collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 432218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #575 Gepost op: 25 september 2014, 16:42:35 »
Leuke kaart Saphira!
Ik ga de onze zelf maken :D

RockCowBride, ik ga niks regelen voor de knoeierds, mijn man is waarschijnlijk de ergste van allemaal en ik neem wel een extra blouse voor hem mee hahaha. Ze zullen vast wel servetten hebben op de locatie, en bij ons zijn er veel kinderen dus die gaan vast ook lekker knoeien ;)
En ook al een kaart! Leuk leuk! Heb je een foto?

Marielle, wij gaan geen verzekering afsluiten. Heb er wel eens naar gekeken en een berekening laten doen en wij kwamen uit op over de €150. En ik neem aan dat dat gewoon maandelijks betalen is? Vind ik erg veel eigenlijk :3




Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #576 Gepost op: 25 september 2014, 19:31:33 »
Pinkroze, nee het bedrag voor veezekering is 1 malig wat ik van onze financeeladviseur hoorde

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #577 Gepost op: 25 september 2014, 20:19:30 »
@saphira, leuk!!!!!

@RockCowBride, echt balen! Is er geen andere winkel waar je wilt gaan kijken?

@Knoeierds, iedereen mag daar zelf voor zorgen. En ik verwacht dat mijn moeder het voor mij regelt. Ik laat altijd alles vallen, of mensen laten dingen op mij vallen. Dus mijn ma had het al over een groot laken voor om mijn jurk. We hebben een buffet, dus denk dat ik iemand anders maar laat opscheppen ;)

@Trouwverzekering, daarover ben ik nog in twijfel... Ligt er een beetje aan hoe het met de gezondheid van onze opa's gaat. Trouwverzekering kun je een maand ervoor ook nog afsluiten volgens mij. In 6 maanden kan nog een hoop gebeuren.

nana21

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Trouwen 2015
« Reactie #578 Gepost op: 25 september 2014, 21:40:01 »
Hallo Allemaal,

Ik en AS gaan ( als alles goed gaat ) 21 mei 2015 trouwen. Trouw en feestlocatie is al besproken. Nu aan het kijken voor een fotograaf en een Dj of band.

Valt wel tegen hoe duur de bruiloftsfotografie is. En al helemaal omdat het vaak om 6 uur gaat terwijl je wss toch minimaal 8 uur nodig hebt.

@ Marielle : Op een bruiloft vorig jaar had het bruidspaar ook een camera en printer, superleuk, willen wij ook. Maar wat voor camera en printer gebruik je en waar huur/koop je deze?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #579 Gepost op: 26 september 2014, 07:39:05 »
Bruidsfotografie is echt duur, wij hebben een goedkopere gevonden hier in de buurt.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #580 Gepost op: 26 september 2014, 08:55:49 »
Baal ook echt ervan, maar ik heb liever dat ik een hele dag volplan met pas afspraken zodat ik mijn vriendinnen en moeder die op afstand wonen makkelijker mee kan nemen, dan dat ik 1 afspraak op een dag heb staan. Dus dan stel ik het liever uit :)

Hahaha klinkt als the story of my life Jufrommelkont. Mensen laten ook altijd dingen op mij vallen of ik laat zelf dingen vallen  :biggrin: Wij hebben waarschijnlijk een barbecue, dus knoeien is vrijwel gegarandeerd. Ik vrees dat AS en ik het dus met alleen servetten niet gaan redden, dus voor mezelf en AS wilde ik sowieso een schort gaan bedrukken voor die dag. Een beetje a la "Smeren: I do!" (smeren = Drents voor knoeien). Anders zou ik een volledig tweede pak voor hem moeten meenemen denk ik xD
De daggasten krijgen sowieso goodiebags, dus denk ik dat ik gewoon van die plastic schorten daarbij in ga doen.. kunnen ze zelf kiezen of ze ze willen gebruiken of niet..

Dit is trouwens onze kaart geworden Pinkrose! Ben er wel een beetje verliefd op :wub:
http://mycards.nl/trouwkaarten/originele-trouwkaarten/schoolbord-trouwkaart-rood-hartje

Wij gaan geen huwelijksdagverzekering afsluiten. Het hele bedrag krijg je toch nooit terug en aangezien we onze trouw- en feestlocatie tot 3 weken van tevoren gewoon nog af kunnen zeggen, lijkt mij het echt niet nodig.

Welkom Nana!
Bruidsfotografie is inderdaad vaak erg prijzig, maar met een beetje goed zoeken vind je vast iemand die niet al te duur is en bij je past. Wij hebben een (hele ruime) offerte op laten maken voor 10 uur, inclusief de 'simpelste' variant van het album en zouden daarvoor 1400 euro kwijt zijn.
Het is veel geld, maar deze dag beleef je maar 1 keer. Dus mooie en kwalitatieve foto's daarvan zijn mij heel wat waard. :)

Deze week maar eens een DJ gaan bespreken.. Tijd begint al een beetje te dringen!  :blush:

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #581 Gepost op: 26 september 2014, 09:36:43 »
Mooie kaart rockcowBride.

Ik heb zojuist de kaarten binnen gekregen van de drukker. Ze zijn super vlot met leveren, ik had ze pas volgende week of zo verwacht.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #582 Gepost op: 26 september 2014, 10:22:53 »
Wij gaan de styl van de trouwauto door trekken in de kaart. Ik ga hem idd zelf ontwerpen.

Wij hebben als trouwauto een oude cever cabrio. Dus denk dat ie super vet word.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #583 Gepost op: 26 september 2014, 10:42:25 »
Pinkrose, Principessa en nana21, welkom bij de club en veel plezier met het plannen!

20 maart 2015 bruid_op_onderzoek & AS
21 maart 2015 lanne & AS

17 april 2015 Jufrommelkont & AS

1 mei 2015 saphira & AS
8 mei 2015 Veroniqueje & AS
15 mei 2015 Kimmie1311 & AS
15 mei 2015 lauwrake & AS
15 mei 2015 Bubbels & AS
20 mei 2015 Kristel-1985 & AS
21 mei 2015 nana21 & AS
29 mei 2015 Joontje & AS
29 mei 2015 Senty & AS
30 mei 2015 Jasmine & AS
30 mei 2015 Boeltje88 & AS

6 juni 2015 vivalavida & AS
6 juni 2015 junibruidje & AS
12 juni 2015 Lenn-nn & AS
15 juni 2015 Pinkrose & AS
19 juni 2015 Renee19-06-15 & AS
19 juni 2015 rietje1981 & AS
19 juni 2015 Marielle_90 & AS
26 juni 2015 26062015 & AS

10 juli 2015 Chan88 & AS
16 juli 2015 Flipsen & AS

1 augustus 2015 Natoo & AS
14 augustus 2015 RockCowBride & AS
28 augustus 2015 Puck2015 & AS

4 september 2015 Karin s & AS
11 september 2015 Bruidje82 & AS

9 oktober 2015 Droopy & AS

Een videozuil denk ik niet dat wij aan gaan beginnen. Hou zelf totaal niet zo van video en denk niet dat we het vaak terug zouden kijken.
Foto's met props kunnen leuk zijn, maar is bij ons in de familie al een aantal keer gedaan, dus niet zo origineel meer.
Mij lijkt het leuker om gewoon mooie foto's te hebben waarop je goed kunt zien hoe je gasten zich hebben uitgedost voor je ;) Ook leuk om later als bedankkaartje te sturen zodat de gasten ook een foto van zichzelf hebben in hun mooie tenue. En dan in een boek printen met een stukje tekst van de gasten ernaast.

Hier in de familie ook een aantal beruchte knoeiers, vooral mijn moeder heeft het tot een ware kunst verheven :biggrin: Met alleen een servet gaat ze haar eigen echt niet schoon houden. Ik zit er zelf dus aan te denken om op een leuke manier voor bescherming te zorgen. Heb hier op het forum weleens katoenen schorten gezien, bestempeld met het logo van het bruidspaar, zoiets vind ik dan wel heel leuk!

Een huwelijksverzekering zullen wij ook niet afsluiten. Je zult wel balen wanneer je een tegenvaller hebt, maar je hoort vaak dat de uitkering van zo'n verzekering ook tegenvalt. Zitten vaak nogal wat haken en ogen aan.

Leuke kaartjes, Saphira en RockCowBride! Mijn favoriet op het moment komt ook van Mycards. Zal binnenkort eens met AS bespreken wat voor soort kaartjes hij leuk vind. Wat ik wel belangrijk vind is dat onze namen en de datum beide duidelijk op de voorkant staan. Een neefje en nichtje van mij trouwen ook in dezelfde periode, dus dan is het wel lekker duidelijk van wie de kaart is en wanneer het feest ook alweer is :)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #584 Gepost op: 26 september 2014, 12:01:01 »
Haha ja dat is wel handig, na vanmorgen blij te zijn met de kaarten, nu ff een hele grote dip. Waar ik dus al een ruime maand mee rondloop maar nu dus ff goed eruit komt.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #585 Gepost op: 26 september 2014, 17:24:49 »
@RockCowBride, ik vind je kaart echt leuk!!! Is ook in de style die wij zoeken, maar steeds geen wauw gevoel gehad. Dus hou hem nog even in mijn achterhoofd :floating:

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #586 Gepost op: 26 september 2014, 18:16:06 »
Wat een leuke kaart! Vind dat een hele leuke stijl! Maar gaat het weer een beetje of nog steeds een dip?

Over de printer, wij hebben er een gekocht voor €280 een hele goede, kunnen 600 foto's mee geprint worden voor de inkt vervangen moet worden. En van maat 10x15 tot 20x30 kunnen we printen. Dus ga het daarna ook nog gebruiken.

Over de huwelijksverzekering, bedankt voor antwoorden ik denk dat wij er ook maar op gaan gokken dan.

Dit worden waarschijnlijk onze kaarten

http://www.josdelaat.nl/kaarten//kaarten/kaarten/romantic-wedding/kaarten//kaarten/romantic-wedding/kaarten//romantic-wedding/723104-romantic-wedding/
Of deze

http://www.josdelaat.nl/kaarten//kaarten/kaarten/kaarten/kaarten/wedding-romance/kaarten//kaarten/kaarten/kaarten/wedding-romance/kaarten//kaarten/kaarten/wedding-romance/kaarten//kaarten/wedding-romance/kaarten//wedding-romance/kaarten//wedding-romance/722090-wedding-romance/
« Laatst bewerkt op: 26 september 2014, 18:22:07 door Marielle_90 »

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #587 Gepost op: 26 september 2014, 21:05:01 »
Ja hier nog steeds de dip. valt me ook best zwaar allemaal. Leuke kaarten!

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #588 Gepost op: 26 september 2014, 21:22:54 »
Saphira, heb in een ander topic gelezen waar je dip over is en kan me goed voorstellen dat het heel zwaar voor je is.
Maar denk maar in je achterhoofd: De liefde van je AS is het belangrijkste. Ondanks de houding van zijn familie kiest hij toch mooi voor jou. Een beter compliment kun je niet krijgen toch?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #589 Gepost op: 26 september 2014, 21:33:34 »
Klopt, heb je ook volkomen gelijk in. Maar het blijft zwaar, zeker omdat ik 5 jaar terug al ees alles en iedereen kwijt was geraakt en letterlijk van 0 ben begonnen. Veel moeite gehad om vrienden te maken en te vertrouwen en krijg je weer de deksel op je neus en nog ongewenst zijn ook. Het is vandaag even allemaal te veel van het goede. As begrijpt het gelukkig allemaal wel en ik krijg ook zeker zijn steun, maar toch.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #590 Gepost op: 27 september 2014, 00:24:23 »
RockCowBride, erg leuke kaart!

@Bruidsfotografie, ik vind het ook erg duur hoor! Ben zelf fotografe maar bied mijn pakketten aan voor lagere prijzen juist omdat het allemaal al zo duur is. Doordat ik zelf fotografe ben stel ik ook belachelijk hoge eisen aan mijn foto's, ben erg perfectionistisch ingesteld en als ik geen vriendin had die ook fotografe is had het me ook heel veel geld gekost haha. Kijk goed rond, vergelijk en ga na hoeveel uur je echt de fotografie nodig hebt. En stel anders een prijsje voor bij je fotograaf van keuze, vaak willen ze je wel tegemoet komen.

Safira, balen van je dip. Hopelijk kom je er snel uit. Gelukkig krijg je veel steun van je as, maar je moet er toch zelf uitkomen. Het komt allemaal wel goed. Hele dikke knuff!

Marielle, mooie kaarten! Ik vind de eerste het mooist van de twee :D

@Hier, gisteren witte kaarten gehaald, nu nog op zoek naar bruine voor de binnenkant waar de tekst op komt :D Ook al lintjes en kant besteld. Heb er al helemaal zin in om alles te gaan maken :biggrin:

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #591 Gepost op: 27 september 2014, 09:39:37 »
Ik kom er achter dat er ook een trouwkaart, menu kaart en bedankkaart is van de kaart die we als save the date hebben verstuurd. Kans is dus erg groot dat die kaart het wordt!  http://mycards.nl/trouwkaarten/trouw-huisstijl/huwelijkskaart-krijtbord-foto-trouw-huisstijl

@Safira, dikke knuffel voor je! Het komt zeker goed! Maar soms moet je door de zure appel heen, en soms is die heeeeel erg zuur!

@Pinkrose, ik weet niet wat voor bruin je zoekt, maar als je het kraft bruin zoekt, dat hebben ze bij de boekenvoordeel.


Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #592 Gepost op: 27 september 2014, 11:52:04 »
Welkom nieuwe bruiden!

Wat een leuke kaarten zie ik al voorbij komen!

Pinkrose, wat lijkt me dat lastig zeg als je zelf fotografe bent om dat uit handen te geven!

Wij gaan ook zelf de kaarten maken. Zoiets proberen we te maken: http://www.sevenswans.co.za/blog/2012/01/05/ane-llwelynfave-invitation-of-2011/

Wij nemen ook geen bruiloftverzekering. Het is wel een gok, maar wij hebben niet zo'n groot feest. En ja, ik blijf geld naar de verzekering brengen zeg, je kan alles wel verzekeren. Mocht m'n oma bijv overlijden, ik weet zeker dat ze niet wil dat ik de dag afblaas.. (dag van begrafenis ofzo is natuurlijk niet mogelijk.. maar hoe groot is die kans..)

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #593 Gepost op: 27 september 2014, 19:31:30 »
Jufrommelkont, ja die zoek ik! :D Bedankt voor de tip! :biggrin: Laatst in een winkelcentrum hier in de buurt toevallig al bij een boekenvoordeel gekeken, maar niet gevonden. Was ook een erg klein zaakje. Volgend weekend eens kijken in het centrum, daar zit een grote hobbyzaak. Die heeft het vast :D

Erg leuk trouwens dat je jullie save the date kaartje in meerdere kaarten kan uitbreiden! Zo wordt het allemaal mooi een geheel.

Boeltje, ja vind dat erg moeilijk eerlijk gezegd :blush:
Haha helemaal gelijk! En inderdaad, wat is nou die kans dat alles precies op jou dag valt..

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #594 Gepost op: 27 september 2014, 19:34:46 »
Wat een ontzettend leuk kaartje trouwens Boeltje! Geweldig!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #595 Gepost op: 28 september 2014, 08:53:47 »
Mooie kaart boeltje, erg origineel. Want zo iets heb .ik nog nooit eerder gezien.

@jufrommelkont zo iets hebben wij ook ingedachten als kaartje.

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2015
« Reactie #596 Gepost op: 29 september 2014, 09:16:12 »
Wat een leuke kaartjes!

Wij zijn nog steeds in discussie over de datum :blush:. Het zou in 2015 wel kunnen, maar we moeten nog wel flink wat sparen en ik wil het liefst niet later dan half oktober trouwen ivm het weer. Ook al heb je geen garanties en doet het weer toch wat ie zelf wil haha.

We hebben het nu over Maart-Mei 2016, wel erg lang wachten nog, maar ook nog tijd om flink te sparen en een grotere kans op mooi weer. Duurt wel heel lang voor mijn gevoel, maar aan de andere kant hebben genoeg bruiden hier lang moeten wachten en het ook overleefd :P

Maar ik blijf hier voorlopig wel lekker meelezen en schrijven tot we meer zekerheid hebben :-)

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #597 Gepost op: 29 september 2014, 10:04:32 »
Hihi thanks allemaal! Het heeft even geduurd voordat AS en ik over de kaart uitwaren. We wilden eigenlijk iets 'chiquer' ogender, maar toen kwamen we erachter dat we dat allebei niet mooi vonden en dat het totaal niet bij ons paste! Heel dom, maar we zijn inmiddels helemaal tevreden!  :biggrin:
Leuk dat veel dames de kaart zelf gaan maken! Ik vind die van Boeltje wel heel erg gaaf!

Ik geloof dat wij wel enigszins dezelfde smaak hebben Jufrommelkont, want van die STD kaart die jij postte (van die huisstijl) hebben wij een trouwkaart proefdruk aangevraagd hihi. Het was hem ook bijna geworden!

Mooie kaarten Marielle! Ik vind die tweede persoonlijk mooier, heeft net wat meer karakter vind ik. Maar ze hebben allebei wel iets!

Saphira; wat je ook doet, laat je niet uit het veld slaan. Wat Jasmine al zegt, je AS heeft toch maar wel mooi voor jou gekozen en doet dit met heel zijn hart. Het is heel moeilijk, maar probeer de mening van de schoonfamilie naast je neer te leggen. Het lijkt nu nog erg ver weg, maar uiteindelijk komt het vanzelf allemaal wel goed. Er komt namelijk een moment dat ze jou zullen waarderen, zoals jij echt bent. Knuffel!

iDo: Ik snap precies wat je bedoelt haha! Wij zijn in 2013 verloofd en zaten ook te twijfelen om in 2014 al te gaan trouwen (want 2 jaar verloofd zijn, dat vonden we wel erg lang!) maar zijn blij dat we alsnog voor een jaartje later hebben gekozen. Wij moesten ook nog flink sparen en dat liep tegen doordat het met mijn afstuderen tegenliep (en ik studievertraging opliep) en ik mijn bijbaantje kwijtraakte. En om heel eerlijk te zijn: het eerste jaar vloog echt supersnel voorbij, omdat je er op ingesteld bent dat het zo lang nog duurt. En nu begin ik een beetje te stressen want "we hebben nog maar 10 maanden.."
Dus het gaat echt sneller dan je denkt hoor! Je kan beter een beetje ruim plannen dan dat je op het laatste moment moet stressen en dingen moet nemen omdat je geen andere keuzes meer hebt.
Mocht het wachten je te lang duren moet je anders eens met Geduldig Bruidje hier gaan praten hihi..
In tussentijd lekker mee blijven schrijven hoor!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #598 Gepost op: 1 oktober 2014, 15:00:08 »
Gisteren pasafspraak gehad,  er moest nogal wat verbouwd worden aan de jurk, dus was heel nieuwschierig.
En ja hoor, was niet helemaal goed gegaan. Ze zouden een vetersluiting maken die langer zou zijn als de rits, zodat de jurk ruimer werd. Trek de jurk aan en zat dus nog steeds niet goed, wat bleek? De vetersluiting wasprecies de lengte van de rits hahaha dus de schaar werd erin gezet en toen zat hij wel goed. Wel bleek hij nuwel wat te lang te zijn, dus dat wordt nog aangepast en nog wat kleine dingen. In januari weer terugkomen.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #599 Gepost op: 1 oktober 2014, 15:40:04 »
iDo, ik weet er alles van over dat lange wachten.. Kijk maar naar mijn datum van registratie hier: augustus 2012 :blink: Zit nu dus al dik 2 jaar op dit forum en moet nog bijna 8 maanden wachten haha Maar serieus, het lijkt lang maar de tijd vliegt echt voorbij! En achteraf gezien vond ik het langere wachten ook wel prettig. Je hebt veel meer de tijd om je overal goed te oriënteren en precies uit te pluizen hoe je het wilt. Zo was ik bijvoorbeeld overtuigt dat ik in het wit zou trouwen, maar dat veranderde toch al aardig snel in een kleurtje. En natuurlijk niet onbelangrijk heb ik ook lekker de tijd gehad om goed aan mijn gewicht te werken O:-)

Gelukkig zijn dat aanpassingen die nog redelijk makkelijk gedaan kunnen worden, Saphira. En maar goed dat de jurk te lang werd, dat is makkelijk in te korten. Bij te kort kun je enkel je hakhoogte aanpassen. Lijkt me toch wel spannend wanneer ze dan daadwerkelijk een schaar in je jurk zetten haha

Zojuist een mail gekregen van onze trouwlocatie met de prijsopgave voor de ceremonie en de lunch en het viel echt reuze mee! Het bedrag is uiteindelijk slechts een derde van het bedrag dat we verwacht hadden! :jawdrop: Daar hoeven we dus niet meer over te twijfelen, vast leggen die boel!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards