collapse

Auteur Topic: Wanneer beginnen met zonnebank?  (gelezen 12133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suuz

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 18
Wanneer beginnen met zonnebank?
« Gepost op: 26 mei 2015, 23:02:38 »
Dag bruidjes!

Ik trouw op 1 augustus en ik zou er liefst niet uitzien als een melkfles in een jurk. Daarbij wil ik liefst ook geen lelijke tanlines aangezien mijn jurk strapless is.

Het plan is dus om toch een paar keer onder de zonnebank te gaan. Alleen, daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Dus, mijn vraag: hoe vaak ga je best onder de zonnebank voor een mooie kleur, en hoe lang van te voren begin je daarmee?

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2015, 23:23:35 »
Ik lees even mee, want ik zit met dezelfde vragen haha.

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2015, 06:47:34 »
ik ben een week of 3 geleden begonnen en ik trouw 10 juli. Ik ga 1 keer in de week onder de zonnebank. ik twijfel alleen of alle lijntjes echt weg zijn. Aangezien ik ook nog in de tussentijd verbrand ben met een tenniswedstrijd en daardoor mooi het shirtje op mijn rug staat.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2015, 09:09:45 »
Ik ben zo'n 2 en halve maand van te voren begonnen, 1 a 2 keer in de week(thuis bij mijn schoonouders, onder zo'n hemel). Daarnaast heb ik bewust de zon vermeden of lange mouwen gedragen omdat ik idd ook bang ben voor strepen.
Misschien kun je bij een lokale zonnestudio navragen wat zij aanraden?
Oei 83angel, ik hoop t voor je.. ben zelf een paar jaar terug met Koninginnedag (dat was t toen nog, hihi) erg verbrand en de rand van mn shirtje heb ik toen de hele zomer niet meer weggekregen...

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2015, 09:57:06 »
Jee elke week. Dat kost wel veel tijd zeg! Heeft er iemand ervaring met spray-tan? Dan ben je in 1 keer klaar, maar ik heb weleens gehoord dat je oranje wordt ipv bruin?

Herdertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
  • 30-04-2015 was onze dag <3 !!
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2015, 13:12:16 »
Ik ben in april getrouwd en ben begin februari begonnen. Toen nog 1 keer in de twee weken, vanaf half maart elke week 1 keer geweest. Alleen de twee weken voor de bruiloft niet meer aan toe gekomen omdat het zo druk was, maar ik ben wel heel blij dat ik ben geweest want ik had een lekker kleurtje voor mijn doen!

Spray tan lijkt me persoonlijk niks... Heb het idee dat wanneer je gaat zweten ofzo dat het afgeeft. Geen idee of dat zo is hoor, zal vast niet, maar ik durfde het er niet op te wagen met mn witte jurk haha!

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2015, 15:31:56 »
Ik ga al jaren soms naar de zonnenbank en dan in een studio. als je dan daar advies vraagt dat je een kleurtje wil opbouwen, dan denken ze goed met je mee. Ook hoe je veilig kan zonnen, wat uiteraard ook belangrijk is. Ik ga meestal dan 2 weken lang, maar dan wel 2 keer per week en nadien nog 1 keer per week. Dan ben je echt mooi bruin.
Maar ik denk als je 4x gaat en dan gedurende 2 weken, dan ben je echt wel mooi gebruind.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2015, 15:57:53 »
Ik heb vorige week een proef spray tan gehad en ben echt helemaal enthousiast. Dat je oranje wordt was vroeger maar is nu echt niet meer hoor!
Veel mensen vragen of ik op vakantie geweest ben en zeggen dat het er goed uit ziet! Na de eerste douche geeft het ook echt helemaal niet meer af hoor dus daar hoef je niet bang voor te zijn

Ik ben echt helemaal om en 17 juni krijg ik m'n spray tan vor de bruiloft. (19 juni)

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2015, 16:55:19 »
Ik zou ook voor de spraytan gaan. Ik weet dat ik een zeikerd ben maar de zonnebank is zo ongezond, ook maar 1x per week.
Spraytan is echt ideaal, duurt 10 minuutjes en je bent zomers bruin. Na de eerste keer douchen geeft het niet meer af. Ik laat mezelf 22 Juli sprayen voor onze bruiloft op 24 Juli.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #9 Gepost op: 27 mei 2015, 17:24:30 »
Wauw, super handig om jullie ervaringen te lezen! Ik heb nu ook besloten dat ik het wel de moeite waard vindt om spraytan te proberen. Als het me bevalt scheelt het wel veel tijd! En beter voor je gezondheid inderdaad ook.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer beginnen met zonnebank?
« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2015, 12:54:43 »
Ik heb vorige week een spraytan gehad en ik vind dat er voordelen en nadelen aan zitten. Het ging heel snel en zag er inderdaad mooi bruin uit, dus niet oranje. Het was heel gelijkmatig en alle plekjes worden meegepakt. Maar na ongeveer een week begon de kleur te slijten op plekken waar kleding schuurt (bh, broekrand, enz). Het ging er bij mij niet mooi gelijkmatig af, maar meer vlekkerig. Of misschien heb ik iets verkeerds gedaan ofzo?

Dus ik denk dat het voor een speciale gelegenheid zoals je trouwdag heel mooi is, maar dat je er dan wel rekening mee moet houden dat je er een paar dagen later uitziet als een dalmatier :).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards