collapse

Auteur Topic: Hoe zitten met een hoepel!?!?!  (gelezen 20263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Gepost op: 17 mei 2015, 19:17:43 »
Ik heb vandaag nog een keer bij mijn ouders thuis mijn jurk aan gehad, en heb er voor het eerst echt mee gezeten, en ik moet zeggen, daar werd niemand blij van! Als ik niet op het puntje van een stoel of bank zit, maar gewoon op de hele zitting, kiept mn hoepel omhoog, en kijk je zo tegen mn knieën aan. Kan gewoon echt niet!  :blink:

Komt dit mensen bekend voor? Hoe is dit op te lossen? Ik overweeg nu om dan maar helemaal zonder hoepel te gaan, maar is toch jammer, dat de jurk dan minder goed valt....

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2015, 19:22:52 »
Ow dat is een goeie.. ik heb ook een hoepel maar nog helemaal niet met mijn jurk gezeten. Als ik mijn jurk over 1,5 week ophaal moet ik daar ook maar eens naar kijken. Kan me voorstellen dat dat bij mij dan ook zo is. En misschien even vragen hoe daar mee om te gaan.

Ik lees even mee of iemand hier tips voor heeft.

Zou jammer zijn de jurk zonder hoepel te dragen inderdaad, hij valt daardoor veel mooier..

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2015, 19:27:21 »
Dit kan gewoon echt niet, hij staat recht vooruit, helemaal open.  :eyepopping: :sad:

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2015, 19:30:07 »
Ik moest mn jurk iets optillen voordat ik ging zitten maar toen ging het prima en zag je alleen mn bruidschoenen

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2015, 19:40:18 »
Ja, nee, dat helpt dus niet, alleen als ik echt op het puntje van de stoel zit, dan zit hij prima. Maar ik heb niet de allerbeste rug, dus dat trek ik echt niet de hele dag! :blink:

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2015, 19:43:35 »
Wat vervelend. Anders even terug gaan naar de bruidswinkel?

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2015, 19:45:14 »
Ja, ik heb ze al een mail gestuurd net met deze foto erbij. Maar trouw vrijdag al! (stel dat ik de jurk niet meer voortijds had aangetrokken  :eyepopping: En dinsdag kan ik zelf sowieso niet. En ik ben burnout en sowieso al 13 jaar chronisch vermoeid, dus zou mij een rustdag kosten, komt megaslecht uit  :sad:

Als het nodig is gaan we het doen hoor, maar komt dit niemand bekend voor?

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2015, 20:08:04 »
Heb er bij mij eigenlijk niet zo opgelet. In het gemeentehuis hebben ze me geholpen om te gaan zitten en zorgde er voor dat mijn jurk netjes zat. Verder heb ik weinig gezetten die dag, alleen in het gemeentehuis, kerk en even met de lunch thuis.

Is het anders niet een idee om de achterkant van je hoepel met zitten om hoog te zetten zodat je voorkant naar voren valt??

PS: Heel veel plezier vrijdag en geniet er van voor je het weet is je dag om (ik weet het klinkt heel cliché, dat dacht ik vorig jaar ook maar moet ze allemaal gelijk geven).

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2015, 20:11:57 »
Ja, ik kan de hoepel ook over mijn knie trekken aan de voorkant, maar dan kan ik dus niet netjes gaan zitten, want dan zit ik onder mn rok te hijsen.... Ik overweeg om zonder hoepel te gaan, ik ben van plan heel wat te zitten, ceremonie, lunch, kerkceremonie, diner. Alleen taart en receptie niet, en loop verder natuurlijk ook wel. Maar ik moet echt goed kunnen zitten voor mijn rug. Ik schrok er wel van, vanuit mijn perspectief ziet het er ook uit of het recht naar voren staat...

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2015, 20:34:49 »
Ik zou je hoepel wel aanhouden valt je jurk zoveel mooier (wat ik kan zien heb je een zelf soort model als wat ik had)

Ik heb 2 foto`s bij gevoegd. 1 van het gemeentehuis (niet heel goed te zien maar de beste foto als ik zit) en de andere in de kerk. Bij het gemeentehuis kreeg ik hulp met zitten en in de kerk niet.

Ik was ook vergeten met het diner zat ik ook, maar daar was een groot voordeel dat alles onder de tafel zat :)) Had toen wel een mega slab om, want ik knoei altijd als ik wit aan heb :lol2:

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2015, 20:58:56 »
Maar dat ziet er heel goed uit. Wat was de diameter van je hoepel?

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2015, 21:34:54 »
Kan ik helaas geen antwoord opgeven. Ik had maat xl aan volgens de bon, ben al aan het kijken op de site waar ik hem gekocht had maar daar kan ik geen hoepeljurken vinden.
Mijn jurk + hoepel liggen nog bij mijn ouders (ivm een verhuizing) kan het dus nu ook niet opmeten.

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2015, 21:41:49 »
Hij lijkt trouwens verdacht veel hierop, volgens deze website is de omtrek 190cm (is de kleinste omtrek)
Ik zou trouwens als ik jou was morgen gewoon bellen met de bruidszaak, dan heb je het snelst antwoord.
Bij mij waren ze vergeten mijn plakstrips mee te geven, gebeld en werd direct geholpen de strips hadden ze direct op post gedaan en ik had ze toen de andere dag in huis. Bij welke bruidszaak ben jij geweest (gewoon nieuwsgierig)

Ow en nog een vraagje, de stoel waarop je zit is die open van onderen of gesloten? Beide stoelen waarop ik zit (op de foto dan) zijn open van onderen, je hoepel duikt daar ook een beetje in

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2015, 22:43:09 »
Hoop dat je dit snapt: Ik leerde in de bruidszaak hoe ik moest gaan zitten, ik moest de stoel een soort van schuin benaderen en dan gaan zitten met de ene voet achter de andere enkel, daardoor staan je voetzolen dus niet op de grond en zakken je knieen automatisch een stukje waardoor je jurk en hoepel soepeler valt.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2015, 23:00:05 »
Miekje, lijkt of de hoepel bij die rokniet onderaan zit maar onderaan gewoon stof? Bij mij zijn het 2 hoepels,  1 helemaal onderaan een een 30cm daarboven.  De bank is onderaan open,  deze stoel s dat niet, maar de dag zelf ook niet denk ik...

En snap wat je bedoelt Idoann, maar dan viel het nog niet, alleen als ik mn voeten zo ver mogelijk onder de zitting plaats,  trok ik hem wat lager.

De hoepel komt net als de jurk van de honeymoonshop in Rotterdam...

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2015, 23:02:12 »
Oh,  de stoel is wel open,maar de rok valt natuurlijk tegen de poten. .. Dus dat bedoelde ik...

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #16 Gepost op: 18 mei 2015, 09:43:35 »
Dan hebben wij gok ik de zelfde hoepel. Mijn jurk en hoepel (en de rest ;) ) komen ook bij de Honeymoonshop vandaan.

Ik snap wat je bedoelt met open, alleen de poten zitten er en ja dat heb je helaas met iedere stoel. ik zou gewoon even de Honeymoonshop bellen, misschien hebben ze nog tips voor je. Bij mij waren ze heel erg behulpzaam.

Edit: heb jou foto nog eens goed bekeken, volgens mij hebben wij niet dezelfde. Ik had ook 2 hoepels in mijn rok zitten 1 onderaan en de ander wat hoger maar per hoepel hing er een strook stof overheen. en volgens mijn heb ik jou jurk ook aan gehad. Als dat zo is dan heb ik erg lopen twijfelen tussen jou jurk en de jurk die het is geworden.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 09:48:55 door miekje1986 »

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2015, 09:54:00 »
Op de foto die je zelf hebt gepost vind ik dat je heel recht zit, ik moest schuin in de stoel schuiven zodat de jurk aan de zijkant van de stoel viel, jij zit als het ware in je jurk waardoor hij ook naar achteren getrokken wordt. Misschien heb je het thuis ook anders geoefend hoor, maar daar kunnen wij natuurlijk geen foto's van zien ;)

Ik heb even een foto van mezelf opgezocht, daar kan je zien dat de jurk naar 1 kant ligt en daardoor niet naar achteren/omhoog getrokken wordt.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2015, 10:34:54 »
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar dit is inderdaad een foto van de 20e keer zitten  :biggrin: Dus het werkte gewoon niet op de een of andere manier. Ik heb inderdaad geen stof over mijn hoepels heen, de rok is 1 laag stof met daarin 2 hoepels....

De jurk zelf heeft een onderrok, 4 lagen tule, dan satijn en dan 2 lagen organza, dus hij valt best mooi ook zonder hoepel... Ik wacht inderdaad even tot de honeymoonshop open gaat, dan overleg ik even. Als er geen oplossing is, dan ga ik zonder...

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2015, 10:44:49 »
Ik had ook veel tule onder mijn jurk (ladybird)
Pas je wel op als je zonder hoepel gaat dat je jurk mogelijk langer valt. zou dit zeker ook even proberen van te voren, zou zonde zijn als je daardoor telkens op je jurk gaat staan.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2015, 10:55:02 »
Ja, ik heb gisteren paar keer hoepel eronder, hoepel er onder vandaan gedaan. Met hoepel hangt hij echt klein stukje boven de grond, zonder 2 mm ofzo. Dus heb hem toen ook iets hoger gedaan en weer dicht laten maken, en dat ging wel. Ik heb wel foto's van met en zonder hoepel en een filmpje, en dan vind ik het eigenlijk wel meevallen. De rok wordt wel mooier beweeglijk zonder hoepel. Maar ik vond het zelf vooral wel lekker zitten die hoepel en mijn benen vrij, daarom twijfel ik nog. Ik liep de stof op zich niet tussen mijn benen, daar was ik wel bang voor. Maar ik vind het gewoon zo raar, er is ook foto toen ik deze jurk koos, dat ik zit daar met die 'pas jurk' zegmaar. Dat was ook met hoepel, en toen viel het keurig naar beneden.

Ik ben niet zo groot, 1.68, en heb zeer laag hakje, misschien dat dat ook uitmaakt, dat de rok wat minder lang is dan bij grotere dames, of dames met hoge hakken. En dan als het langer is het ook meer de hoepel omlaag houdt?

Herdertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
  • 30-04-2015 was onze dag <3 !!
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2015, 12:13:54 »
Ik moest vanaf achter de linkerkant van mn jurk naar rechts trekken zeg maar. Wat hier boven ook gezegd wordt, de jurk aan de zijkant van de stoel leggen.
En ik mocht niet met mn benen over elkaar zitten want dat zou er stom uitzien haha :P

Gemeentehuis en kerk gingen op deze manier prima, maar 's avonds bij de bbq was er een beetje weinig ruimte en smalle stoelen met hoge armleuningen, dus toen zat mn jurk voor geen meter, maar dit kon me niet veel schelen omdat het informeel was zeg maar haha. En onder tafel, dus niemand die het zag.

Hoop dat je nog een oplossing vindt! Ik zelf vond de hoepel wel erg fijn omdat je benen een beetje ruimte hebben + bij de foto's maken moesten we een aantal keer door modder lopen en dan is het fijn als je de hele jurk op kan tillen, wat makkelijker kan met een hoepel!

Groetjes!

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2015, 12:24:16 »
Volgens mij werd mijn jurk in het gemeentehuis naar rechts getrokken (denk dat welke kant je hem optrekt niet uit maakt) de vrouw die me hielp stond rechts van me.

Doe je je hoepel wel hoog genoeg vast maken? Ik kan me herinneren dat ze hem bij mij boven mijn navel vast zetten.
Ik was erg blij met mijn hoepel, op onze dag was het ruim 20gr en hele dag zon. Kon ik af en toe lekker wapperen met mijn hoepel, ook met foto`s maken was het erg handig als ik op mijn hurken moest gaan zitten viel de jurk bijna in 1 keer goed (vaak alleen even de sleep goedleggen) En op tillen van je jurk was ook erg handig met hoepel. En voor mij bi thuis komst was mijn hoepel ook erg handig had namelijk meteen 2 nieuwsgierige katten onder mijn jurk zitten :lol2:

Herdertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
  • 30-04-2015 was onze dag <3 !!
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2015, 12:26:27 »
Hahaha die katten  :biggrin:
Mijn katten waren juist extreem bang voor mij en mn jurk die dag haha!


Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2015, 12:47:34 »
Haha, nou zo warm wordt het helaas niet, de voorspellingen schommelen tussen 13 en 17 graden, dus ik ben zelfs nog op zoek naar een jasje/ vestje voor buiten en 's avonds bij het diner, of zelfs in de kerk, als het koud is....

Ik heb de neiging morgen nog een keer te testen, omdat ik nu aan mezelf twijfel, maar heb echt mn best gedaan gisteren, en werkte voor geen meter....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards