collapse

Auteur Topic: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!  (gelezen 11597 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toekomstig Boerinnetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Vrouw
Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Gepost op: 4 september 2014, 17:02:52 »
We zijn getrouwd! Ik ben niet een hele actieve forummer geweest, maar wilde het wel graag delen  :biggrin:
Dit is mijn verslag!  :applaus::

5.00 Mijn wekker ging af.. Ik drukte op snooze en deed al bijna mijn ogen dicht. Net op tijd bedacht ik me dat ik vandaag ga trouwen! Ik stond op en maakte mijn toen nog aanstaande man (ik noem hem voor t gemak even G.) wakker. Hebben snel nog wat ontbeten want we hadden een strakke planning. Hij ging lekker douchen en ik poetste mijn tanden en deed een oud t-shirt van hem aan, die ik later kapot scheur. Ik begon mijn make-up op te doen en G. versierde het huis met ballonnen. Toen hij daarmee klaar was ging hij naar zijn ouders om zich daar aan te kleden. Om half 7 ging de bel en was de kapster er. Zij deed mijn haar en ondertussen kwamen mijn zus en moeder die me later in de jurk zouden helpen.  Toen mijn haar klaar was ben ik alvast mijn kousen en lingerie aan gaan trekken. Toen kwam de fotograaf hier aan. Ze had eerst nog wat foto’s gemaakt bij G.. Ik werd in de jurk gehezen en we waren blij dat de fotograaf er was, ze kon nog even helpen met het instrueren van het inrijgen. Hierna hebben we nog wat foto’s gemaakt, mijn zus ging op haar knieën met een ringdoosje, dat was echt super grappig!

Toen kwam G. Ik zag hem al aankomen vanuit de woonkamer (is bij ons boven), wat zag hij er mooi uit! Ik liep alvast naar de trap en wachte tot hij binnen was en de fotograaf mij t seintje gaf. De fotograaf gaf mij het seintje dat ik naar beneden mocht komen. Ik liep naar beneden en daar stond hij met het boeket in zijn handen. Na een toiletbezoek en het pakken van de spullen gingen we naar buiten naar de auto. Toen we het hofje hier uitreden hadden buren zich verzamelt om ons uit te zwaaien. Had ik niet verwacht en was echt super lief! We reden naar de eerste fotolocatie, de chauffeur was wat ouder en dat kon je merken. Paar keer bijna door rood gereden en hij begreep zijn navigatie niet. Maar we kwamen aan en het blijft een fantastische oldtimer! We hebben daar in het park wat foto’s genomen. De paar die ik heb mogen zien zijn echt prachtig geworden! Hierna zijn we snel naar de tweede fotolocatie gereden waar we ook snel een paar foto’s hebben genomen. Gepland was dat we hier afscheid van de auto zouden nemen en over zouden gaan naar een koets. Dit liep even anders door overmacht van de stalhouderij. Er was een paard onwel geworden en later weigerde een paard voor de koets te staan waardoor ze uiteindelijk een paard hebben moeten pakken die eigenlijk met pensioen is, maar daardoor waren ze er natuurlijk veel en veel later. De auto kon ons nog wel een uurtje uit de brand helpen. Hij bracht ons naar het gemeentehuis. Bij het gemeentehuis aangekomen had iedereen zich verzamelt voor de ingang. Was echt een mooi gezicht dat al die mensen zich zo mooi hadden aangekleed en ook allemaal voor ons gekomen waren!

De burgelijke ceremonie was leuk, mooi en grappig. Ik was geheel ontspannen en dat was ook te merken. Bij de geloften aan elkaar hadden we het even moeilijk, maar beiden net geen traantje gelaten. Bij het uitgaan stond iedereen in een haag en hadden ze balonnen in hun handen die omhoog werden gelaten. Dit gaf echt een ontspannen effect op iedereen! Hierna mijn jurk even iets vastgetrokken, want op een of andere manier was die losgeraakt, vond ik dan wel weer een lastig effect van een korsetsluiting. Vanaf het gemeentehuis liepen we in een stoet naar de lunchlocatie, wat een bekijks hadden we, maar het was zeker een leuk effect! Door het mooie weer konden we heerlijk op het terras broodjes en kroketjes eten. Het was allemaal heerlijk. Door de spanning kreeg ik enkel een broodje naar binnen.

Na de lunch gingen we naar de kerk wat aan het zelfde plein lag. Ik ging eerst nog naar de wc. Mijn moeder hielp mij hierbij. Gewoon achterstevoren op het toilet met de jurk in de hoepel, ging prima! Hierna hebben we samen met onze ouders en de mensen van de kerk nog even een voorbeden gedaan in de consistorie waarna G. Samen met de dominee, ouders en ouderlingen wegging. Ik bleef samen met mijn vader achter in de consistorie wachtend op een seintje van de koster dat we mochten komen. En daar liepen we dan, op de wedding march kwamen we de kerk in. Ik kon G. Eerst niet vinden want zat een beetje verstopt. Maar iets verder zag ik hem, ik gaf hem een kus en ging zitten. Achteraf hadden we moeten blijven staan, maar omdat zitten met de jurk al een heel gedoe was liet de dominee ons maar even zitten. Het was een prachtige dienst, sloeg totaal op ons! Na de dienst liepen we samen de kerk uit. We moesten even wachten in de consistorie en daarna mochten we de kerk uit. Iedereen stond in een haag bellen te blazen, wat een mooi en uitgelaten effect geeft dat! Intussen was ook de koets gearriveerd. Welluswaar een andere koets en paard wat we hadden besteld, maar vind het al top dat ze alsnog voor een alternatief hadden gezorgd! We hebben toen ongeveer een dik uur in de koets gezeten opweg naar de locatie voor het diner en later de receptie. Maar echt dat was top! Koetsier was gezellig en hebben lekker gekletst! Iedereen die langsrijd die toeterd, raampjes gaan naar beneden voor gelukswensen en grapjes, fietsers feliciteerden ons! Zo leuk! En wat kwamen we tot rust in die koets! Bij de locatie aangekomen hebben we nog wat leuke foto’s gemaakt met de koets. Waaronder dat G. mij optild vanaf de koets, we in een deuk in de koets zaten. Die moeten erg leuk zijn geworden! Van de parkeerplaats tot de locatie (zo’n 100 meter denk ik) heeft G. mij gereden op de koets! En hij had de smaak te pakken, hij tilde me weer uit de koets, alleen het neerzetten op de grond ging niet helemaal goed, hij zette me net iets naar achter zodat ik op mn sleep terecht kwam, maar gelukkig had hij me nog goed vast haha. Is een leuk filmpje geworden! Hierna zijn we de familiefoto’s gaan maken. Daar ben ik ook heel benieuwd naar!
En toen op naar het diner! Wat hebben we heerlijk gegeten! Alles was top! Door de spanning niet alles naar binnen gekregen, maar ik zal en moest een toetje haha  :biggrin:. G. hield nog een mooie speech, dat vond ik zo mooi van hem! Ook mijn vriendin gaf een mooie speech en gaf me een speelgoedpaardje, want ja, daar begon onze vriendschap mee! Tijdens het eten kreeg ik ook een paar foto’s te zien van de dag! Ze waren zo mooi! Nu wachten op de foto’s!

De receptie was ook erg leuk en gezellig! Er waren verschillende stukjes voorbereid wat ik erg leuk vond! En ook de taart hebben we aangesneden! Wat was die mooi! En de locatie had koudvuur en vuur aangestoken bij de taart! Was echt prachtig! Fotografe had zoiets ook nog nooit gezien! Ik vond dat echt zo mooi! Voor de bakker was dit zijn eerste bruidstaart, hij is tevens onze buurman, en hij bleef tot het aansnijden. Volgens mij vond hij dat ook echt een prachtig gezicht!
Toen de avond voorbij was, waren we moe, maar heel blij! Onze dag had niet beter kunnen zijn! Het weer was werkelijk waar prachtig! Het was warm, geen spatje gehad en het zonnetje scheen!

Foto's volgen nog, daar moeten wij nog even op wachten!
« Laatst bewerkt op: 4 september 2014, 17:04:59 door toekomstig Boerinnetje »

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2014, 16:20:51 »
Wat een mooi verslag! Gefeliciteerd (nu echt) boerinnetje!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2014, 16:21:14 »
Gefeliciteerd :)

Nijntje-29

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2014, 18:59:18 »
Gefeliciteerd  :biggrin:

toekomstig Boerinnetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2014, 22:11:31 »
Vergeet steeds de foto's te posten! Wil ze wel graag delen :biggrin:













Sorry voor de grootte! ik weet niet hoe ze te verkleinen :blush:

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #5 Gepost op: 7 december 2014, 13:52:26 »
Wauw! Ik vind ze allemaal prachtig! En wat ziet het weer er lekker uit!r

toekomstig Boerinnetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2014, 06:51:28 »
Dankjewel!  :blush:
We hadden ook echt heel erg geluk met het weer  :biggrin:

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2014, 07:24:45 »
Wauw!! Ontzettend mooi!

Nijntje-29

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2015, 11:42:25 »
Wauw prachtig

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Toekomstig Boerinnetje is getrouwd!! 02-09-2014!
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2015, 20:19:26 »
Wauwww!!! Prachtig!!  :applaus: :applaus:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards