collapse

Auteur Topic: Met wie jurken shoppen?  (gelezen 33852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anita86

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2016, 11:27:14 »
Hoi,

Ik heb mn moeder, zus en tante meegenomen. Heel leuk! Ik zou niet met te veel mensen gaan.

Mijn aanstaande schoonmoeder ook mee...... In eerste instantie wilde ik haar er niet bij hebben, aangezien zij (bewust of onbewust geen idee) haar mond kan houden en ik heel bang ben dat zij haar mond aan iedereen (inclusief mijn aanstaande) voorbij praat. Maar nu dat ik mijn jurk heb uitgezocht en over 1,5 maand voor een eerste keer ga passen twijfel ik of ik haar dan niet mee zal nemen of pas bij de tweede passessie of helemaal niet? Ik heb me al voorgenomen dat als ze meegaat ze absoluut geen foto's mag maken of later krijgt. Wat vinden jullie?
 

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2016, 11:36:44 »
Mijn eigen  moeder is ook altijd heel erg slecht in geheimpjes bewaren en verklapt altijd alles (per ongeluk). De jurk heeft ze wel super goed geheim weten te houden. Ik heb haar wel vertelt dat ze het aan haar eigen vriendinnen wel mocht vertellen. Die zie ik toch nooit en zouden ook niet op onze bruiloft zijn. zo kon ze er toch over praten en heeft ze het voor alle anderen geheim kunnen houden.

Tik

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2016, 13:25:22 »
Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst kijken! Hierbij gaan mijn moeder, zus, schoonmoeder en schoonzus mee. Zat nog te twijfelen of ik mijn beste vriendin erbij mee zou nemen, maar ik denk dat het dan te druk gaat worden.

Veeceetje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2016, 12:41:06 »
Ik ben ook wel met veel gegaan. Had het gemakkelijker ingeschat maar door sterke mening van schoonmoeder en door de verschillende meningen van de rest vond ik het wel wat moeilijk.
Ik had mee: moeder, schoonmoeder, 2 zussen, men getuige en men andere beste vriendin.
Ik heb uiteindelijk niets beslist en ben de dag erna alleen met men moeder en getuige terug gegaan en toen beslist. :)

Liefs, V

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2016, 13:48:54 »
Ik hoop de eerste keer met m'n 2 zussen te gaan (zijn ook met z'n 3en geweest toen mijn oudste zus ging trouwen).

En als ik dan nog een keer ga of als ik 'm ga ophalen enzo, wil ik graag met mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus.


Wel leuk om te lezen dat sommigen hun vader ook hebben meegenomen! Ik wil dat zelf niet, maar het lijkt me wel bijzonder :)

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2016, 14:40:14 »
Ik was inderdaad met mijn vader en moeder. Heel bijzonder en fijn. De verkoopsters vonden het ook bijzonder. Zo leuk om te merken dat mijn vader me ook zo mooi vond.  :blush:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2016, 20:07:33 »
Ik zie verschillende keren nou voorbij komen dat de vader mee is. Meende altijd dat mannen niet in de bruidswinkel mogen.... blijkbaar is dat toch veranderd??

Riannek

  • Junior
  • **
  • Berichten: 101
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #32 Gepost op: 15 januari 2016, 20:28:52 »
Bij mij vond de verkoopster het ook bijzonder. Ze vertelde ook dat ze het niet heel veel zagen, terwijl konings bruidsmode een hele grote winkel is.
Het is blijkbaar niet zo gebruikelijk dus

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #33 Gepost op: 22 januari 2016, 23:13:00 »
Ik heb mijn moeder en schoonmoeder meegenomen, was heel gezellig :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2016, 10:10:33 »
Mannen niet de bruidswinkel in,dat heb ik nog nooit gehoord? Mijn ouders hebben hun outfit vroeger in dezelfde zaak gekocht :P, toevallig dezelfde waar ik ook mijn trouwjurk heb gehaald :D, ze verkopen er nu alleen geen bruidskleding voor mannen meer.

Bij mij ging overigens alleen mijn moeder mee.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #35 Gepost op: 6 februari 2016, 23:02:06 »
Vandaag voor de eerste keer voor jurken op pad geweest. Ik had m'n moeder, schoonmoeder, zus, schoonzus en beste vriendin mee. Maar in plaats van te veel meningen kreeg ik geen meningen. Ik vond het echt heel erg lastig. Had zelf niet zoiets van ja dit is heel mooi of dit is niet mooi en zij wilden geen mening opleggen.

Hadden jullie dat ook, ik had het gevoel alsof er een jurk uitgeknipt was en mijn hoofd er opgeplakt, alsof het niet bij elkaar hoorde. Veel van de jurken waren ook te klein (bijna allemaal maat 38) waardoor mouwtjes enzo niet pasten en je het model ook niet goed kon zien. Uiteindelijk was er wel één jurk die na aanpassingen mooi was, maar om nou te zeggen dat ik dacht I say yes to the dress, nee. Heb ik dus ook niet gedaan. Heb 25 februari weer 2 afspraken bij andere winkels staan maar vind het echt lastig. Iemand die dit herkent?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #36 Gepost op: 7 februari 2016, 08:48:47 »
Vervelend dat je het zo hebt ervaren. Ik ging alleen voor de gein kijken. Uiteindelijk mijn moeder en zomaar een vriendin meegenomen. Uiteindelijk wel de jurk gevonden. Mijn moeder vond een andere jurk mooier, maar ik Ben toch voor de jurk gegaan die ik zelf heel mooi vond. Hierbij stonden uiteindelijk ik en mijn moeder te huilen.

Had je plaatjes meegenomen van jurken die je mooi vind? Ik had een collage meegenomen van de jurken die ik mooi vind. Ook toen we de winkel in kwamen zag ik een jurk hangen, die heb ik ook gevraagd om te passen. En deze werd het uiteindelijk ook.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #37 Gepost op: 7 februari 2016, 12:17:55 »
Vervelend dat je het zo hebt ervaren. Ik ging alleen voor de gein kijken. Uiteindelijk mijn moeder en zomaar een vriendin meegenomen. Uiteindelijk wel de jurk gevonden. Mijn moeder vond een andere jurk mooier, maar ik Ben toch voor de jurk gegaan die ik zelf heel mooi vond. Hierbij stonden uiteindelijk ik en mijn moeder te huilen.

Had je plaatjes meegenomen van jurken die je mooi vind? Ik had een collage meegenomen van de jurken die ik mooi vind. Ook toen we de winkel in kwamen zag ik een jurk hangen, die heb ik ook gevraagd om te passen. En deze werd het uiteindelijk ook.

Ze hadden daar voor mij gewoon te weinig keus, ik had plaatjes laten zien van dingen die ik mooi vond en die jurken heb ik ook gezien, maar ze konden me niet vertellen in welke kleuren de jurken leverbaar waren en dus bijna allemaal te klein. We hadden het ons helaas anders voorgesteld.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #38 Gepost op: 8 februari 2016, 13:45:57 »
Ow wel vervelend zo ging en raar ze alleen maar maar 38 jurken hadden. Waar ben je geweest?
Ik ga volgende week vrijdag op pad en ook grotere maat nodig. Hoop dat wel beter geholpen wordt.
Hoop.voor je dat de 25e beter gaat. Waar ga je dan heen?

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #39 Gepost op: 8 februari 2016, 20:24:41 »
Ow wel vervelend zo ging en raar ze alleen maar maar 38 jurken hadden. Waar ben je geweest?
Ik ga volgende week vrijdag op pad en ook grotere maat nodig. Hoop dat wel beter geholpen wordt.
Hoop.voor je dat de 25e beter gaat. Waar ga je dan heen?
Dit was bij Felicia in Breda, waarbij ik er bij wil zeggen dat de verkoopster wel echt haar best heeft gedaan hoor, aan haar lag het niet.
De 25e staan Ann & John en Koonings in de planning.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #40 Gepost op: 8 februari 2016, 20:27:49 »
Je hebt nog een winkel (of misschien meerdere in Breda). Degene die bij de barones zit heeft al mooie in de etalage hangen  :biggrin:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #41 Gepost op: 9 februari 2016, 05:29:12 »
Ann en john ga ik de 19e waarschijnlijk  heen maar hoef je geen afspraak te maken. Ga eerst naar mariage in geldrop.en afhankelijk of al geslaagd ben rijden we naar Eindhoven.

Zat eerst ook aan koonings te denken maar toen zei schoonzusje dat ze daar niet goede verhalen over hoort.....

lotte

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #42 Gepost op: 9 februari 2016, 09:34:59 »
Ik lees dat de meeste dames hier allemaal hun jurk kiezen in een bruidswinkel waar kant en klare jurken hangen? maar hoe zit het met de haute couture jurken? ik heb daar voor gekozen omdat ik voor mijn speciale dag een jurk wilde die mij perfect paste en die niemand anders had...heb plaatjes opgezocht van jurken die ik prachtig vond en ben toen naar Lola cuello gegaan in huis ter heide (utrecht) daar een prachtige jurk laten maken geheel naar mijn wens..ben keurig geholpen en mijn maatje meer was geen enkel probleem...de prijs wellicht nog goedkoper dan een kant en klare jurk...

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #43 Gepost op: 9 februari 2016, 20:56:11 »
Ik lees dat de meeste dames hier allemaal hun jurk kiezen in een bruidswinkel waar kant en klare jurken hangen? maar hoe zit het met de haute couture jurken? ik heb daar voor gekozen omdat ik voor mijn speciale dag een jurk wilde die mij perfect paste en die niemand anders had...heb plaatjes opgezocht van jurken die ik prachtig vond en ben toen naar Lola cuello gegaan in huis ter heide (utrecht) daar een prachtige jurk laten maken geheel naar mijn wens..ben keurig geholpen en mijn maatje meer was geen enkel probleem...de prijs wellicht nog goedkoper dan een kant en klare jurk...
Ik kan me helaas geen voorstelling maken van hoe een jurk eruit zou gaan zien. Dus vandaar is het laten maken van een jurk dan niet zo handig.

lotte

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2016, 09:48:19 »
Ik kan me helaas geen voorstelling maken van hoe een jurk eruit zou gaan zien. Dus vandaar is het laten maken van een jurk dan niet zo handig.



Lotte, maar je hebt toch in je hoofd hoe jij je droomjurk zou willen? wellicht plaatjes ...wellicht heb je al iets gezien...

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #45 Gepost op: 10 februari 2016, 12:10:18 »
Ik kan me helaas geen voorstelling maken van hoe een jurk eruit zou gaan zien. Dus vandaar is het laten maken van een jurk dan niet zo handig.

Lotte, maar je hebt toch in je hoofd hoe jij je droomjurk zou willen? wellicht plaatjes ...wellicht heb je al iets gezien...

Ik heb wel plaatjes op pinterest wat ik mooi vind, maar ik wil heel graag zien hoe dat op mijn lijf staat. Ik kan me daar namelijk geen voorstelling bij maken. Dus als ik een jurk zou laten maken op basis van deze plaatjes, weet ik niet wat voor halslijn het mooiste staat, waar de taille moet komen, hoe de bandjes eruit moeten komen zien en ga zo maar door.

Aard_Cat

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
  • Mostly water
    • Nieuwe website laten maken
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2016, 20:24:38 »
Ik wil graag mijn moeder meenemen, maar dit is echt niet haar ding. Ze pakt gewoon wat van de rekken, want ze vindt shoppen voor een perfecte outfit maar niks :(.

Hoogstwaarschijnlijk neem ik mijn zusje en een 2 vriendinnen mee. Die hebben echt smaak en zijn heel eerlijk over wat me leuk staat. Ik heb al ideetjes met ze gedeeld en we zijn het tot nu toe wel eens over het type jurk dat mij leuk zou staan.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #47 Gepost op: 19 februari 2016, 16:40:01 »
Mijn moeder heeft normaal ook niet zo'n duidelijke mening over kleding, ze vind alles wel mooi.

Maar toen ik twijfelde over twee jurken was het toch heel duidelijk de eerste :P. Ik zou haar gewoon meenemen :)

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #48 Gepost op: 19 februari 2016, 20:31:22 »
Hier net zo! Heb heel veel aan haar gehad terwijl we normaal nooit samen shoppen omdat ze er niet van houdt. Ze was enorm oprecht, zei meteen, bij een jurk waarvan ik in de paskamer al zei oeh dit is hem niet, 'doe het gordijn maar weer dicht' haha!

Bruidje:)

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Met wie jurken shoppen?
« Reactie #49 Gepost op: 14 mei 2016, 18:02:51 »
Met het uitzoeken van de jurk waren mijn moeder, schoonmoeder en beste vriendin die ook mijn getuige is mee. Met de doorpas was een andere vriendin mee en hebben we het passen gecombineerd met een middagje lunchen en shoppen. Het ophalen en laatste keer passen van de jurk was mijn moeder weer mee en hebben we de jurk gelijk veilig uit het zicht van mijn verloofde bij haar thuis opgehangen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards