collapse

Auteur Topic: Regen op buitenbruiloft, tips?!  (gelezen 11135 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Gepost op: 5 juli 2014, 05:41:29 »
Hey allemaal,

Aanstaande donderdag trouwen wij buiten. Grote kans dat het gaat regenen. Daar hebben we gelukkig wel aan gedacht; 2 grote partytenten en iedereen blijft droog. Slingers ophangen gaat buiten de tent niet werken gezien het crèpe papier is.

Moeten we in de tent nog verlichting hangen? Denk het haast wel? (Het is overdag) en ern stel handdoeken neerleggen + een paraplu voor als je naar de wc moet? (Dam moet je namelijk door stukje open lucht lopen)

We trouwen in de tuin van onze schoonouders (ze hebben een boerderij). Als het regent hebben wij een bruidsparaplu. Foto's maken we dan alsnog op locatie (oude tractor), de heide en waarschijnlijk burgers zoo.

Zijn er nog dingen die we vergeten zijn als het regent? Alle tips zijn welkom! (Begint behoorlijk te kriebelen nu en maak me zenuwachtig)

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2014, 05:48:21 »
Voor overdag zou ik niet zo snel verlichting aan brengen. Als het lichte / witte tenten zijn. Voor sfeer of aankleding zou je het wel kunnen doen natuurlijk.
Als het heel hard regent kun je ook over je eigen schoenen na denken in combi met de boerderij. Bruid op kaplaarzen levert wel leuke foto's op :)

Denk bij het fotos maken aan dekens of een plaid zodat je ook eventueel zittende foto's kunt maken.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2014, 06:00:38 »
Voor overdag zou ik niet zo snel verlichting aan brengen. Als het lichte / witte tenten zijn. Voor sfeer of aankleding zou je het wel kunnen doen natuurlijk.
Als het heel hard regent kun je ook over je eigen schoenen na denken in combi met de boerderij. Bruid op kaplaarzen levert wel leuke foto's op :)

Denk bij het fotos maken aan dekens of een plaid zodat je ook eventueel zittende foto's kunt maken.

Jij bent er ook vroeg bij! ;-)
Wel goede tips! Bedoelde idd sfeerverlichting. Ik heb gelukkig best grappige regenlaarzen dus dat kan mooi. Ook genoeg dekens. Top!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2014, 06:05:25 »
Je moet wat als je niet kunt slapen XD maar jij bent anders ook uit bed gevallen ;)

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2014, 06:15:39 »
Je moet wat als je niet kunt slapen XD maar jij bent anders ook uit bed gevallen ;)

Ik ben standaard nu belachelijk vroeg waker, hihi... Ben bang dat dat pas weer over is na de bruiloft ;-)

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2014, 06:17:56 »
Haha alle tijd om te genieten van de voorbereidingen zullen we maar zeggen :)

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2014, 07:22:26 »
Wellicht meer mensen tips? (Al lijkt het nu zelfs weer droog te blijven)

idgnkv

  • Gast
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2014, 11:13:32 »
Mocht het wel (hard) regenen als je foto's wil maken, dan adviseer ik dat binnen te doen. Wij hebben toch geprobeerd buiten nog wat foto's te maken maar achteraf had ik dat anders gedaan. Heel leuk hoor, die mooie regenfoto's die je op internet ziet, maar in de praktijk betekende het bij mij: een vieze jurk, verregend en verwaaid haar, geklooi met drie paraplu's boven mijn hoofd en voor de fotograaf veel moeite om zijn camera droog te houden ;)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2014, 11:20:45 »
burgers zoo heeft een heleboel binnen plekken, dus lijkt me dat je binnen locatie ook wel geregeld is?
zo lang het niet hard regent en buien zijn valt het enorm mee. je kunt ook foto's tussen door maken misschien als het wel droog is?

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2014, 11:28:39 »
Mocht het wel (hard) regenen als je foto's wil maken, dan adviseer ik dat binnen te doen. Wij hebben toch geprobeerd buiten nog wat foto's te maken maar achteraf had ik dat anders gedaan. Heel leuk hoor, die mooie regenfoto's die je op internet ziet, maar in de praktijk betekende het bij mij: een vieze jurk, verregend en verwaaid haar, geklooi met drie paraplu's boven mijn hoofd en voor de fotograaf veel moeite om zijn camera droog te houden ;)

Dit is een goede inderdaad. Het leek inderdaad zo enorm mooi die verregende foto's op internet!

burgers zoo heeft een heleboel binnen plekken, dus lijkt me dat je binnen locatie ook wel geregeld is?
zo lang het niet hard regent en buien zijn valt het enorm mee. je kunt ook foto's tussen door maken misschien als het wel droog is?

Binnen locatie hebben we eventueel wel idd: Burgers Zoo. Waarschijnlijk hebben we zelfs droog weer, maar het veranderd nog steeds elke dag, zeer irritant ;-)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2014, 11:30:34 »
Ik zou een regenplan klaar hebben liggen en me er verder niet meer druk om maken :) Want komt dat komt, jullie stralen toch wel :)

idgnkv

  • Gast
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2014, 11:31:11 »
Nu moet ik wel zeggen dat het bij ons echt lang en hard geregend heeft, wellicht dat het wel werkt bij een gewone regenbui.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Regen op buitenbruiloft, tips?!
« Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2014, 12:54:26 »
Ik zie dat ik te laat ben, want heb je net in een ander topic gefelicteerd met je huwelijk.

Heb je regen gehad op je bruiloft?

Mijn enige tip was: zoek eens wat leuke (foto)ideeen op van andere bruiden die regen hadden op hun dag, en maak het tot iets positiefs ipv iets negatiefs.

Happymama had een erg mooie foto met regen als ik me niet vergis!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards