collapse

Auteur Topic: Bruid20 is ook getrouwd!  (gelezen 8984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Bruid20 is ook getrouwd!
« Gepost op: 10 september 2014, 21:24:18 »
Op maandag 25 augustus was het dan eindelijk zo ver. Mijn wekker ging om half 6 en ik was meteen klaarwakker. Rechtop in mijn bed zag ik hem al: mijn trouwjurk. Uit bed lekker douchen, met een badjas aan en ontbijten. Havermoutpap met veel suiker, had ik echt trek in. Even mijn vogeltjes gevoerd, voor de laatste keer, en mijn tanden gepoetst. Toen ik klaar was stond net de kapster voor de deur.

De kapster had ik mee naar (toen nog) mijn slaapkamer genomen, waar het vol stond met verhuisdozen en voor de rest alleen mijn trouwdingen die ik de dag van te voren klaar had gezet. Gek gezicht eigenlijk. De krullers werden opgewarmd en in m'n haar gedaan, en toen deed ze mijn make up. Toen de krullers goed waren heeft ze mijn haar opgestoken. Ondertussen was het kwart over 8, en om half 9 zou (een gedeelte van) mijn schoonfamilie komen en 10 minuten later mijn (toen nog) aanstaande man. Samen met mijn moeder heb ik de jurk aan gedaan en toen heeft de kapster nog mijn sluier in gedaan en mijn make up bijgewerkt. Ik was er klaar voor!

Langzaamaan hoorde ik mijn schoonfamilie binnenkomen en ik stond in de slaapkamer te ijsberen en te wachten op mijn aanstaande. Toen riep mijn vader opeens: kom nou maar naar beneden hoor! Terwijl ik hem nog helemaal niet binnen had horen komen. Ik wachtte even en gluurde stiekem naar beneden, en daar stond hij. En wauw, wat was hij prachtig! Ik wilde zo snel mogelijk naar beneden maar ik liep zo ongeveer voor het eerst op hakken en het ging niet snel genoeg voor me, en toen ik er was kon ik mijn tranen bijna niet meer binnen houden(maar net wel) en wilde ik hem niet meer los laten. Totdat hij op een gegeven moment zei: je bent prachtig, maar je plet wel je bloemen. Ik nam de bloemen aan en die zagen er ook super mooi uit! En toen was het 10 voor 9 en gingen we in de Porsche op weg naar het gemeentehuis. Daar stond de fotograaf ons op te wachten.

In het gemeentehuis hadden we 10 minuten voor het trouwen, want een kwartier later was er een vergadering. Dus met 10 minuten waren we klaar. Ik had wel te vroeg 'ja' gezegd.. Raar die zenuwen! Ik had gedacht dat het mij niet zou overkomen, haha.

Klaar bij het gemeentehuis gingen we naar het park voor foto's. Daar kwamen we er achter dat we de ringen waren vergeten, dus mijn man heeft met de mobiel van de fotograaf zijn broertje gebeld om te vragen of hij mijn zusje wilde bellen over de ringen.. Gedoe gedoe :p na een kwartier kwam mijn vader aan met de ringen, dus daar zijn toch nog een paar foto's van. Helaas ging het regenen, maar daar hadden we paraplu's voor, en toen het te hard ging heb ik de kerk gebeld(met de mobiel van de fotograaf, want een bruidspaar neemt hun mobiel toch niet mee-.-) om te vragen of we daar foto's mochten maken, en dat mocht! Om kwart voor 11 kwamen onze oma's binnen en moesten we ons in een kamertje 'verstoppen'. Om half 12 werd mijn man door de voorganger opgehaald om samen naar voren te lopen. Mijn vader was er ondertussen natuurlijk ook al, en toen de muziek al een minuutje draaide, was ik er klaar voor om naar hem toe te lopen. Onder een 'doe er erg voorzichtig mee', werd ik aan mijn man 'gegeven'. Ik vond het prachtig. De hele kerkdienst was mooi en er waren allemaal lieve mensen(onder wie evelienb), en onze voorganger had een leuk verhaal over ons verteld, grappige dingen die soms niet eens klopte. We hebben er heel hard samen om gelachen en dat zijn hele mooie foto's geworden!

Na de dienst wilden we groepsfoto's maken omdat de fotograaf maar tot 1 uur bleef, en dat hadden we ook op de liturgie gezet, maar ondanks dat ging toch iedereen ons feliciteren. Op het moment zelf had ik het nog niet zo door, maar uiteindelijk missen we toch redelijk belangrijke foto's. Ach, iedereen staat wel op de 'hele groep'-groepsfoto. Toen we naar buiten liepen stond de jongen met de witte duiven op ons te wachten, en hebben we de duifjes los mogen laten, superleuk! (Ze zijn lekker warm en zacht vond ik)

En om 1 uur stond de auto van de begrafenis voor de deur-.-, dus wij gingen weg. Wij weer in de Porsche om naar het restaurant 20 meter verderop te rijden. Mijn man vond het echt helemaal geweldig en reed vol gas weg, haha.

De lunch was ook supergezellig, en door een fout van hun kregen we ook nog gratis soep(we wilden eigenlijk geen soep want dat was 3 euro per persoon.. Toch een beetje duur.. Maar we kregen het van het huis. En er is niet mee op mijn jurk geknoeid! De broodjes waren heerlijk en we kregen de overige mee naar huis. Ook leuk!

Na de lunch gingen we weer met de Porsche naar mijn ouders huis, om daar te verkleden voor de huwelijksreis, en op de terugweg stond iedereen naast het restaurant ons uit te zwaaien, superlief en leuk!

En van de huwelijksreis hebben we ook enorm genoten!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruid20 is ook getrouwd!
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2014, 21:33:17 »
En nu ga ik proberen foto's toe te voegen :p

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruid20 is ook getrouwd!
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2014, 21:51:33 »
En de andere foto's willen helaas niet:(

Marthe79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 405
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruid20 is ook getrouwd!
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2014, 23:35:10 »
Jullie zien er prachtig uit, klinkt als een fantastische dag!

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Bruid20 is ook getrouwd!
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2014, 07:56:39 »
Het klinkt echt top! Leuke foto's ook.

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruid20 is ook getrouwd!
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2014, 09:10:58 »
Mooi hoor! gefeliciteerd!

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruid20 is ook getrouwd!
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2014, 09:36:38 »
Gefeliciteerd! Mooie foto's en klinkt als een geslaagde dag.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards