collapse

Auteur Topic: Trouwen april/mei 2015  (gelezen 130258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #175 Gepost op: 2 februari 2015, 17:47:16 »
Wat fijn jufrommelkont, kan je ze lekker in orde gaan maken. Deze maand moeten we ook echt onze kaartjes af gaan maken, hebben al in grote lijnen ons kaartje in gedachten. Wil ze begin maart op de bus doen, we trouwen 29 mei. Wil graag dat de gasten het op tijd weten en tekening kunnen houden met de datum. Er zijn er bij die plannen al zo ver van te voren dingen in. Vinden jullie het te vroeg??

@fotograaf, heb er iig flink de balen van in. Zal deze week eens met vriendlief toch eens van kijken. Heb diverse tips, nu hopen dat er nog plek is.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #176 Gepost op: 2 februari 2015, 18:52:39 »
Ik zou ze half maart dan ongeveer doen, je wilt ook niet dat ze straks je kaart 'kwijt' zijn ofzo en vergeten te komen.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #177 Gepost op: 3 februari 2015, 09:50:06 »
*breekt even in*

Joontje, wij trouwen 19 juni en versturen ze begin maart.
Mensen hier moeten vaak 3 maanden op voorhand aangeven of ze vrij willen hebben.

Dan daarbij mensen hangen/zetten de kaart vaak ergens neer waar ze het niet vergeten. Overigens vragen ze hier continu naar de datum em dat is dan ook weer voorbij.

*breekt uit *

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #178 Gepost op: 3 februari 2015, 21:14:03 »
Wij trouwen 30 mei en gaan de kaarten eind deze maand versturen. Schoonouders krijgen vragen van mensen of ze ook uitgenodigd zijn (en die weten daar het antwoord niet op te geven). Ooms en tantes die zich verheugen op de dag maar niet weten hoe, of en wanneer ze uitgenodigd worden. Dus wij sturen ze lekker op tijd zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #179 Gepost op: 4 februari 2015, 17:46:24 »
Wij trouwen 22 mei en gaan eind maart de kaarten versturen, dus ergens in maart lijkt me prima hoor! We hebben wel al save the date in de kerstkaarten gedaan, dus iedereen is in principe op de hoogte over de datum!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #180 Gepost op: 5 februari 2015, 11:22:25 »
Wij gaan eind deze maand de kaarten versturen,  hier wordt al vol op gevraagd naar de datum ondanks de  save the date kaarten. 

Van de week het eerste gesprek met de pastoor gehad,  nu ook officieel in ondertrouw voor de  kerk.  Mijn eigen geschreven stukken zijn goed gekeurd,  dus nu misboekjes maken. 

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #181 Gepost op: 5 februari 2015, 19:27:36 »
Wij hebben ze vorig jaar al verzonden.

Zo kan iedereen er ruimschoots rekening mee houden en hoeven we geen vragen te beantwoorden of mensen uitgenodigd zijn ja of nee.

De mensen die we uitgenodigd hebben, spreken we vaak genoeg of zijn genoeg betrokken bij ons om het niet te vergeten, dus daar waren wij niet bang voor!

Misschien dat de ceremoniemeesters nog een brief met aanvullende informatie versturen tegen die tijd, dat is dan weer een reminder.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #182 Gepost op: 6 februari 2015, 15:43:09 »
Ondertrouw voor de kerk Saphira?? Welke kerk is dat? Heb dat nog nooit gehoord. Wel leuk hoor, zo al die voorbereidingen!

Ik heb zojuist de kaarten besteld, dus mogen nog beetje over de tekst nadenken, en dan hebben we ze in ieder geval binnen!

De kaart die wij gekozen hadden leek ineens niet meer verkrijgbaar nl, maar er zijn er nog 2000 bij de leverancier, dus ook al issie uit het assortiment gehaald, bestellen ze hem toch nog voor ons :)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #183 Gepost op: 6 februari 2015, 15:50:40 »
Dat is de katholieke kerk.  Net als bij een burgerlijk huwelijk,  moet je bij je kerk dat ook aangeven.  De pastoor komt dan langs met een vragenlijst om vast te stellen of je wel voor de kerk kunt trouwen en na je handtekening eronder te hebben gezet,  ben je dus ook in ondertrouw voor de kerk. 

Het zal bij andere kerken wellicht anders heten of anders gaan,  maar dit was best wel speciaal.  Omdat  voor ons dit toch belangrijker is,  dan het burgerlijk huwelijk.  Wat jammer genoeg wel verplicht is. 

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #184 Gepost op: 6 februari 2015, 15:53:05 »
Oh wij trouwen ook katholiek, en hebben inderdaad ruime tijd geleden dat formulier ook ingevuld, wij waren hiervoor naar de pastorie gegaan. Had het alleen niet ondertrouw genoemd :)

Ik vind het vooral raar dat de volgorde van de huwelijkssluitingen verplicht is trouwens.

Afgelopen dinsdag zijn we gestart met de kerkelijke huwelijksvoorbereiding. Komende donderdag gaan we voor een gesprek naar de gemeente, en gisteren is mijn broer beëdigd als onze trouwambtenaar! :)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #185 Gepost op: 6 februari 2015, 16:05:51 »
Wij zijn afgelopen vrijdag gestart met de voorbereidingen,  erg leuk om te doen.  Misboekjes zijn al bijna klaar voor goedkeuring,  nu alleen nog het "huiswerk" maken.  Vragen over de ander,  die hij niet mag zien en hij over mij. 

Ik vind het vooral raar dat het burgerlijk huwelijk verplicht is,  terwijl in andere landen en huwelijk voor de kerk ook geldig is.   Wij hebben geen gesprek met de gemeente hierover,  omdat we een verkorte ceremonie hebben,  3 dagen voor onze trouwdag. 

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #186 Gepost op: 6 februari 2015, 17:38:38 »
Wij hebben alleen een burgelijk huwelijk, dus over de kerk hoeven we niet na te denken :)

Gisteren hebben wij onze ringen bestel!!  :applaus: :applaus: Over 3 weken zijn ze binnen, ze zijn erg gaaf!

Uitnodigingen zijn inmiddels ook binnen. Bijna alle afspraken staan gepland voor de laatste paar weken, alleen het gesprek met de babs nog, maar krijgen pas in maart te horen welke babs we krijgen, mochten wel een voorkeur door geven.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #187 Gepost op: 6 februari 2015, 18:13:29 »
Het liefst hebben wij alleen een kerkelijk huwelijk,  maar helaas mag dat dus niet. 

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #188 Gepost op: 8 februari 2015, 22:25:16 »
Mijn broer is afgelopen week beëdigd  als BABS, dus ik heb toch ook veel zin in het burgerlijk  huwelijk, we maken er gewoon een hele mooie dag van!

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #189 Gepost op: 11 februari 2015, 20:40:01 »
Wij trouwen ook alleen voor de gemeente, heb wel over de kerk nagedacht, maar dan meer voor het mooie plaatje wat ik er bij had..  :wub:

Wij kunnen weer wat dingen afstrepen gelukkig. Weer een nieuwe fotograaf kunnen vinden die goed is en ook nog tijd heeft gelukkig.

Gister ook nog een afspraak gehad met onze dj, om al wat dingen te bespreken van hoelaat opbouwen en beetje muziekkeus, al kunnen we daar nog wel even over nadenken. Hebben ook gelijk de inrichting besteld voor de locatie, aangezien ik deze anders en moderner wou. Wordt echt super!!

Ook de uit odigingen eindelijk uitgezocht en vandaag de voorbeeld tekst al doorgemaild, krijg deze week een proefopzetje. Hopen dat het goed is, kunnen ze gauw besteld worden. Heb besloten ze er half maart uit te doen.

Stapje voor stapje komen we steeds dichter bij!  :applaus: :applaus:


Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #190 Gepost op: 13 februari 2015, 11:20:32 »
NOg maar 14 weken! Dan zitten we op dit tijdstip in de ceremonie voor het burgerlijk huwelijk! Wij moeten nog bloemen (moeilijk waar we dat het beste kunnen doen!) en paar weken van tevoren naar de locatie voor menu enzo. Gisteren bij de trouwgemeente geweest voor een voorgesprek, dus ons dossier daar is nu compleet! Nu afwachten tot mijn broer uitgenodigd wordt voor een gesprek voor info over zijn rol als BABS :)

De kaarten zijn inmiddels bij de zaak hier aangekomen, dus mogen nog 'knoeien' met de tekst, en dan is dat ook klaar. Tis vlakbij, dus als het klaar is, kunnen we ze gewoon afhalen :)

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #191 Gepost op: 13 februari 2015, 18:07:50 »
Wij hebben net de trouwkaarten in de bus gegooid!!  :applaus: al onze gasten krijgen dus een "valentijnskaart" :biggrin:

Afgelopen weekend vrienden geweest, en zij maakt trouwbloemwerk. Dus dat hebben we ook geregeld en doorgesproken.

Morgen trouwringen kopen  :biggrin:

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #192 Gepost op: 13 februari 2015, 21:22:57 »
@Boeltje, heb je er een kus als postzegel op gedaan?? Ik las vandaag pas over die actie, baalde ervan, anders had ik ze ook vandaag op de bus gedaan. Bij ons gaan ze volgende week op de bus :)

Over 9 weken sta ik te dansen op ons feestje!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #193 Gepost op: 13 februari 2015, 23:58:56 »
Wat gaat dat allemaal snel,  hier gaan over 10 dagen de kaarten op de bus. 

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #194 Gepost op: 14 februari 2015, 16:57:46 »
Nee niet met een kus verstuurd.. ik kwam ook pas achter de actie toen ik de postzegels al geplakt had :dry:

LizaS

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #195 Gepost op: 22 februari 2015, 10:59:28 »
Wij trouwen 15 mei en hebben besloten de familie en naasten de kaarten te geven in december 2014 en de rest al verstuurd in januari. Een STD hebben wij niet gedaan, alleen een paar vrienden en fam. een facebook bericht gestuurd:) Hoorden namelijk dat de neef van mijn vriend ook ging trouwen; voor de zekerheid dan maar alvast geïnformeerd over de datum! Zij blijken (gelukkig?) pas in 2016 te trouwen!

Ik vind het persoonlijk niet te vroeg, de familie is bij ons enthousiast genoeg en wisten de datum al voordat ze de kaarten kregen. Alleen al aan familie met aanhang zitten we al op 86 personen, de vrienden maken het op +/- 100 en de collega's maken het op 130. De collega's krijgen het te weten via een kaart die op het werk komt te hangen, dit doen we pas in maart/april. Dat scheelt misschien:)

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #196 Gepost op: 25 februari 2015, 09:44:19 »
 :applaus: :applaus: :applaus:

Kaarten zijn gedrukt en al binnen! Nu alleen nog de adressen erop en versturen over 2 weken! Joehoeeeee. Zal een foto plaatsen in de mail.

Zaterdag weer een passessie van mijn jurk, zin in, dan is het zo goed als klaar hoop ik!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #197 Gepost op: 27 februari 2015, 16:57:38 »
Hee Dames! Hoe is het hier? Beginnen jullie zenuwen ook steeds heftiger te worden? Hier wel! Nog 7 weken! Zelf AS had van de week een nachtmerrie over het trouwen.
Wij hebben deze week onze versieringen binnen, willen alleen nog bierviltjes bestellen met 'ons' plaatje erop, maar zijn nog aan het twijfelen ivm de prijs. Vandaag in ieder geval een deel van het bedankje besteld. Gaan toch voor de spa flesjes met opener en paracetamol :)
Nu nog stuk muziek dat we moeten gaan beslissen.. Hebben niet echt liedjes, dus het is wat lastig.

@ Joontje, gave kaart, zag em in de mail :)

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #198 Gepost op: 3 maart 2015, 10:11:51 »
@jufrommelkont, zo dat duurt echt niet lang meer zeg, spannend!! Begin ook steeds meer kriebels te krijgen en hij mij duurt het nog 12 weken.  :applaus:

Helaas is de pas van de jurk niet doorgegaan, mijn zoontje was ernstig ziek opgenomen in het ziekenhuis. Dat gaat voor natuurlijk, maar gelukkig is hij weer beter.

Iedereen begint al zoetjes aan met hun kleren kopen voor de bruiloft, dat is zoooo leuk om te horen.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #199 Gepost op: 3 maart 2015, 16:06:12 »
Heftig Joontje, fijn dat het weer goed gaat met hem!

Hier nog iets meer dan 11 weken! Spannend, nu begint er wel klein beetje druk te komen op die paar dingen die we nog moeten regelen! Maar we zijn er netjes mee bezig, dus komt helemaal goed!

Ik had van de week wel rare gedachte: stel nou dat ik op mijn jurk ga staan, en er een stuk af scheurt! Of dat ik met jurk en al in het water val! (trouwlocatie is aan het water, ik zeg, gewoon niet vlak langs de rand gaan staan! Haha, maar echt zenuwachtig voel ik me niet, maar zulke gedachten duiden toch wel degelijk op een beetje zenuwen!  :blink: :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards