collapse

Auteur Topic: Trouwen april/mei 2015  (gelezen 126981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #25 Gepost op: 23 september 2014, 20:07:14 »
Ja, voor een jurk keek ie op een of andere feestwinkelsite, vreselijk!
Maar wel grappig, zolang het bij andere gebeurt.  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 23 september 2014, 20:11:26 door Veroniqueje »

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #26 Gepost op: 23 september 2014, 20:17:08 »
Ik vertelde het aan mijn AS, die was ervan overtuigd dat hij zo onze bruiloft kon regelen en het naar mijn smaak was. Had bijna gezegd: ga je gang. Vind het alleen zelf veel te leuk om te regelen.
Toevallig hebben we dit weekend een etentje bij onze feestlocatie, erg veel zin in. Mensen daar zijn zo leuk en herkennen ons altijd gelijk als we er komen.

Kijken jullie ook wel eens naar het programma four weddings op tlc? Ook leuk!

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #27 Gepost op: 23 september 2014, 21:40:46 »
De Engelse versie vind ik zo gemaakt en ordinair. Daar zetten ze echt de grootste verschillende bruiden bij elkaar. De Canadeze versie vind ik leuker. Keasha's perfect dress op RTL Lounge is ook leuk. Is op donderdagavond om 20:00 uur en 20:30 uur. Something Borrowed, Something New op TLC trouwens ook.

Bubbels

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #28 Gepost op: 24 september 2014, 08:53:50 »
Something new something borrowed vind ik ook leuk, soms ken je de oude jurken echt niet meer terug! Moet zeggen dat nu ik meer jurken aan het kijken ben, mijn smaak ook wel wat veranderd. Hebben jullie dat ook?

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #29 Gepost op: 24 september 2014, 09:14:05 »
Vooral sinds ik mijn eigen  jurk heb uitgezocht, zijn alle andere minder mooi haha.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #30 Gepost op: 24 september 2014, 19:02:50 »
Haha ik loop overal te kijken of ik mijn jurk ergens anders ook nog zie, maar tot nu toe nergens anders gevonden, zelfs niet op internet.

Die programma's zijn erg leuk om te zien, als ik de kans heb kijk ik er zeker na. Vooral something borrowed springt er uit. Zo gaaf om te zien wat ze van de oude jurken maken.

Vandaag de kaarten besteld, wel erg vroeg, maar alles wat klaar ligt, hoef ik niet meer aan te denken. En ik moet zelf nog zoveel maken, dat het mij veel rust geeft als ik wat kan afvinken.

nana21

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #31 Gepost op: 25 september 2014, 21:48:42 »
Graag meld ik mij ook hier aan :) 21 mei 2015 is de grote dag!!

Dj of band? Hebben jullie al een keuze gemaakt?

Groetjes

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #32 Gepost op: 26 september 2014, 07:36:21 »
Welkom nana,

Wij hebben een band, kink coverband. We hebben bewust voor deze gekozen omdat we echt een feestje willen en dat is met hun gegarandeerd. Ook komen ze een maand of 2 nog even bij ons langs om door te spreken wat wij wel of niet willen en daar wordt strikt rekening mee gehouden. Dus zoals in ons geval, familie leuk denkt te gaan doen met stukjes of een liedje, dat handelen hun dan voor ons af, zodat het niet gebeurd.

Dat vond ik toch wel heel belangrijk, dat ze echt naar onze wensen luisteren.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #33 Gepost op: 26 september 2014, 17:26:50 »
Welkom nana!

Wij hebben een DJ, juist om er ook een feestje van te maken. Heb niet echt goede ervaringen met bands. En we kennen een DJ die erg goede feestjes kan maken. Al voordat we trouwplannen hadden, hebben we elkaar beloofd hem te kiezen als we zouden gaan trouwen. Dus voordat de feestzaal gekozen was, hadden we hem al geboekt :)

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #34 Gepost op: 26 september 2014, 17:29:00 »
Wij hebben ook een DJ geboekt. Mijn vriend is zelf ook DJ, dus hij wist nog wel een paar leuke.
Voordeel van een DJ is dat je de hele avond hebt, zonder pauzes zeg maar.
Maar een band leek mij zelf ook leuk, maar die ik dan weer wilde zat in een prijscategorie van € 2000,- en dat heb ik (wij) er niet voor over!

Maar in ieders geval...WELKOM! :)

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #35 Gepost op: 26 september 2014, 19:52:22 »
Zijn er aanstaande bruidsparen die hun kaarten/uitnodigingen ook al verzonden hebben?

Wij hebben ze afgelopen week naar alle avondgasten gestuurd en de daggasten hadden deze al ontvangen, maar we kregen de reactie dat het 'erg' vroeg was....

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #36 Gepost op: 26 september 2014, 21:02:35 »
Hmm ja dat is ook erg vroeg, gebruikelijk is wel 2 maanden voor de datum.  Wel wordt steeds vaker een save the date kaartje gedaan, zo kunnen ze er vast rekening mee houden. Wij versturen ze pas in februari.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #37 Gepost op: 26 september 2014, 22:09:28 »
Ik kom uit een familie vol met muzikanten en heb dus altijd geroepen dat ik graag een band op mijn feest wilde.
Nu hoorde ik op feesten vaak zulke slechte bands dat ik op een gegeven moment toch ben overgestapt op een DJ, omdat je dan zekerder bent van kwaliteit en je de liedjes precies zo hebt als je wilt/verwacht.
Maar nu heeft mijn vriend me toch weer overtuigt van een band. Hij vind een DJ zonde van het geld omdat je in zijn optiek dan net zo goed een cd op kan zetten. Daarbij is ons feest in een klein theater met dus een groot theater podium. Een DJ zou daarin helemaal wegvallen en om hem dan voor het podium te zetten is ook weer zo sneu.

Nu gaan we dus toch voor een band, en niet zo maar een, nee gelijk een van 10 man om het podium maar lekker te vullen haha
De bijbehorende prijs zal ik maar niet noemen, maar is wel zo'n twee keer het originele budget dat ik ervoor had gezet :blush:
Gelukkig hebben we niet echt een vast budget en gebruiken we die meer als richtlijnen, maar tot nu toe gaan we op de meeste fronten er aardig overeen, vraag me wel af waar we straks op uit gaan komen!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #38 Gepost op: 27 september 2014, 09:32:58 »
Uitnodigingen nu al versturen is inderdaad wat vroeg. Wij willen ze inderdaad 2 maanden van te voren versturen, maar dat valt hier precies in de vastenavend (carnaval). Aangezien we fanatieke vierders zijn, moeten we even kijken hoe we dit gaan doen. Willen de kaarten namelijk zelf gaan rondbrengen. Een goeie planning hiervoor zorgt dat we dit binnen 2 uur gedaan hebben. Een aantal kaarten zal wel verstuurd moeten worden, maar die mensen wonen gewoon wat verder weg. Dus of het wordt iets meer dan 2 maanden ervoor of iets minder. AS en ik zijn ook fanatiek betrokken bij een bouwploeg hier, hij bouwt aan de wagen, ik naai de kleding. Dus die tijd is lekker druk ;)

Gisteren via via te horen gekregen dat mijn ceremoniemeester eraan twijfelt of ze t haar wel lukt om ceremoniemeester te zijn bij ons aangezien ze 2 maanden later zelf ook gaat trouwen. Hoop dat ik haar binnenkort even spreek om dit te polsen, baal er van als ze dit op het laatste moment gaat aangeven namelijk. Kan het me best begrijpen, maar zoveel hebben we ook niet bij de ceremoniemeesters neer gelegd (we hebben er twee) het zijn vooral de aanspreekpunten en de moeders en (schoon)zussen zijn erg actief betrokken.. Dus baal er even van...

Even een klein positief puntje.. Ik krijg na het weekend te horen of ik aangenomen wordt op een school voor 5 dagen pw. Zit sinds einde van het schooljaar werkloos thuis, en al wel iedere week ingevallen op de school die mij nu misschien wil aannemen. Dus even erg spannend! Duimduimduimduim!

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #39 Gepost op: 27 september 2014, 09:59:12 »
@jufrommelkont, spannend! Ik hoop voor je op goed nieuws.

Wij gaan ook uitnodigingen 6-8 weken van te voren eruit doen. Ben wel nog aan het denken of ik save the date kaartjes laat drukken? Ik denk dat veel mensen het wel al weten, moet ik het voor de zekerheid toch doen?
En hebben jullie een leuke site hiervoor?
Al bedenk ik me nu, dat dit misschien ook wel leuk is met de kerstkaart?
Hmm, nog ff over nadenken.

Ik mag vrijdag gaan passen...heb er heeeeeeeel veel zin in!

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #40 Gepost op: 27 september 2014, 10:02:58 »
@saphira, ik weet niet waarom je een dipje hebt. Maar hoop dat je snel je gedachten kunt verzetten. Denk positief en geloof ik jezelf! Zie dat je al eens bent opgekrabbeld, dan kun je dat nu ook. Neem je tijd en alles komt goed!

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #41 Gepost op: 27 september 2014, 11:37:20 »
Welkom Nana!

Wij hebben geen avondfeest dus geen DJ of band. Afhankelijk van het budget denken we wel na over livemuziek bij de high tea. Maar misschien zetten we wel een playlist aan.

Wij sturen de uitnodigingen ook zo rond februari. Ik vind 6-8 weken wel weer krap. Zonde ook van de kaart haha. Een weekje langer op de kast. Dus wij gaan voor 8-10 weken denk ik:P
Nu de kaarten al sturen is wellicht wat vroeg, maar ach, regels zijn er niet.

Saphira, moeilijk situatie zeg.. Poe. Sterkte, kop omhoog, neus de lucht in, schouders recht en AS staat achter je! Laat anderen je niet naar beneden halen, probeer de kracht uit jezelf te halen! Je bent al eens naar boven gekrabbeld, dus je weet vast zelf hoe je ermee om moet gaan. (Ik opper wat uit eigen ervaring, maar succes meid!)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #42 Gepost op: 1 oktober 2014, 15:11:31 »
Thx allemaal, blijft altijd lastig.
Gisteren pasafspraak gehad, oa de rits moest vervangen worden voor een vetersluiting, zodat ik meer ruimte kreeg. De nieuwe sluiting was te kort, dus ging de schaar erin en zat de jurk zat goed. Nu gaan ze dat nog netjes maken en de lengte aanpassen. 
Tijdens het passen kwam het gesprek op waneer ik ga trouwen. Nu trouwen we op 1 mei in de ker, maar voor de wet moet eerst. Dat wordt dus een andere dag, omdat het gewoon niet op 1 dag past.
Maar wat trek je aan?

Nou ook daar hadden ze antwoord op, eerst een lief knielengte jurkje, die bijna exact op mijn jurk leek aangetrokken. Maar ik vond het te veel op elkaar lijken en bruid voel ik me toch wel. Daarbij is voor ons 1 mei onze dag. Toen kwamen ze met een prachtige donkeregroene japon aanzetten. Die is het geworden en zat nu al perfect. daar hoeft niets aan gedaan te worden.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #43 Gepost op: 1 oktober 2014, 17:59:57 »
JAAAAAAA  :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: tot aan de kerstvakantie een fulltime baan!!  :applaus: Erg blij mee!!!

@saphira, fijn dat je voor de andere dag ook een mooie jurk hebt gevonden! Vond je het niet gek om de schaar in je trouwjurk te zien gaan?

ceremoniemeester wil gewoon haar taak houden, maar zal vooral delegeren naar de betrokken familie. Dit was ook de bedoeling dus erg fijn! :D
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2014, 18:01:59 door Jufrommelkont »

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #44 Gepost op: 1 oktober 2014, 18:59:07 »
Gefeliciteerd jufrommelkont.
Ja heel vreemd hoor, maar gewoon blijven denken "het komt goed"
Want anders schiet je zeker in de stress.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #45 Gepost op: 3 oktober 2014, 08:51:15 »
Proficiat met je nieuwe baan!  :applaus:

Ik ga vandaag m'n jurk uitzoeken, ben wel wat zenuwachtig... :biggrin:

Bubbels

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #46 Gepost op: 3 oktober 2014, 10:04:11 »
Gefeliciteerd met je baan Jufrommelkont!

Veel plezier vandaag Veroniqueje, ben benieuwd naar je jurk! Stuur je hem naar de mail? Ik heb gisteren mijn jurk gevonden, ben er helemaal verliefd op. Moet mezelf nog even onherkenbaar maken en dan mail ik ze naar de groepsmail.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #47 Gepost op: 3 oktober 2014, 10:52:00 »
:applaus: Gefeliciteerd, Jufrommelkont! Toch heerlijk weer zo'n stukje zekerheid.

Veroniqueje, veel plezier met het passen! Ik werd ook steeds zenuwachtiger toen de datum dichterbij was, maar met de groep erbij en na een leuk gesprek met de verkoopster was dat gelukkig alweer ver weg. Ik hoop voor je dat je je jurk vind ;)

Ik verwacht dat wij de uitnodigingen ergens in maart zullen versturen, dan zitten we dik 2 maanden voor de bruiloft. Hoorde al wel dat de uitnodiging van mijn neef die op 1 mei trouwt al met de kerst komen. Vond ik toch ook wel een beetje vroeg. Het is inderdaad wel leuk om ze vroeg te sturen zodat ze lekker lang op de kast kunnen pronken. Maar hoe groot is het risico dat het kaartje wordt vergeten of kwijt raakt bij gasten die iets verder van je weg staan? Zo heb ik zelf ook al eens de bruiloft van een neef gemist omdat ik een paar dagen na de bruiloft de uitnodiging pas weer ergens tegenkwam :blush: Zou het toch wel zonde vinden om op die manier gasten te moeten missen.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #48 Gepost op: 3 oktober 2014, 17:49:26 »
Veroniqueje, en? Hoe vond je het om jurken te passen? En heb je je droomjurk misschien zelfs al gevonden?! :D

Gefeliciteerd Jufrommelkont! Ik zit er nog midden in, sollicitaties zoeken enzo. Begin er nu een beetje in te komen. Maar wat bagger zeg, nauwelijks werk in mijn sector!

Saphira, wow raar zeg, een schaar in je jurk!

Hier is verder niet zoveel te melden. AS gaat morgen voor het eerst orienteren voor een pak

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #49 Gepost op: 3 oktober 2014, 18:40:46 »
Jaaaaaa! Ik heb hem gevonden.
De 3e jurk was helemaal raak. Iedereen begon te huilen en ik voelde het zelf ook helemaal...alle clichés zijn dus waar!
Levertijd ongeveer 4,5 maand...is dat bij jullie ook zo lang?

Ik heb wel de onderrok erbij gekocht, maar nog niet het torseletje.
f kijken of die op internet is te krijgen, hebben jullie deze erbij gekocht of zelf in een lingeriezaak? Of op internet?
Jurk is te gek, zet hem op de mail!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards