerlijk uit, maar ik had nog steeds moeite met eten. Na het hoofdgerecht begon mijn vader te speechen. Ik hield het natuurlijk absoluut niet droog.. Hij sprak erg mooie woorden.

Ons dessert was een ijsbruidstaart. Themakleur van de bruiloft was paars en dit was natuurlijk terug te zien in de taart. Het waren vijf taarten die van de buitenkant allemaal paars-wit waren, maar van binnen allemaal verschillend van smaak. Ik had de patissier stiekem gevraagd of hij op de bruidegom een koksmutsje wilde maken, aangezien mijn man sous-chef is. Het leek meer een helm, maar was wel grappig. De taart smaakte echt heerlijk! Eindelijk eten waar ik echt van genoot!
Om zeven uur was het tijd voor de tweede ceremonie: de inzegening van het huwelijk. Inmiddels waren de avondgasten ook gearriveerd en gingen alle gasten de prachtig zaal binnen. Mijn vader en ik bleven achter, want wij zouden een aparte entree maken. Toen we het gospelkoor ‘She’ van Elvis Costello hoorden zingen, betraden we de zaal vanuit achterin en liepen naar voren, waar mijn man al stond. De zaal was heel sfeervol, de loper uit, de openhaard aan, en de ceremonie was perfect: een super goed gospelkoor, en de ceremonie was heel luchtig en toegankelijk voor zowel gelovigen als niet gelovigen. Precies zoals we wilden. We hebben ontzettend veel complimenten gehad over onze dominee. Dit was een freelancer, omdat we ons niet verbonden voelen met een kerk, maar wel het geloof terug wilden laten komen op de bruiloft, op onze manier. Dat is helemaal gelukt. We hebben ook onze zelfgeschreven geloften voorgelezen. Met ‘Oh happy day’ werd de ceremonie afgesloten en het felicitatiemoment met cupcakes en drankjes volgde in een andere zaal. Hier hebben we lekker gekletst en felicitaties in ontvangst genomen.





Toen de grote zaal omgebouwd was naar feestzaal, konden we daar weer allemaal heen. Er stond een groot scherm klaar dus we waren erg benieuwd naar wat komen ging. Mijn moeder liet me eerst denken dat ik een lied moest zingen voor mijn man, dus ik kreeg het al Spaans benauwd. Ze lieten echter een filmpje zien van mij uit de afscheidsmusical toen ik in groep 8 zat en solo een liefdesliedje zong. Mijn ouders hadden jaren geleden al bedacht dat ooit op mijn bruiloft af te spelen.. Daarna werd een filmpje laten zien hoe mijn broer, zus en hun aanhang letterlijk (!) een beestenbende van ons huis hebben gemaakt. We lagen zowat dubbel van het lachen! Voor de nieuwsgierigen, dit is het linkje: http://www.youtube.com/watch?v=FLe2-x5VMH4

Toen kon eindelijk het feest beginnen. Wij mochten natuurlijk openen en begonnen te schuifelen. Wat echter niemand wist was dat we stiekem een privéles stijldansen hadden genomen en dus begonnen we opeens de Engelse Wals te dansen! Die ging helemaal goed en werd erg goed ontvangen! Er volgde echt een knalfeest, tussendoor heeft onze vriendengroep ook nog een lied voor ons gezongen waarvan ze de tekst zelf hadden geschreven. Dat was echt een verrassing voor ons, dus super leuk! Het feest was helemaal super! Dat is toch iets wat je zelf niet in de hand hebt, en was ook het enige waar ik me van te voren zorgen over kon maken. Helemaal niet nodig, want de dansvloer stond heel de avond vol. Wat jammer dat om kwart voor één de taxi ons kwam ophalen…

Thuis aangekomen waren de beesten gelukkig niet aanwezig. Onze trap stond wel vol met bekertjes water. We zijn daarom eerst maar onderuit gaan zitten op de bank en hebben getoost op ons prille huwelijksgeluk. Wat een geweldige dag was dit!!

« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 23:11:56 door sperzieboon »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2013, 23:41:13 »
Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad! En jullie zagen er super mooi uit!!!
Veel plezier samen!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:18:19 »
Nogmaals gefeliciteerd! Wat een leuke dag hebben jullie gehad.
Geweldig filmpje van de beestenboerderij  :biggrin:

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2013, 16:42:06 »
Klinkt als een mooie dag, maar vind het wel erg zielig van die diertjes.

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2013, 23:36:31 »
Wat een geweldige dag moet dat zijn geweest! Ik heb ook smakelijk gelachen om die beestenboel bij jullie thuis, erg origineel :D En denk niet dat de beestjes veel geleden hebben als ze diezelfde dag weer zijn opgehaald!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2013, 10:47:55 »
 :jawdrop: Geniaal filmpje! Gefeliciteerd!

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2013, 11:08:36 »
Super leuk verhaal, prachtige foto's en heb gelachen om jullie fimpje!!! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!!!

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2013, 12:38:22 »
Geweldig verhaal, ook hier dubbel gelegen van het lachen om je filmpje. En even benieuwd naar jullie dominee; toevallig Pedro Kuit?

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2013, 19:09:03 »
Dankjulliewel ladies!


Geweldig verhaal, ook hier dubbel gelegen van het lachen om je filmpje. En even benieuwd naar jullie dominee; toevallig Pedro Kuit?

Ja inderdaad! Hebben jullie hem ook? Hij heeft het echt ontzettend goed gedaan, heel veel goede reacties op gekregen  :biggrin:

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2013, 20:41:58 »
Dankjulliewel ladies!


Geweldig verhaal, ook hier dubbel gelegen van het lachen om je filmpje. En even benieuwd naar jullie dominee; toevallig Pedro Kuit?

Ja inderdaad! Hebben jullie hem ook? Hij heeft het echt ontzettend goed gedaan, heel veel goede reacties op gekregen  :biggrin:

Ja, wij hebben hem ook, ben zo benieuwd!!

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #10 Gepost op: 2 november 2013, 13:03:04 »
Gefeliciteerd! Jullie zagen er super mooi uit.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sperzieboon is getrouwd!!
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2014, 12:22:57 »
Nog van harte en wat zagen jullie er ook prachtig uit :D

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards