collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!  (gelezen 14273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Gepost op: 2 april 2015, 19:54:24 »
Wij gaan op huwelijksreis naar Marmaris! We hebben een kamer met uitzicht over de zee en ik kan niet wachten op de zon, zee, strand en barstreet ervaring :P
Nu was ik eigenlijk wel benieuwd of er nog dingen zijn die we daar echt moeten doen of zien. Wat zijn de mooie, romantische plekjes en uitjes voor newlyweds?

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2015, 23:52:00 »
Leuk! Wij zijn al 4 jaar op rij naar Marmaris geweest. Welk hotel ga je precies naar toe?

Persoonlijk vind ik Icmeler leuker als je met zn 2tjes gaat. Er rijden de hele dag shuttlebusjes op en neer voor €1,25 p.p

Marmaris is meer de drukke en luidruchtige plaats voor drank en uitgaan. Icmeler is wat kleiner maar wel veel gezelliger met heel vewl leuke barretjes (Bamboo is echt heel leuk! En Majestic is ook een aanrader,  voor een drankje maar zeker ook een hapje)

Qua romantische uitjes is daar weinig te doen. Vanuit de haven zie je een berg waar je bovenaan wat kunt drinken, lijkt heel romantisch maar eenmaal boven is het een vieze tent met dronken eigenaar en vrienden die daar zitten te borrelen.

Mocht je behoefte hebben aan een hollandse patat met frikandel, kun je naar Jan de Wit. Leuk tentje aan de haven in Marmaris met Nederlands personeel.

Verder kun je het beste contact geld meenemen en ter plekke wisselen. Let wel op dat je op ieder hoek van de straat een andere koers hebt, dus dat kan aardig wat schelen!

Ik wens jullie een hele fijne huwelijksreis maar dat komt vast en zeker goed!

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #2 Gepost op: 5 april 2015, 17:12:07 »
We blijven in hotel Yunus by Faros.
Oh dan gaan we een dagje Icmeler doen :D Jammer van die berg, maar misschien kunnen we zelf een hapje en drankje meenemen en bovenop de berg het alsnog gezellig maken? ;) 
Bedankt voor de tip over het geld en wisselkoersen!
Dankjewel! Gaat vast en zeker wel goed komen :D

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2015, 10:20:46 »
Ik ben 5 jaar geleden in Icmeler geweest en wij zijn vanaf daar met de boot een dagje naar Rhodos (Griekenland) geweest. Ik vond het erg leuk, ineens in een ander land en een andere sfeer enzo.

Je moet wel een visum kopen om daarheen te gaan, maar de prijs viel geloof ik wel mee.

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2015, 04:32:50 »
Vanuit Marmaris kan je ook naar de koningsgraven en het schildpaddenstrand, dat is een hele mooie dag om te doen. Dit is in Dalyan, lekker relaxed met een bootje er langs varen en erna verblijven op het schildpaddenstrand.

Verder ben ik vanuit Marmaris naar Rhodos geweest, ook een leuke dag en dan zie je goed het verschil tussen Griekenland en Turkije.
Ik vind de Grieken persoonlijk veel stugger.
Voor een dagtrip naar Griekenland hoef je geen visum te kopen, je moet er wel door de douane heen maar dit stelt niks voor.

Marmaris is wel veranderd in de loop der jaren, de laatste keer dat ik er was vond ik het meer aan Spanje doen denken door de grote hoeveelheid aan toeristen.

Inderdaad zoveel mogelijk met de Turkse lira betalen, dan ben je altijd goedkoper uit dan met de euro en altijd onderhandelen!

Veel plezier tijdens de huwelijksreis!


Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2015, 11:38:19 »
Check, Rhodos staat nu op de lijst! ;)
Koningsgraven en het schildpaddeneiland klinkt ook erg bijzonder, ik ga het eens opzoeken!

Ik kwam ook op internet tegen dat ze er een 'dolphin therapy centre' hebben waar je kan zwemmen met dolfijnen.. Iemand toevallig ervaring?


Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2015, 17:39:06 »
Die dolfijnen is echt 3x niks. Kost heel veel geld en is echt niet zoals je het verwacht. Ze hebben een klein stuk in afgezet en daar zittede dolfijnen dan. Met de dolfijnen zwemmen is niet iets voor Turkije.

De koningsgraven zijn wij ook geweest. Persoonlijk vonden wij het erg tegen vallen. Het is een lange dag, en veel, heel veel varen. En laat het nou toevallig zijn dat er geen schilpadden waren toen wij zijn geweest. Eenmaal terug in het hotel bleek dat er zelden schilpadden zijn. Daarbij moet je er rekening mee houden dat de zee erg ruw word aan het einde van de dag. Bij ons was ongeveer 80% van de mensen zeeziek op de terugreis.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2015, 20:41:20 »
Zwemmen is idd erg duur voor die 10 minuten dat je het water in mag met ze, dat wilde ik ook niet. Alleen de dolfijnen ontmoeten, aaien en een kusje geven haha.

Wel balen van de zeeziekte!

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2015, 16:43:13 »
Iemand nog tips waar je lekker kan eten? ;)

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2015, 23:49:34 »
In Icmeler bij 'Waterfall'. Kun je heel gezellig zitten bij een watervalletje, heel vriendelijk personeel, niet te gek duur maar wel super lekker!

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Huwelijksreis Marmaris, Turkije!
« Reactie #10 Gepost op: 2 juli 2015, 12:57:39 »
Pamukkale is ook mooi. Van wat ik me kan herinneren moesten we wel lang in de bus zitten. Wij zijn in 2001 geweest, maar gaan dit jaar toevallig ook weer.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards