collapse

Auteur Topic: Eerst langs mijn vader....  (gelezen 8562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Eerst langs mijn vader....
« Gepost op: 23 juni 2014, 22:41:05 »
Wij trouwen in mei 2015 en hebben al langer het idee om te gaan trouwen, maar ik heb altijd als voorwaarde gesteld dat mijn vriend langs mijn vader moet om mijn hand te vragen.

Onlangs zijn we naar Turkije geweest met mijn ouders en daar maakte we wat geintjes over het aanzoek en heb ik een aantal keer gevraagd of hij al bij mijn ouders geweest was.
Mijn vader maakte daarop de volgende opmerking: 'Dat kan ie wel doen, maar dan zal ie eerst voor Feyenoord moeten worden......'
Mijn vriend is Ajax fan, mijn vader is voor Feyenoord, dus dat is altijd een 'dingetje' binnen ons gezin(op een leuke manier).

Inmiddels hebben we al wel de locatie, hij zijn pak, ik mijn jurk, de ringen laten maken in Turkije, ambtenaar staat vast en maandag gaan we in ondertrouw, maar het aanzoek is nog niet geweest!

Om m'n vriend te helpen, heb ik een Feyenoord shirt besteld met als tekst op de rug "Mogen we nu trouwen?" en het is de bedoeling dat mijn vriend deze aan doet als hij naar mijn ouders toe gaat en dit vond hij zelf ook een leuk idee.

Aanstaande vrijdag vertrekken we een weekendje naar Cochem, omdat mijn ouders 35 jaar getrouwd zijn en ik verwacht dan dat hij het mijn ouders zal vragen en mij een aanzoek doet!
Aanstaande maandag gaan we namelijk in ondertrouw, dus veel tijd is er niet meer over....  :biggrin:
Nou moet ik erbij zeggen dat we het shirt al even geleden besteld hebben, maar dat het nog steeds niet binnen is en de Feyenoord shop geen thuis geeft.
Het was de planning dat hij het afgelopen weekend al aan mijn ouders zou vragen, maar dit ging dus niet zonder het shirt.

Mijn ouders vinden het helemaal geweldig, maar we hebben afgesproken dat hij het aanzoek zou doen, gewoon lekker ouderwets.
Blijkbaar kost het hem meer moeite dan ik dacht, hopelijk valt alles aankomend weekend op de plaats!
Ik heb er alle vertrouwen in  :applaus:

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2014, 23:24:42 »
en, is het ininmiddels goed gekomen?
Ik had mijn vriend gezegd dat hij eerst mijn vader moest vragen voor hij mij vroeg. Ondanks dat het niet zo'n held is, heeft hij dat wel gedaan. Gewoon zo, zonder hint of aanleiding!

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2014, 15:06:08 »
Jazeker en nog anders dan ik verwacht had ook!

Hij kwam op de donderdag voordat we een weekend weg zouden gaan bij m'n ouders aan op een paard, in een prinsenpak en met alle getuigen en mijn beste vriendin erbij!

Onder het prinsenpak had hij het Feyenoord shirt aangetrokken en na het aanzoek deed hij zijn jasje uit en draaide hij z'n rug naar m'n vader toe die het niet meer had van vreugde!

Ik was naar m'n ouders toegelokt, of ik daar wilde komen koken...

M'n moeder had een taart laten maken met onze namen erop en erna zijn we een kop koffie met voor iedereen een stukje taart gaan eten en drinken.

Erna moest ik gewoon de nachtdienst in.... Maar dat maakte me niets meer uit!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2014, 16:20:02 »
Wauw zeg... Hij heeft behoorlijk zijn best gedaan dus! Leuk!

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2014, 16:24:56 »
Wow hij heeft er zeker werk van gemaakt! :clap: Hopelijk hebben jullie ook foto's want is natuurlijk een super gave herinnering!

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2014, 17:48:46 »
Alles is gefilmd en gefotografeerd en dat is maar goed ook, want de helft aan mensen die eromheen stonden heb ik niet eens gezien!
Ook dat had hij allemaal geregeld!

Beetje jammer alleen dat ik in m'n huispakkie op de foto's sta.
Ik zat in de nachtdiensten dus zou na het eten koken toch weer m'n bed in gaan, maar dat ging het niet meer worden :-)

Vaak heb ik alles wel door, maar dit zag ik echt niet aankomen!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2014, 17:59:06 »
Mooi aanzoek, wel apart dat alles al geregeld was en het aanzoek nog moest komen :-)

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Eerst langs mijn vader....
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2014, 17:09:57 »
Het is in een andere volgorde als dat de meeste mensen doen inderdaad, maar voor ons prima!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards