collapse

Auteur Topic: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo  (gelezen 20382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunnebun

  • Gast
Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Gepost op: 19 september 2007, 22:06:46 »
Hallo,

Wij gaan 20 februari 2008 trouwen in Gouda. We hebben al wel bedacht waar de foto's willen maken buiten, maar het lijkt me verstandig om bij slecht weer ook nog iets voor binnen achter de hand te hebben.

Heeft iemand nog tips voor een leuke binnenlocatie om foto's te maken in Gouda?

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 19 september 2007, 22:13:47 door sunnebun »

RainbowR1

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2007, 08:46:50 »
Ann heeft hier ook al een topic over geopend: Fotolocatie binnen, Gouda Eo

Misschien kan je daar even kijken. Verder ben ik zelf ook druk op zoek naar een indoor fotolocatie in Gouda, mocht het volgend jaar zomer slecht weer worden. Ah, desnoods ga ik naar een tuincentrum  :wink: Ik heb daar ook mooie foto's van gezien.

Xx

sunnebun

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2007, 18:13:59 »
Hoi,

Dank je wel ik ga daar even kijken. Heb je inmiddels wel al mooie plekjes voor de buitenfoto's in Gouda? Als je nog tips wil hoor ik het wel. Onze fotograaf komt uit gouda en we hebben een proefrondje voor buiten gemaakt en erg leuke plejes gevonden.

Groetjes

RainbowR1

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2007, 10:53:07 »
Oh dat is heel handig dat jullie fotograaf uit Gouda komt (de mijne namelijk niet)! Ik woon nu anderhalf jaar in Gouda, dus zoo erg goed ken ik Gouda ook weer niet... Als buitenlocatie wil ik foto's maken in het Van Bergen IJzerdoornpark (daar woon ik vlakbij) en foto's in het historische centrum (achter de St. Janskerk leek me wel mooi). Waar gaan jullie foto's laten maken?

Xx

sunnebun

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2007, 15:12:50 »
Wij wonen nog geen jaar in Gouda dus vandaar dat we zo iets hadden van we moeten een fotograaf hebben die hier alles weet hahahaha.
Wij gaan foto's maken in het oude centrum. Achter de st. Jan en voor de bieb in de stad is zo'n schattig pleintje met een hele mooie oude boom (zeker een aanrader). Ook in de museumtuin is het heel mooi om foto's te maken. En het voordeel is dat alles dichtbij elkaar ligt. Ik wil ook heel graag een paar foto's maken in de winkelstraat zelf vind ik gewoon wel grappig idee zo tussen het winkelend publiek. Heb gister zitten kijken op de site van de vvv om te kijken of er nog leuke dingen op stonden waar je kan foto's maken. Maar niet echt nieuwe ideeën op kunnen doen helaas.
Welke fotograaf hebben jullie?

RainbowR1

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2007, 21:24:40 »
Wij hebben John Hunt (www.fotohunt.nl), hij komt uit Purmerend. Hij was niet zo duur en ik vond dat hij erg mooie foto's maakte  :wink:

Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan foto's achter de St. Jan en bij die kleine hofjes bij de bieb.

Xx

sunnebun

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2007, 12:24:27 »
Zit er goed uit en de prijs is inderdaad gunstig.
Groetjes

RainbowR1

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2007, 10:27:29 »
Hi Sunnebun,

Heeft jullie fotograaf dan geen suggesties voor indoor fotolocaties in de omgeving Gouda? Als hij/zij uit Gouda komt dan moet die er toch wel een paar weten?

Xx

sunnebun

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:45:58 »
We hebben het er met hem over gehad, maar hij had niet echt goede opties voor binnenlokaties. We hebben nu besloten dat als het te hard regent we het een andere dag overdoen. Voor als het een beetje miessert dan hebben we een mega paraplu gekocht (wit). Verder ben ik gewoon schietgebedjes aan het doen voor droog weer. :biggrin:

RainbowR1

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2008, 20:33:32 »
Ff onderwerp updaten, nu er nieuwe bruidjes in spe zich bij het trouwforum hebben aangesloten...

Wie o wie weet er een mooie binnen fotolocatie in de omgeving van Gouda (mocht het gaan regenen). Ik heb nu de watertuin in Naaldwijk op het oog, maar die is eigenlijk te ver voor ons!

RainbowR1

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2008, 10:54:20 »
Heb net op het KNMI gekeken en gelukkig wordt het weer vanaf maandag een stuk beter!  :biggrin:
Hopelijk hebben we dus geen overdekte fotolokatie nodig! :biggrin:

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2008, 11:17:58 »
[color=\"#6600CC\"]Dat klinkt goed ja!!!
Gouda ken ik helaas amper dus daar kan ik jullie niet mee helpen.....[/color]

Jel

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2008, 11:59:29 »
Hoi,

wij zijn een paar maanden geleden in Gouda getrouwd en hebben ook heel hard geduimd voor mooi weer (gelukkig was dat 't ook). Hoop dat voor jullie natuurlijk ook heel hard!

Als alternatief binnen hadden we de Waag (naast de Zalm) en het stadhuis zelf binnen. Ook zijn er in de binnenstad zelf poortjes etc waar je onder kunt staan en wat ook leuke beelden kan geven. Hopelijk kun je hier iets mee.

Veel plezier!

Pindakaas

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2008, 09:35:21 »
Hallo,

Wij gaan 22 december 2008 trouwen in Gouda. Omdat we nog niet zo lang in Gouda wonen kennen we niet veel leuke plekjes waar je de fotoshoot kan houden. Ik zou zelf graag naar de Van Nelle Ontwerpfabriek gaan in Rotterdam, zeer coole omgeving waar je echt toffe foto's kan maken. Maar ja, dit is wel wat ver rijden (1,5 h incl. retour) en ons programma begint al heel strak te worden.....

Weet iemand van jullie een leuke en aparte lokatie? Oude fabriekshal ofzo iets?
Ik zag op andere forums al ideeen als Intratuin, maar dat vind ik zelf niet zo leuk. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

gr

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2008, 13:02:09 »
Ze zouden is een website moeten maken met allerlei fotolocaties :tongue:

Gouda komt bij mij alleen de kaasmarkt op :tongue:

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #15 Gepost op: 16 september 2008, 19:44:50 »
Bij het station is vlakbij een mooi park.. leuke bruggentjes.. grote oude bomen. Ook bij de molen bij de dijk is het erg mooi. Daar heb je ook zo'n muziektent. Misschien binnen in de Waag (tegenover stadhuis?) Verder weet ik ook niet.

peternl

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2008, 18:24:18 »
Ik weet dat je in avifauna ook een hele mooie reportage kan maken .. en als het regent kan je ook naar binnen.. echt een aanrader.
onze trouwfoto's zijn er ook gemaakt in november..

Pindakaas

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2008, 10:15:39 »
:) lief dat jullie meedenken! Zou je een (binnen)foto'tje kunnen delen van avifauna, kan me er geen voorstelling bij maken?

Wenniepen

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #18 Gepost op: 31 december 2008, 12:45:59 »
Hoi Rainbow,

Ik zag dat jullie getrouwd zijn in juli en John Hunt als fotograaf hebben gehad.
Is hij goed bevallen?
Wij hebben maandag een afspraak met hem.

Groetjes, Wenniepen


[quote name=\'RainbowR1\' post=\'133432\' date=\'23 September 2007, 20:24\']Wij hebben John Hunt (www.fotohunt.nl), hij komt uit Purmerend. Hij was niet zo duur en ik vond dat hij erg mooie foto's maakte  :wink:

Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan foto's achter de St. Jan en bij die kleine hofjes bij de bieb.

Xx[/quote]
« Laatst bewerkt op: 31 december 2008, 12:46:22 door Wenniepen »

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #19 Gepost op: 3 april 2013, 16:32:20 »
Even een upje voor de aandacht!
Wij trouwen in september in de Vlist, dit is in de omgeving van Gouda.. En zijn nog hard opzoek naar een binnenlocatie voor de foto's!
Buitenlocatie staat al vast, maar we zijn nog opzoek naar iets origineels & een beetje jong/fris/trendy als binnenlocatie (dus geen intratuin o.i.d.)
De max is 30 minuten rijden qua afstand.

Iemand die ons kan helpen hierbij?

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #20 Gepost op: 3 april 2013, 16:41:11 »
Hmm.. ik ga even voor je nadenken ik woon vlakbij Gouda

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2014, 07:32:00 »
Wij trouwen in oktober in Gouda, maar wonen hier nog maar kort. Ook onze fotograaf (mijn schoonzus) is niet bekend in Gouda. Daarom was ik blij dit topic te vinden.

Ik zie als suggesties voor buitenlocaties het Van Bergen IJzerdoornpark achter het station en rondom de Sint Jan. Zelf zat ik ook nog te denken aan de Goudse Hout, maar daar moet ik eens door fietsen om te kijken. De bibliotheek is onlangs verhuisd, waar was die oude locatie die zo mooi was?

En heeft iemand suggesties voor als het slecht weer is? Tegenwoordig is het stadhuis als binnenlocatie geen optie meer, als je niet daar trouwt (wat achterlijk duur is geworden naar mijn mening).

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2014, 08:56:01 »
Wij zijn 9 mei getrouwd in Gouda en wij wonen ook in Gouda. 9 Mei was die stormachtige dag met heel veel wind en ook aardig wat regen. We hadden geen binnenlocatie voor de trouwfoto's geregeld, simpelweg omdat ik we geen binnenlocatie konden bedenken.
Wij zijn foto's wezen maken bij de Reeuwijkse plassen, wat echt een aanrader is omdat je daar veel kan afwisselen qua omgeving. We hadden geluk, aangezien het net op het moment van de fotoshoot even droog was. Mocht dat niet zo zijn geweest, dan hadden we op de dag zelf wel geïmproviseerd.

Wij zijn wel getrouwd in het stadhuis van Gouda, wat voor ons maar 250 euro kostte op een vrijdag? En we hadden geluk dat anderhalf uur na ons pas weer het volgende paar trouwde, waardoor we net zo lang als we wilden ook nog gebruik konden maken van het stadhuis als fotolocatie.

Als je echt alleen in Gouda wilt kijken, moet je inderdaad denken aan het Van Bergen Ijzendoornpark (had wat mij betreft wat te weinig mogelijkheden), bij de Sint Jan en bij de oude bibliotheek. Wij hebben het ook overwogen, maar uiteindelijk toch gekozen voor de plassen, aangezien je uiteindelijk qua reistijd niet eens veel meer kwijt bent!

Maar even kort, een goede binnenlocatie is er in Gouda niet echt voor zover ik weet....

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #23 Gepost op: 19 juni 2014, 09:55:56 »
Wij hebben ook foto's gemaakt in de oude haven.

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Gouda/Woerden eo
« Reactie #24 Gepost op: 21 juni 2014, 12:04:52 »
Dank voor jullie antwoorden. LuSi: ik weet precies niet sinds wanneer de tarieven van het stadhuis zo omhoog zijn gegaan, in ieder geval ergens afgelopen maanden. Ik kan me herinneren dat er ook wat over in het lokale krantje heeft gestaan.

Misschien moeten we ook maar gewoon op mooi weer hopen/rekenen en paraplu's achter de hand hebben...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards