collapse

Auteur Topic: Jasmine's trouwdag 30-5-2015  (gelezen 16128 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Gepost op: 1 juni 2015, 23:19:11 »
De middag voor de grote dag moesten mijn man :biggrin: en ik de feestzaal nog versieren. Dit deden wij samen met onze dochter van 4. Op een gegeven moment struikelde zij over een opstaand randje bij een luik en haalde daarbij haar teen open, groot tranenbal natuurlijk. Gelukkig viel het sneetje wel mee en hoefde onze stoere meid er na haar badje 's avonds zelfs geen pleister meer op toen ze zag dat het niet meer bloede. Wij hadden de tafelindeling maar gelijk iets veranderd zodat er tijdens het feest niet nog meer mensen over konden struikelen. 's Avonds gingen we allebei bekaf vroeg naar bed, we sliepen gewoon allebei lekker thuis in ons eigen vertrouwde bed.

Ik had de wekker gezet om half 7, maar werd om 5 uur al wakker van onze dochter die graag bij ons wilde liggen. Daarna bleef ik natuurlijk klaarwakker. Uiteindelijk toch nog kunnen blijven liggen tot 6:15 en toen maar gaan douchen. Om 7 uur kwamen mijn ouders en kort daarna kwamen de kapster en videograaf ook tegelijk aan. We moesten nog even wachten tot mijn man was vertrokken naar zijn ouders, maar daarna kon de kapster aan de slag. De krullers gingen erin, waarna ik eerst het haar van onze dochter vlechtte. Hierna ging ik in de make-up en werd mijn haar ook gedaan. Wat was het mooi!
Vervolgens naar boven om de jurk aan te trekken. Met hulp van mijn beide ouders is het gelukt, hoewel we wel een kwartier waren uitgelopen op schema, maar gelukkig was alles ruim gepland. Pas toen mijn vader mijn man opbelde om te zeggen dat hij kon komen werd ik pas zenuwachtig. Toen ik weer terug naar boven ging en mijn parfum op deed zei de videograaf nog dat ik de rust zelve leek, maar ze voelde het echt niet. Toen hij weg was vond ik het ook aardig lastig om mijn oorbellen met trillende handen in te doen :blush:
Gelukkig liet mijn man nog even op zich wachten omdat de auto nog een rondje extra reed. Hierdoor had ik even de tijd om weer tot rust te komen. Mijn vader deed de deur open en toen mocht ik eindelijk de trap af. Wat was hij mooi in zijn pak! En het bruidsboeket dat hij had uitgekozen vond ik ook geweldig! Vervolgens samen met de bruidskinderen in de auto om naar de trouwlocatie te gaan. Alleen verboog bij het instappen al gelijk een van de baleinen van mijn jurk :cry: Gelukkig deed het geen pijn en viel het eigenlijk nauwelijks op. Ging me hier ook niet druk om maken, niets aan te doen.

Bij aankomst bij de trouwlocatie zat iedereen al binnen in de zaal. Het begon net een beetje te regen, maar die paar seconde van de auto naar de deur was de enige regen die we die dag hebben gehad. De rest van de dag was het heel erg zonnig en heb mijn deken helemaal niet nodig gehad. Er waren zoveel mensen op komen dagen dat de indeling van de zaal compleet veranderd was omdat het anders niet in de zaal paste, zo bijzonder! De ceremonie was echt het mooiste gedeelte van de dag. De zanger en zangeres zongen onze liedjes fantastisch, beter dan het origineel. Achteraf was ik blij dat we door de veranderde opstelling nu met onze rug naar de gasten zaten, want heb achteraf gehoord dat er heel wat mensen hebben gehuild. Ondanks mijn verwachtingen heb ik het zelf gelukkig droog kunnen houden. De toespraak van de ambtenaar was heel leuk. Het meeste wat hij vertelde was letterlijk voorgelezen van wat ik hem had toegestuurd, met hier en daar een eigen toegevoegd grapje. Heb het de gasten maar niet verteld, maar des te leuker vond ik het dus om te horen dat iedereen de toespraak zo geweldig vond. Na de ceremonie gingen we naar buiten waar onze ceremoniemeester als verassing iedereen een ballon had gegeven om op te laten.

Na de lunch gingen we samen met onze dochter nog foto's maken in de stad en het park. Hierna was zij wel even op en ging met de ceremoniemeester mee om even bij te laden. Wij gingen nog verder naar andere locaties voor de foto's. Bij een weiland sprong de fotograaf nog over een hek om foto's vanaf de andere kant te maken. Hij vroeg ons hem te waarschuwen als de koeien naar hem toe kwamen waarop man hem zei dat hij ook moest uitkijken niet uit te glijden. Na een aantal foto's zette de fotograaf een paar stappen naar achter, en ja hoor, stond midden in een koeienvlaai! De foto's hierna zullen wel de beste zijn, want wij lagen natuurlijk helemaal in de slappe lach!

Hierna kwamen we aan bij het restaurant voor het diner met de daggasten. Hier hadden wij nog een leuke verassing: onze familie zijn echte knoeiers, dus ik had voor iedereen sexy schorten gekocht. Groot succes want iedereen had er de grootste lol om! Mijn opa had er 's avonds op het feest zelfs mee rondgelopen. Het eten was heerlijk en we konden stipt op tijd op weg naar de feestlocatie, zo'n 30 meter verderop.
De feestavond hebben we geopend met een clip van de videograaf die hij tijdens het diner had gemonteerd. Hij had flink wat stress, maar wat heeft hij het mooi gedaan!! Was echt een leuke manier om te openen, een echte aanrader! Hierna de openingsdans en daarna is de dansvloer nauwelijks nog leeg geweest. De band was super! Wat speelde ze goed, elke cent dubbel en dwars waard!
In de tweede pauze was er nog een stukje van mijn ouders, broer en schoonzus. Zij hadden pakken met led strips beplakt en deden hierin een dansje in het donker. De rest van de gasten hadden ze in de pauze ervoor al van die lichtgevende armbanden en brillen gegeven die je in het donker dus overal om hen heen zag oplichten, was een super leuk gezicht.

Aan het eind van de avond was ik nog helemaal niet moe, alleen mijn voeten deden pijn omdat ik vrijwel heel de avond op mijn benen stond. Mijn vader zette ons thuis af. Onze dochter viel gelijk in slaap op de bank. Ik ben dik een half uur bezig geweest om alles weer uit mijn haar te halen terwijl mijn man ondertussen de enveloppen telde. Vervolgens dochter naar bed gebracht en zelf op een gegeven moment ook maar gegaan. Zodra we het bed aanraakten waren we allebei spontaan ineens doodmoe. Mijn man zei dan ook "vergeet die huwelijksnacht maar!" waarna we als een blok in slaap vielen.

Morgenavond stappen we in het vliegtuig. We hebben na het huwelijk toch nog een vakantie geboekt :applaus: We're going to Ibiza!

Mijn favoriete foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=3GXOXTTJ
Same Day Edit: https://vimeo.com/129457906
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2015, 23:09:37 door Jasmine »

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2015, 08:30:33 »
Wauw Jasmine, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Je haar zat echt prachtig! En wat een bijzondere jurk :).
Geniet van de huwelijksreis!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2015, 09:53:22 »
Gefeliciteerd Jasmine! Wat zag je er prachtig uit! En nu lekker genieten van elkaar en van de huwelijksreis!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2015, 12:10:38 »
Van harte gefeliciteerd Jasmine en man!
Zo te lezen hebben jullie een heerlijke dag gehad!
Wat zagen jullie er allebei prachtig uit en wat een gaaf filmpje!

Hele fijne huwelijksreis en geniet ze!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2015, 10:36:36 »
Prachtig filmpje! gefeliciteerd!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2015, 10:52:41 »
Wauw! Wat een geweldig fiilnmpje! En wat is jouw haar gaaf zeg! En die jurk!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #6 Gepost op: 3 juni 2015, 20:03:07 »
Wauw! Supermooie jurk, haren, locatie en namen :)
Gefeliciteerd!

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #7 Gepost op: 3 juni 2015, 21:12:20 »
Wauw Jasmine! Super leuk zeg zo'n video!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #8 Gepost op: 5 juni 2015, 21:24:29 »
Gefeliciteerd Jasmine! Wat een leuk filmpje!!! Jullie hadden dezelfde ambtenaar als ons :) Hij is leuk he!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2015, 07:48:26 »
Wow mooi zeg. Een kleine impressie van jullie dag.

Gefeliciteerd!

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2015, 12:04:36 »
Wauw!! Gaaf zeg!! Wij hebben wel opname van het burgerlijk huwelijk, van de rest van de dag heeft mijn oom nog de nodige opnames, daar ben ik ook zo benieuwd naar!!

Maaarrrr, gefeliciteerd!! Het ziet er echt uit of jullie een prachtige dag gehad hebben!! Hopelijk genieten jullie net zo hard van de huwelijksreis! Is jullie dochtertje mee? Of is zij voor deze vakantie uit logeren??

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2015, 00:23:33 »
We zijn hier net terug van onze huwelijksreis. We hebben genoten! Het was totaal niet een vakantie zoals wij het zelf graag doen, maar we hadden er nu voor gekozen onszelf op te offeren om onze dochter een mooie vakantie te geven. Dus toch maar naar Ibiza gegaan, waar voor ons vrijwel niets te doen was, maar waar zij heerlijk dag in, dag uit heeft kunnen zwemmen. En als zij dan zo geniet, dan genieten wij ook! Ik zit nu dus wel helemaal onder de uitslag vanwege mijn zonneallergie, maar dat was het wel waard.

Jufrommelkont, de ambtenaar was inderdaad heel leuk. Ik denk dat ik het deels ook wel aan hem te danken heb dat ik het droog heb kunnen houden. Hij bracht het op zijn leuke en luchtige manier dat je gelijk veel minder gespannen bent. Al zie ik in het trouwclipje toch wel dat ik zenuwachtiger was dan ik dacht!

Het opnoemen van de namen was bij ons ook wel een mega lachmomentje. Ik heb 6 voornamen en had de ambtenaar er al veel succes mee gewenst tijdens het kennismakingsgesprek. In de korte video zie je het niet, maar mijn broer was mijn getuige, en ook zijn 6 voornamen moesten allemaal opgenoemd worden. Vervolgens werden in de huwelijksakte onze ouders opgenoemd. Toen dit bij mijn schoonmoeder slechts één korte voor- en achternaam waren schoot gelijk weer iedereen in de lach vanwege het contrast. De ambtenaar speelde er ook nog mooi op in. Toen hij op een gegeven moment voor de 3e of 4e keer mij moest benoemen zei hij ook echt: nou, daar ga ik weer een aantal namen opsommen hoor.

Ik heb mezelf er trouwens al een aantal keer op betrapt dat ik mijn man af en toe nog steeds vriend noem! Wat is dat stiekem toch nog wennen! Vandaag dreunde ik aan de telefoon zelfs automatisch gelijk mijn meisjesnaam op. Oeps! Dat zal vast nog wel even duren voordat ik daar aan gewend ben.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2015, 11:03:17 »
Haha, die naam oefen ik stiekem al wel even mee, dus zal vast nog ergens de fout in gaan, maar doorgaans zit dat al in mijn systeem, maar ik heb ook al net zo vaak vriend als man gezegd, dat is echt even wennen!  :biggrin:

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2015, 13:00:33 »
Wat fijn Jasmine dat jullie het zo geweldig hebben gehad en dat jullie dochter zo heerlijk heeft genoten! Ik vind je jurk prachtig en ik denk dat het super mooi matched met de kleuren van de locatie waar jullie de foto's hebben gemaakt.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2015, 22:08:16 »
ik moet ook nog wennen aan mijn achternaam en het noemen van man hoor! :) ik heb het niet droog kunnen houden bij mij ;)

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #15 Gepost op: 23 juni 2015, 23:10:31 »
Ik heb in de eerste post een link toegevoegd naar mijn favoriete foto's.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2015, 07:31:41 »
Wat een lieve, mooie en vrolijke foto's. Die met de paraplu en het stiekeme bruidsmeisje vind ik erg grappig! Die met de auto zijn heel mooi! Jullie en de auto zelf ook uiteraard :)

Puck2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
Re: Jasmine's trouwdag 30-5-2015
« Reactie #17 Gepost op: 25 juni 2015, 12:26:51 »
Wat een mooie dag hebben jullie gehad. Heerlijke foto's, jullie zagen er allemaal fantastisch uit.
Je haar zat echt prachtig.

Gefeliciteerd!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards