collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279442 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #50 Gepost op: 4 juni 2015, 20:03:36 »
Oh ik ben benieuwd! Nog een vraagje aan jullie: hadden jullie hulp bij de barbecue? Dus iemand geregeld die de bbq aanstak en het vlees omdraaide enzo? Of deden de daggasten dit gewoon zelf?

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen 2016
« Reactie #51 Gepost op: 4 juni 2015, 20:35:34 »
Wij hebben er geen hulp bij gehaald, de mannen verzamelden zich al snel om de bbq zoals het op een normaal tuinfeest ook vaak gaat. Het leuke was dat iedereen zo met elkaar aan de praat raakte en dat een vriend van mij een hamburger bracht aan de oma van R etc. Het was echt heel gebroederlijk en geen kliekjes! Wel hadden R en ik allebei een schort om, hij een grijze, ik een zelfde in het roze want wilden onze outfits niet smerig natuurlijk ;)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #52 Gepost op: 5 juni 2015, 12:14:54 »
Wij hebben een soort tappas buffet en 1 a 2 intums op de bbq. En dat word gedaan.

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #53 Gepost op: 9 juni 2015, 16:17:48 »
Wij hebben ook een barbecue. Maakt qua prijs niet uit, maar we vonden dit zelf leuker.

Bij ons wel een kok die aan de barbecue staat, je kunt op aanvraag dingen laten bereiden (en als niemand dat zou doen maken ze gewoon van alles klaar) en daarnaast natuurlijk een buffet met bijgerechten. Lijkt ons echt super leuk. Met slechter weer gaan ze al het vlees grillen en gaan we wel in dineropstelling zitten met daarachter een buffet (in een andere zaal).

Onze dagindeling ongeveer (tijden staan nog niet vast):

09:00u Kapper/Make-up/aankleden
11:30u Foto's maken (broodjes/bijkomen in de auto)
13:45u Aankomst stadhuis
14:00u Trouwen
14:45u lopen & met de veerpont naar locatie
15:00u Proosten, borrelen, foto's maken daggasten
17:30u Diner & taart (en even opfrissen)
20:30u Feest
00:30u Einde feest/afscheid, bij behoefte naborrelen met degene die blijven slapen

Wij slapen in de bruidssuite. De getuigen blijven sowieso slapen en we geven de daggasten ook de gelegenheid om te blijven slapen (op eigen kosten). De volgende ochtend ontbijten we met z'n allen en gaan we naar huis.

We hebben 's middags veel ruimte, dan kunnen we gewoon relaxen en drankjes drinken met onze gasten en ondertussen foto's maken. Ook voor het diner kunnen we ons even opfrissen op de kamer. Ik wil de belangrijke tijden uiteraard wel vastleggen, maar ik vind dat we vooral moeten zien hoe het gaat. We kunnen altijd naar onze kamer, maar als daar geen behoefte aan is dan niet. Net als borrelen, het kan maar hoeft niet.

Anoniem457

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #54 Gepost op: 29 juni 2015, 10:32:35 »
Me vriend en ik gaan trouwen 20 september 2016!
We gingen zaterdag naar een locatie kijken voor de fotos
en we hebbe er 1 gevonden op de duinen met de zee op de achtergrond echt heel mooi !!.
We hebben er zin in !!!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #55 Gepost op: 26 juli 2015, 22:16:02 »
Beetje rustig hier geloof ik, maar ik mag me hier ook melden! Zoals het nu lijkt eind april 2016!

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #56 Gepost op: 26 juli 2015, 23:11:51 »
Wat leuk geduldig bruidje! Je geduld wordt beloond :).

Update:
Wij hebben laatst ons -1 jarig huwelijk gevierd! Lekker uit eten geweest en een heel lieve kaart gekregen van mijn vriendin en getuige.
Binnenkort gaan we onze save the date kaart maken voor de daggasten. We zitten te denken aan iets met stoepkrijt en daar een leuke foto van maken. 

Verder zijn wij twee weken geleden verhuisd, toevallig wonen we nu op vijf minuten lopen van het gemeentehuis waar we gaan trouwen en op tien minuten lopen van de feestlocatie. Heeft echt niet meegespeeld in onze keuze, maar wel mooi meegenomen :).

Sharon87

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #57 Gepost op: 13 augustus 2015, 23:52:38 »
Hoi allemaal,

Ook wij gaan in 2016 trouwen. Op 10-06-2016 is onze grote dag.
Stadhuis, kerk, muziek, locatie zijn al geregeld.
Jurk is uitgezocht, alleen nog even aan het 'shoppen' waar ik die het gunstigste kan kopen.
Al aardig op weg dus met de planning!  :biggrin:


Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #58 Gepost op: 27 augustus 2015, 17:49:49 »
Hoi Sharon, leuk dat je mee komt doen in dit topic :). Je hebt inderdaad al heel wat geregeld. Ik probeer ook al veel nu te regelen, hopelijk hoef ik dan niet te stressen in de laatste weken voor de bruiloft.

Vandaag hebben we zelf onze trouwringen gemaakt bij Arto edelsmeden (www.arto-edelsmeden.nl). Heel bijzonder dat we dus vanmorgen met een staafje zilver begonnen zijn en nu twee prachtige ringen hebben! De begeleiding was heel leuk en het is ook niet duur (maar wij kozen zilver, en geen goud). Vanavond krijg ik de foto's van het smeden, ik zal ze nog even posten ;).

MN89

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Trouwen 2016
« Reactie #59 Gepost op: 6 september 2015, 18:49:37 »
Mag ik me hier ook melden? Als alles goed gaat, gaan wij volgend jaar ook trouwen. Datum staat nog niet vast, maar zal augustus/september zijn. Klein en budget dat wel, maar ik kan toch geen hele dag volhouden. :D

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #60 Gepost op: 19 september 2015, 13:23:06 »
Gefeliciteerd MN89 & Sharon!

Klinkt mooi Poko!

Hoe staat het bij de rest met de planning?

Ik heb mijn trouwjurk uitgezocht, ik ben er echt super blij mee :biggrin:. Verder zijn we op dit moment bezig met de uitnodigingen. Dat is ook erg leuk om te doen.

SDC-001

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwen 2016
« Reactie #61 Gepost op: 19 september 2015, 13:39:03 »
Wij gaan niet trouwen, maar willen graag via deze weg de nieuwe bruidsparen op de hoogte brengen van diverse mogelijkheden van een leuk gastenboek. Wij (SDC Verhuur) verhuren digitale videozuilen (ook wenspalen genoemd) en Polaroid cameras waarmee je direct foto's kunt afdrukken. Mochten jullie het leuk vinden dan zien we jullie graag terug op onze website. 2016 komt al snel dicht bij :biggrin:  Veel succes met voorbereiden!!!!

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #62 Gepost op: 26 september 2015, 11:50:48 »
Leuk iDo! Wat voor jurk heb je gekozen?

Wij hebben een amateurfotograaf gevraagd om savonds op het feest foto's te maken. Hij vraagt 15 euro per uur. Wat vinden jullie daarvan? Omdat hij pas 19 is, had ik eigenlijk een wat lager bedrag verwacht. Maar natuurlijk is dit nog steeds heeeeeel veel lager dan een professionele fotograaf. In totaal vraagt hij 105 euro. Vinden jullie dat redelijk?

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #63 Gepost op: 26 september 2015, 19:55:57 »
Dat durf ik niet te zeggen, ivm evt. meelezers ;-)

Ik vind 15 euro per uur netjes. Lijkt mij een hele reële prijs, voor minder vind ik echt weinig. Hij mag er wel iets aan overhouden toch. Ik neem aan dat hij de foto's ook nabewerkt en dat je ze digitaal krijgt?

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #64 Gepost op: 27 september 2015, 15:49:49 »
Wij hadden een vriend van ons als fotograaf. Echt top en super mooie foto,s

Ellekke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwen 2016
« Reactie #65 Gepost op: 30 september 2015, 21:20:03 »
wij gaan trouwen op 16 ! ik vond um wel leuk bedacht.... :biggrin: .... snap jij het nog?

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #66 Gepost op: 6 oktober 2015, 10:14:27 »
We zijn inderdaad akkoord gegaan met 15 euro per uur voor vijf uur foto's maken en twee uur nabewerken, dus in totaal 105 euro. Ik vond het nog wel redelijk hoog, omdat hij nog geen ervaring of opleiding heeft, en wij dit alleen voor het feest erbij doen en overdag een professionele fotograaf hebben. Maar aan de andere kant, die professionele vraagt 100 euro per uur, dus als we die voor het feest erbij willen hebben is dat veeheeel duurder :P.

Gefeliciteerd Ellekke! Ik snap hem niet helemaal, haha! Bedoel je 01-06-2016?

Verder hebben wij al best wat geregeld:
- gemeente
- feestlocatie met dj
- workshop voor daggasten
- fotograaf
- jurk (maar nog geen accessoires zoals sluier, schoenen, sieraden)
- pak

Wel jammer dat mijn moeder de parelketting van mijn oma kwijt is. Ze heeft natuurlijk nog de tijd om hem te zoeken, maar ik heb niet zo veel hoop dat ze hem vindt. Maar goed, dan wordt mijn nieuwe ketting een nieuw erfstuk ;-).
Verder heb ik een jurk die een beetje een jaren 30 gevoel heeft, en heel toevallig vind ik ook de make-up en sieraden uit die tijd heel mooi. (dat heb ik echt niet uitgezocht, ik zocht op pinterest op dingen als glamorous makeup/red lipstick/satin wedding dress en mijn wensen vond ik allemaal in het jaren 30/old  hollywood thema) Maar ik wil over 40 jaar nog steeds blij zijn met mijn trouwfoto's en wil niet dat ik me verkleed voel. Dus daar ben ik nu een beetje over aan het nadenken. Misschien dat ik een deel oversla, bijvoorbeeld geen rode lippenstift of geen winged eyeliner of geen parelketting of mijn haar heel anders.

Hahah, heel verhaal. Hoe staat het met jullie?

marihamster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen 2016
« Reactie #67 Gepost op: 12 oktober 2015, 09:32:15 »
Net gelezen.... nog niet alles, maar eehh.... iemand anders die het ook op vrijdag de 13e aandurft? Wij trouwen vrijdag 13 mei 2016.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #68 Gepost op: 15 oktober 2015, 12:10:05 »
Datum staat nog niet vast bij ons maar zoals nu uit ziet zal het september of oktober 2016 worden.

IsaNova

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwen 2016
« Reactie #69 Gepost op: 15 oktober 2015, 14:50:14 »
Mijnvriend heeft me 22 September ten huwelijk gevraagd in Venetië. We willen graag trouwen in September 2016, omdat dat ook de maand is waarin we elkaar in 2010 hebben leren kennen.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #70 Gepost op: 15 oktober 2015, 15:29:12 »
Gefeliciteerd allemaal! Leuk dat jullie ook 2016-bruidjes worden :).

marihamster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen 2016
« Reactie #71 Gepost op: 22 oktober 2015, 11:54:56 »
1o dagen geleden mijn trouwjurk besteld. Dacht dat ik wel redelijk op tijd was met passen enzo. Bleek ik van alle bruiden die er waren de eerste te zijn.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2015, 12:00:57 »
ach beter op tijd dan te laat toch??

hoe lang van te voren gegaan dan? en besteld

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2015, 14:20:12 »
Wij gaan voor 21-12-2016! (Nog nergens vastgelegd, maar is de planning)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #74 Gepost op: 24 oktober 2015, 08:32:51 »
Wat heeft iedereen al geregeld of uitgezocht voor de bruiloft?  Hoe lang van te voren doe je bepaalde dingen ?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards