collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 432668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #825 Gepost op: 6 januari 2015, 13:59:10 »
Dus zo gek is dat dus niet eens.  Ik vond dat niet kunnen dat je onderscheid maakt binnen 1 gezin. Zeker omdat ze ook nog 2 jongere kinderen hebben en die zijn niet welkom. We trekken echt de grens bij 16 jaar.  Voor jongere kinderen is er toch niets aan zo'n dag en vervelen zich heel snel.

Maar dank jullie wel voor het mee denken. 

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen 2015
« Reactie #826 Gepost op: 6 januari 2015, 15:04:18 »
Dan zou ik dus wel alles of niets doen... Dus alle kinderen wel 's-avonds (of hoe je het ook wil) of helemaal niet. Maar dat is mijn mening...

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #827 Gepost op: 6 januari 2015, 16:45:21 »
Dames,

Het is 2015 dus jullie jaar!!
Geniet van alle voorbereidingen en dat jullie allemaal stralende prachtige dagen mogen hebben. Ik hou het getrouwd forum in de gaten!

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #828 Gepost op: 6 januari 2015, 18:50:08 »
Ik zat daar dus ook mee! Had in het Juni 2015 al een berichtje gepost over mijn oom en nichtjes. Heb besloten mijn oom wel de hele dag uit te nodigen en mijn nichtjes alleen 's avonds :)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #829 Gepost op: 6 januari 2015, 20:30:39 »
Vandaag slecht nieuwes gehad.
Ik heb te horen gekregen dat ze mijn contract niet gaan verlengen. Omdat ze niet weten hoe het met de thuiszorg gaat lopen.
 Zucht nu maar op zoek naar wat anders.  :cry: :cry:

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Trouwen 2015
« Reactie #830 Gepost op: 6 januari 2015, 20:57:20 »
He wat vervelend Karin! Dat zijn de minder leuke berichten, succes met het zoeken naar een nieuwe baan!

Ik kom hier ook even meekletsen... Wij gaan 1 mei trouwen en ik heb het idee dat we nog zoveel moeten regelen. Ik zie veel gesprekken over wie wel/niet uitnodigen overdag. Wij hebben eigenlijk maar een heel klein groepje voor overdat, alleen ouders en goede vrienden/familie. Hoe hebben jullie de keus gemaakt voor de daggasten die ook mee eten?

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #831 Gepost op: 6 januari 2015, 22:12:05 »
Ik snap je dilemma, maar doe gewoon waar jullie je goed bij voelen!

Wij hebben als daggasten:
- ouders (4)
- broers/zussen (5)
- getuigen plus aanhang (3)
- peetoom/peettante (8)
- bruidsmeisjes en ouders (4)
- kapster en vriend (2)
---
Verder eten de videograaf, DJ en fotograaf ook mee.

Het voelt voor mij nu wel onwerkelijk dat het zo dichtbij begint te komen. Alle puntjes worden op de i gezet. Kan niet wachten tot het zo ver is.
Ik ben ook zo ontzettend benieuwd naar alle verhalen achteraf! :-)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #832 Gepost op: 6 januari 2015, 22:27:20 »
Wij hebben als daggast,
Ouders as
Vrienden van as(ze zijnal 25 jaar vrienden)
zijn broers en peter en meter
Van mijn kant
2 ooms en tantes, 2 vriendinnen die tevens ook getuigen zijn.
Voor de rest niet.

Rivemi

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Trouwen 2015
« Reactie #833 Gepost op: 7 januari 2015, 11:55:26 »
Hoihoi trouwelingen....

ik ben in oktober 2014 ten huwelijk gevraagd op het strand van Scheveningen.
En we hebben na lang dubben de datum vastgesteld op 22 oktober 2014.
(net voor de herfstvakantie dus kan ons dochtertje lekker uitrusten) :)

We hebben de locatie al besproken. We hebben er dan ook voor gekozen om alles op een locatie te doen, zodat niemand hoeft te rennen en te vliegen van hot naar her. We houden het dan ook klein en iedereen is er gewoon heel de dag.
Vanaf de ceremonie tot het proosten, het eten en het feesten toe. Om 22.00 uur mag iedereen weer moe en voldaan naar huis of in het hotel blijven slapen. (ook wij blijven er slapen) Heerlijk relaxt alles op een locatie.


Verder wens ik iedereen heel veel plezier en geduld met de voorbereidingen van je eigen huwelijk.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #834 Gepost op: 7 januari 2015, 18:25:15 »
Oh balen Karin! Hopen dat je gauw iets nieuws vind!

Rovanice, wij hebben gekeken wie we echt niet zouden willen missen op de dag.
Onze daggasten bestaan uit:
- Ouders (4)
- Kinderen van mijn vader zijn vriendin (2)
- Broers, zussen en aanhang (10 en 5 kinderen)
- Ooms en tantes die als ouders zijn voor ons (7)
- Naaste neef en nicht met aanhang (4)
- Beste vrienden (2)
- Fotografe, is vriendinnetje van mij ;) met aanhang (man en 2 kids dus 4 totaal)

Onze avondgasten bestaan uit overige neefjes, nichtjes, vrienden en kennissen en enkele collega's.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #835 Gepost op: 7 januari 2015, 19:49:21 »
Onze daggasten:
ouders (4)
Opa en oma's (3)
Broers/zus en aanhang (6 + 3 kinderen (onze bruidskinderen))
Ooms en tantes (8)
Vrienden (8)

Avond gasten worden er nog 110 extra..  :blush:

@Rivemi, ik denk dat je 22 oktober 2015 bedoeld ;)

Leuk he al die voorbereidingen! :) geniet er volop van :)

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #836 Gepost op: 7 januari 2015, 21:27:38 »
Wat ik wel leesmet gastenlijste  is dat je opmoet passen met je beslissing. Ja, je mag kiezen om je broer, zus, oom of tante  niet uit e nodigen. maar weet dat de breuk dan meestal definitief is. Ja ik kies er ook voor om mijn oom niet uit te nodigen, maar ik weet dat die breuk definitief is en dat ik een hoop gezeik ga krijgen met de familie.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #837 Gepost op: 7 januari 2015, 22:03:35 »
Je zet inderdaad een aardig statement door iemand niet uit te nodigen, sommigen kunnen dit zichzelf heel erg aantrekken. Zo waren er bij mijn AS ook een paar neven die onlangs getrouwd zijn en ons niet uitgenodigd hebben (geloof beide vanwege budget overigens), maar wij hebben er voor gekozen om onszelf niet te laten kennen en ze gewoon uit te nodigen. Vind het zelf kinderachtig om te kijken wie ons wel of niet heeft uitgenodigd.
Mijn schoonfamilie zou ook liever hebben dat we een paar ooms niet uitnodigen, maar wij persoonlijk hebben op zich nooit een probleem met hen gehad. We weten dat het iets kan wringen maar kiezen er toch voor om ze uit te nodigen. Wij hebben er voor gekozen om gewoon alle ooms, tantes, neven en nichten uit te nodigen. Ook ongeacht de hoeveelheid contact die we ermee hebben. De familie van mijn vaders kant heb ik de meeste al jaren niet meer gezien, deels bij het kraambezoek bijna 4,5 jaar terug. Maar juist dan vind ik het leuk om hen weer te zien en even bij te kunnen praten, ook zijzelf onderling. Maar dit is contact wat gewoon verwaterd is. Kan me voorstellen dat het natuurlijk anders is wanneer er geen contact is vanwege een ruzie o.i.d. ;)

Onze groep daggasten is dan weer heel klein. Daar nodigen we echt alleen de dichte familie voor uit:
Onze dochter
Ouders (4)
Opa en oma (2)
Broer/zus met aanhang (4 en 3 kinderen)
De rest is ook welkom bij de ceremonie, maar nodigen we niet uit voor lunch en diner.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #838 Gepost op: 7 januari 2015, 22:09:54 »
Jeetje wat een gedoe.

Bij ons in de familie is het vrij normaal dat niet iedereen uitgenodigd wordt.. Ik heb 88 neven en nichten die allemaal getrouwd zijn of een vriend(in) hebben, de meeste hebben zelfs zelf alweer kinderen. Ik moet er niet aan denken dat ik iedereen uit zou moeten nodigen puur omdat het gewenst is.

Wij nodigen degene uit waar we veel contact mee hebben. En komen dan op 160 avond gasten. Aangezien we grote families hebben en ook een vriendengroep van 40 personen.

Ik slaap overigens rampzalig al dagen, stomme dromen over dat AS me zou laten zitten paar dagen voor de bruiloft. Ik hoop niet dat dit nog 5 maanden zo doorgaat haha.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #839 Gepost op: 8 januari 2015, 14:13:16 »
Zo wat veel Marielle! Hier ook nog een hele familie van mijn vaders kant met veel neven en nichten en aanhangers en kinderen.. Maar daar heb ik eigenlijk nooit contact mee gehad.. Ken ze allemaal niet dus dat scheelt ook een hele hoop haha :P

Oh bah, ook al van die nare dromen! Ik droomde laatst dat as me 5 dagen voor de bruiloft vertelde dat hij 6x vreemd was gegaan met zijn ex :blink: gewoon zo casual tijdens het winkelen in de stad omg hahaha. Dat wordt maar niet samen de stad in gaan een week van te voren hahaha :P

Hopelijk slapen we snel beter! :P

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #840 Gepost op: 8 januari 2015, 14:36:59 »
"schat zullen we even naar de stad gaan?" Neee!!!!!!  :o :sprint:
hehe, Maar betere nachtrust zou fijn zijn, al vind ik het stiekem wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Ik merk dat ik nu best gestrest raak om alles, mensen die niet echt precies kunnen aangeven hoe of wat etc.
We zijn inmiddels echt de puntjes op de i aan het zetten maar ik word zo bang gemaakt door sommige mensen dat ik af en toe echt even de weg kwijt ben.

wat nu nog moet
- kleding bruidsmeisjes
- mijn kleding (jurk afpassen, schoenen, sieraden)
- kleding aanstaande afpassen en schoenen kopen.
- met mama winkelen voor kleding.
- proefkapsel
- pre-wedding shoot
- wedding wands afmaken
- bedankjes in zakjes doen
- bestek zakjes maken
- tule bestellen voor om de trapleuning
- afspraken bij de kerk
- afspraak met pastor
- afspraak met de babs

-- Oh man het lijkt alleen maar meer te worden hahaha

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #841 Gepost op: 8 januari 2015, 15:30:39 »
Oh nee hoor, je bent echt niet de enigstd. Hier gaan de dromen over as die op het laaste moment het toch niet ziet zitten. Sta ik dan ik jurk en al.
Brr. Hier nog regelen: afspraken met pastoor, jurkje bruidsmeisje, haar moeder achter de broek aan zittem voor schoenen(zij denkt dat eind maart nog wel kan) afspraak regelen proef voor haar en make up. As pak en schoenen. Bruidstaart, bloemen,en zal nu vast wel wat vergeten zijn.

Wel een ceremoniemeester gevonden,eindelijk.
En gastenlijst definitief gemaakt, zijn maar 250 verdeeld over de hele dag/avond. Pfff.

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Trouwen 2015
« Reactie #842 Gepost op: 8 januari 2015, 20:21:28 »
Oh ik dacht dat we weinig daggasten hadden maar dat valt me nog reuze mee, wij komen op 23 daggasten.

Ik kan ook echt niet iedereen uitnodigen voor het feest! Sowieso spreek of zie ik veel ooms of tantes en neven en nichten nooit dus ik zie geen reden om ze dan wel uit te nodigen. Scheve gezichten zul je altijd houden en de "breuk" is er voor mijn gevoel al omdat ik ze al nooit spreek.

AS en ik hebben afgelopen week weer zitten dubben over de gasten, AS heeft er meer moeite mee om mensen te schrappen die hij nooit ziet of spreekt :)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #843 Gepost op: 8 januari 2015, 21:48:41 »
Hihi hoe denk je dat wij aan zo'n lange gastenlijst uitkomen rovanice?

Hier namelijk precies het zelfde geval.
As die niet kan kiezen, dan weer wel, dan weer niet, dan alleen receptie, of nee toch maar feest. Pfffff heb nu gezegd dat er niet meer te veranderen valt. Hahaha.

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwen 2015
« Reactie #844 Gepost op: 9 januari 2015, 08:12:49 »
Jaaaaaa. Het is zo ver. Wonder boven wonder heb ik heerlijk geslapen van 23.00 uur tot 8.00 uur. Nu relaxt opstarten met kopje thee op de bank. Zoveel zin in.

Irisje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #845 Gepost op: 9 januari 2015, 08:16:45 »
Heel veel plezier gewenst Ik83, geniet ervan!

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Trouwen 2015
« Reactie #846 Gepost op: 9 januari 2015, 09:16:44 »
Heel veel plezier en geluk, lk83!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #847 Gepost op: 9 januari 2015, 10:48:10 »
Een hele mooie dag vandaag ik83, geniet ervan.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #848 Gepost op: 9 januari 2015, 10:53:19 »
Heerlijk dat je toch nog lekker geslapen hebt! Ik verwacht echt dat ik die laatste nacht voor de bruiloft heel de nacht ga liggen woelen van de zenuwen :blush:
Ik wens jullie een fantastische dag toe Ik83!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #849 Gepost op: 9 januari 2015, 15:14:18 »
Heel veel plezier Ik83!!!! We zijn benieuwd naar je verhalen!!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards